Home | retail | Geitenwollenwinkel biedt beste online beleving

Geitenwollenwinkel biedt beste online beleving

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 10/07/2017 om 11:27

Geitenwollenwinkel Dutch Retail Experience Awards

Volgens de jury van de Dutch Retail Experience Awards is Geitenwollenwinkel de winnaar van de Online Experience Award omdat met het stoffige imago van duurzame kleding wordt gebroken. Dat is voor de jury een belangrijk criterium geweest op Geitenwollenwinkel uit te roepen tot winnaar van deze categorie.

Esthetiek, duurzaamheid en producten die met respect voor mens en dier zijn geproduceerd zijn de kernwaarden van de webshop en de winkel op de Utrechtsestraat in Amsterdam. De duurzame missie van eigenaren en tweelingzussen Abigail en Lavinia gaat verder dan alleen de winkel. Online zijn ze goed vertegenwoordigd met hun eigen label Goat Organic Apparel.

”Ze zijn online transparant in hun strategieën en productiemethode en vertellen de verhalen achter hun producten. De webshop is mooi ingedeeld en oogt authentiek met persoonlijke teksten. De eigen blog maakt het geheel compleet.”

De nummer 2 in deze categorie is Nanii en de nummer 3 is geworden The Hunting Ensemble. Maar The Hunting Ensemble had met grote voorsprong wel de meeste publieksstemmen in de categorie Online Experience Award. De gemiddelde beoordeling die zij van hun klanten hebben gekregen is een 9,2. De webshop is erg overzichtelijk en gebruiksvriendelijk. Maar daarnaast is het serviceniveau erg hoog, de levering en de reacties op vragen zijn beide erg snel. Het assortiment is ook een pluspunt van de webshop, hierin zijn ze exclusief. Het zijn veelal internationale merken, die weinig in Nederland worden aangeboden. Daarin blijven ze dichtbij zichzelf en gaan ze niet mee met de massa. De fysieke winkel van The Hunting Ensemble wordt ook positief beoordeeld door de klanten.

”Ze weten de combinatie van online winkelen toch te combineren met het creëren van merkmeerwaarde door hun persoonlijke zorg en aandacht te tonen. Dat is vrij uniek.”

De jury, bestaande uit Joël Ferdinandus (innovatie Branche Adviseur Incrowd bij INretail) Gea Eleveld (eigenaresse van Fashion-Up! Een adviesbureau voor conceptontwikkeling, fashionmanagement en projectmanagement voor de mode- en interieurindustrie), Ingrid Ploegmakers (Manager Marketing Retail en Communicatie bij Colliers International), Kim Pereira (Hoofdredactrice van het modevakblad Textilia) en Talita Kalloe (Freelance journalist en copywriter voor verschillende mode-, lifestyle- en retailvakbladen. Daarnaast is ze founder van het platform Soulstores.com) kozen ook voor Make My Day, Nijmegen als winnaar van Best Customer Experience Award Women en Men.

512 & Bleshyou ook uit Nijmegen is winnaar Best Customer Experience Award – Women. Uptown in Den Haag is winnaar Best Customer Experience Award – Men. Tenue de Nîmes is Winnaar Best Customer Experience Award – Denim. Van Den Assem Shoe Club in Rotterdam wint Best Customer Experience Award – Leather & Shoes.

Vanuit deze categorieën is Tenue de Nîmes (Amsterdam) door de jury uitgeroepen als grote winnaar van de Dutch Retail Experience Award.

De Rode Winkel in Utrecht is winnaar van Retail Excellence Award. De jury vindt het een ongekende prestatie om in deze tijd zo’n winkel te realiseren. Al decennia lang wordt de winkel in aangepast om klanten nog beter te kunnen helpen.

Joelle Boers in Geleen is Winnaar Most Innovative Store Award. Haar social media en website zijn om een puntje aan te zuigen. Vervolgens is ze de reis naar Geleen meer dan waard.

De Dutch Retail Experience Awards zijn de landelijke retailprijzen voor de winkels van nu! De winnaars zijn bekend gemaakt op dé nieuwe modevakbeurs Soul Salon. Er is ook een publieksverkiezing aan de de prijzen verbonden. Daar won Filipe Mode in Boxtel Best Customer Experience Award – Women & Men, ILSE in Hoofddorp is winnaar Best Customer Experience Award – Women, Best Customer Experience Award – Men is voor Tilleman Tailors in Hoorn, Best Customer Experience Award – Leather & Shoes is voor The Little Green Bag te Delft, Black & Blue in Nijmegen is winnaar Best Customer Experience Award – Denim, Retail Excellence Award is voor Bastiaansen Modestad in Bavel en Most Innovative Start Up Award gaat naar INSTORE Conceptstore in Delft.

Tags

GeitenwollenwinkelGeitenwollenwinkel soul salonsoul salon Joelle BoersJoelle Boers 512 & Bleshyou512 & Bleshyou Van Den Assem Shoe ClubVan Den Assem Shoe Club De Rode WinkelDe Rode Winkel The Hunting EnsembleThe Hunting Ensemble The Little Green BagThe Little Green Bag Tenue de NîmesTenue de Nîmes TextiliaTextilia Dutch Retail Experience AwardsDutch Retail Experience Awards Joël FerdinandusJoël Ferdinandus

Comments

Kenmerken

De Dutch Retail Experience Awards worden sinds 2012 uitgereikt aan winkelconcepten die een positieve voorbeeldrol voor andere retailers te creëren.

Genomineerden Dutch Retail Experience Awards 2018 zijn bekend

Genomineerden Dutch Retail Experience Awards 2018 zijn bekend0 ?php the_title() ?>447 dagen geleden
De Britse cosmeticaretailer Lush dat duurzame, diervriendelijk en handgemaakte cosmetica-artikelen, zoals zeep, bodylotion en make-up, op de markt brengt biedt Nederlandse consumenten de beste klantervaring. Dit blijkt uit de Nederlandse Customer Experience Excellence Analysis 2018, een onderzoek van KPMG onder ruim vijfduizend Nederlandse consumenten naar de vraag hoe zij ruim tweehonderd verschillende merken in tien verschillende branches ervaren. 

Cosmeticaretailer Lush biedt consument beste klantervaring

Cosmeticaretailer Lush biedt consument beste klantervaring0 ?php the_title() ?>459 dagen geleden
Door groei van pakketbezorging, bouwactiviteiten en bevoorrading van horeca groeit vraag naar goede locaties, maar aanbod in Amsterdam neemt af. De logistieke markt in Amsterdam heeft te maken met een tekort aan kwalitatief goed vastgoed op de juiste locaties. Het beschikbare aanbod is in acht jaar tijd afgenomen van 600.000 m² naar iets meer dan 200.000 m². Hiervan is 90.000 m² verouderd en de resterende 110.000 m² is onvoldoende om de jaarlijkse vraag vanuit bedrijven te faciliteren. Daarnaast heeft de gemeente Amsterdam ervoor gekozen om bedrijfslocaties om te vormen tot woonlocaties. Deze ontwikkelingen leiden tot een tekort van minimaal 350 hectare aan bedrijventerreinen in de stad. Dit blijkt uit een rapport van vastgoedadviseur Colliers International.

Groei pakketbezorging en logistiek geremd door tekort aan kwalitatief vastgoed in Amsterdam

Groei pakketbezorging en logistiek geremd door tekort aan kwalitatief vastgoed in Amsterdam0 ?php the_title() ?>474 dagen geleden
Het aantal geboekte overnachtingen in Nederland via boekingsplatform Airbnb blijft maar stijgen. In 2017 werden in Amsterdam bijna 2,1 miljoen airbnb-overnachtingen geboekt. Een stijging van meer dan 25% in vergelijking met 2016. Ook in de andere drie grote steden groeide Airbnb hard. In Utrecht verdubbelde het aantal overnachtingen naar 156.000, in Rotterdam steeg het aantal met 32% naar 154.000 en in Den Haag was de groei 46% en werden 184.000 overnachtingen geboekt. Dit blijkt uit het nieuwe Airbnb rapport van vastgoedadviseur Colliers International en Hotelschool The Hague. 

Het aantal airbnb-overnachtingen groeit harder dan hotels

Het aantal airbnb-overnachtingen groeit harder dan hotels0 ?php the_title() ?>521 dagen geleden
De vijfde The Best Social Awards wordt opgedeeld in twee dagen. Zo krijgen de business categorieën op 6 juni en de publieksprijzen op 7 juni elk meer focus.

The Best Social Awards 2018 breidt uit met nieuwe categorieën

The Best Social Awards 2018 breidt uit met nieuwe categorieën0 ?php the_title() ?>529 dagen geleden
Vandebron opent het Geitenwollen Sokken Atelier. Samen met schoenontwerper Luc Aarts wordt het kledingstuk neergezet als positief symbool voor duurzaamheid.

Vandebron zet geitenwollen sok op voetstuk

Vandebron zet geitenwollen sok op voetstuk0 ?php the_title() ?>618 dagen geleden
Black Friday staat voor de deur en bedrijven uit alle branches spelen daar graag op in. Morgen wordt er met enorme kortingen gestunt. Ook voor modemerken is het een dag van recordomzetten. Het duurzame modemerk Unrobe zet juist de tegenaanval in en komt met een campagne om aandacht te vragen voor de huidige misstanden in de branche.

Tegenaanval op Black Friday

Tegenaanval op Black Friday0 ?php the_title() ?>633 dagen geleden
INretail heeft belangrijke verschuivingen getraceerd die in 2030 zullen leiden tot hogere consumentenverwachtingen die ondernemers retailkansen biedt.

In 2030 veel meer dynamiek in de retail

In 2030 veel meer dynamiek in de retail0 ?php the_title() ?>635 dagen geleden

Online verkoop kleding met bijna 15 procent gestegen

Online verkoop kleding met bijna 15 procent gestegen0 ?php the_title() ?>719 dagen geleden
De tophuurprijzen in de belangrijkste hoofdwinkelstraten laten vooralsnog geen stijging zien. Uitzonderingen zijn Amsterdam en Utrecht volgens Colliers.

Tophuren winkels stijgen alleen in Amsterdam en Utrecht

Tophuren winkels stijgen alleen in Amsterdam en Utrecht0 ?php the_title() ?>747 dagen geleden
InRetail voorspelde een omzetgroei woonwinkels (5%), mode en schoenen (2%) en sport (2,5%). Mode- en schoenretailers presteren boven verwachting.

Schoenretailers boeken 5,4% meer omzet in eerste helft 2017

Schoenretailers boeken 5,4% meer omzet in eerste helft 20170 ?php the_title() ?>752 dagen geleden
Amsterdam, 25 juli 2017 - Met een, richting de kledingindustrie kritische, guerilla actie op de Amsterdam Fashion Week is deze week het hyper transparante kledingmerk Unrobe gelanceerd. De nieuwe startup behaalde binnen een week 50% van hun gezette target op de crowdfunding website Kic...

Nieuw transparant kledingmerk Unrobe stunt op Amsterdam Fashion Week

Nieuw transparant kledingmerk Unrobe stunt op Amsterdam Fashion Week0 ?php the_title() ?>754 dagen geleden
Het Rotterdamse familiebedrijf Van de Assem opent in augustus de eerste schoenenwinkel in Amsterdam aan het Gelderlandplein.

Van de Assem opent schoenenwinkel in Amsterdam

Van de Assem opent schoenenwinkel in Amsterdam0 ?php the_title() ?>754 dagen geleden
&C en WE Fashion zoeken de lekkerste (mannen) denim billen voor het jeansmerk Blue Ridge. Onder meer Chantal Janzen en Koen Kardashian keuren de BILFIE

Chantal Janzen en WE Fashion keuren de lekkerste (mannen) denim billen van Nederland!

Chantal Janzen en WE Fashion keuren de lekkerste (mannen) denim billen van Nederland!0 ?php the_title() ?>759 dagen geleden
INretail inventariseerde overlapping van outlets. Het kannibaliserende effect is enorm. Veel inwoners tellen vijf keer mee in de berekeningen.

Factory outlets kannibaliseren elkaar

Factory outlets kannibaliseren elkaar0 ?php the_title() ?>760 dagen geleden
winkelstraat.nl modeshopper

Vrouw met iPhone is grootste modeshopper

Vrouw met iPhone is grootste modeshopper0 ?php the_title() ?>769 dagen geleden
The Hunting Ensemble De Bosch Winkelstraat.nl

The Hunting Ensemble start met expressverzending via Winkelstraat.nl

The Hunting Ensemble start met expressverzending via Winkelstraat.nl0 ?php the_title() ?>773 dagen geleden
retailtrends

Blog: Online retailtrends: de Big 5 als inspiratie

Blog: Online retailtrends: de Big 5 als inspiratie0 ?php the_title() ?>797 dagen geleden
Dutch Retail Experience Awards

Manager Public Relations & Strategic Partnerships

Manager Public Relations & Strategic Partnerships0 ?php the_title() ?>803 dagen geleden
Dutch Retail Experience Awards

Genomineerden Dutch Retail Experience Awards 2017 bekend

Genomineerden Dutch Retail Experience Awards 2017 bekend0 ?php the_title() ?>811 dagen geleden
De Dutch Retail Experience Awards is een landelijke retailprijs voor de modezaken die hun winkelbeleving neerzetten op basis van de pijlers authenticiteit en duurzaamheid. Deze Award is in 2012 in het leven geroepen om vooruitstrevende retailers en winkelconcepten onder de aandacht te brengen en te stimuleren. Waarmee we de retailers inspiratie en goede voorbeelden geven van winkels die duurzaamheid in hun beleid verweven hebben.

Inschrijvingen Dutch Retail Experience Awards 2017 geopend!

Inschrijvingen Dutch Retail Experience Awards 2017 geopend!0 ?php the_title() ?>852 dagen geleden
Een koppel dat de zelf echo van BabyWatcher uitprobeerd

BabyWatcher wint Innovatie Award met zelf echo

BabyWatcher wint Innovatie Award met zelf echo0 ?php the_title() ?>893 dagen geleden
People's Avenue

Genomineerden Retail Storytelling Awards 2017 bekend

Genomineerden Retail Storytelling Awards 2017 bekend0 ?php the_title() ?>951 dagen geleden
Joel

Joël Ferdinandus (INretail): phygital trend zal ook in 2017 doorzetten

Joël Ferdinandus (INretail): phygital trend zal ook in 2017 doorzetten0 ?php the_title() ?>979 dagen geleden
Wehkamp hoofdkantoor

Shortlist voor de eerste Dutch Search Awards is bekend

Shortlist voor de eerste Dutch Search Awards is bekend0 ?php the_title() ?>1012 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!