Geitenwollenwinkel biedt beste online beleving
Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 10/07/2017 om 11:27

Volgens de jury van de Dutch Retail Experience Awards is Geitenwollenwinkel de winnaar van de Online Experience Award omdat met het stoffige imago van duurzame kleding wordt gebroken. Dat is voor de jury een belangrijk criterium geweest op Geitenwollenwinkel uit te roepen tot winnaar van deze categorie.
Esthetiek, duurzaamheid en producten die met respect voor mens en dier zijn geproduceerd zijn de kernwaarden van de webshop en de winkel op de Utrechtsestraat in Amsterdam. De duurzame missie van eigenaren en tweelingzussen Abigail en Lavinia gaat verder dan alleen de winkel. Online zijn ze goed vertegenwoordigd met hun eigen label Goat Organic Apparel.
”Ze zijn online transparant in hun strategieën en productiemethode en vertellen de verhalen achter hun producten. De webshop is mooi ingedeeld en oogt authentiek met persoonlijke teksten. De eigen blog maakt het geheel compleet.”
De nummer 2 in deze categorie is Nanii en de nummer 3 is geworden The Hunting Ensemble. Maar The Hunting Ensemble had met grote voorsprong wel de meeste publieksstemmen in de categorie Online Experience Award. De gemiddelde beoordeling die zij van hun klanten hebben gekregen is een 9,2. De webshop is erg overzichtelijk en gebruiksvriendelijk. Maar daarnaast is het serviceniveau erg hoog, de levering en de reacties op vragen zijn beide erg snel. Het assortiment is ook een pluspunt van de webshop, hierin zijn ze exclusief. Het zijn veelal internationale merken, die weinig in Nederland worden aangeboden. Daarin blijven ze dichtbij zichzelf en gaan ze niet mee met de massa. De fysieke winkel van The Hunting Ensemble wordt ook positief beoordeeld door de klanten.
”Ze weten de combinatie van online winkelen toch te combineren met het creëren van merkmeerwaarde door hun persoonlijke zorg en aandacht te tonen. Dat is vrij uniek.”
De jury, bestaande uit Joël Ferdinandus (innovatie Branche Adviseur Incrowd bij INretail) Gea Eleveld (eigenaresse van Fashion-Up! Een adviesbureau voor conceptontwikkeling, fashionmanagement en projectmanagement voor de mode- en interieurindustrie), Ingrid Ploegmakers (Manager Marketing Retail en Communicatie bij Colliers International), Kim Pereira (Hoofdredactrice van het modevakblad Textilia) en Talita Kalloe (Freelance journalist en copywriter voor verschillende mode-, lifestyle- en retailvakbladen. Daarnaast is ze founder van het platform Soulstores.com) kozen ook voor Make My Day, Nijmegen als winnaar van Best Customer Experience Award Women en Men.
512 & Bleshyou ook uit Nijmegen is winnaar Best Customer Experience Award – Women. Uptown in Den Haag is winnaar Best Customer Experience Award – Men. Tenue de Nîmes is Winnaar Best Customer Experience Award – Denim. Van Den Assem Shoe Club in Rotterdam wint Best Customer Experience Award – Leather & Shoes.
Vanuit deze categorieën is Tenue de Nîmes (Amsterdam) door de jury uitgeroepen als grote winnaar van de Dutch Retail Experience Award.
De Rode Winkel in Utrecht is winnaar van Retail Excellence Award. De jury vindt het een ongekende prestatie om in deze tijd zo’n winkel te realiseren. Al decennia lang wordt de winkel in aangepast om klanten nog beter te kunnen helpen.
Joelle Boers in Geleen is Winnaar Most Innovative Store Award. Haar social media en website zijn om een puntje aan te zuigen. Vervolgens is ze de reis naar Geleen meer dan waard.
De Dutch Retail Experience Awards zijn de landelijke retailprijzen voor de winkels van nu! De winnaars zijn bekend gemaakt op dé nieuwe modevakbeurs Soul Salon. Er is ook een publieksverkiezing aan de de prijzen verbonden. Daar won Filipe Mode in Boxtel Best Customer Experience Award – Women & Men, ILSE in Hoofddorp is winnaar Best Customer Experience Award – Women, Best Customer Experience Award – Men is voor Tilleman Tailors in Hoorn, Best Customer Experience Award – Leather & Shoes is voor The Little Green Bag te Delft, Black & Blue in Nijmegen is winnaar Best Customer Experience Award – Denim, Retail Excellence Award is voor Bastiaansen Modestad in Bavel en Most Innovative Start Up Award gaat naar INSTORE Conceptstore in Delft.
Tags












Comments