Home | retail | Europeanen klaar om met wearables te betalen

Europeanen klaar om met wearables te betalen

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 22/02/2018 om 16:28

24% van de Europeanen verwacht volgens Mastercard wearables smartwatches, armbanden of sleutelringen te gaan gebruiken voor contactloze betalingen.

Bijna een kwart (24%) van alle Europeanen verwacht wearables – zoals smartwatches, armbanden, sleutelringen of andere draagbare technologie – te gebruiken voor contactloze betalingen, blijkt uit cijfers van Mastercard. GCT Research  heeft onderzoek uitgevoerd onder 50.747 mensen in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Rusland, Spanje, Italië, Duitsland, Polen, Zweden en Nederland.

De contactloze bestedingen met Mastercard en Maestro namen het afgelopen jaar met 145% toe. Het enorme succes van deze betaalwijze heeft veel Europeanen warm gemaakt voor nieuwe betaalmethoden. De publicatie van de cijfers valt samen met het experiment van betalen met wearables, aangekondigd door ABN AMRO. Naast de doorzettende groei blijken de obstakels voor contactloos betalen ook te verdwijnen. Vooral de zorgen over fraude nemen snel af (-24%), waarbij Nederland (-41%), Spanje (-33%) en het Verenigd Koninkrijk (-31%) de grootste daling van fraudezorgen laten zien, wat het vertrouwen in contactloze betaaltechnologie illustreert.

Mastercard blijft samenwerken met retailers om de verwachtingen rond wearable betalingen waar te maken: het aantal Nederlandse winkels dat contactloos betalen accepteert is het afgelopen jaar met 38% gestegen. Mede hierdoor steeg het aantal contactloze betalingen in Nederland vorig jaar met 103%, terwijl het totale bedrag wat we contactloos afrekenden met 158% toenam. Inmiddels vindt Bijna 50% van alle winkelbetalingen in Nederland contactloos plaats.

Banken door heel Europa werken met Mastercard samen om de nieuwe vormen van contactloos betalen te faciliteren. ABN AMRO is een van de eerste banken die wereldwijde betalingen ondersteunen met een wearable die is gekoppeld aan een betaalrekening. Een eerste groep van 500 gebruikers uit verschillende leeftijdsgroepen gaat in een proefproject ervaren hoe het is om te betalen met een ring, sleutelring, horloge of armband.

”Europa loopt wereldwijd voorop met contactloos betalen en het succes van deze betaalwijze heeft geleid tot de vraag naar nog meer betaalgemak,” zegt Arjan Bol Country manager the Netherlands bij Mastercard. ”Het vertrouwen van consumenten in contactloos betalen met bankpassen is groter dan ooit en het lijkt erop dat men nu klaar is om een stap verder te gaan, met contactloos betalen via wearables. Pilots zoals die nu in Nederland lopen bieden consumenten steeds meer gemak en vrijheid in de digitale economie.”

”De verwachtingen van de consument zijn helder en de technologie is er. Dat betekent dat de tijd gekomen is om omslachtige betaalmethoden te verruilen voor de snellere en makkelijkere betaalwijze met wearables,” zegt Yvonne Duits, Product Owner Payments bij ABN AMRO. ”We willen het de consument graag zo simpel mogelijk maken en iedereen een betaalmethode bieden die aansluit bij zijn of haar wensen. Deze pilot getuigt daarvan.”

Tags

wearableswearables MasterCardMasterCard ABN AMROABN AMRO

Comments

Kenmerken

ABN AMRO startte begin dit jaar met een test waar 500 klanten met wearables gingen betalen. Maar liefst 78% van deze klanten verkiest de wearable als favoriete betaalmiddel. Nog maar 19 procent geeft de voorkeur aan de pinpas. Gemiddeld doen de klanten zes betalingen per week met de wearable voor bedragen onder 25 euro. ABN AMRO verlengt de test om nieuwe functionaliteiten verder te testen met deze groep klanten.

78% verkiest wearable als favoriete betaalmiddel boven pinpas

78% verkiest wearable als favoriete betaalmiddel boven pinpas0 ?php the_title() ?>416 dagen geleden

Online aanbieder Brandfield focust op uitbreiding met fysieke winkels

Online aanbieder Brandfield focust op uitbreiding met fysieke winkels0 ?php the_title() ?>481 dagen geleden
Payment Service Provider Mollie neemt het klantenbestand van Paycheckout over. Dat maken beide partijen vandaag bekend. De overname van het klantenportfolio door Mollie volgt op het besluit van Paycheckout te stoppen met zijn diensten als betaalprovider.

Payment Service Provider Mollie neemt het klantenbestand van Paycheckout over

Payment Service Provider Mollie neemt het klantenbestand van Paycheckout over0 ?php the_title() ?>502 dagen geleden
Zzp’ers zijn door digitale dienst Filepurch verzekerd van vergoeding. Dienst is ontwikkeld nadat initiatiefnemer nadelige gevolgen ondervond van wanbetaling

Pas als opdrachtgever betaalt krijgt hij via Filepurch beschikking over product

Pas als opdrachtgever betaalt krijgt hij via Filepurch beschikking over product0 ?php the_title() ?>537 dagen geleden
MKB-ondernemers die internationaal zakendoen, kunnen voortaan terecht bij Franx: een nieuw digitaal platform voor valutatransacties en internationaal betalingsverkeer. Nederland kent zo’n 50 duizend MKB-bedrijven die zaken doen in landen met een vreemde valuta. Franx bedient deze groeiende groep MKB-ers. Franx is een dochteronderneming van ABN AMRO en biedt ondernemers de mogelijkheid om vanaf één multi-valutarekening in 26 valuta’s internationale betalingen te doen en daarbij zelf het valuta risico af te dekken.

Franx biedt MKB-ers één IBAN-rekening voor 26 valuta’s

Franx biedt MKB-ers één IBAN-rekening voor 26 valuta’s0 ?php the_title() ?>551 dagen geleden
ABN AMRO gaat samen met 500 klanten een volgende test doen met betalen met nieuwe wearables. Maar liefst 50 procent van alle betalingen zijn contactloos.

ABN AMRO nodigt klanten uit om betalen met nieuwe wearables te testen

ABN AMRO nodigt klanten uit om betalen met nieuwe wearables te testen0 ?php the_title() ?>558 dagen geleden
oriëntatie Rabobank.nl zet met een Web Performance Score van 70 de hoogste score neer wanneer 400 consumenten zich online oriënteren op het afsluiten van een hypotheek. ING.nl staat op nummer 2 met 69 punten, gevolgd door ABNAMRO.nl (64 punten) op de derde plaats. Dit blijkt uit onafhankelijk online oriëntatieonderzoek op desktop en smartphone dat in oktober 2017 is uitgevoerd door onderzoeksbureau WUA.

Rabobank stevig aan kop in online oriëntatie onderzoek Hypotheek

Rabobank stevig aan kop in online oriëntatie onderzoek Hypotheek0 ?php the_title() ?>633 dagen geleden
Consumenten kiezen moeiteloos voor onbekend merk als dit merk uitstekende klantbeleving biedt. Dat blijkt uit onderzoek naar consumentenloyaliteit.

Merken mogen persoonlijke informatie gebruiken voor een betere klantbeleving

Merken mogen persoonlijke informatie gebruiken voor een betere klantbeleving0 ?php the_title() ?>670 dagen geleden
Samsung opent Galaxy Studio in Nederland waar nieuwste producten en diensten worden gepresenteerd. De studio is nabij Johan Cruijff Arena en AFAS Live.

Samsung opent Galaxy Studio in Amsterdam

Samsung opent Galaxy Studio in Amsterdam0 ?php the_title() ?>677 dagen geleden
ANWB, bol.com, de Efteling, Greenchoice, YourMastercard.nl en Ziggo bieden volgens onderzoeksbureau WUA de allerbeste digitale klantervaring op hun website.

ANWB, bol, Efteling, Greenchoice, Mastercard en Ziggo bieden beste klantervaring

ANWB, bol, Efteling, Greenchoice, Mastercard en Ziggo bieden beste klantervaring0 ?php the_title() ?>677 dagen geleden
Genomineerden voor Digital Communication Award. Onder meer TamTam, Zandbeek en NS kanshebber. Studenten Joeri Troost en Khanh-Linh Pham wonnen met scriptie.

TamTam, Zandbeek en Eline Spreekt in race voor Digital Communication Award

TamTam, Zandbeek en Eline Spreekt in race voor Digital Communication Award0 ?php the_title() ?>710 dagen geleden
Unstuck Hackathon Schiphol

Overstaphulp Unstuck winnaar internationale hackathon luchthavens

Overstaphulp Unstuck winnaar internationale hackathon luchthavens0 ?php the_title() ?>740 dagen geleden
mastercard vakantie betaalgedrag

Betaalgedrag verandert naar mate men vaker reist

Betaalgedrag verandert naar mate men vaker reist0 ?php the_title() ?>754 dagen geleden
CES Tosti Creative

Hoe je een elektronica beurs in China leuk maakt!

Hoe je een elektronica beurs in China leuk maakt!0 ?php the_title() ?>762 dagen geleden
Shell rijgedrag

Shell onderzoekt rijgedrag met behulp van wearables

Shell onderzoekt rijgedrag met behulp van wearables0 ?php the_title() ?>789 dagen geleden
ICS creditcard

Helft Nederlanders wil het liefst één betaalmogelijkheid

Helft Nederlanders wil het liefst één betaalmogelijkheid0 ?php the_title() ?>804 dagen geleden
Online shopper

Helft Nederlanders koopt kerstcadeaus online

Helft Nederlanders koopt kerstcadeaus online0 ?php the_title() ?>942 dagen geleden
Cic groothandelsgebouw

KLM, Philips, Politie, PostNL en Schiphol gaan hacken in Rotterdam

KLM, Philips, Politie, PostNL en Schiphol gaan hacken in Rotterdam0 ?php the_title() ?>964 dagen geleden
TomTom sport wearable runner

TomTom gaat voor Sport Wearables

TomTom gaat voor Sport Wearables0 ?php the_title() ?>998 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!