Home | retail | eCurring ontzorgd bedrijven bij het incasseren van abonnementsgelden

eCurring ontzorgd bedrijven bij het incasseren van abonnementsgelden

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 16/01/2017 om 16:29

eCurring

eCurring en PSP Mollie hebben een applicatie ontwikkeld waarmee bedrijven eenvoudig abonnementen kunnen beheren, incasseren en opvolgen. Ze bieden hiermee een oplossing voor de betaling van bijvoorbeeld fitnessabonnementen en kinderdagverblijven, maar ook voor e-commerce abonnementen zoals de bekende boodschappenkratjes.

Voor ondernemers is het handig om verlost te zijn van administratieve rompslomp. Zeker als het gaat om terugkerende betalingen voor abonnementen is het belangrijk dat er een goed, betrouwbaar systeem is. Het ontwikkelen van een dergelijk proces is voor veel bedrijven een complexe uitdaging. De behoefte aan een handige applicatie voor het incasseren van abonnementsgelden is daardoor groot. Met de komst van eCurring worden ondernemers ontzorgd van de totale financiële afhandeling, klantbeheer en facturatie.

Met de full-service applicatie van eCurring kunnen gebruikers alle facetten van hun abonnementenportfolio beheren. Zo verstuurt de applicatie automatisch facturen en vindt er automatisch opvolging plaats indien een incasso mislukt. Het overzichtelijke dashboard zorgt er bovendien voor dat gebruikers realtime inzage hebben in statistieken zoals omzet, abonnees, succesratio en prognose van de omzet voor de komende maanden.

Een startup die veel baat heeft bij de applicatie van eCurring is Chef Ali. Chef Ali is een nieuw concept waarbij er op abonnementsbasis Halal maaltijdboxen verstuurd worden. Het concept van Chef Ali vroeg om een financiële partner waarmee op een eenvoudige en snelle manier terugkerende betalingen kan innen.

”Toen we startten met Chef Ali kwam er veel op ons af, zoals het organiseren van het transport, het samenstellen van de maaltijdbox en het opbouwen van naamsbekendheid. De applicatie van eCurring zorgt ervoor dat we ons over de betalingen geen zorgen hoeven te maken,” zegt Aissa Zarioh, mede oprichter Chef Ali.

Mollie is een van de initiatiefnemers. De vooruitstrevende Nederlandse Payment Service Provider, met in totaal ruim 30.000 actieve klanten. De missie van Mollie is om online betalen simpel en betrouwbaar te maken. Klanten betalen bij Mollie enkel per transactie. De unieke API maakt bovendien het mogelijk om online betalingen moeiteloos in iedere webshop en ieder platform te integreren. Voor ieder type organisatie en van eenmalige betalingen tot abonnementen. Klanten zijn onder meer Unicef, Douwe Egberts, Ticketswap, Deliveroo, Lightspeed, ANWB en ID&T.

Tags

MollieMollie Payment Service ProviderPayment Service Provider abonneesabonnees applicatieapplicatie eCurringeCurring Chef AliChef Ali

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!