Home | retail | Eau Eau, Dit is de winnaar van Namespotting Naam van het Jaar 2017

Eau Eau, Dit is de winnaar van Namespotting Naam van het Jaar 2017

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 03/01/2018 om 09:41

Een slim gevonden merknaam vertelt op een originele wijze iets over het aanbod: Eau Eau Den Haag voldoet aan al de criteria voor de Naam van het jaar.

In het programma Evers Staat Op op Radio 538 heeft Frank Dane de winnaar bekendgemaakt van de: Namespotting Naam van het Jaar 2017. Uiteindelijk heeft de Mineraalwaterfles Eau Eau Den Haag (ingezonden door Jan Griffioen) gewonnen. De winnaar is gekozen door een jury bestaande uit professionals die zich bezighouden met merken en merknamen.

Initiatiefnemer Hans Prummel zegt over de winnaar: ”De Namespotting verkiezing wordt georganiseerd om het belang van een goede merknaam te benadrukken. Het gaat niet om geinige woordgrappen of lollige woordspelingen. Een slim gevonden merknaam vertelt op een originele wijze iets over het aanbod, is onderscheidend, kent meerdere lagen en bevat eventueel ook nog een kwinkslag. Eau Eau Den Haag voldoet aan al deze criteria. Het is een naam voor karaffen die je kunt vullen met Haags kraanwater. De merknaam maakt meteen vrolijk door de verwijzing naar het lied van Harrie Jekkers. Het gaat over gewoon kraanwater, maar de naam straalt kwaliteit uit. De chique Franse spelling contrasteert leuk met plat Haags en plat water. De fles is ontworpen en uitgebracht door Haagse Hapjes – ook goed gevonden -, een creatief cateringbedrijf.”

De Top 5 wordt verder vervolmaakt door Biefstukrestaurant So de Jus, Zeilmakerij Bootkapje, Massagesalon Hou je Thai en IJscowagen Pablo’s IJscobar.

Jurylid Marianne Zwagerman over Bootkapje: ”Een lief een aaibaar woord dat blijft hangen én vertelt wat het is zonder dat het een flauw woordgrapje wordt.”

Richard Otto over biefstukkenspecialiteitenrestaurant So De Jus: ”Het is gewoonweg een heerlijke naam!”

De rest van de jury wordt gevormd door Henkjan Smits (Trainer Business X-Factor en presentator NPO/Omroep Max),
Steven Strijbosch (Hoofdredacteur Upcoming.nl), Kakhiel (internetfenomeen), Evelien Udo (internetjurist RISE Merken), Roger Bloem  (onder meer blogger/vlogger van Cityguys.nl) en Richard Otto (eigenaar Tens Media, uitgever van Vroom & Dreesmann, Verdwenen Merken, Namespotting, en Spreekbuis.nl).

Voorgaande winnaars zijn wolwinkel Wolhalla (2016) en mollenbestrijder De Laatste Hoop (2015).

Tags

Eau Eau Den HaagEau Eau Den Haag De Laatste HoopDe Laatste Hoop BootkapjeBootkapje Harrie JekkersHarrie Jekkers Haagse HapjesHaagse Hapjes Massagesalon Hou je ThaiMassagesalon Hou je Thai Waterkaraf Eau Eau Den HaagWaterkaraf Eau Eau Den Haag Pablo's IJscobarPablo's IJscobar kakhielkakhiel Upcoming.nlUpcoming.nl WolhallaWolhalla Richard OttoRichard Otto

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!