Home | sponsoring | Donald Duck, &C, Kim Feenstra en Vogue onder genomineerden voor Mercurs

Donald Duck, &C, Kim Feenstra en Vogue onder genomineerden voor Mercurs

Geplaatst door Jeroen Veenstra in sponsoring op 09/11/2017 om 14:01

Er zijn 42 nominaties voor Mercurs. Genomineerd voor de PostNL Marketing Actie zijn Vogue, G+J Media, Sanoma, Donald Duck, Men's Health, Hearst en Libelle.

Uit een recordaantal van 160 inzendingen heeft de vakjury 42 nominaties gekozen voor de Mercurs. In sommige categorieën waren er lange en pittige discussies nodig om maar tot vijf nominaties te komen. Een nieuwe categorie – terug van weggeweest – is de Cover van het Jaar, hiervoor zijn Donald Duck, Harper’s Bazaar, Quote, Vogue en LINDA. genomineerd. Tevens heeft de jury besloten tot uitreiking van de Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines.

Op 14 december worden de winnaars van alle Mercurs (inclusief de Betapress Mercur Tijdschriftenretailer van het Jaar) bekendgemaakt in het DeLaMar Theater in Amsterdam.

Genomineerd voor de PostNL Marketing Actie van het jaar zijn Vogue – G+J Media voor de Big birthday issue & Mario Testino,
Bladcadeau van Sanoma Media, Duckmomentjes ook van Sanoma Media, de Fitjourney van JayJay Boske voor Men’s Health en Hearst Netherlands en de Werfcampagne met Mart Visser tas door Libelle vanuit Sanoma Media.

Voor Magazinemerk van het jaar zijn Donald Duck (Sanoma Media), Happinez (WPG Media), Helden Magazine (Helden Media),
Libelle (Sanoma Media) en Quest (G+J Media) genomineerd.

De Aldipress lancering van het jaar is wellicht voor &C (&C Media/Medialane), Amayzine (PilotStudio), Bliksem Magazine (Colson), Franska.nl (PilotStudio) en Quest Junior (G+J Media).

Corelia Printing Hoofdredacteur van het jaar komt mogelijk terecht bij Marieke ’t Hart van VROUW (TMG), Tom Kellerhuis van HP/De Tijd (Code II), Carlein Kieboom van vtwonen (Sanoma Media), Hilmar Mulder van Libelle (Sanoma Media) en Irene Smit & Astrid van der Hulst van Flow (Sanoma Media).

Artdirection van het jaar kent eej! Magazine (EEJ!), ELLE, ELLE Eten, ELLE Decoration (Hearst Netherlands), Franska.nl (PilotStudio),
Hard Gras (Ambo Anthos) en Wendy (Wendy Multimedia) als kanshebber.

Merkinnovatie van het jaar heeft genomineerd: delicious.daily van delicious (New Skool Media), Glamour Beauty TV van Glamour (G+J Media), Libelle TV: Over Eva van Libelle (Sanoma Media) en Tina de Musical (Sanoma Media).

Reportage van het jaar kent Anders is ook mooi in Harper’s Bazaar (Hearst Netherlands), Dan ben ik maar een nazi in Elsevier Weekblad (One Business), Kruisvaarderskapitalisme in Quote (Hearst Netherlands), Mozaiek reportage in VROUW Glossy (TMG) en Too young to die bij VICE (VICE Media Benelux) als mogelijke winnaar.

Belofte van jaar wordt Emiel Brinkhuis van Winq (Media MANsion), Emmy Cleophas van ELLE (Hearst Netherlands) of Kim Feenstra (Wendy Multimedia).

Tags

MercursMercurs TinaTina &C&C Kim FeenstraKim Feenstra Wendy van DijkWendy van Dijk Donald DuckDonald Duck HearstHearst magazinemagazine SanomaSanoma ElsevierElsevier PilotStudioPilotStudio GlamourGlamour ElleElle VogueVogue ViceVice

Comments

Kenmerken

TheHUB.nl is uniek label van waarbinnen influencers worden gecombineerd met het enorme bereik en de autoriteit van Sanoma merken. Al jarenlang is Sanoma dé partij voor creatieve en impactvolle branded content samenwerkingen. Het label The HUB zal adverteerders nog uitgebreider kunnen bedienen rondom alle facetten van influencer marketing: van strategie tot concept, creatie en grootschalige distributie. Hiervoor kunnen externe influencers worden ingezet, maar ook invloedrijke redactieleden zoals hoofdredactrices Hilmar Mulder van Libelle en Sara van Gorp van Kek Mama en VIVA Mama. Vervolgens kan deze content worden doorgeplaatst op één of meerdere van de Sanoma merken om een extra bereik boost te genereren en autoriteit op te bouwen zoals NU.nl, Margriet, Fashionchick en VIVA. Tot slot kan er perfect worden ge(re)target met Sanoma’s ijzersterke data strategie: hiermee zorgen we er voor dat de content aan de juiste doelgroep wordt getoond en optimaliseren we het bereik.

Sanoma lanceert nieuwste website voor eigen influencer platform The Hub

Sanoma lanceert nieuwste website voor eigen influencer platform The Hub0 ?php the_title() ?>487 dagen geleden
Met een 34 weken zwangerschapsbuik ging Saar Koningsberger (30) uit de kleren voor WENDY Magazine. In de nieuwe editie van WENDY Magazine, geheel in het teken van ?Gierende Hormonen?, vertelt zij over haar hormoon traject.

Zwangere Saar Koningsberger naakt in WENDY Magazine

Zwangere Saar Koningsberger naakt in WENDY Magazine0 ?php the_title() ?>563 dagen geleden
Red Bull heeft het Amsterdamse merkbureau VBAT gevraagd om een speciaal blikje te ontwerpen in het kader van Max Motivation, de campagne waarmee Max Verstappen aftelt tot de start van het nieuwe Formule 1-seizoen. Het blikje verwijst naar de website waar grappige work out-video's met Max Verstappen en onder meer Jay Jay Boske te zien zijn. Ook is er meer informatieve content over fit worden en blijven te vinden.

Red Bull gaat voor Max Motivation

Red Bull gaat voor Max Motivation0 ?php the_title() ?>577 dagen geleden
What to Wear-app van STYLETODAY heeft 290.000 downloads en geeft gebruikers mogelijkheid meteen te shoppen bij De Bijenkorf, Wehkamp, Zalando en meer.

STYLETODAY heeft vernieuwde What to Wear-app

STYLETODAY heeft vernieuwde What to Wear-app0 ?php the_title() ?>589 dagen geleden
iCreate, Chip Foto Magazine, Foodies, Auto Review en c’t van F&L Publishing Group gered

iCreate, Chip Foto Magazine, Foodies, Auto Review en c’t van F&L Publishing Group gered

iCreate, Chip Foto Magazine, Foodies, Auto Review en c’t van F&L Publishing Group gered0 ?php the_title() ?>641 dagen geleden
Behalve de PostNL Mercur Marketingactie van het Jaar voor Duckmomentjes heeft Sanoma Media met Donald Duck ook de Jubileum Mercur gewonnen. In totaal zijn twaalf vakprijzen in de magazine mediabranche uitgereikt. 

Duckmomentjes wint Marketingactie van het Jaar bij Mercurs

Duckmomentjes wint Marketingactie van het Jaar bij Mercurs0 ?php the_title() ?>645 dagen geleden
Sanne Bekkema is Accountmanager bij Marcommit en doet verslag van haar bezoek aan IT’s in the mix. Onder meer Auping en vtwonen komen ter sprake.

Retailers maken Google rijk

Retailers maken Google rijk0 ?php the_title() ?>646 dagen geleden
De Telegraaf, de regionale dagbladen, Metro en belangrijke digitale merken zoals Dumpert en Gaspedaal staan centraal in nieuwe plannen TMG.

TMG legt focus op sterke merken als De Telegraaf en Metro

TMG legt focus op sterke merken als De Telegraaf en Metro0 ?php the_title() ?>668 dagen geleden
De Nederlandse fitnessbranche bestaat uit veel kleine bedrijven met een handvol werkzame personen en een klein aantal grote ketens. Samen waren deze bedrijven in 2015 goed voor een omzet van 0,7 miljard euro. Ruim 2,2 miljoen leden beoefenden hun sport bij een fitnesscentrum. Dit blijkt uit een eerste onderzoek van het CBS naar deze bedrijfstak.

Ruim 2,2 miljoen Nederlanders sporten bij een fitnesscentrum

Ruim 2,2 miljoen Nederlanders sporten bij een fitnesscentrum0 ?php the_title() ?>675 dagen geleden
Jurkjes.nl trekt jaarlijks meer dan een miljoen bezoekers. Het platform biedt in samenwerking met onder meer Zalando, de Bijenkorf en Topvintage meer dan 50.000 jurken. De oprichters van Fashionchick kopen het platform nu van FashCom, dat het in 2008 begon. 'Jurkjes.nl heeft een stevige groei laten zien afgelopen jaren, echter past de verkoop in onze strategie om te focussen op de groei van onze eigen shops,' is de verklaring. FashCom is eigenaar van vijf webshops, waarvan Boxers.nl de grootste is.    

Oprichters Fashionchick kopen Jurkjes.nl

Oprichters Fashionchick kopen Jurkjes.nl0 ?php the_title() ?>687 dagen geleden
Hearst is overeengekomen Gruner + Jahr Media Nederland over te nemen. Gruner + Jahr Media Nederland geeft gedrukte en digitale edities uit van mediamerken als Glamour, Vogue, JAN, National Geographic en Quest, alsmede Custom Content en Designer Vintage. Deze merken en alle andere activiteiten worden eigendom van Hearst Magazines en zullen worden uitgegeven door Hearst Netherlands, dat met merken als Cosmopolitan, ELLE, Esquire en Harper’s BAZAAR 5,5 miljoen mensen bereikt.

Hearst neemt Glamour, Vogue, JAN, National Geographic en Quest over

Hearst neemt Glamour, Vogue, JAN, National Geographic en Quest over0 ?php the_title() ?>704 dagen geleden
RAI Amsterdam en Sanoma testen tijdens de VT Wonen & Designbeurs door middel van eye tracking en galvanic skin response hoe het evenement wordt beleefd.

Sanoma en RAI Amsterdam meten wat beursbezoekers triggert

Sanoma en RAI Amsterdam meten wat beursbezoekers triggert0 ?php the_title() ?>715 dagen geleden
Op 27 september 2017 zullen Food Blog Awards worden uitgereikt. Een initiatief van marketingbureau Advies Voor. Sandra Ysbrandy presenteert de uitreiking.

Wie krijgt de Food Blog Awards 2017 opgediend?

Wie krijgt de Food Blog Awards 2017 opgediend?0 ?php the_title() ?>761 dagen geleden
Harper’s Bazaar geheel in teken van diversiteit. Hoofdredacteur Cécile Narinx noopt creatieven uit ondervertegenwoordigde groepen zich te melden.

Harper’s Bazaar staat geheel in het teken van diversiteit

Harper’s Bazaar staat geheel in het teken van diversiteit0 ?php the_title() ?>767 dagen geleden
Met Influencer Solutions benadert Hearst influencer marketing op nieuwe manier. Combinatie van makers, loyale fans en sterke merken staat centraal.

Hearst Netherlands lanceert Influencer Solutions

Hearst Netherlands lanceert Influencer Solutions0 ?php the_title() ?>775 dagen geleden
Het aantal likes/volgers van &C stijgt in tweede kwartaal met 58% en groeit daarmee snelst volgens de Social Media Monitor van Magazine Media Associatie.

&C snelst groeiende magazine merk op social media

&C snelst groeiende magazine merk op social media0 ?php the_title() ?>785 dagen geleden
Een tijger alleen op de grond

Bas Kosters ontwerpt 3900 tijger T-shirts voor WNF

Bas Kosters ontwerpt 3900 tijger T-shirts voor WNF0 ?php the_title() ?>799 dagen geleden
YoungCapital Jägermeister

Jägermeister presenteert in samenwerking met YoungCapital Summer Jobs

Jägermeister presenteert in samenwerking met YoungCapital Summer Jobs0 ?php the_title() ?>801 dagen geleden
Sanoma BSR augmented reality

Sanoma lanceert ’s werelds eerste segmentatiemodel in Augmented Reality

Sanoma lanceert ’s werelds eerste segmentatiemodel in Augmented Reality0 ?php the_title() ?>810 dagen geleden
Glamour Ashley Graham

Glamour haalt Ashley Graham naar Amsterdam ArenA

Glamour haalt Ashley Graham naar Amsterdam ArenA0 ?php the_title() ?>843 dagen geleden
DDMA Coolblue Marktplaats, Sanoma Wehkamp

Coolblue, Marktplaats, Sanoma en Wehkamp genomineerd voor DDMA E-mail Awards

Coolblue, Marktplaats, Sanoma en Wehkamp genomineerd voor DDMA E-mail Awards0 ?php the_title() ?>851 dagen geleden
Fitfair

Wie is de beste Fitness Influencer?

Wie is de beste Fitness Influencer?0 ?php the_title() ?>857 dagen geleden
Esquire

Shopsuite ontvangt investering om content aan producten van retailers te binden

Shopsuite ontvangt investering om content aan producten van retailers te binden0 ?php the_title() ?>859 dagen geleden
Cultuurmarketing Awards het Fries Museum, Luxor Theater, Museum Boijmans Van Beuningen, Naturalis, PS|theater, Rotterdam Philharmonisch Orkest, Stichting ARTmatch, TAQA Theater de Vest, TivoliVredenburg Van Gogh Museum

Luxor Theater, Van Gogh Museum en TivoliVredenburg maken kans op Cultuurmarketing Awards

Luxor Theater, Van Gogh Museum en TivoliVredenburg maken kans op Cultuurmarketing Awards0 ?php the_title() ?>865 dagen geleden
lonelyplanet.nl Lonely Planet Pijper Media

Lonely Planet lanceert Nederlandstalige reiswebsite

Lonely Planet lanceert Nederlandstalige reiswebsite0 ?php the_title() ?>906 dagen geleden
Jumbo en Sanoma | SBS organiseren wederom Share a Perfect Day

Jumbo en Sanoma | SBS organiseren wederom Share a Perfect Day

Jumbo en Sanoma | SBS organiseren wederom Share a Perfect Day0 ?php the_title() ?>919 dagen geleden
enkele magazines van Hearst Netherlands

Hearst Netherlands lanceert met MyMagazines flexibel abonnement

Hearst Netherlands lanceert met MyMagazines flexibel abonnement0 ?php the_title() ?>924 dagen geleden
Mark Rutte met drie kinderen die een selfie maken

Cosmopolitan lanceert Verkiezingstoolkit met unieke chatbot

Cosmopolitan lanceert Verkiezingstoolkit met unieke chatbot0 ?php the_title() ?>934 dagen geleden
Voetbal international platforms

Voetbal International, LINDA en ELLE blijven groeien op Social Media

Voetbal International, LINDA en ELLE blijven groeien op Social Media0 ?php the_title() ?>941 dagen geleden
RTL Renault extreme roadtrip

Renault en RTL presenteren tweede reeks Extreme Roadtrip

Renault en RTL presenteren tweede reeks Extreme Roadtrip0 ?php the_title() ?>955 dagen geleden
magazine Amayzine

Online lifestyle magazine Amayzine ook in print

Online lifestyle magazine Amayzine ook in print0 ?php the_title() ?>968 dagen geleden
De inzet van vloggers binnen het reclamedomein brengt nieuwe uitdagingen voor adverteerders met zich mee. Daarom brengen BVA Bond van Adverteerders en FNLI, Federatie Nederlandse Levensmiddelenindustrie, de ‘Gids Voedingsmiddelenadverteerders en Content Creators’ uit.

Rotterdamse bibliotheek zet #Girlboss in de spotlights

Rotterdamse bibliotheek zet #Girlboss in de spotlights0 ?php the_title() ?>976 dagen geleden
Aandachttrekkers

De Persgroep lanceert nieuw magazine voor de advertentiemarkt

De Persgroep lanceert nieuw magazine voor de advertentiemarkt0 ?php the_title() ?>1004 dagen geleden
LINDA mediamerk

LINDA. is Mediamerk van het Jaar, Kek Mama scoort met #ZonZeeStress

LINDA. is Mediamerk van het Jaar, Kek Mama scoort met #ZonZeeStress0 ?php the_title() ?>1009 dagen geleden
Elegance

Pijper Media neemt titel Elegance over van Pelican Media

Pijper Media neemt titel Elegance over van Pelican Media0 ?php the_title() ?>1016 dagen geleden
Spoor kids minimagazine

G+J Custom Content maakt minimagazine Spoor Kids

G+J Custom Content maakt minimagazine Spoor Kids0 ?php the_title() ?>1025 dagen geleden
DutchGiraffe NSfavourites

DutchGiraffe | Digital Creatives kijkt reikhalzend uit naar Digital Magazine Awards

DutchGiraffe | Digital Creatives kijkt reikhalzend uit naar Digital Magazine Awards0 ?php the_title() ?>1026 dagen geleden
HollandHerald

Holland Herald wint brons tijdens International Content Marketing Awards

Holland Herald wint brons tijdens International Content Marketing Awards0 ?php the_title() ?>1030 dagen geleden
Voetbal international platforms

Voetbal International, LINDA. en ELLE scoren op social media

Voetbal International, LINDA. en ELLE scoren op social media0 ?php the_title() ?>1039 dagen geleden
Esquire

Esquire lanceert vroeger als gepland een eigen webshop

Esquire lanceert vroeger als gepland een eigen webshop0 ?php the_title() ?>1051 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!