Home | reclame | Disney’s Beauty & the Beast inspiratie voor Amsterdam FashionWeek

Disney’s Beauty & the Beast inspiratie voor Amsterdam FashionWeek

Geplaatst door Jeroen Veenstra in reclame op 23/12/2016 om 11:00

Beauty & the Beast Fashionweek

FashionWeek en The Walt Disney Company gaan een creatieve samenwerking aan in het kader van het verschijnen van de nieuwe Disney speelfilm Beauty & the Beast. In de aanloop naar de 26e editie van Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam laten zes jonge talentvolle designers zich inspireren door het klassieke sprookje. De designers werken zes modecreaties uit, met ieder een eigentijdse invalshoek. Op vrijdag 27 januari worden de creaties gepresenteerd tijdens Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam en daarna zijn ze op het online platform Fashionweek.nl te bekijken.

Ontwerpers Boaz van Doornik, Elke van Zuijlen, Liesbeth Sterkenburg, Zyanya Keizer, Marlou Breuls en Jazz Chris duiken opnieuw in het verhaal en brengen zowel de ‘Beauty’ als ‘the Beast’ tot leven in zes items. De ontwerpers presenteren hun creaties op vrijdag 27 januari in de WesterUnie in Amsterdam aan genodigden. Hier lichten de designers hun bron van inspiratie toe tijdens een Fashiontalk.

Iris Ruisch (Creatief Directeur Amsterdam FashionWeek) over de samenwerking tussen Disney, Amsterdam FashionWeek en de talenten: ”Ik heb talenten geselecteerd die voor mij de kwaliteit van de Nederlandse mode-opleidingen vertegenwoordigen en een belofte vormen voor de mode-industrie van morgen. Daarnaast was het cruciaal voor me dat deze designers gevoel hebben bij Disney en dit specifieke verhaal kunnen vertalen naar een actueel modebeeld zonder er theater van te maken.”

Jochen Wyns (Manager Retail Softlines Benelux) over de samenwerking met Amsterdam FashionWeek: ”Al meer dan 70 jaar vertelt Disney op magische wijze verhalen en daarmee beïnvloedt Disney al jaren de populaire cultuur. Wij zien telkens nieuwe en innovatieve samenwerkingen ontstaan op het gebied van fashion. Het is een grote eer om met deze talentvolle fashion ontwerpers te mogen samenwerken en hun creativiteit te stimuleren tijdens Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam. De unieke fashion statements die hieruit ontstaan, passen perfect bij de heritage van Beauty & the Beast. Hiermee vertellen deze jonge designers het klassieke sprookje elk op een innovatieve en unieke wijze.”

Het geliefde verhaal en de memorabele karakters uit de animatiefilm Beauty & the Beast komen vanaf 29 maart 2017 opnieuw tot leven in de speelfilm van het sprookje met hoofdrollen voor Emma Watson en Dan Stevens.

De 26ste editie van Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam staat in het teken van (jong) talent uit Nederland en Vlaanderen en vindt plaats van 26 t/m 29 januari 2017 in de Westergasfabriek. Meer informatie over het event is te vinden op het nieuwe online platform Fashionweek.nl. Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam is onderdeel van Telegraaf Media Groep (TMG).

Tags

Telegraaf Media GroepTelegraaf Media Groep FashionWeekFashionWeek Mercedes-Benz FashionWeekMercedes-Benz FashionWeek Beauty & the BeastBeauty & the Beast DisneyDisney

Comments

Kenmerken

Via de app Favor is het mogelijk verschillende modestijlen te vergelijken. De oprichters gaan onderzoek doen naar welke stad het meest modieus is. Amsterdam en Rotterdam strijden als eerste.

Amsterdam en Rotterdam strijden om Favor

Amsterdam en Rotterdam strijden om Favor0 ?php the_title() ?>555 dagen geleden
Het Japanse UNIQLO zal in het najaar te Amsterdam de eerste winkel in Nederland openen. Door op de plek te gaan zitten van het gesloten Forever21 aan de Kalverstraat, en een aparte entree aan het Rokin, ontstaat meteen de grootste winkel van de Benelux. Er zijn al winkels in Antwerpen en Brussel. Met 2040 m2 is het meteen een van de grootste vestigingen in heel Europa. Verdeeld over drie verdiepingen wordt kleding voor kidneren, mannen en vrouwen verkrijgbaar. Ook is er een speciale afdeling die volledig gewijd zal zijn aan T-Shirt, UNIQLO staat bekend om veel samenwerkingen met partijen als Futura, Peanuts, Star Wars, KAWS, Disney, Pokémon, Nintendo en LEGO vandaar dat er veel designs zijn. Ook zijn er collecties met ontwerpers als Lemaire, Hana Tajima, Ines de La Fressange, JW Anderson, Carine Roitfeld en Princesse tam.tam.

UNIQLO opent in Amsterdam eerste winkel van Nederland

UNIQLO opent in Amsterdam eerste winkel van Nederland0 ?php the_title() ?>583 dagen geleden
De Telegraaf, de regionale dagbladen, Metro en belangrijke digitale merken zoals Dumpert en Gaspedaal staan centraal in nieuwe plannen TMG.

TMG legt focus op sterke merken als De Telegraaf en Metro

TMG legt focus op sterke merken als De Telegraaf en Metro0 ?php the_title() ?>668 dagen geleden
Danie Bles is de nieuwe eigenaar van Amsterdam Fashion Week. Ze neemt evenement en website over van Telegraaf Media Groep.

Danie Bles is de nieuwe eigenaar van Amsterdam Fashion Week

Danie Bles is de nieuwe eigenaar van Amsterdam Fashion Week0 ?php the_title() ?>675 dagen geleden
Duizenden lezeressen brachten voor de VROUW Awards hun stem uit op bekende dames maar ook op hun favoriete producten en diensten.

Fajah Lourens, Andrélon, VanDyck en Hunkemöller winnen VROUW-Award

Fajah Lourens, Andrélon, VanDyck en Hunkemöller winnen VROUW-Award0 ?php the_title() ?>690 dagen geleden

Online nieuwsmedia populair bij reclamedoelgroepen

Online nieuwsmedia populair bij reclamedoelgroepen0 ?php the_title() ?>709 dagen geleden
De komende vijf maanden geeft Zalando een kijkje achter de schermen wanneer designers van MOAM een unieke modecollectie tot stand brengen.

Zalando en MOAM laten zien hoe een kledingcollectie ontstaat

Zalando en MOAM laten zien hoe een kledingcollectie ontstaat0 ?php the_title() ?>715 dagen geleden
In navolging van het succesvolle boek Dress to Impress heeft Bastiaan van Schaik zijn eerste schoenenlijn gelanceerd: BvS Edition #1 x Eureka Shoes.

Bastiaan van Schaik lanceert schoenenlijn met Eureka Shoes

Bastiaan van Schaik lanceert schoenenlijn met Eureka Shoes0 ?php the_title() ?>780 dagen geleden
Amsterdam, 25 juli 2017 - Met een, richting de kledingindustrie kritische, guerilla actie op de Amsterdam Fashion Week is deze week het hyper transparante kledingmerk Unrobe gelanceerd. De nieuwe startup behaalde binnen een week 50% van hun gezette target op de crowdfunding website Kic...

Nieuw transparant kledingmerk Unrobe stunt op Amsterdam Fashion Week

Nieuw transparant kledingmerk Unrobe stunt op Amsterdam Fashion Week0 ?php the_title() ?>788 dagen geleden
Een tijger alleen op de grond

Bas Kosters ontwerpt 3900 tijger T-shirts voor WNF

Bas Kosters ontwerpt 3900 tijger T-shirts voor WNF0 ?php the_title() ?>799 dagen geleden
Mercedes Hoog Catharijne

Mercedes-Benz rijdt winkelcentrum Hoog Catharijne binnen

Mercedes-Benz rijdt winkelcentrum Hoog Catharijne binnen0 ?php the_title() ?>835 dagen geleden
Favor Appisode iOnline

Nederlandse startup toont met Favor populariteit in een community

Nederlandse startup toont met Favor populariteit in een community0 ?php the_title() ?>836 dagen geleden
Dutch Retail Experience Awards

Genomineerden Dutch Retail Experience Awards 2017 bekend

Genomineerden Dutch Retail Experience Awards 2017 bekend0 ?php the_title() ?>845 dagen geleden
Travelbird Instagram Rijksmuseum Efteling Erasmusbrug

Wat zijn de meest geïnstagramde toeristische attracties?

Wat zijn de meest geïnstagramde toeristische attracties?0 ?php the_title() ?>866 dagen geleden
Cultuurmarketing Awards

57 aanmeldingen voor Cultuurmarketing Awards

57 aanmeldingen voor Cultuurmarketing Awards0 ?php the_title() ?>869 dagen geleden
De Telegraaf introduceert op 1 mei Telegraaf VNDG. Met de introductie van Telegraaf VNDG wordt een compleet nieuw online videoplatform gelanceerd met content op het gebied van nieuws, sport en entertainment

De Telegraaf introduceert compleet nieuw videoplatform

De Telegraaf introduceert compleet nieuw videoplatform0 ?php the_title() ?>885 dagen geleden
LEFF amsterdam snoert Wilders de mond tijdens Milaan Design Week

Horlogemerk LEFF amsterdam snoert Wilders de mond tijdens Milaan Design Week

Horlogemerk LEFF amsterdam snoert Wilders de mond tijdens Milaan Design Week0 ?php the_title() ?>897 dagen geleden
Brimstone Dunkirk Stimuleringsmaatregel zorgt voor bijna € 199 miljoen aan filmproductie-uitgaven in Nederland.

Nederland haalt bijna € 199 miljoen binnen met films

Nederland haalt bijna € 199 miljoen binnen met films0 ?php the_title() ?>897 dagen geleden
Cultuurmarketing Awards

Cultuurmarketing Awards onderverdeeld in Merk & Experience Award en Campagne Award

Cultuurmarketing Awards onderverdeeld in Merk & Experience Award en Campagne Award0 ?php the_title() ?>898 dagen geleden
Efteling ontvangt 2800 sprookjes voor Sprookjesschrijfwedstrijd der Lage Landen!

Er waren eens 2800 sprookjes naar de Efteling gezonden!

Er waren eens 2800 sprookjes naar de Efteling gezonden!0 ?php the_title() ?>899 dagen geleden
Een verkoopster voor de website United Wardrobe dat zich richt tweedehands op fashion, mode

Online kledingkast United Wardrobe verhandelt miljoenen aan tweedehands kleding

Online kledingkast United Wardrobe verhandelt miljoenen aan tweedehands kleding0 ?php the_title() ?>922 dagen geleden
één van de infographics die de prijs voor categorie Digitaal in ontvangst mog nemen

Twee winnaars BNO Infographics Jaarprijs 2016

Twee winnaars BNO Infographics Jaarprijs 20160 ?php the_title() ?>930 dagen geleden
Ellie Goulding vanHaren

Ellie Goulding presenteert eerste schoenencollectie bij vanHaren

Ellie Goulding presenteert eerste schoenencollectie bij vanHaren0 ?php the_title() ?>941 dagen geleden
Bijenkorf en Tommy Hilfiger

Bijenkorf en Tommy Hilfiger halen Gigi Hadid naar Amsterdam

Bijenkorf en Tommy Hilfiger halen Gigi Hadid naar Amsterdam0 ?php the_title() ?>946 dagen geleden
magazine Amayzine

Online lifestyle magazine Amayzine ook in print

Online lifestyle magazine Amayzine ook in print0 ?php the_title() ?>969 dagen geleden
TMG gebouw

TMG bevestigt ontvangst voorwaardelijk voorstel van Talpa Holding

TMG bevestigt ontvangst voorwaardelijk voorstel van Talpa Holding0 ?php the_title() ?>971 dagen geleden
Kimm, Nukuhiva en Verse

Kimm, Nukuhiva en VERSE vertellen het beste verhaal

Kimm, Nukuhiva en VERSE vertellen het beste verhaal0 ?php the_title() ?>971 dagen geleden
Virtual reality bril

Openingsshow Mercedes-Benz FashionWeek in virtual reality door Samsung

Openingsshow Mercedes-Benz FashionWeek in virtual reality door Samsung0 ?php the_title() ?>973 dagen geleden
DSquared Beijing

DSquared2 opent flagship stores in Rotterdam en Amsterdam

DSquared2 opent flagship stores in Rotterdam en Amsterdam0 ?php the_title() ?>1047 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!