Home | retail | De meeste e-mails worden geopend op mobiel

De meeste e-mails worden geopend op mobiel

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 15/03/2018 om 15:02

Uit de E-mail Benchmark 2018, opgesteld door e-Village blijkt dat woensdag de populairste verzenddag is voor mailtjes! Voor 80% van de respondenten wordt e-mailmarketing in nog belangrijker met marketing automation als grootste uitdaging. Net als vorig jaar worden de meeste e-mails geopend op mobiel.

De E-mail Benchmark 2018, opgesteld door e-Village, is uit. Boordevol cijfers en e-mailratio’s verkregen uit meer dan 3,5 miljard en ruim 14.000 campagnes en geeft onder andere inzicht in de trends en uitdagingen voor 2018 en waar het vakgebied staat. Marketing automation blijkt de belangrijkste trend en uitdaging voor 2018 en de cijfers en ratio’s van transactionele e-mails zijn flink gestegen. En net als vorig jaar worden de meeste e-mails geopend op mobiel. Er heeft zelfs een stijging plaatsgevonden. Vorig jaar werd 54,22% van de e-mails op mobiel geopend, dit jaar is dat 55,48%. Ook wordt er meer doorgeklikt op mobiel. E-mails van bedrijven in de B2B-sector worden wel nog altijd meer op desktop  geopend. Hoewel de meeste e-mails op mobiel worden geopend, optimaliseert 20% van de respondenten e-mails nog niet voor mobiel.

Voor 80% van de respondenten wordt e-mailmarketing in 2018 nog belangrijker. Het kanaal staat dit jaar dan ook wederom op nummer 1 in de top 3 belangrijkste kanalen van de online marketingmix. De tweede en derde plek worden vervuld door SEO en SEA.

De belangrijkste doelen voor het inzetten van e-mailmarketing zijn het genereren van traffic naar de website, webshop of winkel, het stimuleren van verkoop en branding. Om deze doelen te bereiken neemt 80% van de respondenten e-mailmarketing mee in de marketingstrategie.

Marketing automation (53%) is ook dit jaar weer de belangrijkste trend waar e-mailmarketeers op willen gaan inspelen. Maar ook database en/of eventgestuurde campagnes (44%) en het 360-graden-klantprofiel (31%) zijn belangrijke trends. Marketing automation is niet alleen de belangrijkste trend, maar ook de belangrijkste uitdaging voor 2018. Overige uitdagingen zijn achtereenvolgend segmentatie, databasemanagement en data voor klantprofielen.

De cijfers en ratio’s van de transactionele e-mails zijn ten opzichte van vorig jaar bijna allemaal gestegen. Zo zijn de CTR en CTO ruim verdubbeld. Dit jaar worden transactionele e-mails ook voor het eerst meer geopend op mobiel dan op desktop. Waar vorig jaar nog 23,74% geopend werd op mobiel, is dat nu 51,54%.

De Open Ratio van e-mails in de B2B-sector is vooral hoog op zaterdag (33,80%) en zondag (33,60%). Het succes van een e-mail wordt voornamelijk op basis van de Click Ratio (69%), Open Ratio (66%) en conversie (65%) gemeten en er heeft een verschuiving plaatsgevonden wat betreft populairste verzenddag. De woensdag (16,75%) is dit jaar het populairst.

Tags

CTRCTR CTOCTO Click RatioClick Ratio e-Villagee-Village E-mail BenchmarkE-mail Benchmark e-maile-mail SEOSEO

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!