Home | sponsoring | De Kweker zoekt nieuw Amsterdams product

De Kweker zoekt nieuw Amsterdams product

Geplaatst door Jeroen Veenstra in sponsoring op 04/01/2018 om 14:23

De Kweker lanceert op Horecava de Amsterdamse Food Pitch 2018. Ambitieuze foodies maken kans om hun product daadwerkelijk in de schappen te krijgen.

Tijdens de horecavakbeurs Horecava op maandag 8 januari 2018 lanceert De Kweker de Amsterdamse Food Pitch 2018. De Kweker is een Amsterdamse groothandel voor professionals in food en maakt zich al 50 jaar sterk voor innovatieve producten van startende producenten. Om dit jubileum te vieren, bieden ze ambitieuze (hobby)koks en foodies de kans om hun lekkerste eet- of drankproduct daadwerkelijk in productie te nemen. Om vervolgens gekocht te worden door honderden foodprofessionals die dagelijks hun inkopen doen in de groothandel in Amsterdam.

Een professionele vakjury beoordeelt alle inzendingen en op 19 april 2018 worden de finalisten bekendgemaakt. De winnaar scoort op 25 juni 2018 de titel: lekkerste product van 2018 en belandt in de schappen bij De Kweker.

De Amsterdam Food Pitch is een verkiezing voor (hobby)koks, foodies, lekkerbekken en smulpapen die ervan dromen om hun product op het gebied van eten/drinken professioneel onder de aandacht en op de markt te brengen.

De kick-off van Amsterdam Food Pitch vindt plaats op 8 januari 2018, tijdens de eerste dag van horecavakbeurs Horecava 2018. Vanaf de stand van De Kweker worden alle geïnteresseerden opgeroepen zich in te schrijven voor de verkiezing. De inschrijving is geopend tot 22 maart 2018. Alle informatie is te vinden via de website.

Op 19 april 2018 maakt de vakjury de finalisten bekend aan het grote publiek. In de vakjury zitten culinair journalist Felix Wilbrink, foodtrendwatcher Marjan Ippel van Talkin’ Food, lifestyle editor Maartje Diepstraten van Barts Boekje, Gert Blaauw, algemeen directeur De Kweker en een vooraanstaande chef-kok.

Vanaf 19 april 2018 gaat tevens het online stemproces van start zodat ook het publiek een stem heeft. Deze stemmen wegen voor 25% mee in de beoordeling. Tot de finale worden de producten en de makers op verschillende manieren in de spotlights gezet, zowel on- als offline.

Op 25 juni 2018 pitchen de finalisten in een boksring hun product voor de vakjury. Bij deze finale in de zelfbedieningsvestiging van De Kweker worden pers, vrienden en familie uitgenodigd. De stem van de vakjury is doorslaggevend en de winnaar wordt tijdens het event bekendgemaakt.

De winnaar wint de titel ‘Lekkerste product van 2018’ en een geldbedrag van €1.500. Daarnaast krijgt de winnaar ondersteuning bij de ontwikkeling, branding en lancering van het product op basis van consultancy uren van verschillende adviesbureaus, waaronder PR & marketing bureau MissPublicity. Het winnende product wordt gepresenteerd tijdens de Horecava 2019 en opgenomen in het schap van De Kweker.

De Kweker presenteert tijdens de beurs verschillende lokale merken zoals Yellowtail Kingfish uit Zeeland (genomineerd voor Horecava Innovation Award), Texels Lam, Brouwerij De Prael, mozzarella van Campania Felix en Amsterdam Made. Producten met dat keurmerk zijn onder meer: Limoncello di Fiorito, V2C gin, Kesbeke tafelzuren, Brandt en Levie, Gorilla Chocolade.

Bovendien wordt vanuit de beursstand ook een handtekeningenactie gehouden namens De Alliantie Voedselonderwijs, een samenwerking van 30 partijen die vindt dat ieder kind structureel voedselonderwijs moet krijgen. Hiervoor is een petitie opgesteld en met 40.000 handtekeningen moet het onderwerp in de Tweede Kamer aan de orde komen.

Kennis hebben over voedsel, zoals de productie, verwerking en bereiding, is belangrijk voor het maken van gezonde en duurzame keuzes. Daarmee hebben kinderen meer kans op een gezond voedingspatroon en uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat gezonde kinderen beter presteren op school. Door op structurele wijze kennis te combineren met vaardigheden, zoals koken, samen eten, proeven of groente verbouwen, wordt de impact van voedselonderwijs vergroot. Op veel basisscholen wordt aandacht besteed aan voeding en gezondheid. Helaas is dit nog niet op iedere school het geval en is het nog geen vast onderdeel van het curriculum.

Voor zowel exposanten als bezoekers van de Horecava is het belangrijk dat de consument van de toekomst, die steeds kritischer wordt, ook goed geïnformeerd is en hierdoor meer openstaat  voor wat de food industrie te bieden heeft. Daarom zetten de alliantie, De Kweker en de Horecava zich tijdens de beurs in om die 40.000 handtekeningen, waarvan er al bijna 17.500 zijn verzameld, binnen te halen.

”Bij De Kweker vinden wij goed eten erg belangrijk, het is onze passie en dagelijks werk. Onder goed eten verstaan wij lekker, maar ook verantwoord eten. Wij steunen de alliantie Voedselonderwijs, zodat kinderen ook gestimuleerd kunnen worden om bewuste keuzes in lekker en gezond eten te maken,” Gert Blaauw, Algemeen Directeur bij De Kweker. Op verschillende punten op de beurs kunnen bezoekers (digitaal) tekenen.

Tags

de kwekerde kweker Limoncello di FioritoLimoncello di Fiorito V2C ginV2C gin Brandt en LevieBrandt en Levie Horecava Innovation AwardHorecava Innovation Award Kesbeke Fijne TafelzurenKesbeke Fijne Tafelzuren MissPublicityMissPublicity HorecavaHorecava

Comments

Kenmerken

De Amsterdam Business Award is een prijs voor voortreffelijk ondernemerschap. Gassan Diamonds, Millten Vastgoed en Vandebron Energie zijn genomineerd.

Gassan Diamonds, Millten Vastgoed en Vandebron Energie genomineerd voor Amsterdam Business Award

Gassan Diamonds, Millten Vastgoed en Vandebron Energie genomineerd voor Amsterdam Business Award0 ?php the_title() ?>220 dagen geleden
Vijf maaltijdpotten van Abel’s Deli staan na winst Product Pitch net als Bouillon Brothers en Ginmayo ook in schap van Albert Heijn.

Wie volgt Abel’s Deli op?

Wie volgt Abel’s Deli op?0 ?php the_title() ?>220 dagen geleden
De elf finalisten van de Amsterdam Food Pitch zijn bekend. Ruim 70 enthousiaste deelnemers hebben zich aangemeld om mee te dingen naar de felbegeerde titel Lekkerste product van 2018 en in de schappen te komen bij De Kweker, dé Amsterdamse groothandel voor professionals in food.

Finalisten Amsterdam Food Pitch van De Kweker bekend

Finalisten Amsterdam Food Pitch van De Kweker bekend0 ?php the_title() ?>227 dagen geleden

Chapter Gin brengt ode aan Rotterdam

Chapter Gin brengt ode aan Rotterdam0 ?php the_title() ?>255 dagen geleden

Nieuwe Amsterdamse app toont enkel reistips van vrienden

Nieuwe Amsterdamse app toont enkel reistips van vrienden0 ?php the_title() ?>268 dagen geleden
EARTH Concepts, de eerlijke water-, koffie- en theeproducent verandert de merknaam dit jaar speciaal voor Valentijnsdag naar HEART en lanceert Chocolade.

EARTH verandert naam in HEART en introduceert chocolade

EARTH verandert naam in HEART en introduceert chocolade0 ?php the_title() ?>298 dagen geleden
Al sinds de oprichting in 1904 heeft Xsensible maar één doel: de meest innovatieve schoenen van de wereld ontwikkelen. En dus zijn zij voortdurend op zoek naar nieuwe modellen en nieuwe technieken. Na het uitzetten van een pitch door het in Berg en Dal gelegen familiebedrijf, zijn zij overtuigd van de creatieve en strategische aanpak van MissPublicity.

Nederlands schoenenmerk Xsensible stapt op MissPublicity af

Nederlands schoenenmerk Xsensible stapt op MissPublicity af0 ?php the_title() ?>316 dagen geleden
Pure Pacific Yellowtail, de duurzaam gekweekte topvis van Kingfish Zeeland is uitgeroepen tot Overall winnaar van de Horecava Innovation Award 2018.

Kingfish Zeeland, Formitable en Salto Systems winnen Horecava Innovation Awards

Kingfish Zeeland, Formitable en Salto Systems winnen Horecava Innovation Awards0 ?php the_title() ?>333 dagen geleden
Dennis de Borst van FEBO, Sander Lusink van Oger en Bianca van der Lee van Chaud Devant waren de finalisten voor de Amsterdamse Ondernemersprijs. Van der Lee is tot winnaar gekozen en volgt daarmee onder meer Atilla Aytekin (Triodor Software), Maarten Beucker Andreae (TTY Internet Solutions), Duncan Stutterheim (Oprichter ID&T), Philip Hillige (Skins Cosmetics), Henk Jan Beltman (Tony’s Chocolonely), Henk Janssen (Lightwell) en Oos Kesbeke (Kesbeke Fijne Tafelzuren) op.

Bianca van der Lee van Chaud Devant wint Amsterdamse Ondernemersprijs

Bianca van der Lee van Chaud Devant wint Amsterdamse Ondernemersprijs0 ?php the_title() ?>380 dagen geleden
De zestien genomineerden voor de Horecava Innovation Award 2018, de prijs voor de beste innovatie in de Nederlandse foodservice branche, zijn bekend.

Horecava kiest innovaties als gratis smartphone voor hotelgast en online platform voor flexwerkplekken

Horecava kiest innovaties als gratis smartphone voor hotelgast en online platform voor flexwerkplekken0 ?php the_title() ?>387 dagen geleden
Amsterdam Village Company, Chaud Devant, Daily Paper, De Buurtboer, Febo, Instock, Oger, Studeersnel.nl, VanMoof en YourConnector zijn genomineerd voor de Amsterdamse Ondernemersprijs. Een beloning voor de Amsterdamse ondernemer die excelleert in creatief en innovatief ondernemerschap. De prijs wordt jaarlijks uitgereikt op initiatief van de gemeente Amsterdam, samen met MKB-Amsterdam, Marktlink, Rabobank, Het Parool en De Ondernemer. 

Instock, YourConnecter, Oger, FEBO en Daily Paper maken kans op Amsterdamse Ondernemersprijs

Instock, YourConnecter, Oger, FEBO en Daily Paper maken kans op Amsterdamse Ondernemersprijs0 ?php the_title() ?>409 dagen geleden
Het team van de online challenge Boost je omzet! is te vinden op horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam. Ondernemers worden uitgedaagd 10% meer omzet te halen.

Boost je omzet! daagt horecaondernemers uit op Gastvrij Rotterdam

Boost je omzet! daagt horecaondernemers uit op Gastvrij Rotterdam0 ?php the_title() ?>451 dagen geleden
André Hazes junior Nachtburgemeester

Nederlandse Horeca schuift André Hazes junior naar voren als Nachtburgemeester

Nederlandse Horeca schuift André Hazes junior naar voren als Nachtburgemeester0 ?php the_title() ?>694 dagen geleden
Horecava

Horecabezoeker positief over duurzaamheidskeurmerk

Horecabezoeker positief over duurzaamheidskeurmerk0 ?php the_title() ?>701 dagen geleden
Virtueel wijn proeven

Virtueel wijn proeven

Virtueel wijn proeven0 ?php the_title() ?>701 dagen geleden
Hotello jaar 2017

Wie wordt Hotello of the Year 2017?

Wie wordt Hotello of the Year 2017?0 ?php the_title() ?>702 dagen geleden
Koffie Horecava

Blurring op de Horecava

Blurring op de Horecava0 ?php the_title() ?>702 dagen geleden
Chaud Devant schoen

Kokskledingbedrijf Chaud Devant en Michelin stappen samen in keuken

Kokskledingbedrijf Chaud Devant en Michelin stappen samen in keuken0 ?php the_title() ?>697 dagen geleden
Horecava Oma Bobs

Oma Bobs debuteert op de Horecava

Oma Bobs debuteert op de Horecava0 ?php the_title() ?>710 dagen geleden
Patje met pindasaus van Bram's

Nominaties Horecava Innovation Award 2017 bekend

Nominaties Horecava Innovation Award 2017 bekend1 ?php the_title() ?>750 dagen geleden
Amsterdam ondernemersprijs

Genomineerden Amsterdamse Ondernemersprijs bekend

Genomineerden Amsterdamse Ondernemersprijs bekend0 ?php the_title() ?>788 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!