Home | retail | De Bijenkorf draagt bij aan welzijn bij

De Bijenkorf draagt bij aan welzijn bij

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 10/07/2017 om 16:12

bij bijenkorf let's bee kind

Met de nieuwe campagne van de Bijenkorf: Let’s Bee Kind steunt het warenhuis de bij! In alle warenhuizen en online is t/m 3 september een pop up shop met een speciale collectie artikelen ingericht waarvan 10% van de opbrengst gedoneerd wordt aan The Pollinators, een platform dat zich inzet voor de bijen. Door middel van de campagne en events als Rooftop Garden, draagt de Bijenkorf bij aan de bewustwording van de bijenproblematiek.

De Bijenkorf houdt van bijen en de wereld kan niet zonder ze. Want dankzij deze harde werkers is er lekker eten en mooie kleding. Helaas wordt de helft van alle bijensoorten ernstig bedreigd door gebrek aan voedingsrijke bloemen en het gebruik van bestrijdingsmiddelen.

Marjolijn Meynen, directeur Marketing en Communicatie van de Bijenkorf: ”De Bijenkorf houdt van bijen en wij helpen de bijen dan ook graag. Al enkele jaren deelt de Bijenkorf in de lente tienduizenden biologische bloemenzaadjes uit aan haar klanten om de voedingsbronnen voor de bijen te vergroten. De Let’s Bee Kind campagne heeft ook een positieve insteek voor dit serieuze probleem. Jezelf of iemand anders verrassen met een Let’s Bee Kind product wordt extra leuk omdat je ook het goede doel steunt.”

De collectie in de pop up shop is heel divers. De producten zijn geproduceerd op een duurzame manier, die beter is voor de bij, de mens of het milieu. Zo zijn er duurzame chocoladeproducten van bijvoorbeeld Tony Chocolonely’s en biologische honing van onder meer Food Stories van de Bijenkorf. Ook zijn er artikelen vervaardigd uit grotendeels gerecycled materiaal als panty’s, schoenen, sieraden en kleding. En er is een brede range aan producten van biologisch katoen als jeans, t-shirts en handdoeken van het de Bijenkorf huismerk. Diverse cosmeticaproducten met honing als ingrediënt zijn ook in de shop te vinden.

Speciaal voor Let’s Bee Kind is een canvas tas gemaakt. Voor iedere verkochte tas van 7,50 euro doneert de Bijenkorf 4,- aan The Pollinators.

De campagne wordt ondersteund door een video die online en op tv te zien zal zijn. Ook worden abri’s ingezet, een speciale Let’s Bee Kind tram in Amsterdam en andere events in de winkels om de bijenproblematiek onder de aandacht te brengen.

Het eerste event is Rooftop Garden. Op de daken van de warenhuizen van Eindhoven en Amstelveen opent de Bijenkorf een tijdelijke Rooftop Garden waar klanten van 14 t/m 23 juli elke middag terecht kunnen om te genieten van een speciaal hiervoor aangelegde bloemenpracht, moestuin, en een hapje en een drankje.

Tags

bijbij The Pollinators.The Pollinators. BijenkorfBijenkorf

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!