Home | Logistiek/e-commerce | DDMA bereidt zich in 2017 voor op de nieuwe Europese telecomwet

DDMA bereidt zich in 2017 voor op de nieuwe Europese telecomwet

Geplaatst door Jeroen Veenstra in Logistiek/e-commerce op 23/01/2017 om 11:22

DDMA

2017 is een cruciaal jaar voor de data- en marketingsector als het op privacyregelgeving aankomt. Per 25 mei 2018 treedt de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) in werking. Op datzelfde moment treedt naar verwachting ook de nieuwe Europese telecomwet – de e-Privacy Verordening, waarvan het eerste voorstel deze maand naar buiten kwam – in werking. Beide nieuwe wetten hebben grote impact op de werkwijze van bedrijven en dat betekent dat dit jaar voor een groot deel in het teken staat van de voorbereiding daarop. Dat laat de brancheorganisatie Data Driven Marketing Association weten.

DDMA gaat de 275 leden met een voorlichtingsprogramma klaarstomen voor de nieuwe Europese regelgeving. Het DDMA Privacy Waarborg, wordt nu up-to-date gebracht, is daarbij een finale toets of een organisatie klaar is voor de verschillende wetswijzigingen.

Diana Janssen, directeur van DDMA: ”Bedrijven dienen zich natuurlijk aan de wet te houden en daar helpen we ze bij. Maar wij vinden het ook belangrijk dat organisaties actief werken aan het vertrouwen van consumenten en verder kijken dan alleen wetgeving. Een datastrategie is onmisbaar. We streven een duurzame data-economie na en daarin hoort een consument te weten waar hij aan toe is en wat er precies met zijn gegevens gebeurt.”

Technologische ontwikkelingen zorgen er daarnaast voor dat het marketingvak continu aan verandering onderhevig is. In 2017 zal DDMA nadrukkelijker aandacht besteden aan de overlap tussen technologie en creatie. ”Uitgangspunt hierbij is de overtuiging dat bedrijven zich in de toekomst niet met technologie zullen onderscheiden, maar met creativiteit,” zegt Janssen. ”In 2017 besteden we uitgebreid aandacht aan dit onderwerp. Dat betekent overigens niet dat we geen aandacht meer aan nieuwe technologieën zelf besteden, integendeel. Alle aspecten van het vak komen aan bod.”

DDMA streeft een zo breed mogelijke vertegenwoordiging van de data- en marketingsector na. De achterban, bestaande uit 275 adverteerders, dienstverleners en non-profitorganisaties, groeide afgelopen jaar met dertig leden, waaronder Samsung en TNT. De brancheorganisatie verwacht dat deze groei in 2017 verder toeneemt. Janssen: ”Dit verschaft ons een brede basis om te blijven strijden voor een duurzame data-economie waar zowel consumenten als bedrijven van profiteren. Tegelijkertijd vergroten we zo de waarde van het DDMA-lidmaatschap, onder meer door de toename van netwerkmogelijkheden en kennis.”

Tags

Data Driven Marketing AssociationData Driven Marketing Association TNTTNT DDMADDMA SamsungSamsung

Comments

Kenmerken

E-mail Single Shot en Battle of the Agencies zijn nieuwe categorieën bij DDMA E-mail Awards. Naast E-mail Campagne en E-mail Professional.

Single Shot maakt ook kans op DDMA E-mail Award

Single Shot maakt ook kans op DDMA E-mail Award0 ?php the_title() ?>715 dagen geleden
Enorm groeipotentieel online winkelen in Europa blijkt uit enquête. Maar detailhandelaren aarzelen om onlineactiviteiten uit te breiden en zijn wantrouwig.

Enorm groeipotentieel voor online winkelen in Europa

Enorm groeipotentieel voor online winkelen in Europa0 ?php the_title() ?>948 dagen geleden
DDMA Conversie conversie-optimalisatie

DDMA gaat voor het eerst Dutch CRO Awards uitreiken

DDMA gaat voor het eerst Dutch CRO Awards uitreiken0 ?php the_title() ?>967 dagen geleden
privacywetgeving privacy wetgeving MKB Servicedesk

Merendeel bedrijven niet klaar voor komst nieuwe Europese privacywetgeving

Merendeel bedrijven niet klaar voor komst nieuwe Europese privacywetgeving0 ?php the_title() ?>971 dagen geleden
customer DDMA KNVB, Manutan, Bilderberg Vacanceselect

KNVB, Manutan, Bilderberg en Vacanceselect genomineerd voor DDMA Customer Data Award

KNVB, Manutan, Bilderberg en Vacanceselect genomineerd voor DDMA Customer Data Award0 ?php the_title() ?>977 dagen geleden
Telecom KPN staat van telecom

Telecomsector investeert 2,2 miljard euro in digitale infrastructuur

Telecomsector investeert 2,2 miljard euro in digitale infrastructuur0 ?php the_title() ?>984 dagen geleden
DDMA Coolblue Marktplaats, Sanoma Wehkamp

Coolblue, Marktplaats, Sanoma en Wehkamp genomineerd voor DDMA E-mail Awards

Coolblue, Marktplaats, Sanoma en Wehkamp genomineerd voor DDMA E-mail Awards0 ?php the_title() ?>1011 dagen geleden
Simyo KPN Vodafone Bliep PrepaidSimkaart.net

Simyo in 2016 opnieuw verkozen tot Beste Prepaid Provider

Simyo in 2016 opnieuw verkozen tot Beste Prepaid Provider0 ?php the_title() ?>1032 dagen geleden
AFM telecomaanbieders

Telecomaanbieders extra in de gaten gehouden vanwege kredietverstrekking

Telecomaanbieders extra in de gaten gehouden vanwege kredietverstrekking0 ?php the_title() ?>1034 dagen geleden
P3 T-Mobile

Nederlandse telecomproviders bieden internationaal beste resultaten

Nederlandse telecomproviders bieden internationaal beste resultaten0 ?php the_title() ?>1045 dagen geleden
De winnaars van de DDMA Customer Data Awards van 2016

Wie wint de DDMA Customer Data Award 2017

Wie wint de DDMA Customer Data Award 20170 ?php the_title() ?>1061 dagen geleden
KPN telecompaper

Mobiele markt krimpt in 2016 bijna 4% tot 4,7 miljard euro

Mobiele markt krimpt in 2016 bijna 4% tot 4,7 miljard euro0 ?php the_title() ?>1076 dagen geleden
Mobiele telefonie

ACM onderzoekt kansen en risico’s van bundeling op telecommarkt

ACM onderzoekt kansen en risico’s van bundeling op telecommarkt0 ?php the_title() ?>1096 dagen geleden
Mailklachten

90 procent van de reclameklachten gaat over e-mail

90 procent van de reclameklachten gaat over e-mail0 ?php the_title() ?>1100 dagen geleden
Telecomsector en datacenter

Kabinet wil telecomsector en datacenters in de hand houden

Kabinet wil telecomsector en datacenters in de hand houden0 ?php the_title() ?>1108 dagen geleden
Google leads

Uitgaven aan mobiele advertenties zijn bijna verdubbeld

Uitgaven aan mobiele advertenties zijn bijna verdubbeld0 ?php the_title() ?>1108 dagen geleden
DATA

Effectieve marketing wordt gedreven door data

Effectieve marketing wordt gedreven door data0 ?php the_title() ?>1124 dagen geleden
NL connect

NLkabel wordt NLConnect

NLkabel wordt NLConnect0 ?php the_title() ?>1128 dagen geleden
Cookie wetgeving

Europese Commissie wil cookies kwijt

Europese Commissie wil cookies kwijt0 ?php the_title() ?>1144 dagen geleden
Datalicht DDMA

DDMA wil standaardisatie van e-mail

DDMA wil standaardisatie van e-mail0 ?php the_title() ?>1149 dagen geleden
Henry Meijdam

Henry Meijdam neemt afscheid van DDMA

Henry Meijdam neemt afscheid van DDMA0 ?php the_title() ?>1191 dagen geleden
HTTP blog codes

Organisaties positief over data-driven marketing

Organisaties positief over data-driven marketing0 ?php the_title() ?>1205 dagen geleden
Vakmedianet wint de DDMA Customer Data Award 2016

Vakmedianet wint de DDMA Customer Data Award 2016

Vakmedianet wint de DDMA Customer Data Award 20160 ?php the_title() ?>1206 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!