Home | Logistiek/e-commerce | CoutureFashion wil einde maken aan nep merkkleding

CoutureFashion wil einde maken aan nep merkkleding

Geplaatst door Jeroen Veenstra in Logistiek/e-commerce op 23/05/2017 om 16:46

CoutureFashion.nl

Internetoplichting is een hardnekkig probleem, maar liefst 3,4% van de Nederlanders heeft hier in 2016 mee te maken gehad blijkt uit de Veiligheidsmonitor. De meest voorkomende vorm hiervan is de verkoop van namaakproducten in malafide webwinkels. Eén van de branches die hier ernstig onder lijdt is de exclusieve modebranche. CoutureFashion wil daar een einde maken.

Onderzoeksresultaten uit 2014 lieten zien dat in twee jaar tijd maar liefst 1,1 miljoen Nederlanders voor in totaal 5,3 miljard euro schade opliepen.

Een branche die ernstig te lijden heeft onder internetoplichting is de wereld van exclusieve mode. Het komt regelmatig voor dat consumenten die designer kleding denken te kopen, thuis geconfronteerd worden met een namaak product. CoutureFashion.nl toont de assortimenten van meer dan 50 verschillende, geautoriseerde exclusieve modeshops. Met ruim 300.000 producten van meer dan 3.000 designers is het aanbod enorm te noemen.

De oprichters van CoutureFashion.nl, Rinze Kooistra en Frans Welmers leggen uit welk probleem zij met hun platform ondervangen. ”Veel webshops hebben vanwege voorraadkosten maar enkele designer artikelen in het assortiment. Vanwege dit beperkte aanbod bezoeken consumenten meerdere webshops. Hierbij stuitten ze dikwijls op steeds beter uitziende nep-webwinkels. Velen worden verleid door de lage prijzen en gaan over tot aankoop, met alle gevolgen van dien. CoutureFashion toont daarentegen alle echte designer kleding van meer dan 50 geautoriseerde webwinkels. Ook alle sales worden in een apart overzicht getoond,” zegt Rinze Kooistra.

Met CoutureFashion willen de iniatiefnemers exclusieve mode voor de consument zo veilig en compleet mogelijk aanbieden. Daarom zullen er ook regelmatig artikelen op CoutureFashion.nl verschijnen over de wijze waarop de consument echte- van neppe designerkleding kan onderscheiden.

”We zijn nu ruim anderhalf jaar bezig,” zegt Welmers. ”Halverwege 2016 draaiden we al 50.000 bezoekers per maand met een relatief simpele site. Dat er dus behoefte is aan een platform als CoutureFashion was vrij snel duidelijk.”

Het doel van de Zwolse startup is om eind 2017 meer dan 100 webshops te hebben aangesloten en daarmee de internetoplichting in de exclusieve modebranche een rake klap uit te delen.

Tags

nepnep CoutureFashionCoutureFashion merkkledingmerkkleding namaaknamaak e-commercee-commerce

Comments

Kenmerken

Maar liefst één op de drie bedrijven geeft aan dat namaak verliest meer dan 10 procent veroorzaakt. Dit blijkt uit cijfers van de jaarlijkse B2B Barometer van MarkMonitor, marktleider op het gebied van online merkbescherming, onder 924 nationale en internationale marketingbeslissers.

Bijna de helft van de merken verliest omzet door namaak

Bijna de helft van de merken verliest omzet door namaak0 ?php the_title() ?>522 dagen geleden
Volgens Daniel Lowden, CMO bij Digital Shadows, zijn er drie manieren waarop cybercriminelen een merk schade kunnen toebrengen. Met namaak websites, social accounts en apps. Hij beschrijft hoe schade kan worden voorkomen.

Blog: Drie manieren waarop jouw merk wordt genept

Blog: Drie manieren waarop jouw merk wordt genept0 ?php the_title() ?>558 dagen geleden
Tom van Dieren brengt eerste zwembroek op markt die van kleur kan veranderen. De stoffen van Sea’sons zijn behandeld met hitte-reactieve microcapsules.

Deze zwembroek verandert van kleur!

Deze zwembroek verandert van kleur!0 ?php the_title() ?>572 dagen geleden

Online verkoop kleding met bijna 15 procent gestegen

Online verkoop kleding met bijna 15 procent gestegen0 ?php the_title() ?>747 dagen geleden
IT's Perfect biedt wholesale, retail, CMT , webshop, distributie, kassa en App voor voorraadinventarisatie en pickscanning. Dstrezzed en Chasin sluiten aan

Dstrezzed en Chasin’ kiezen voor IT’s Perfect Fashion solutions

Dstrezzed en Chasin’ kiezen voor IT’s Perfect Fashion solutions0 ?php the_title() ?>789 dagen geleden
Een vervalste Nissan koplamp

Nissan haalt ruim 30.000 valse onderdelen en namaakproducten van de weg

Nissan haalt ruim 30.000 valse onderdelen en namaakproducten van de weg0 ?php the_title() ?>794 dagen geleden
winkelstraat.nl modeshopper

Vrouw met iPhone is grootste modeshopper

Vrouw met iPhone is grootste modeshopper0 ?php the_title() ?>797 dagen geleden
Microsoft microsoftscam politie oplichters

Microsoft wordt flink misbruikt

Microsoft wordt flink misbruikt0 ?php the_title() ?>815 dagen geleden
Dutch Design Awards MVRDV, United Nude, Quooker, Fatboy Bugaboo

MVRDV, United Nude, Quooker, Fatboy en Bugaboo maken kans op Dutch Design Award

MVRDV, United Nude, Quooker, Fatboy en Bugaboo maken kans op Dutch Design Award0 ?php the_title() ?>828 dagen geleden
Favor Appisode iOnline

Nederlandse startup toont met Favor populariteit in een community

Nederlandse startup toont met Favor populariteit in een community0 ?php the_title() ?>830 dagen geleden
LIDL Heidi Klum

Heidi Klum ontwerpt toegankelijke mode voor Lidl

Heidi Klum ontwerpt toegankelijke mode voor Lidl0 ?php the_title() ?>831 dagen geleden
PwC retail online shoppen

Nederlanders shoppen liever in winkelstraat dan online

Nederlanders shoppen liever in winkelstraat dan online0 ?php the_title() ?>845 dagen geleden
Shopping Street Innovation Lab

Amsterdam krijgt Shopping Street Innovation Lab

Amsterdam krijgt Shopping Street Innovation Lab0 ?php the_title() ?>853 dagen geleden
Roy Donders Rojami's winkelstraat.nl

Roy Donders sluit als 300ste aan bij vernieuwd Winkelstraat.nl

Roy Donders sluit als 300ste aan bij vernieuwd Winkelstraat.nl0 ?php the_title() ?>865 dagen geleden
UT Twente, Meike Nauta, Twitter

Nederlandse studente herkent gehackte twitteraccounts

Nederlandse studente herkent gehackte twitteraccounts0 ?php the_title() ?>867 dagen geleden
PC Hooftstraat

Winkelstraat.nl hangt naakte modellen bomvol merktattoos op de PC Hooftstraat

Winkelstraat.nl hangt naakte modellen bomvol merktattoos op de PC Hooftstraat0 ?php the_title() ?>871 dagen geleden
Een winkelstraat met mensen die erdoorheen lopen

Dit verwacht de Nederlandse consument van een winkel!

Dit verwacht de Nederlandse consument van een winkel!0 ?php the_title() ?>872 dagen geleden
Fraude betalingsverkeer wederom fors lager

Fraude betalingsverkeer wederom fors lager

Fraude betalingsverkeer wederom fors lager0 ?php the_title() ?>898 dagen geleden
Parfum

28% consument koopt online bewust namaak

28% consument koopt online bewust namaak0 ?php the_title() ?>956 dagen geleden
Fraude masker

Ruim 1,7 miljoen schade door zakelijke identiteitsfraude

Ruim 1,7 miljoen schade door zakelijke identiteitsfraude0 ?php the_title() ?>1021 dagen geleden
Chinees fenomeen Single's day

Webshops spelen in op Chinees fenomeen Singles’ Day

Webshops spelen in op Chinees fenomeen Singles’ Day0 ?php the_title() ?>1038 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!