Home | Logistiek/e-commerce | Cosmeticamerk Rituals, Royal Reesink NV en Coolblue creëren meeste banen

Cosmeticamerk Rituals, Royal Reesink NV en Coolblue creëren meeste banen

Geplaatst door Jeroen Veenstra in Logistiek/e-commerce op 24/01/2017 om 12:51

Coolblue magazijn

Rituals, opgericht in 2000, staat bovenaan de lijst van 250 best groeiende Nederlandse bedrijven. De lijst is gepresenteerd door het Erasmus Centre for Entrepreneurship (ECE), Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM) en nlgroeit tijdens het jaarevent van nlgroeit in Den Haag. Het cosmeticamerk Rituals creëerde 1.097 nieuwe banen in de periode 2012 – 2016.

Op de tweede plaats van de Top 250 Groeibedrijven 2017 staat Royal Reesink NV, groothandel in onder andere landbouwwerktuigen, gereedschappen, huishoudelijke artikelen en tuinmeubelen, met 906 banen. Royal Reesink startte in 1786 met een kleine smederij. De derde plek is voor Coolblue, dat in 1999 begon als studentenbedrijf van Pieter Zwart, maar nu een webwinkel is met meer dan 323 shops en 8 fysieke winkels in Nederland en België. Goed voor 456 nieuwe banen.

Gezamenlijk hebben de 250 bedrijven uit de lijst in deze periode meer dan 10.000 banen gecreëerd, zo werd duidelijk uit het onderzoek.

De Top 250 Groeibedrijven 2017 toont de Nederlandse bedrijven die in de periode 2012 – 2016 de meeste groei hebben gerealiseerd, waarbij de top 10 is gerangschikt op basis van het aantal nieuw gecreëerde banen in termen van FTE (Full-Time Equivalent).

De Top 250 Groeibedrijven 2017, die dit jaar voor het eerst verschijnt, is gebaseerd op het ScaleUp Dashboard van het ECE en RSM. Het is een overzicht van bedrijven die aan het begin van de periode minimaal 10 werknemers en/of 5 miljoen euro omzet behaalden en jaarlijks een groei van minimaal 20% in omzet en/of werknemers realiseerden.

Rituals voert dus de nieuwe lijst aan. Oprichter en CEO Raymond Cloosterman zag zijn bedrijf groeien naar meer dan 500 winkels wereldwijd. Cloosterman over de hoogste notering: ”We zijn erg vereerd met deze titel. Het is nooit een doel op zich geweest om hard te groeien maar het is wel een prachtige beloning voor het merk Rituals en de gepassioneerde mensen die er voor en achter de schermen elke dag voor knokken. Op dit moment openen we 2 tot 3 winkels per week ergens in de wereld en groeit de Rituals familie in hoog tempo. Afgelopen jaar hebben we 2400 leuke mensen aangenomen en getraind.”

Het ScaleUp Dashboard maakte voor het jaarlijkse onderzoek naar de snelgroeiende bedrijven in Nederland gebruik van verschillende databronnen, eigen onderzoek en bestaande, openbare databases en wordt geleid door Prof. dr. Justin Jansen, academisch directeur van het ECE.

Jansen over de Top 250 Groeibedrijven 2017: ”Het ScaleUp Dashboard is de eerste lijst die echt alle bedrijven van Nederland met meer dan 10 medewerkers langs de meetlat heeft gelegd. Er zijn meer lijsten beschikbaar, maar die geven beperkt inzicht doordat bedrijven zichzelf moeten aanmelden, of doordat ze zich richten op bepaalde sectoren. Inzicht in welke bedrijven echt tot de top behoren ontbreekt dan ook en dat willen we bereiken door deze Top 250 Groeibedrijven, van de ruim 3000, van Nederland te lanceren.”

Tags

Raymond CloostermanRaymond Cloosterman Het ScaleUp DashboardHet ScaleUp Dashboard Pieter ZwartPieter Zwart Royal Reesink NVRoyal Reesink NV Erasmus Centre for EntrepreneurshipErasmus Centre for Entrepreneurship nlgroeitnlgroeit Top 250 Groeibedrijven 2017Top 250 Groeibedrijven 2017 Rotterdam School of ManagementRotterdam School of Management RitualsRituals CoolBlueCoolBlue

Comments

Kenmerken

Dutch Marketing Awards voor Rituals (Beste Marketingbedrijf), Swapfiets, Yoghurt Barn, WE Fashion en Vincent van den Boogert, CEO & CCO van ING Nederland.

Rituals wint jaarprijs voor Beste Marketingbedrijf van Nederland

Rituals wint jaarprijs voor Beste Marketingbedrijf van Nederland0 ?php the_title() ?>622 dagen geleden
De lijst van 250 best groeiende Nederlandse bedrijven wordt aangevoerd door Takeaway (vooral bekend van Thuisbezorgd). Rituals, Coolblue volgen.

Takeaway, Rituals en Coolblue groeien als beste

Takeaway, Rituals en Coolblue groeien als beste0 ?php the_title() ?>623 dagen geleden
De nieuwe serie masterclasses Groeimasters is initiatief van Quadia en nlgroeit en is voor ondernemers die van hun onderneming een scale-up willen maken.

Quadia en nlgroeit lanceren serie online masterclasses

Quadia en nlgroeit lanceren serie online masterclasses0 ?php the_title() ?>681 dagen geleden
HEMA werkt voor expansie in Midden-Oosten samen met Apparel Group, dat winkels exploiteert voor merken als Tommy Hilfiger, Calvin Klein en Rituals.

HEMA opent drie winkels in Dubai

HEMA opent drie winkels in Dubai0 ?php the_title() ?>696 dagen geleden
Kocht in 2016 nog 19 procent levensmiddelen of cosmetica online, dit jaar 26 procent blijkt uit CBS-onderzoek: ICT-gebruik van huishoudens en personen.

Meer dan een kwart van Nederlanders koopt levensmiddelen of cosmetica op internet

Meer dan een kwart van Nederlanders koopt levensmiddelen of cosmetica op internet0 ?php the_title() ?>748 dagen geleden
Rituals hult Amsterdam, Rotterdam en Den Haag in oosterse geuren en laat voorbijgangers eau de parfums testen met dispenser-Abri’s en -Mupi’s van JCDecaux.

Parfums testen in het tramhokje

Parfums testen in het tramhokje0 ?php the_title() ?>752 dagen geleden
Coolblue is begonnen met Blue Friday. De Black Friday-deals worden nu al aangeboden zodat de online retailer klanten kan beloven dat pakketjes op tijd zijn

CoolBlue neemt met Blue Friday een week voorsprong op Black Friday

CoolBlue neemt met Blue Friday een week voorsprong op Black Friday0 ?php the_title() ?>755 dagen geleden
Onderzoek toont aan dat hersenscans voorspellingen over individuele voorkeuren bij ophalen van geld bij een groot publiek nauwkeuriger maken.

Hersenscans voorspellen succes van crowdfunding

Hersenscans voorspellen succes van crowdfunding0 ?php the_title() ?>764 dagen geleden
Komend voorjaar gaat Zalando ook cosmetica verkopen om de huidige positie te versterken. daartoe wordt ook een Beauty Concept Store in Berlijn geopend.

Zalando gaat ook cosmetica verkopen

Zalando gaat ook cosmetica verkopen0 ?php the_title() ?>785 dagen geleden
Vol trots presenteert & Other Stories een natuurlijke Franse make-up lijn, als toevoeging op de Paris Atelier beauty serie die in 2016 gelanceerd werd. Deze collectie cosmetica biedt onweerstaanbare klassiekers, vervaardigd met actieve natuurlijke bestanddelen van gecertificeerde Franse afkomst zoals koudgeperste pruimen olie en extracten uit chicorei en eikenhout. De producten sluiten perfect aan bij & Other Stories’ vrouwelijke ontwerpen uit het Paris Atelier – en versterken de iconische Franse beauty look. De make-up lijn is inmiddels online en in de winkels verkrijgbaar.

Een natuurlijke Franse make-up lijn van & Other Stories

Een natuurlijke Franse make-up lijn van & Other Stories0 ?php the_title() ?>798 dagen geleden
De Bijenkorf Utrecht opent op 14 september de nieuwe cosmetica-afdeling op de parterre, die drie keer vergroot is van 350 m2 naar 1100 m2. Het assortiment is sterk uitgebreid en bestaat uit toonaangevende cosmetica merken, geuren en services. Een groot deel hiervan is in Nederland alleen verkrijgbaar bij de Bijenkorf. De verbouwing van de gehele parterre inclusief lederwaren en accessoires, zal eind november gereed zijn.

De Bijenkorf opent grootste cosmetica-afdeling van Utrecht

De Bijenkorf opent grootste cosmetica-afdeling van Utrecht0 ?php the_title() ?>819 dagen geleden
dbf mangrove website

Mangrove lanceert nieuwe website van dbf

Mangrove lanceert nieuwe website van dbf0 ?php the_title() ?>890 dagen geleden
Rotterdam School of Management, Erasmus University Steven SweldensConsumer Behavior and Marketing

Steven Sweldens hoogleraar Consumer Behavior and Marketing aan Erasmus Universiteit

Steven Sweldens hoogleraar Consumer Behavior and Marketing aan Erasmus Universiteit0 ?php the_title() ?>904 dagen geleden
Rick Moorman Retail Retail Event Of The Year 2017 Coolblue Paagman

Jumbo, Coolblue en Suitsupply genomineerd voor Retail Awards 2017

Jumbo, Coolblue en Suitsupply genomineerd voor Retail Awards 20170 ?php the_title() ?>958 dagen geleden
draadjesvlees, Hunkemöller, Picnic, De Vegetarische Slager en Hallmark, Pieter Zwart van CoolBlue winnen Dutch Marketing Awards 2017

Hunkemöller, Picnic, De Vegetarische Slager en Hallmark winnen Dutch Marketing Awards

Hunkemöller, Picnic, De Vegetarische Slager en Hallmark winnen Dutch Marketing Awards0 ?php the_title() ?>986 dagen geleden
Rotterdam School of Management, Erasmus University Vloermarkering marketing supermarkt goal gradient effect

Hoe stuur je klanten met het juiste tempo door een winkel?

Hoe stuur je klanten met het juiste tempo door een winkel?0 ?php the_title() ?>994 dagen geleden
Pieter Zwart oprichter van coolblue die een pakketje doorgeeft van coolblue

Coolblue verwacht omzet van 1,2 miljard in 2017

Coolblue verwacht omzet van 1,2 miljard in 20170 ?php the_title() ?>1016 dagen geleden
VR de reken ruimte

Virtual Reality game voor introductie nieuwe rekenmethode

Virtual Reality game voor introductie nieuwe rekenmethode0 ?php the_title() ?>1049 dagen geleden
nl groeit

TamTam lanceert vernieuwd ondernemersplatform nlgroeit

TamTam lanceert vernieuwd ondernemersplatform nlgroeit0 ?php the_title() ?>1050 dagen geleden
Pakketje van Coolblue

Coolblue gaat samenwerking aan met mediabureau ZIGT

Coolblue gaat samenwerking aan met mediabureau ZIGT0 ?php the_title() ?>1051 dagen geleden
Kim Stolk

Kim Stolk: Merken moeten hun mobile design aanpassen op mobiel gebruik

Kim Stolk: Merken moeten hun mobile design aanpassen op mobiel gebruik0 ?php the_title() ?>1087 dagen geleden
Smartphone kaars

Rituals ontsteekt kaarsje via zaklampfunctie smartphone

Rituals ontsteekt kaarsje via zaklampfunctie smartphone0 ?php the_title() ?>1100 dagen geleden
Kerst bij Coolblue

Coolblue plaatst kerstboom op Stationsplein tegenover hoofdkantoor in Rotterdam

Coolblue plaatst kerstboom op Stationsplein tegenover hoofdkantoor in Rotterdam0 ?php the_title() ?>1157 dagen geleden
Pieter Zwart CoolBlue

Twee keer feestpakket voor CoolBlue

Twee keer feestpakket voor CoolBlue0 ?php the_title() ?>1161 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!