Home | retail | Coolblue sluit ruim 300 losse webshops

Coolblue sluit ruim 300 losse webshops

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 11/06/2018 om 12:58

Coolblue sluit ruim 300 losse losse webshops en groeit onder het domein Coolblue.nl/be door. Coolblue legt hiermee een nieuw fundament voor de website. Dit biedt meer overzicht voor de klant en vermindert complexiteit aan de achterkant, waardoor Coolblue sneller kan automatiseren. Het sluiten van de losse domeinen opent de deur naar een oneindige hoeveelheid mogelijkheden. In plaats van 325 webshops, biedt Coolblue nu honderdduizenden specifiekere ingangen. Dit zorgt ervoor dat de klant sneller bij het juiste product terechtkomt. Klanten hoeven daarnaast geen losse domeinnamen meer te onthouden en hebben één aanspreekpunt.

Coolblue sluit ruim 300 losse losse webshops en groeit onder het domein Coolblue.nl/be door. Coolblue legt hiermee een nieuw fundament voor de website. Dit biedt meer overzicht voor de klant en vermindert complexiteit aan de achterkant, waardoor Coolblue sneller kan automatiseren.

Het sluiten van de losse domeinen opent de deur naar een oneindige hoeveelheid mogelijkheden. In plaats van 325 webshops, biedt Coolblue nu honderdduizenden specifiekere ingangen. Dit zorgt ervoor dat de klant sneller bij het juiste product terechtkomt. Klanten hoeven daarnaast geen losse domeinnamen meer te onthouden en hebben één aanspreekpunt.

De innovatie vermindert ook complexiteit, waardoor Coolblue sneller kan doorontwikkelen. ”Het overgaan naar één domein was best spannend. De commerciële consequenties zijn gigantisch groot: nu kunnen we sneller gaan automatiseren en doorontwikkelen. Ik kijk ernaar uit om de vele mogelijkheden verder te gaan uitbouwen,” verklaart Pieter Zwart.

Het doorgroeien onder één domein betekent onder andere dat Coolblue beter gevonden wordt door Google. Ook kunnen marketingcampagnes voortaan steeds slimmer ingezet worden: volledig geautomatiseerd, door een zelflerend systeem. Dit betekent meer mogelijkheden op bijvoorbeeld het gebied van adverteren, cross-sell en up-sell en tegelijkertijd minder handwerk. Bovendien wordt het voor het e-commercebedrijf gemakkelijker om de website te vertalen.

 

Tags

Pieter ZwartPieter Zwart CoolBlueCoolBlue googlegoogle

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!