Coolblue, Omoda, Independer.nl en AH.nl zijn excellent online
Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 24/03/2017 om 11:45

Coolblue mag zich een jaar lang de beste webwinkel van Nederland noemen. De elektronicashop kreeg de Shopping Award Worldline Beste Webwinkel in handen tijdens het Shopping Awards Gala. Jan Joost van Gangelen reikte daarnaast nóg vijf Excellence Awards uit en daarnaast de DHL Cross-border Award, elf Publieksprijzen XL en de Shopping Award Game Changer uit. Ook was er aandacht voor de Lightspeed Ecommerce50, de lijst met de vijftig snelst groeiende webwinkels van ons land.
De DHL Cross-border Award gaat naar G-star, dat volgens de jury een ‘diepgeworteld merk’ is. Het bedrijf, actief in zeventig landen, maakte voor de jury het verschil door het inzoomen op lokale buitenlandse markten, waarbij zij het eigen proces optimaliseren en met een strategische focus klanten in diverse landen een kanaalonafhankelijke shopping experience bieden.
De Shopping Excellence Awards zijn prestigieuze vakprijzen waarvoor Nederlandse online en omnichannel retailers met een jaaromzet van 4 miljoen euro of meer zich aanmelden op basis van een case-inzending. De awards belonen de algemene kwaliteit van de online activiteiten, de integratie van de diverse digitale kanalen die online- en offline gebruikt worden en de digitale stap voorwaarts die de retailer het afgelopen jaar heeft gezet. De Awards worden georganiseerd onder toezicht van de Stichting Nationale Shopping Awards (voorheen Stichting Nationale Thuiswinkel Awards).
De winnaars van de Excellence Awards zijn Coolblue (Worldline Beste Webwinkel en Consumer Electronics), Independer.nl (Financiële Dienstverlening), AH.nl (Levensmiddelen & Persoonlijke verzorging), TUI Nederland (Travel) en Omoda (Fashion & Lifestyle).
Omoda zag het aantal mobiele bezoekers op de website fors toenemen en speelde hierop in door in november een eigen app te lanceren. Met ruim 52.000 downloads, meer dan 200 reviews en verschenen in het uitgelichte katern van de App Store werd het vermoedde succes bevestigd. Niet alleen voor online, maar ook in de winkels is de app een toevoeging voor klanten. Volgens de jury wint Omoda de Excellence Award dankzij de succesvolle integratie van de mobiele omgeving in de retail.
Met de vernieuwende Starred Feedback Tool vraagt Omoda nu al ruim een jaar naar de mening van de klanten. Na contact via winkels, WhatsApp of andere kanalen, vraagt Omoda feedback via deze tool over bijvoorbeeld persoonlijk contact, de shopervaring en de collectie. De opmerkingen en ideeën die worden aangedragen door klanten, verwerkt Omoda in concrete oplossingen en verbeteringen. Hierdoor steeg de NPS van de online shop naar +75. De feedback tool geeft een 360º view, omdat er zowel in de winkels als via het online contact feedback wordt gevraagd. Met deze twee speerpunten overtuigde Omoda de jury.
De winnaars van de Publieksprijzen XL zijn: 123inkt.nl (Computer Hard- & Software), Coolblue (Elektronica & Telecom), Wijnvoordeel.nl (Eten & Drinken), Independer.nl (Financiële Diensten), Dekbed-discounter (Huis & Tuin), Kleertjes.com (Mode), Body & Fit Sportsnutrition (Persoonlijke Verzorging), Omoda (Schoenen), Greetz (Speelgoed & Cadeaus), Corendon (Vakanties & Reistickets) en Superwinkel (Warenhuizen).
De Shopping Award Game Changer gaat dit jaar naar Fietskoeriers.nl. Dit bedrijf heeft gezorgd voor het meest innovatieve initiatief dat in 2016 de Nederlandse e-commerce markt heeft verrijkt. Tijdens de feestelijke uitreiking was er speciale aandacht voor de Lightspeed Ecommerce50, de lijst met de vijftig snelst groeiende webwinkels van ons land. De top-10 bestaat uit Bandenconcurrent, Boozyshop, WoodWatch, Novusfumus, Polyestershoppen, Case2go, Athleteshop, Werk aan de Muur, Wilpe.com en Flinders.
Tags





















Comments