Home | retail | Coolblue, Efteling, Greetz en Van der Valk mogelijk klantvriendelijkste bedrijf

Coolblue, Efteling, Greetz en Van der Valk mogelijk klantvriendelijkste bedrijf

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 09/03/2017 om 09:59

De winnaars van de meest klantvriendelijkste bedrijf awards

Coolblue, Efteling, EMTÉ Supermarkten, Greetz, IKEA, Landal GreenParks, Miss Etam, Pearle, Specsavers en Van der Valk zijn genomineerd als klantvriendelijkste bedrijven van Nederland 2017. De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens het Customer First Gala op 20 april 2017 in het Beatrix theater in Utrecht.

Onder de tien genomineerden is een aantal bekende namen terug te vinden, onder andere oud-winnaars IKEA, Landal GreenParks en Miss Etam. Daarnaast zijn er 5 nieuwe bedrijven de top 10 binnen gekomen. Efteling, Greetz, Pearle, Specsavers en Van der Valk behoren voor het eerst bij de kanshebbers.

Gerrit Piksen, projectmanager Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland: ”Wij kijken er niet van op dat er veel nieuwe bedrijven in de top-10 staan. De afgelopen jaren zagen we steeds meer verschuivingen. Het ene jaar win je, het volgende jaar duikel je de top-10 uit. Dat betekent niet dat je het niet goed hebt gedaan, maar de scores worden steeds hoger. Als je het goed doet, verwachten klanten ook steeds meer van je. Dat moet ook, zo blijft de service op een hoog niveau.”

Het hoge niveau blijkt wel uit de scores, die ook dit jaar weer hoger liggen. Een trend die al een aantal jaren is te zien. Dit jaar is een score van minimaal een 8 nodig voor een top-10 klassering. De gemiddelde score van de top-10 klantvriendelijkste bedrijven is dit jaar een 8,1, een tiende hoger dan vorig jaar.

Een aantal nieuwkomers in de top-10 scoorde voorgaande edities al hoog. Zo eindigde Van der Valk vorig jaar net buiten de top, op plaats 11. De Efteling, Pearle en Specsavers scoorden afgelopen jaar ook hoog, maar behaalden de ondergrens van minimaal 100 waarnemingen niet. De topnotering van Greetz is echter opvallend. Vorig jaar stonden zij nog op plaats 43. Daarmee zijn ze, ongeacht hun uiteindelijke ranking in de top-10, de grootste stijger van 2017.

Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland wordt dit jaar voor de tiende keer georganiseerd. Het is een initiatief van SAMR (SmartAgent MarketResponse en Beeckestijn Business School. Sinds dit jaar is de prijs onderdeel van de Customer First Awards.

De winnaar wordt bepaald aan de hand van een continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten. De respondenten worden willekeurig geselecteerd uit De Onderzoek Groep, het consumentenpanel van SAMR. In 2016 zijn er ruim 50.000 waarnemingen opgehaald. In de ranking worden bedrijven die een ondergrens van 100 waarnemingen behalen opgenomen.

De afgelopen jaren wonnen Jumbo (2x), IKEA, Landal GreenParks, DA Drogisten, Miss Etam, PLUS en ANWB. Vorig jaar kreeg Symio als nieuwkomer de titel, dit jaar is het bedrijf niet eens genomineerd. Naast de overall winnaar worden ook branchewinnaars (leisure, banken, telecom, energie, verzekeraars, thuiswinkels, supermarkten en retail non food) bekend gemaakt en kiest een onafhankelijke jury de Klantvriendelijkste Medewerker van Nederland.

De Customer First Awards zijn dé prijzen voor uitblinkers in customer service, klantcontact en customer experience. Onderdeel zijn vakprijzen (NCCA), publieksprijzen (Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland, Klantvriendelijkste Medewerker van Nederland) en een MVO-prijs (Plantronics Team Trophy).

De genomineerden voor de NCCA worden in week 11 bekend gemaakt. De Customer First Awards worden op donderdag 20 april uitgereikt tijdens het CustomerFirst gala in het Beatrix theater in Utrecht.

Tags

EMTÉ SupermarktenEMTÉ Supermarkten Landal GreenParksLandal GreenParks Miss EtamMiss Etam SpecsaversSpecsavers DA DrogistenDA Drogisten Customer First GalaCustomer First Gala Klantvriendelijkste BedrijfKlantvriendelijkste Bedrijf GreetzGreetz PLUSPLUS PearlePearle Van der ValkVan der Valk IKEAIKEA EftelingEfteling ANWBANWB CoolBlueCoolBlue jumbojumbo

Comments

Kenmerken

Coolblue voor tweede maal op rij Klantvriendelijkste Bedrijf

Coolblue voor tweede maal op rij Klantvriendelijkste Bedrijf0 ?php the_title() ?>600 dagen geleden
Onderzoek van data van 7 jaar Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland toont aan dat klantvriendelijkheid positief effect heeft op retentie.

Welke organisatie is het Klantvriendelijkste Bedrijf

Welke organisatie is het Klantvriendelijkste Bedrijf0 ?php the_title() ?>624 dagen geleden

Greetz bezorgt nog dezelfde dag met Red je Pakketje

Greetz bezorgt nog dezelfde dag met Red je Pakketje0 ?php the_title() ?>688 dagen geleden
Coolblue is begonnen met Blue Friday. De Black Friday-deals worden nu al aangeboden zodat de online retailer klanten kan beloven dat pakketjes op tijd zijn

CoolBlue neemt met Blue Friday een week voorsprong op Black Friday

CoolBlue neemt met Blue Friday een week voorsprong op Black Friday0 ?php the_title() ?>754 dagen geleden
KAATSHEUVEL - Lancering lekkerste kinderkroket getest door niemand minder dan chefkok Soenil Bahadoer en zoon Ryan Bahadoer en kleinzoon Abel. FOTO LEVIN & PAULA PHOTOGRAPHY VOF

Efteling lanceert de Lekkerste Kinderkroket met tomaat en mozzarella

Efteling lanceert de Lekkerste Kinderkroket met tomaat en mozzarella0 ?php the_title() ?>784 dagen geleden
ANWB, bol.com, de Efteling, Greenchoice, YourMastercard.nl en Ziggo bieden volgens onderzoeksbureau WUA de allerbeste digitale klantervaring op hun website.

ANWB, bol, Efteling, Greenchoice, Mastercard en Ziggo bieden beste klantervaring

ANWB, bol, Efteling, Greenchoice, Mastercard en Ziggo bieden beste klantervaring0 ?php the_title() ?>821 dagen geleden
De Efteling biedt nieuwe manier van wachten bij Python. Met de Boarding Pass kan bezoeker zelf tijd kiezen en de wachttijd op een andere manier gebruiken.

Efteling test Boarding Pass systeem bij Python

Efteling test Boarding Pass systeem bij Python0 ?php the_title() ?>835 dagen geleden
Hoewel Specsavers recordomzet behaalde zijn er zorgen over huidige wildgroei aan off- en online brillenverkopers die geen professionele oogzorg verlenen.

Wildgroei off- en online brillenverkopers ziet er niet goed uit vindt Specsavers

Wildgroei off- en online brillenverkopers ziet er niet goed uit vindt Specsavers0 ?php the_title() ?>861 dagen geleden
Coolblue

O La La, Franstalig Coolblue voor België

O La La, Franstalig Coolblue voor België0 ?php the_title() ?>910 dagen geleden
Conduent

Coolblue, Eneco, NUON, Conduent, Symantec en Teleperformance meest klantvriendelijk

Coolblue, Eneco, NUON, Conduent, Symantec en Teleperformance meest klantvriendelijk0 ?php the_title() ?>964 dagen geleden
Diamond ThemePark Awards Efteling Blijdorp Beekse Bergen Walibi Duinrell

Efteling grote winnaar van Diamond ThemePark Awards

Efteling grote winnaar van Diamond ThemePark Awards0 ?php the_title() ?>972 dagen geleden
BearingPoint Opiness D-Reizen Novio Research Volvo Coolblue HEMA Simyo Volvo mag zichzelf een jaar lang het meest klantgerichte bedrijf van Nederland noemen. Ook D-reizen, Simyo, Coolblue, HEMA, XS4ALL en KLM wonnen Customer Centric DNA Award

Volvo is meest klantgerichte bedrijf van Nederland

Volvo is meest klantgerichte bedrijf van Nederland0 ?php the_title() ?>972 dagen geleden
De Dutch Retail Experience Awards is een landelijke retailprijs voor de modezaken die hun winkelbeleving neerzetten op basis van de pijlers authenticiteit en duurzaamheid. Deze Award is in 2012 in het leven geroepen om vooruitstrevende retailers en winkelconcepten onder de aandacht te brengen en te stimuleren. Waarmee we de retailers inspiratie en goede voorbeelden geven van winkels die duurzaamheid in hun beleid verweven hebben.

Inschrijvingen Dutch Retail Experience Awards 2017 geopend!

Inschrijvingen Dutch Retail Experience Awards 2017 geopend!0 ?php the_title() ?>967 dagen geleden
Ondanks een ongekende omzetstijging en imagoherstel is de saneringsronde in de retailsector nog lang niet afgelopen. Een flinke groep ketens zal de concurrentiestrijd verliezen door gebrek aan onderscheid.

Retailmerken verliezen concurrentiestrijd door gebrek aan onderscheid

Retailmerken verliezen concurrentiestrijd door gebrek aan onderscheid0 ?php the_title() ?>976 dagen geleden
Efteling ontvangt 2800 sprookjes voor Sprookjesschrijfwedstrijd der Lage Landen!

Er waren eens 2800 sprookjes naar de Efteling gezonden!

Er waren eens 2800 sprookjes naar de Efteling gezonden!0 ?php the_title() ?>981 dagen geleden
draadjesvlees, Hunkemöller, Picnic, De Vegetarische Slager en Hallmark, Pieter Zwart van CoolBlue winnen Dutch Marketing Awards 2017

Hunkemöller, Picnic, De Vegetarische Slager en Hallmark winnen Dutch Marketing Awards

Hunkemöller, Picnic, De Vegetarische Slager en Hallmark winnen Dutch Marketing Awards0 ?php the_title() ?>986 dagen geleden
Een werknemer van de wegenwacht op een E-bike

Wegenwacht gaat weer uitrukken op e-bike

Wegenwacht gaat weer uitrukken op e-bike0 ?php the_title() ?>987 dagen geleden
Shopping Awards Coolblue Omoda DHL

Coolblue, Omoda, Independer.nl en AH.nl zijn excellent online

Coolblue, Omoda, Independer.nl en AH.nl zijn excellent online0 ?php the_title() ?>992 dagen geleden
Genomineerden voor CustomerFirst vakprijzen bekend

Genomineerden voor CustomerFirst vakprijzen bekend

Genomineerden voor CustomerFirst vakprijzen bekend0 ?php the_title() ?>1001 dagen geleden
Het hoofdkantoor van Oracle dat het onderzoek uitvoerde

Merken begrijpen klanten beter door integratie van sales-, marketing- en customer-serviceteams

Merken begrijpen klanten beter door integratie van sales-, marketing- en customer-serviceteams0 ?php the_title() ?>1008 dagen geleden
Een winkelier die achter de balie blijft zitten

Blog: De klant centraal stellen – Waarom en hoe doe je dat?

Blog: De klant centraal stellen – Waarom en hoe doe je dat?0 ?php the_title() ?>1016 dagen geleden
Chat ContactCare

Blog: Klantenservice via chat: Onmisbaar voor de ondernemer?

Blog: Klantenservice via chat: Onmisbaar voor de ondernemer?0 ?php the_title() ?>1024 dagen geleden
Holland & Barrett

Holland & Barrett beloont alwetende klant

Holland & Barrett beloont alwetende klant0 ?php the_title() ?>1031 dagen geleden
Wim van Gennip

Blog Wim van Gennip: Goed voornemen: Aardig zijn voor je klanten

Blog Wim van Gennip: Goed voornemen: Aardig zijn voor je klanten0 ?php the_title() ?>1058 dagen geleden
Gerard van der Werf

Blog: Gerard van der Werf (Motivaction): Klanten lopen weg

Blog: Gerard van der Werf (Motivaction): Klanten lopen weg0 ?php the_title() ?>1070 dagen geleden
Webstock CCV Shop

Ivo Rupert (CCV Shop): Als de klant niet succesvol is, zijn wij dat ook niet

Ivo Rupert (CCV Shop): Als de klant niet succesvol is, zijn wij dat ook niet0 ?php the_title() ?>1087 dagen geleden
ICT klachtenafhandeling

Klachtafhandeling bij ICT-dienstverleners nog altijd doorn in oog van klanten

Klachtafhandeling bij ICT-dienstverleners nog altijd doorn in oog van klanten0 ?php the_title() ?>1087 dagen geleden
Telefonisch klantencontact

Verzekeraars hebben nog steeds moeite met telefonisch klantencontact

Verzekeraars hebben nog steeds moeite met telefonisch klantencontact0 ?php the_title() ?>1090 dagen geleden
Klantrede 2017 H3ROES

Klantgerichtheid moet meer dan ooit echt en oprecht zijn

Klantgerichtheid moet meer dan ooit echt en oprecht zijn0 ?php the_title() ?>1093 dagen geleden
Message bottle

Blog: Welke boodschap is nu echt belangrijk voor jouw klanten?

Blog: Welke boodschap is nu echt belangrijk voor jouw klanten?0 ?php the_title() ?>1113 dagen geleden
Webshop creditcard

Klanten worden steeds beter geholpen in de financiële sector

Klanten worden steeds beter geholpen in de financiële sector0 ?php the_title() ?>1133 dagen geleden
Foto van de tijd op aparte klok

Blog: Reactietijd naar de klant: de manier naar het hart van de klant

Blog: Reactietijd naar de klant: de manier naar het hart van de klant0 ?php the_title() ?>1190 dagen geleden
Pak met stropdas

De Zeven Dodelijke Zonden van Klantenservice Ervaring

De Zeven Dodelijke Zonden van Klantenservice Ervaring0 ?php the_title() ?>1195 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!