Home | retail | Coca-Cola gestrikt door innovatieve Nederlandse verpakkers

Coca-Cola gestrikt door innovatieve Nederlandse verpakkers

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 28/11/2016 om 08:40

Coca cole 4 labels

Bij Eshuis konden ze onlangs weer proosten omdat hun innovatieve Bow-label voor Coca-Cola de Packaging Innovations Award heeft ontvangen. Het bedrijf heeft de afgelopen periode al meerdere internationale prijzen gewonnen met het etiket dat tot feestelijke strik kan worden omgetoverd. Het idee is bedacht door Coca-Cola, maar de frisdrankgigant kwam al snel uit bij verpakkingsfabrikant Eshuis. Met een speciaal nieuw ontwikkelde machine konden zij de labels met meerdere lagen in 21 verschillende formaten aan 39 landen leveren.

Bij Eshuis wisten ze zodra ze met de Bow-label aan de slag gingen dat het product uniek en onderscheidend zou zijn. Claudia Platvoet en Marije Hulzebosch zijn verantwoordelijk voor de marketing en communicatie bij Eshuis en reageren samen op de prijzenregen. ”Om te starten aan een project als dit (ruim 18 maanden Research & Development en de volledige ontwikkeling van een nieuwe machine) moet je als bedrijf uiteraard overtuigd zijn van dit product en je eigen kunnen om het risico te durven nemen. Wij zijn natuurlijk niet met dit project gestart met het idee om heel veel prijzen te gaan winnen. Het is voor ons een hele eer dat wereldwijde verpakkingsorganisaties met awards bevestigen dat wij een heel innovatief product hebben ontwikkeld. Dat maakt ons super trots.”

Eshuis en Coca-Cola werkten eerder al succesvol samen voor de Share a Coke-campagne waarbij er voornamen op de labels werden gedrukt. ”Ook toen was het idee bij Coca-Cola ontstaan. Omdat we die campagne vervolgens succesvol hebben ontwikkeld, gemanaged en uitgevoerd kwam Coca-Cola als eerste bij ons uit om de Bow-labels op industriële schaal te ontwikkelen. Die kans hebben we succesvol gegrepen.”

De Bow werd in 2015 geïntroduceerd in een gedeelte van Europa. Dit jaar is dat uitgebreid naar Zuid-Afrika, Korea en de Verenigde Arabische Emiraten. Momenteel is het in Japan al op de markt en is het een mega hit.

Heineken en Rijksmuseum

Bij Eshuis blijven ze ondertussen innoveren in opdracht van bekende fabrikanten zoals Heineken. ”De Bow is uiteraard een van onze parade paardjes. Maar gelukkig hebben wij ook nog vele andere mooie projecten met klanten zoals bijvoorbeeld Heineken mogen produceren. Zoals de campagnes: Design Your Own Heineken flessen (waarbij consumenten kunnen hun eigen fles ontwerpen), Heineken Festival flessen (bekende dj’s ontvangen een gepersonaliseerde sixpack Heineken bier tijdens hun optreden) en de Rijksmuseum flessen (schilderijen van Rembrandt en Van Gogh op de Heineken fles). Dat zijn producten waar wij ook erg trots op zijn.”

”Wij zijn continu in ontwikkeling. Zo zijn wij momenteel bezig met shrink sleeves, een nieuwe hype en eyecatcher in het verpakkingslandschap. Ook zijn we bezig met de doorontwikkeling van MOSAIC, een techniek waarmee je miljoenen unieke designs kunt creëren. Hoe bijzonder is het als iedere consument een unieke verpakking uit het schap kan pakken?”

Hoewel de bekende merken dus goede sier maken met de opvallende verpakkingen, is het maar bij weinigen bekend dat een Nederlands bedrijf verantwoordelijk is. Wellicht wat ondankbaar? ”Van oudsher zijn wij puur een producent. Tegenwoordig werken we steeds nauwer met onze klanten samen om te kijken naar mooie verpakkingsoplossingen samen met de marketingafdeling en packaging ontwikkelaars. Wij weten wat we kunnen met betrekking tot de nieuwste technische drukontwikkelingen. We willen onze klant graag inspireren. Samen tot mooie oplossingen komen voor een prachtige branding van de producten van onze klanten. Dat is waar het ons om draait, oplossingen bieden op verpakkingsgebied voor een optimale merkondersteuning, is allerminst ondankbaar.”

Tags

bow-labelbow-label EshuisEshuis verpakkingverpakking Coca-ColaCoca-Cola HeinekenHeineken

Comments

Kenmerken

Voor de huidige tentoonstelling Van Gogh & Japan in het Van Gogh Museum in Amsterdam heeft Integrated Works een innovatieve Wi-Fi oplossing geïmplementeerd om bezoekersstromen in kaart te brengen. Daarmee kan met behulp van Cisco Virtual Beacons bepaald worden waar bezoekers zich bevinden. Deze data worden tevens gebruikt om de presentatie van de informatie in de interactieve multimediatour voor deze tentoonstelling aan te sturen, zodat bezoekers nog beter hun weg in de tentoonstelling kunnen vinden.

Zo brengt Integrated Works de bezoekersstromen bij Van Gogh Museum in kaart

Zo brengt Integrated Works de bezoekersstromen bij Van Gogh Museum in kaart0 ?php the_title() ?>340 dagen geleden
Tijdens de uitreiking van de NL Packaging Awards zijn in elf categorieën winnaars gekozen. Onder meer Canei, Bolletje, Eosta en Delicata van Albert Heijn werden onderscheiden tijdens de door Art Rooijakkers gepresenteerde avond met optredens van Victor Mids en O’3GENE. In de categorie Innovatie Techniek was echter geen winnaar. De jury zag twee mooie, maar te verwachten innovaties van ATS & ATS Retrofit en Pack Assist.

Canei, Bolletje, Eosta en Delicata van Albert Heijn winnen NL Packaging Awards

Canei, Bolletje, Eosta en Delicata van Albert Heijn winnen NL Packaging Awards0 ?php the_title() ?>374 dagen geleden
De fabrikant van hightech printoplossingen Océ heeft een proces ontwikkeld waarmee reliëf en textuur van penseelstreken waarheidsgetrouw voelbaar zijn.

Océ laat visueel gehandicapten schilderijen voelen

Océ laat visueel gehandicapten schilderijen voelen0 ?php the_title() ?>409 dagen geleden
Bunzl Jumbo Brunchcase

Bunzl laat studenten in één schooldag verpakkingsconcept ontwikkelen

Bunzl laat studenten in één schooldag verpakkingsconcept ontwikkelen0 ?php the_title() ?>420 dagen geleden
Greenpeace rijdt de komende tijd met een gepimpte Kerst-vuilniswagen achter de Coca-Cola Kersttruck aan. Coca-Cola toert door het land met zijn kersttruck om het ultieme kerstgevoel verspreiden. Voor Greenpeace het uitgelezen moment om de fabrikant op de gevolgen van zijn plastic voetafdruk te wijzen.

Greenpeace achtervolgt kersttruck Cola-Cola met Cola-Crap vuilniswagen

Greenpeace achtervolgt kersttruck Cola-Cola met Cola-Crap vuilniswagen0 ?php the_title() ?>462 dagen geleden
calorievrij Onder noemer: This is Forward moeten ambitieuze doelstellingen rondom onder meer suikerreductie, recycling en maatschappelijke betrokkenheid behaald worden.

In 2025 is helft van verkoopvolume van Coca-Cola caloriearm of calorievrij

In 2025 is helft van verkoopvolume van Coca-Cola caloriearm of calorievrij0 ?php the_title() ?>503 dagen geleden
De consument kiest steeds bewuster verfrissende drankjes. Dit blijkt uit het Nationaal Frisdrankonderzoek 2017 onder 1.140 Nederlanders.

We drinken steeds meer verfrissende drankjes zonder suiker en calorieën

We drinken steeds meer verfrissende drankjes zonder suiker en calorieën0 ?php the_title() ?>579 dagen geleden
Evian

Evian introduceert nieuwe smaken in nieuwe fles

Evian introduceert nieuwe smaken in nieuwe fles0 ?php the_title() ?>685 dagen geleden
Bunzl Jumbo Brunchcase

Marleen Roelofs wint Bunzl Food Packaging Award 2017 met brunchcase

Marleen Roelofs wint Bunzl Food Packaging Award 2017 met brunchcase0 ?php the_title() ?>686 dagen geleden
Coca-Cola Marketing

Nieuwe Director Marketing Coca-Cola wil sterke connecties met consumenten

Nieuwe Director Marketing Coca-Cola wil sterke connecties met consumenten0 ?php the_title() ?>698 dagen geleden
Coca-Cola vakantie jongeren facebook

Jongeren maken vakantie niet mooier op Facebook

Jongeren maken vakantie niet mooier op Facebook0 ?php the_title() ?>698 dagen geleden
Accenture Innovation Awards

Accenture Innovation Awards 2017 open voor inschrijving

Accenture Innovation Awards 2017 open voor inschrijving0 ?php the_title() ?>719 dagen geleden
Coca-Cola Nederland kondigt Sprite Cranberry aan

Coca-Cola Nederland kondigt Sprite Cranberry aan

Coca-Cola Nederland kondigt Sprite Cranberry aan0 ?php the_title() ?>719 dagen geleden
De nieuwe smaken van Coca-Cola's Chaudfontaine in fles

Coca-Cola kondigt twee nieuwe Chaudfontaine smaken aan

Coca-Cola kondigt twee nieuwe Chaudfontaine smaken aan0 ?php the_title() ?>721 dagen geleden
Fanta range Nederland

Fanta verbergt een smiley in nieuw logo op spiraalvormige flessen

Fanta verbergt een smiley in nieuw logo op spiraalvormige flessen0 ?php the_title() ?>738 dagen geleden
NL Packaging Awards 2017

Flexa, Seepje, Heineken en Albert Heijn pakken NL Packaging Awards

Flexa, Seepje, Heineken en Albert Heijn pakken NL Packaging Awards0 ?php the_title() ?>738 dagen geleden
Coca-Cola haalt verfijnd frisdrankmerk FÏNLEY naar Nederland

Coca-Cola haalt verfijnd frisdrankmerk FÏNLEY naar Nederland

Coca-Cola haalt verfijnd frisdrankmerk FÏNLEY naar Nederland0 ?php the_title() ?>741 dagen geleden
de flessen en blikje van Sprite zonder suiker

Coca-Cola herintroduceert Sprite zonder suiker en calorieën

Coca-Cola herintroduceert Sprite zonder suiker en calorieën0 ?php the_title() ?>745 dagen geleden
De nieuwe smaken van Coca-Cola zero sugar blikjes

Coca-Cola schenkt nog meer zero sugar

Coca-Cola schenkt nog meer zero sugar0 ?php the_title() ?>755 dagen geleden
Eerste stem-vertaalapparaat

‘s Werelds eerste stem-vertaalapparaat komt uit Rotterdam

‘s Werelds eerste stem-vertaalapparaat komt uit Rotterdam0 ?php the_title() ?>755 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!