Home | Logistiek/e-commerce | Claxe laat de concurrentie in de gaten houden

Claxe laat de concurrentie in de gaten houden

Geplaatst door Jeroen Veenstra in Logistiek/e-commerce op 20/09/2017 om 15:34

Claxe is nieuwe concurrentie-monitoringtool die aangeeft waar concurrenten mee bezig zijn. De zakelijke zoekmachine signaleert nieuwe content bij anderen.

Claxe is de eerste Europese concurrentie-monitoringtool. De tool maakt het mogelijk om inzicht te krijgen in waar concurrenten mee bezig zijn. De zakelijke zoekmachine signaleert alles wat nieuw is bij aanbieders in dezelfde branche. Welke diensten of producten hebben marktspelers aan hun aanbod toegevoegd? Wat zijn de trends voor het aankomende seizoen? En hoe ziet de markt er in het buitenland uit?

Andere pakketten focussen vooral op de online reputatie, social media of prijsmonitoring. Claxe is specifiek gericht op wat de concurrentie doet op het gebied van content. Claxe monitort de door de gebruiker opgegeven concurrenten op het gebied van nieuwe producten, merken en diensten. Dagelijks toont Claxe een overzicht van de ontwikkelingen.

Oprichter is Henk Jan Bijmolt, ook bekend van Gadero, en hij legt de werking uit: ”Met de tool ontdek je waar je concurrentie de focus heeft. Zo bepaal je nog beter je eigen koers. Door gemiddeld zes concurrenten te volgen, krijgt men inzicht in de marktbewegingen, ontdekt men trends en krijgt men inspiratie om zelf mee aan de slag te gaan. Wie het meest en minst actief is in jouw branche geeft de gebruiker ook belangrijke marktinformatie over de plannen van anderen.”

Bijmolt vertelt verder: ”Door de grafische weergave zien gebruikers heel snel wat er in hun markt speelt. Binnen een paar minuten weet je hoe de markt zich ontwikkelt. Dus geen lange lijsten of ingewikkelde rapportages. Met de ingebouwde lijst-functie kun je meteen actielijsten maken.”

”Tevens wordt de tool ingezet om bij spelers in andere landen een kijkje in de keuken te krijgen. Het is bovenal voor 1001 branches geschikt, van webwinkel tot verzekeraar, van reisaanbieder tot telecomaanbieder,” eindigt Bijmolt.

Tags

claxeclaxe concurrentie-monitoringtoolconcurrentie-monitoringtool Henk Jan BijmoltHenk Jan Bijmolt GaderoGadero concurrentieconcurrentie

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!