Home | Content Marketing | Bunzl laat studenten in één schooldag verpakkingsconcept ontwikkelen

Bunzl laat studenten in één schooldag verpakkingsconcept ontwikkelen

Geplaatst door Jeroen Veenstra in Content Marketing op 29/01/2018 om 11:14

Bunzl Jumbo Brunchcase

Bunzl Retail & Industry en HAS Hogeschool Den Bosch organiseren op 20 februari de Bunzl Packaton. Tijdens deze dag hebben 19 studenten van de opleiding Food Design & Innovation één schooldag de tijd om een nieuw verpakkingsconcept te ontwikkelen. Duurzaamheid, gemak en het reduceren van volume zijn de drie criteria waar het winnende concept aan moet voldoen. De winnende groep staat een mooie beloning te wachten.

Een ‘packaton’ is een afgeleide van de zogenaamde ‘hackaton’; een bijeenkomst van specialisten die gezamenlijk aan een thema te werken. Het doel is dat, meestal in 24 uur tijd, een innovatieve en creatieve oplossing wordt bedacht omtrent een bepaald thema of om een probleem van een bedrijf op te lossen. Bunzl en de HAS bootsen deze situatie na door studenten in groepjes van twee te laten werken aan concepten voor verpakkingsoplossingen waar Bunzl mogelijkheden tot verbetering ziet.

Dit kan een to-go verpakking zijn, een draagtas of een ander concept. Duurzaamheid, gemak en het reduceren van volume zijn de drie criteria waar het winnende concept aan moet voldoen. De winnaars mogen naar de Packaging Innovations beurs in Londen in september dit jaar.

Annelies Clements, National Sales Manager Bunzl: ”Deze ‘verpakkingsproblemen’ komen rechtstreeks uit de markt. Neem bijvoorbeeld de plastic blisters waar appelflappen doorgaans in verpakt worden; deze verpakking is door het plastic niet erg milieuvriendelijk. Bovendien is een blister moeilijk plat te maken waardoor het niet makkelijk is deze te deponeren. Ik ben benieuwd of studenten hier een oplossing voor kunnen vinden.”

De samenwerking tussen HAS Hogeschool Den Bosch en de totaalleverancier (bekend van  verzendverpakkingenshop met  verpakkingsproducten voor webwinkeliers en MKB-bedrijven) en outsourcingpartner op het gebied van verpakkingen, disposables en hygiëneproducten is gestart in 2007. Naast sponsoring van de HAS Food Experience schrijft Bunzl jaarlijks een opdracht uit aan de studenten van de opleiding Food Design & Innovation met als doel de creativiteit van de studenten te combineren met de praktijkkennis van de juryleden en zo een concept te ontwikkelen dat niet alleen origineel is, maar ook realiseerbaar.  

Tags

HAS Hogeschool Den BoschHAS Hogeschool Den Bosch Packaging InnovationsPackaging Innovations HAS HogeschoolHAS Hogeschool BunzlBunzl verpakkingverpakking

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!