Home | B2B | Bol en NS winnen de Stakeholder Management Award 2018

Bol en NS winnen de Stakeholder Management Award 2018

Geplaatst door Jeroen Veenstra in B2B op 16/02/2018 om 10:43

Tijdens Stakeholder Management Award (opvolger van de Reputatie Management Award) zijn bol.com (profit) en NS (not-for-profit) tot winnaar uitgeroepen.

Tijdens de eerste editie van de Stakeholder Management Award nieuwe stijl (opvolger van de Reputatie Management Award) zijn bol.com (profit) en NS (not-for-profit) tot winnaar uitgeroepen. Deze winnaars zijn voortgekomen uit een systematische preselectie van de juryleden en vervolgens een stemming door vakmensen. Hiermee lieten zij de andere finalisten ANWB, Boskalis, Unilever en VGZ achter zich achter zich. Het doel van de Stakeholder Management Award is het stimuleren van verdere professionalisering van het vakgebied en het met elkaar delen van best-practices.

De initiatiefnemers Motivaction en StakeholdersLab bieden met de Stakeholder Management Award een podium voor organisaties die met aantoonbaar succes hebben gewerkt aan wederzijds-lonende relaties met hun stakeholders.

Jurylid Karel Slootman: ”Het doel van de uitreiking – learnings en inspiratie met elkaar delen – is met de sprekers van Vodafone en Consumentenbond, en met de prachtige finalecases en dito winnaars meer dan bereikt.”

De onafhankelijke jury bestond uit voorzitter Klaske de Jonge (Director Public affairs & communications – ‎Coca-Cola Hellenic Bottling Company), Mireille Spapens (Hoofd marketing en communicatie Erasmus MC), Joep Cornelissen (Professor of Corporate Communication and Management the Rotterdam School of Management), Judith Coster (Vice President Corporate Communications KLM), Ron van der Jagt (Bestuursadviseur Berenschot), Wieneke Buurman (voorzitter van Logeion), Rocco Mooij (voormalig hoofdredacteur Adfo Groep), Henk Noort (directeur StakeholdersLab) en Karel Slootman (managing partner Motivaction).

Tags

Stakeholder Management AwardStakeholder Management Award StakeholdersLabStakeholdersLab BerenschotBerenschot VGZVGZ MotivactionMotivaction BoskalisBoskalis ANWBANWB Coca-ColaCoca-Cola bol.combol.com KLMKLM unileverunilever

Comments

Kenmerken

Logeion zet ieder jaar twee communicatieprofessionals in de schijnwerpers tijdens de Verkiezing van de Communicatieman/vrouw en het CommunicatieTalent van het Jaar. De drie finalisten voor de Verkiezing van het CommunicatieTalent van het Jaar zijn eerder al bekendgemaakt door de jury: Isabel Boerdam (De Hippe Vegetariër), Soraya Koendjbiharie (Koninklijke Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants) en Paulien Trommelen (Future Communication). Nu zijn ook de genomineerden voor de Verkiezing van de Communicatieman/vrouw van het Jaar bekend gemaakt: Augusta Noya (Spaarne Gasthuis), Rudolph Strickwold (Hulphond Nederland) en Frank Tebbe (Het Nederlandse Rode Kruis). Zij gaan op 21 juni 2018 tijdens C-DAY18 met elkaar de strijd aan om de prijs in de wacht te slepen.

De Hippe Vegetariër mogelijk CommunicatieTalent van het Jaar

De Hippe Vegetariër mogelijk CommunicatieTalent van het Jaar0 ?php the_title() ?>478 dagen geleden
Deelnemen aan netwerkevenementen kan een goede manier zijn om zakelijke kansen te creëren. En wanneer zulke evenementen goed worden georganiseerd, kunnen ze bedrijven zelfs helpen om samen te innoveren. Dat is de conclusie van nieuw onderzoek door dr. Patrick ReinmoellerOpent extern, Associate Professor Strategic Management aan Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM) en mede-onderzoekers dr. Alessandro GiudiciOpent extern en professor Davide RavasiOpent extern van Cass Business School, City University of London.

Hoe goede netwerkevenementen bedrijfsinnovatie kunnen bevorderen?

Hoe goede netwerkevenementen bedrijfsinnovatie kunnen bevorderen?0 ?php the_title() ?>487 dagen geleden
Consumenten baseren aankoopbeslissingen steeds vaker op online productbeoordelingen. Bedrijven bieden mensen dan ook steeds vaker geld om online productbeoordelingen te schrijven. Gewoonlijk gaat het dan om lage bedragen, maar volgens onderzoeker Dr. Christilene du Plessis van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM), doet dat meer kwaad dan goed. Zij ontdekte in haar onderzoek: Influencers: The Role of Social Influence in Marketing dat consumenten online productbeoordelingen meer vertrouwen wanneer recensenten een hoger bedrag betaald krijgen.

Online productbeoordelingen geloofwaardiger als schrijver meer betaald krijgt

Online productbeoordelingen geloofwaardiger als schrijver meer betaald krijgt0 ?php the_title() ?>521 dagen geleden
Door consumenten te stimuleren om van tevoren een door de winkelier gekozen tijdstip te kiezen waarop de producten bezorgd kunnen worden, kan het vervoer aanzienlijk efficiënter en duurzamer plaatsvinden. Door de consument bovendien in staat te stellen zijn groene gedrag via de sociale media te delen, groeit ook de motivatie bij andere klanten om met deze wijze van bezorging van online boodschappen het milieu te ontzien. Dit idee van Tatjana Mirosnicenko, studente aan de Rotterdam School of Management (RSM), heeft de jaarlijkse duurzaamheidsprijs van KPMG gewonnen.

Stimuleer consument om tijdstip te kiezen voor bezorging

Stimuleer consument om tijdstip te kiezen voor bezorging0 ?php the_title() ?>522 dagen geleden
Op zaterdag 14 en zondag 15 april aanstaande  presenteert de Nationale Museumweek The Golden Hour. Sevn Alias geeft tijdens deze avonden een exclusief optreden waarbij hij voor de gelegenheid wordt gesupport door saxofonist Benjamin Herman van New Cool Collective.

Sevn Alias is curator en headliner tijdens Nationale Museumweek 2018

Sevn Alias is curator en headliner tijdens Nationale Museumweek 20180 ?php the_title() ?>542 dagen geleden
Werner Bruyns (Coolblue, Leapp, Melior Bedrijfsadvies, MexUnited) wordt operationeel verantwoordelijke voor adviesbureau Q&A in Belgie.

Nederlands adviesbureau Q&A naar België

Nederlands adviesbureau Q&A naar België0 ?php the_title() ?>554 dagen geleden
Onderzoek aan Rotterdam School of Management toont aan dat consumenten geen eigen, objectieve mening over merk of product kunnen vormen als zij een advertentie of reclame zien met positieve stimuli, zoals een fraai landschap, gelukkige mensen en populaire beroemdheden.

We hebben geen invloed op onze eigen reactie op reclame

We hebben geen invloed op onze eigen reactie op reclame0 ?php the_title() ?>556 dagen geleden
Onderzoek aan Rotterdam School of Management toont aan dat een overname de identiteit van een merk kan schaden waardoor het minder populair wordt.

Waarom sommige merken na een overname hun waarde verliezen

Waarom sommige merken na een overname hun waarde verliezen0 ?php the_title() ?>562 dagen geleden
Volgens Amit Bhattarchajee (Rotterdam School of Management, Erasmus University) toont populaire cultuur nogal stereotypische beelden over winst maken.

Waarom mensen bedrijven die winst maken wantrouwen?

Waarom mensen bedrijven die winst maken wantrouwen?0 ?php the_title() ?>568 dagen geleden
Koekjes op basis van insecten! kweekvlees! Of gerecycled water, dat in wezen gereinigd en bewerkt rioolwater is! Zelfs bewuste consumenten moeten eerst hun weerzin overwinnen om dat te eten of drinken. Onderzoek van dr. Anne-Kathrin Klesse van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM), Janet Geipel en Constantinos Hadjichristidis toont aan dat het beschrijven van duurzame maar afstotelijke producten in een tweede taal ervoor zorgt dat mensen eerder bereid zijn ze te eten.

Beschrijving in andere taal maakt afstotelijke producten aantrekkelijker

Beschrijving in andere taal maakt afstotelijke producten aantrekkelijker0 ?php the_title() ?>571 dagen geleden

The Communication Company (TCC) uit Breda scoort voor Jupiler

The Communication Company (TCC) uit Breda scoort voor Jupiler0 ?php the_title() ?>578 dagen geleden
De finalisten van de Stakeholder Management Award zijn bekend. In de categorie profit: bol.com, Boskalis en Unilever en in de categorie not for profit: ANWB, NS en VGZ. Tot 13 februari kunnen marketing- en communicatieprofessionals stemmen op de finalisten van de Stakeholder Management Award 2018. De prijs wordt voor de vierde keer uitgereikt aan de organisatie die vanuit een strategische visie met aantoonbaar succes heeft gewerkt aan wederzijds-lonende stakeholderrelaties. 

Bol, Boskalis, Unilever, ANWB, NS en VGZ genomineerd voor Stakeholder Management Award

Bol, Boskalis, Unilever, ANWB, NS en VGZ genomineerd voor Stakeholder Management Award0 ?php the_title() ?>625 dagen geleden
Lilly Huijbreghts (events en activaties), Tara Pauli (concept en content) en Machteld Beekhuis (adviseur gebiedsmarketing) toegetreden tot Urban Solutions.

Urban Solutions breidt team uit

Urban Solutions breidt team uit0 ?php the_title() ?>645 dagen geleden
Koninklijke BAM Groep was samen met Royal Schiphol Group, Siemens Nederland en Alliander genomineerd voor meest innovatieve jaarverslag.

BAM wint Kristalprijs 2017 voor meest transparante jaarverslag

BAM wint Kristalprijs 2017 voor meest transparante jaarverslag0 ?php the_title() ?>668 dagen geleden
Pakjes laten leveren door burgers via online platformen is op dit moment niet duurzaam. Chauffeurs rijden te veel kilometers specifiek voor één pakje. Dat blijkt uit de resultaten van het project Crowd Logistics van VIL. Het Belgische innovatieplatform voor de logistieke sector heeft samen met BD myShopi, bpost, Bringme, Colruyt/DreamLand, DHL Parcel, GLS, Kariboo, Mondial Relay, MTL/Vengo, P&G en Trimble de logistieke toepassingen in de deeleconomie onderzocht. Bovendien neigt de markt vrij snel naar een monopolie van het snelst groeiende platform

Deeleconomie in logistiek (nog) niet duurzaam

Deeleconomie in logistiek (nog) niet duurzaam0 ?php the_title() ?>690 dagen geleden
Rabobank, wereldwijd toonaangevend op het gebied van voedsel en landbouw, heeft het global programma: Kickstart Food aangekondigd. Samen met belangrijke internationale partners en klanten wil de bank de transitie naar een duurzame voedselproductie versnellen.

Rabobank stopt een 1 miljard dollar in duurzame voedselproductie

Rabobank stopt een 1 miljard dollar in duurzame voedselproductie0 ?php the_title() ?>704 dagen geleden
Kult&Ace, Millennial Consultancy in Nederland, en marktonderzoeksbureau Motivaction gaan een officiële partnership aan. Hiermee bundelen zij hun kennis op het gebied van generatie Z en millennials en zijn ze dé Nederlandse kennisautoriteit op het gebied van deze generaties. De samenwerking wordt gekickstart met de Millennial Monitor: een doorlopend nationaal onderzoek onder zowel millennials als generatie Z’s dat een effectieve kijk geeft op wat hen drijft en hoe zij het beste te benaderen en te overtuigen zijn.

Kult&Ace en Motivaction lanceren Millennial Monitor

Kult&Ace en Motivaction lanceren Millennial Monitor0 ?php the_title() ?>711 dagen geleden
De eerste DDMA Dutch CRO Awards, en de enige CRO awards van Nederland, zijn gewonnen door G-Star, Philips, bol.com en assem.nl.

Philips, Bol en Van de Assem winnen de eerste DDMA Dutch CRO Awards

Philips, Bol en Van de Assem winnen de eerste DDMA Dutch CRO Awards0 ?php the_title() ?>729 dagen geleden
Nederlandse supermarkten worden door SOMO aangesproken op mensenrechtenschendingen bij de productie van sinaasappelsap in Brazilië.

Nederlandse supermarkten verkopen schendend sinaasappelsap

Nederlandse supermarkten verkopen schendend sinaasappelsap0 ?php the_title() ?>758 dagen geleden
De Nederlandse start-ups Land Life Company en Designathon Works hebben Expo Live beurs gewonnen van de organisatie van World Expo 2020 Dubai.

Land Life Company en Designathon Works winnen Expo Live beurs

Land Life Company en Designathon Works winnen Expo Live beurs0 ?php the_title() ?>781 dagen geleden
198 coalities hebben gereageerd op creatieve oproep Rabobank

Rabobank ontvangt bijna 200 creatieve concepten voor nieuwe positionering

Rabobank ontvangt bijna 200 creatieve concepten voor nieuwe positionering0 ?php the_title() ?>884 dagen geleden
De gouden Oor Award gewonnen door DUO

DUO wint de Gouden Oor Award voor beste feedbackmanagement

DUO wint de Gouden Oor Award voor beste feedbackmanagement0 ?php the_title() ?>925 dagen geleden
Ruurd Hielkema

Ruurd Hielkema nieuwe senior research consultant onderzoeksbureau Motivaction

Ruurd Hielkema nieuwe senior research consultant onderzoeksbureau Motivaction0 ?php the_title() ?>968 dagen geleden
Gerard van der Werf

Blog: Gerard van der Werf (Motivaction): Klanten lopen weg

Blog: Gerard van der Werf (Motivaction): Klanten lopen weg0 ?php the_title() ?>989 dagen geleden
Motivation gebouw

Motivaction neemt in problemen geraakte onderzoeksbureau Trendbox over

Motivaction neemt in problemen geraakte onderzoeksbureau Trendbox over0 ?php the_title() ?>991 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!