Home | retail | Blurring op de Horecava

Blurring op de Horecava

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 04/01/2017 om 13:19

Koffie Horecava

Bakkers breiden hun zaak uit met een koffiecorner of lunchroom en restaurants gaan zelf brood bakken. Deze vorm van grensvervaging wordt blurring genoemd en tijdens de aanstaande Horecava zal daar dan ook aandacht aan besteed worden.  Vanaf 9 januari zitten de segmenten Bakkerij en Koffie, Thee & Cacao voor de eerste keer samen in één hal. Met de samenvoeging kan er meer aandacht worden gegeven aan de ontwikkelingen in beide sectoren.

Steeds meer restauranthouders ontdekken de meerwaarde van zelf brood bakken en het aanbieden van meerdere broodvarianten. Tegelijkertijd transformeren traditionele bakkerswinkel naar een bakery café omgeving. Deze grensvervaging biedt ondernemers mogelijkheden waar de Horecava op inhaakt.

In het segment Bakkerij heeft de Bakkerij van de (V)Oorsprong als primeur de komst van twee wedstrijdteams. Het BoulangerieTeam en het Nederlands Patisserie Team zijn op de hoogte van de laatste trends. Zij hebben samen een viennoiserie product ontwikkeld en laten dit graag proeven aan de bezoekers. De bezoekers mogen de recepten mee naar huis nemen om er zelf mee aan de slag te gaan. In de stand van het Bakery Institute laten studenten en docenten van deze opleiding zien wat er mogelijk is op het gebied van viennoiserie, brood, chocolade en ijs.

De bezoekers kunnen aan lange tafels aanschuiven om deel te nemen aan een korte kennis- en inspiratiesessie. Tijdens de beurs vinden er continu demonstraties plaats en zorgen de leden van de wedstrijdteams en studenten van het Bakery Institute gezamenlijk voor unieke producten voor 6 verschillende eetmomenten: ontbijt, koffie, lunch, petit four, high tea en borrelmoment.

Het paviljoen Boon & Blad bestaat uit een kas waar de bezoeker in zes stappen wordt meegenomen in het hele proces van koffie: van het oogsten van de bes tot aan de presentatie en bereiding in de koffie & thee bar. Bezoekers kunnen drie keer per dag meedoen aan een cup tasting waarbij ze de uiterste verschillen in kwaliteit kunnen proeven en uitleg hierover krijgen. En er zijn dagelijks meerdere workshops over koffie en thee. Bakkerij van de (V)Oorsprong levert Sweet Pastries zodat de bezoekers kunnen proeven wat foodpairing inhoudt: hoe versterken koffie en zoetigheden elkaar? Bij de Barista Bonanza worden de nieuwste koffietrends gepresenteerd door internationale barista’s.

De Bakkerij van de (V)Oorsprong is een initiatief van het Bakery Institute, het Nederlands Patisserie Team, het BoulangerieTeam en de Horecava.

Het paviljoen Boon & Blad is een samenwerking tussen de Horecava en alle koffie & thee exposanten en partners, de International Tea and Coffee (ITC) Academy, Giesen en Douqué. Barista Bonanza wordt georganiseerd door SCAE International.

Tags

blurringblurring koffiekoffie HorecavaHorecava

Comments

Kenmerken

De elf finalisten van de Amsterdam Food Pitch zijn bekend. Ruim 70 enthousiaste deelnemers hebben zich aangemeld om mee te dingen naar de felbegeerde titel Lekkerste product van 2018 en in de schappen te komen bij De Kweker, dé Amsterdamse groothandel voor professionals in food.

Finalisten Amsterdam Food Pitch van De Kweker bekend

Finalisten Amsterdam Food Pitch van De Kweker bekend0 ?php the_title() ?>449 dagen geleden
Pure Pacific Yellowtail, de duurzaam gekweekte topvis van Kingfish Zeeland is uitgeroepen tot Overall winnaar van de Horecava Innovation Award 2018.

Kingfish Zeeland, Formitable en Salto Systems winnen Horecava Innovation Awards

Kingfish Zeeland, Formitable en Salto Systems winnen Horecava Innovation Awards0 ?php the_title() ?>555 dagen geleden
De Kweker lanceert op Horecava de Amsterdamse Food Pitch 2018. Ambitieuze foodies maken kans om hun product daadwerkelijk in de schappen te krijgen.

De Kweker zoekt nieuw Amsterdams product

De Kweker zoekt nieuw Amsterdams product0 ?php the_title() ?>559 dagen geleden
De zestien genomineerden voor de Horecava Innovation Award 2018, de prijs voor de beste innovatie in de Nederlandse foodservice branche, zijn bekend.

Horecava kiest innovaties als gratis smartphone voor hotelgast en online platform voor flexwerkplekken

Horecava kiest innovaties als gratis smartphone voor hotelgast en online platform voor flexwerkplekken0 ?php the_title() ?>609 dagen geleden
De weerman opent samen met Stichting Max Havelaar Coffee to Stay pop-up bar op Amsterdam Centraal om effecten klimaatverandering op koffieboeren te tonen.

Weerman Reinier van den Berg waarschuwt voor een toekomst zonder koffie

Weerman Reinier van den Berg waarschuwt voor een toekomst zonder koffie0 ?php the_title() ?>623 dagen geleden
Drie Amsterdamse Foodbloggers serveren 28 augustus de eerste De Foodbloggers Awards in De Tropen voor de beste horecaconcepten.

Amsterdamse Foodbloggers serveren eerste horeca awards

Amsterdamse Foodbloggers serveren eerste horeca awards0 ?php the_title() ?>702 dagen geleden
Vijf kandidaten hebben voorronde van Nationale RestaurantPITCH doorstaan. Winnaar krijgt tijdens de komende Horecava eigen pop-up restaurant.

Vijf finalisten Nationale RestaurantPITCH bekend

Vijf finalisten Nationale RestaurantPITCH bekend0 ?php the_title() ?>709 dagen geleden
food & beverage cushman wakefield horeca

Consumentengedrag doet food & beverage uitdijen

Consumentengedrag doet food & beverage uitdijen0 ?php the_title() ?>748 dagen geleden
Douwe Egberts L'Or

Jacobs Douwe Egberts serveert eindelijk ook koffie in capsules

Jacobs Douwe Egberts serveert eindelijk ook koffie in capsules0 ?php the_title() ?>777 dagen geleden
Hamburger Ter Marsch

Ter Marsch viert National Hamburger Day met Chicken Sliders

Ter Marsch viert National Hamburger Day met Chicken Sliders0 ?php the_title() ?>782 dagen geleden
Een gezellig uitziend terras waar mensen genieten van een drankje

Omzet horeca stijgt verder

Omzet horeca stijgt verder0 ?php the_title() ?>868 dagen geleden
bar broker

Bar Broker blijft nog even serveren

Bar Broker blijft nog even serveren0 ?php the_title() ?>874 dagen geleden
Warenhuis shopscan

Restaurant Het Warenhuis ook een webwarenhuis

Restaurant Het Warenhuis ook een webwarenhuis0 ?php the_title() ?>890 dagen geleden
Dunkin' Donuts

Dunkin’ Donuts ziet weer gat in Nederland

Dunkin’ Donuts ziet weer gat in Nederland0 ?php the_title() ?>894 dagen geleden
Festival Fantastique

Huishoudbeursbezoekers prefereren fysieke aankopen boven online

Huishoudbeursbezoekers prefereren fysieke aankopen boven online0 ?php the_title() ?>904 dagen geleden
Utrecht Popocatepetl

Traditioneel Mexicaans restaurant Popocatepetl transformeert

Traditioneel Mexicaans restaurant Popocatepetl transformeert0 ?php the_title() ?>916 dagen geleden
André Hazes junior Nachtburgemeester

Nederlandse Horeca schuift André Hazes junior naar voren als Nachtburgemeester

Nederlandse Horeca schuift André Hazes junior naar voren als Nachtburgemeester0 ?php the_title() ?>916 dagen geleden
FG Food Labs

Topchef François Geurds wint Marketing Award Rotterdam 2016

Topchef François Geurds wint Marketing Award Rotterdam 20160 ?php the_title() ?>917 dagen geleden
Restaurant sfeer

Millennials stuwen restaurantbezoeken

Millennials stuwen restaurantbezoeken0 ?php the_title() ?>919 dagen geleden
Horeca groei

Nederlandse horeca is sterk gegroeid

Nederlandse horeca is sterk gegroeid0 ?php the_title() ?>919 dagen geleden
Horecava

Horecabezoeker positief over duurzaamheidskeurmerk

Horecabezoeker positief over duurzaamheidskeurmerk0 ?php the_title() ?>923 dagen geleden
Horecava Oma Bobs

Oma Bobs debuteert op de Horecava

Oma Bobs debuteert op de Horecava0 ?php the_title() ?>932 dagen geleden
Patje met pindasaus van Bram's

Nominaties Horecava Innovation Award 2017 bekend

Nominaties Horecava Innovation Award 2017 bekend0 ?php the_title() ?>972 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!