Home | reclame | Blokker, Kruidvat, Dirk van den Broek en Seats and Sofas in nieuw huis-aan-huis blad

Blokker, Kruidvat, Dirk van den Broek en Seats and Sofas in nieuw huis-aan-huis blad

Geplaatst door Jeroen Veenstra in reclame op 05/06/2018 om 13:13

Amsterdam krijgt een nieuw wekelijks huis-aan-huis blad onder de naam City. Het betreft hier een moderne magazine-achtige krant met onafhankelijke journalistieke informatie mogelijk gemaakt door een aantal aangesloten retailpartners waaronder Blokker, Kruidvat, Dirk van den Broek en Seats and Sofa. Het is een initiatief van H.A.H. Retail Uitgeverij, onderdeel van de groep Emiel De Jong uit Baarle-Nassau en wordt geproduceerd door het Amsterdamse mediabedrijf Trusted Media Publishers  van Sjuul Paradijs en Jan-Kees Emmer. City is het antwoord op het Amsterdamse beleid de verspreiding van folders te reguleren.

Amsterdam krijgt een nieuw wekelijks huis-aan-huis blad onder de naam City. Het betreft hier een moderne magazine-achtige krant met onafhankelijke journalistieke informatie mogelijk gemaakt door een aantal aangesloten retailpartners waaronder Blokker, Kruidvat, Dirk van den Broek en Seats and Sofa. Het is een initiatief van H.A.H. Retail Uitgeverij, onderdeel van de groep Emiel De Jong uit Baarle-Nassau en wordt geproduceerd door het Amsterdamse mediabedrijf Trusted Media Publishers  van Sjuul Paradijs en Jan-Kees Emmer.

City is het antwoord op het Amsterdamse beleid de verspreiding van folders te reguleren. H.A.H. Retail Uitgeverij heeft de ambitie om City ook in andere steden uit te brengen waar gewijzigde regels gaan gelden voor de bezorging van reclamedrukwerk. Hierdoor ontstaat mogelijk een landelijk netwerk van hyper lokale huis-aan-huis bladen, dat een belangrijke impuls gaat geven aan lokale journalistiek.

City onderscheidt zich van andere huis-aan-huis bladen door een eigentijdse aanpak. De partners maken het mogelijk een modern en toegankelijk magazine-achtige krant te lanceren met hart voor de stad. City wordt gedrukt door Koninklijke drukkerij Em. de Jong.

Het productieproces van City is duurzaam. In Nederland wordt 85% van het oud papier ingezameld en hergebruikt. Dat maakt papier tot één van de meest duurzame producten die er bestaat. In Europa zorgen papierfabrikanten ervoor dat er meer bomen worden herplant dan er gebruikt worden voor de productie van papier. Dit betekent in de praktijk dat er jaarlijks bos bij komt.

In Amsterdam verschijnt City in vier lokale edities met in elke editie nieuws en informatie uit de verschillende stadsdelen. City speelt in op het dagelijkse leven van de moderne Amsterdammer die zich meer en meer wereldburger in zijn stad voelt. Verder is er in City aandacht voor duurzaam leven in de stad en is er volop ruimte voor actuele aanbiedingen van de retailpartners.

City heeft zich weten te verzekeren van gerenommeerde columnisten en journalisten, onder wie Suzanne Arbeid, Aranka van der Pol, Martine de Vente en cartoonist Marc de Boer, die wekelijks de komische strip City Slickers tekent. Samen met de ervaren redactie maken zij City tot een blad met wekelijks een aangename mix van need to know en nice to know informatie.

Tags

Suzanne ArbeidSuzanne Arbeid Aranka van der PolAranka van der Pol Martine de VenteMartine de Vente Koninklijke drukkerij Em. de JongKoninklijke drukkerij Em. de Jong Trusted Media PublishersTrusted Media Publishers Dirk van den BroekDirk van den Broek Huis-aan-huisbladenHuis-aan-huisbladen KruidvatKruidvat BlokkerBlokker

Comments

Kenmerken

Woonwebshop voor designproducten en accessoires Flinders is uitgeroepen tot de winnaar van de award Logistieke Webshop van het Jaar 2018. De andere finalist was KPN.

Flinders winnaar Award Logistieke Webshop van het Jaar

Flinders winnaar Award Logistieke Webshop van het Jaar0 ?php the_title() ?>297 dagen geleden
De gemeente Amsterdam mag niet meer claimen dat de ja/ja sticker 6.000 bomen zou besparen. Amsterdam heeft dat wel geschreven in een brief aan alle inwoners over de invoering van het ja/ja systeem maar die claim is: ''Te absoluut en onvoldoende onderbouwd.'' Dat heeft de Reclame Code Commissie bepaald na een klacht van een inwoner van Amsterdam. Volgens de Commissie is het bomen-verhaal in strijd met de Milieu Reclame Code. De organisatie van grafische bedrijven KVGO en Papierenkarton.nl  zijn ingenomen met die uitspraak.

Amsterdam in de fout met verhaal over 6000 bomen

Amsterdam in de fout met verhaal over 6000 bomen0 ?php the_title() ?>298 dagen geleden
Dit jaar doet nog maar iets meer dan de helft van de Nederlanders aan Moederdag, terwijl dit vorig jaar nog 57% was. Consumenten voelen zich steeds iets minder verplicht om wat aan Moederdag te doen. 42% van de ondervraagden denkt dat hun veel waarde hecht aan Moederdag. Dat blijkt uit onderzoek van Q&A. onder ruim 1.200 Nederlandse consumenten. De consumentenbestedingen voor Moederdag nemen wel een paar procent toe. Echter omdat het aantal mensen dat koopt is gedaald, zullen de totale bestedingen rond Moederdag naar verwachting met 3% tot 4% dalen.

De aandacht voor Moederdag wordt steeds minder

De aandacht voor Moederdag wordt steeds minder0 ?php the_title() ?>319 dagen geleden
Naast de supermarktketen wonnen ook Formido, Primera, ICI Paris XL, MediaMarkt, Zeeman, Intratuin en Xenos prijzen tijdens verkiezing van favoriete folder.

Dirk bezorgt meest favoriete folder in Nederland

Dirk bezorgt meest favoriete folder in Nederland0 ?php the_title() ?>328 dagen geleden
In de verkiezingsperiode hebben ruim 35.000 consumenten gestemd voor de Beste Folder Awards. 34 folderaars maken kans in een van de acht categorieën. De winnaars worden op 26 april bekendgemaakt tijdens het Hoera voor de Folder! event in Baarn.

Xenos, MediaMarkt en Intratuin onder de 34 genomineerden voor Beste Folder Awards

Xenos, MediaMarkt en Intratuin onder de 34 genomineerden voor Beste Folder Awards0 ?php the_title() ?>345 dagen geleden
Onderzoek door Spotta wijst uit dat huis-aan-huis folder het effect van tv-reclame versterkt. ST&T deed neuromarketingonderzoek met eye tracking en EEG.

Folder versterkt het effect van tv-reclame

Folder versterkt het effect van tv-reclame0 ?php the_title() ?>360 dagen geleden
Ondernemers die hun flyers en folders bij Drukwerkdeal.nl laten drukken, kunnen deze voortaan laten verspreiden via de diensten van PostNL-dochter Spotta.

Drukwerkdeal.nl gaat samenwerking aan met Spotta

Drukwerkdeal.nl gaat samenwerking aan met Spotta0 ?php the_title() ?>377 dagen geleden
MailDB, het KVGO en Spotta in hoger beroep tegen de uitspraak van de rechtbank over de invoering van de Ja/Ja-sticker door Gemeente Amsterdam per 1 januari.

Het KVGO, MailDB en Spotta in hoger beroep tegen uitspraak Ja/Ja-sticker

Het KVGO, MailDB en Spotta in hoger beroep tegen uitspraak Ja/Ja-sticker0 ?php the_title() ?>479 dagen geleden
Na uitspraak rechtbank voert Amsterdam nieuw systeem van sticker voor folders in. KVGO, brancheorganisatie MailDB en Spotta waarschijnlijk in hoger beroep.

Amsterdam voert Ja-Ja sticker in

Amsterdam voert Ja-Ja sticker in0 ?php the_title() ?>487 dagen geleden
Jellow, een online matchingplatform voor freelancers, heeft een strategische samenwerkingsovereenkomst gesloten met Mediahuis.

Mediahuis en Jellow gaan strategische samenwerking aan

Mediahuis en Jellow gaan strategische samenwerking aan0 ?php the_title() ?>535 dagen geleden
Supermarktketen Dirk stopt met het plaatsen van kiloknallers op de voorpagina van folders. Wakker Dier hoopt dat andere supermarkten het voorbeeld volgen.

Dirk schrapt kiloknallers van voorpagina reclamefolders

Dirk schrapt kiloknallers van voorpagina reclamefolders0 ?php the_title() ?>585 dagen geleden
Blokker Nextail Publitas reclamefolder

Nextail en Publitas brengen eerste real time reclamefolder op de markt

Nextail en Publitas brengen eerste real time reclamefolder op de markt0 ?php the_title() ?>621 dagen geleden
Paradiso Bravoure Experimental Jetset

Nieuwe website Paradiso doet programmasuggesties via Spotify

Nieuwe website Paradiso doet programmasuggesties via Spotify0 ?php the_title() ?>627 dagen geleden
Street scooter jumbo groningen utrecht

Jumbo bezorgt online bestelde boodschappen met elektrische street scooter

Jumbo bezorgt online bestelde boodschappen met elektrische street scooter0 ?php the_title() ?>635 dagen geleden
Nielsen advertentie reclame

Mediabestedingen in Nederland in 2016 met 1,4% gegroeid tot bijna € 4,7 miljard

Mediabestedingen in Nederland in 2016 met 1,4% gegroeid tot bijna € 4,7 miljard0 ?php the_title() ?>650 dagen geleden
Beste Folder Awards Tempur Dirk Intratuin

Dirk, Intratuin en Tempur maken de beste folders!

Dirk, Intratuin en Tempur maken de beste folders!0 ?php the_title() ?>674 dagen geleden
Mediahuis mag Telegraaf Media Groep overnemen

Mediahuis mag Telegraaf Media Groep overnemen

Mediahuis mag Telegraaf Media Groep overnemen0 ?php the_title() ?>691 dagen geleden
reclamefolders

Dirk, Blokker, HEMA, Auping en Tempur hebben beste reclamefolders

Dirk, Blokker, HEMA, Auping en Tempur hebben beste reclamefolders0 ?php the_title() ?>695 dagen geleden
TMG gebouw

BDUmedia neemt huis-aan-huisbladen van TMG over

BDUmedia neemt huis-aan-huisbladen van TMG over0 ?php the_title() ?>731 dagen geleden
sandd

Consument bepaalt met Kiesjefolders.nl zelf

Consument bepaalt met Kiesjefolders.nl zelf0 ?php the_title() ?>781 dagen geleden
Twee vrouwen delen een telefoon

Reclamefolder.nl komt met een cashback-functionaliteit in de app

Reclamefolder.nl komt met een cashback-functionaliteit in de app0 ?php the_title() ?>789 dagen geleden
Reclamefolders brievenbus

Papieren folder blijkt nog steeds het meest effectief

Papieren folder blijkt nog steeds het meest effectief0 ?php the_title() ?>800 dagen geleden
Spotta

Spotta zet chatbots in tijdens de feestdagen

Spotta zet chatbots in tijdens de feestdagen0 ?php the_title() ?>821 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!