Home | B2B | Blog: CRM voor relatiebeheer: Meer klanten in minder tijd!

Blog: CRM voor relatiebeheer: Meer klanten in minder tijd!

Geplaatst door Jeroen Veenstra in B2B op 20/02/2018 om 13:24

Appwiki beschrijft in een nieuwe blog welke CRM-software helpt om meer klanten te krijgen in minder tijd en dus de acquisitie draaiende houdt.

Appwiki beschrijft in een nieuwe blog hoe je meer klanten krijgt! Ondernemers hebben al genoeg verschillende taken en dan moet er ook nog acquisitie worden gedaan. Het is belangrijk dat continu aandacht wordt besteed aan acquisitie. Maar wanneer er voldoende opdrachten zijn, wordt dat nog weleens vergeten. Met het risico dat er geen nieuwe opdrachten komen. En dus geen inkomsten. Appwiki biedt software die snel aan meer klanten helpt. In minder tijd. Customer relationship management (CRM) kan de acquisitie dus draaiende houden.

Lead scoren met CRM

Met CRM software wordt het eenvoudig om lead scoring toe te passen. Lead scoring is het toedienen van scoren aan leads. Wanneer een lead veel potentie heeft, geef je hem een hogere score, dan een lead die minder potentie heeft. Zo is het snel inzichtelijk welke klant meer prioriteit krijgt. Ook is het makkelijk om met CRM software het follow-up proces te automatiseren. In een CRM noteer je alle contactgegevens, afspraken en notities. Stel een klant geeft aan na een bepaalde periode teruggebeld te worden. Het enige dat jij dan hoeft te doen is een reminder in het systeem te noteren. Als het dan zover is, krijg je van het CRM een melding te zien. Zo vergeet je nooit meer een vervolgafspraak. Doordat je in het systeem alle gespreksinformatie noteert, weet je altijd wat er tijdens de vorige afspraak is besproken. Ook daar speel jij natuurlijk slim op in.

LinkedIn koppelen aan CRM

Steeds meer aanbieders van CRM software bieden de mogelijkheid om LinkedIn te  integreren. Dit heeft als voordeel dat de LinkedIn-accounts van klanten een directe link hebben naar het klantaccount in het CRM. Wanneer een klant zijn of haar status verandert, of andere gegevens, ontvang jij een melding. Je bent dus altijd als eerste op de hoogte van nieuwe kansen.

Visitekaartjes in CRM

Wanneer je in contact komt met potentiële of nieuwe klanten wissel je regelmatig visitekaartjes uit. Het is je vast weleens gebeurd dat je een visitekaartje kwijt bent geraakt. Hoe makkelijk zou het dan zijn als je deze gegevens snel in jouw CRM kunt zetten. Je raakt zo nooit meer gegevens kwijt en hebt de gegevens altijd bij de hand. Diverse CRM-softwarebiedt deze mogelijkheid al aan. Het enige dat je hoeft te doen is met je smartphone het visitekaartje scannen met de CRM app. De software herkent vervolgens de gegevens die op het kaartje staan en jij koppelt dit aan een nieuw of bestaand klantaccount. Wanneer jij de gegevens nodig hebt, hoef je alleen maar in het CRM-programma te kijken. Je hebt dus altijd en overal up-to- date contactgegevens van klanten bij de hand.

Door gebruik te maken van CRM blijft je acquisitie altijd draaiende zonder dat je er zelf veel tijd aan hoeft te besteden. Jij hebt de aandacht voor je klanten die zij verdienen en je laat geen kansen meer liggen.

Tags

appwikiappwiki Customer Relationship ManagementCustomer Relationship Management crmcrm

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!