Home | retail | ASICS haalt sport letterlijk de winkel in

ASICS haalt sport letterlijk de winkel in

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 03/05/2017 om 12:33

ASICS Amsterdam Vondelpark

Op de vertrouwde plek pal naast het Vondelpark heeft ASICS een nieuw winkelconcept gelanceerd. Het concept vertaalt de filosofie van het merk: Een gezonde geest in een gezond lichaam naar de praktijk door sport letterlijk in de winkel te brengen met een community room. Dit is een multi-inzetbare ruimte voor de meest uiteenlopende lessen, van yoga en self defence workouts tot en met circuit trainingen en core stability. Amsterdam gaat met deze opening wereldsteden als Tokyo, Seoul, Brisbane, New York, en Berlijn voor, daar volgt het nieuwe concept met de naam Sound mind, sound body binnenkort.

”Met ons nieuw retailconcept zijn we klaar om een nieuwe generatie atleten te ontvangen. We bieden niet alleen premium sportproducten aan, maar ook kennis en diensten. Daarbij brengen we sport letterlijk in de winkel met onze community room,” zegt Scott Wakefield, Retail Director van ASICS Europe.

ASICS is het acroniem van: Anima Sana In Corpore Sano. Oftewel een gezonde geest in een gezond lichaam, en daar draait het in de gloednieuwe winkel van dit Japanse sportmerk allemaal om. Het nieuwe winkelconcept dompelt de klant onder in een wereld waarin hij zowel geest als lichaam voedt. De winkel straalt rust uit door de mix van natuurlijke materialen en de vele planten. De klant informeert zichzelf op een relaxte vernieuwende manier op een door hem gewenst moment over de producten met behulp van slimme digitale techniek. Daarbij brengt het concept sport letterlijk naar de winkel. Sportievelingen, van hardlopers tot fitnessliefhebbers, kunnen er niet alleen terecht voor de nieuwste collecties, ze kunnen er ook direct aan de slag. In de community room organiseren freelance sportinstructeurs hun eigen lessen. De focus ligt hierbij op kwalitatieve workshops en trainingen voor kleine groepen.

Innovatie en techniek, waarden die onlosmakelijk verbonden zijn aan het DNA van ASICS, zijn in Amsterdam vertaald in een digitale winkelervaring. Deze start al op de stoep van de Stadhouderskade, waar grote schermen in de etalage de sfeer van de collecties tot leven brengen. Eenmaal in de winkel informeren digitale touch points de klant over producten. Wie toch wat moeite heeft met kiezen, kan gebruik maken van de MotionID: een vernuftige voetanalyse die de beste hardloopschoen voor elk profiel uitkiest.

ASICS werd meer dan 60 jaar geleden opgericht door Kihachiro Onitsuka en is nu een toonaangevende ontwerper en fabrikant van sportschoenen, atletische schoenen, kleding en accessoires. Het merk is nummer één in vier van de vijf grote EU-Markten (Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië en UK).

Tags

Sound mindSound mind MotionIDMotionID sound bodysound body Anima Sana In Corpore SanoAnima Sana In Corpore Sano Scott WakefieldScott Wakefield ASICSASICS Kihachiro OnitsukaKihachiro Onitsuka digitale touch pointsdigitale touch points community roomcommunity room

Comments

Kenmerken

MTV Fit is een samenwerking tussen Viacom-zender MTV en Fitchannel.com en bestaat uit een speciaal ontwikkeld trainingsprogramma met Kay Nambiar en Anne Haakmeester. Het project is geïnspireerd op Ex on the Beach: Body SOS. Een Britse televisieserie waarbij Vicky Pattison 16 deelnemers begeleid die in twaalf weken een strak lichaam willen.

Fitchannel en MTV lanceren MTV Fit geïnspireerd door Ex on the Beach: Body SOS

Fitchannel en MTV lanceren MTV Fit geïnspireerd door Ex on the Beach: Body SOS0 ?php the_title() ?>583 dagen geleden
Sneakervergelijker Sneakerwijzer.nl een grootschalig onderzoek gehouden onder dragers van sneakers. Maar liefst 621 sneakerheads hebben de moeite genomen om de enquête in te vullen. Een kwart koopt elke maand of vaker nieuwe sneakers. 1 op de 7 geeft meer dan € 300 uit aan een nieuw paar en 1 op de 4 heeft meer dan 10 paar sneakers in de kast. 1 op de 3 jongeren heeft wel eens seks gehad met sneakers nog aan!

Sneakers worden nog steeds iets vaker in winkel gekocht

Sneakers worden nog steeds iets vaker in winkel gekocht0 ?php the_title() ?>583 dagen geleden
ASICS heeft in heel Europa, het Midden-Oosten en Azië een gloednieuw digitaal platform van persoonlijke verhalen gelanceerd. Met I Move Me wil het Japanse merk iedereen inspireren en aan het sporten brengen. De komende drie maanden zal de I MOVE ME campagne negen verhalen de wereld insturen. Telkens gaat het om het relaas van een movement ambassadors als Steve Aoki en Novak Djokovic, op maat gemaakt voor Facebook, Instagram, Snapchat en Spotify. Elk platform zal unieke, specifiek vormgegeven content brengen voor welbepaalde doelgroepen, er is dus een uitgebalanceerde media-aanpak en inhoud.

ASICS lanceert nieuwe campagne I MOVE ME met Steve Aoki en Novak Djokovic

ASICS lanceert nieuwe campagne I MOVE ME met Steve Aoki en Novak Djokovic0 ?php the_title() ?>632 dagen geleden
Uit onderzoek van Acties.nl blijkt dat 35 procent van de jongeren wel eens een sportfie (selfie tijdens sporten) heeft gemaakt en gedeeld via social media.

Meer dan een derde jongeren maakt selfie tijdens sporten

Meer dan een derde jongeren maakt selfie tijdens sporten0 ?php the_title() ?>708 dagen geleden
Fit For Free heeft Tosti Creative aangesteld als creatief bureau. Eerste campagne: Daar doe ik het voor. Met portretten van influencers en personeelsleden.

Tosti Creative doet het voor Fit For Free

Tosti Creative doet het voor Fit For Free0 ?php the_title() ?>721 dagen geleden
Melissa van Gestel wordt bij 's wereds grootste aanbieder van sportactiviteiten verantwoordelijk voor sales, communicatie en zichtbaarheid in Nederland.

Gympass stelt Melissa van Gestel aan als Country Manager Nederland

Gympass stelt Melissa van Gestel aan als Country Manager Nederland0 ?php the_title() ?>723 dagen geleden
Na twee eerdere samenwerkingen presenteren sportmerk Asics en de Rotterdamse sneakerboetiek Woei een nieuw speciaal model. Vanwege het tienjarig bestaan van WOEI ‘Patta’s et Pret a Porter’ wordt een exclusieve editie van de historische GEL Lyte III gelanceerd. Gebaseerd op de liefde van eigenaar Woei Tjin voor de jaren '80. De gekozen materialen zoals nylon  en reflecterende 3M elementen en de opvallende kleuren zoals rose van het ontwerp grijpen terug op dat decennium. Het originele model werd in 1990 uitgebracht. De toen onderscheidende, futuristische elementen zijn ook terug te vinden in deze heruitgave. Er is ook een een speciaal bijpassend jack ontworpen. De schoen gaat 4 november in de verkoop bij de winkel aan de Hoogstraat.

Asics en WOEI presenteren een nieuwe samenwerking

Asics en WOEI presenteren een nieuwe samenwerking0 ?php the_title() ?>777 dagen geleden
Vanaf volgend jaar wordt Vifit Sport, het sportvoedingsmerk van FrieslandCampina, de nieuwe naamgevende partner van het Pro Triathlon Team. Dit is voorafgaande aan de Ironman World Championships in Kona, Hawaii, bekendgemaakt. Tegelijkertijd is meegedeeld dat de Zwitserse fietsenfabrikant BMC zijn partnerschap verlengt. De naam BMC Vifit Sport Pro Triathlon Team wordt van kracht met ingang van volgend jaar. Vifit Sport zal als partner het team ook op het gebied van voeding ondersteunen.

Vifit Sport kondigt naamgevend partnerschap met Pro Triathlon Team aan

Vifit Sport kondigt naamgevend partnerschap met Pro Triathlon Team aan0 ?php the_title() ?>791 dagen geleden

Online verkoop kleding met bijna 15 procent gestegen

Online verkoop kleding met bijna 15 procent gestegen0 ?php the_title() ?>835 dagen geleden
Momoyoga, producent managementsoftware yogastudio’s, heeft financiering opgehaald bij de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM) en Freshheads Ventures.

Momoyoga ontvangt investering voor internationale groei

Momoyoga ontvangt investering voor internationale groei0 ?php the_title() ?>868 dagen geleden
FITSHE produceert natuurlijke proteïne shakes en bars. Door een partnership met Fortino Capital nu uitbreiding naar AH to Go en Marqt.

De proteïne bars van Fitshe bij AH to Go en Marqt

De proteïne bars van Fitshe bij AH to Go en Marqt0 ?php the_title() ?>871 dagen geleden
Total sports B.V. naamsverandering sportshop.com

Total Sports Trading gaat internationaal als Sportshop.com

Total Sports Trading gaat internationaal als Sportshop.com0 ?php the_title() ?>904 dagen geleden
retail ranking 2017

Consument kan 10% van de winkelketens wel missen!

Consument kan 10% van de winkelketens wel missen!0 ?php the_title() ?>926 dagen geleden
Nike

Nike schenkt €232.000 aan gemeenschapsorganisaties

Nike schenkt €232.000 aan gemeenschapsorganisaties0 ?php the_title() ?>930 dagen geleden
Shopping Street Innovation Lab

Amsterdam krijgt Shopping Street Innovation Lab

Amsterdam krijgt Shopping Street Innovation Lab0 ?php the_title() ?>941 dagen geleden
Pizzarun Magioni pizza

Europa’s eerste Pizzarun in Amsterdam

Europa’s eerste Pizzarun in Amsterdam0 ?php the_title() ?>948 dagen geleden
NN Group CPC Marathon sponsor

NN Group blijft titelsponsor NN CPC Loop en NN Marathon Rotterdam

NN Group blijft titelsponsor NN CPC Loop en NN Marathon Rotterdam0 ?php the_title() ?>953 dagen geleden
Het digitale sportmarketingbureau TDE uit Eindhoven slaat de handen ineen met Fingerspitz Online Marketing uit Breda.

TDE en Fingerspitz spelen samen in digital sportmarketing

TDE en Fingerspitz spelen samen in digital sportmarketing0 ?php the_title() ?>958 dagen geleden
Ondanks een ongekende omzetstijging en imagoherstel is de saneringsronde in de retailsector nog lang niet afgelopen. Een flinke groep ketens zal de concurrentiestrijd verliezen door gebrek aan onderscheid.

Retailmerken verliezen concurrentiestrijd door gebrek aan onderscheid

Retailmerken verliezen concurrentiestrijd door gebrek aan onderscheid0 ?php the_title() ?>976 dagen geleden
NN Group en Global Sports Communication presenteren het NN Running Team

NN Group, Nike en Global Sports Communication brengen wereldtop langeafstandslopers samen

NN Group, Nike en Global Sports Communication brengen wereldtop langeafstandslopers samen0 ?php the_title() ?>979 dagen geleden
Een hardloper in Rotterdam geholpen door Nationale Nederlanden en Atletiekunie

Nationale-Nederlanden en Atletiekunie helpen hardlopers

Nationale-Nederlanden en Atletiekunie helpen hardlopers0 ?php the_title() ?>1005 dagen geleden
2 mannen die bezig zijn met de brain challenge bij men at work

Men At Work laat de hersens kraken in de winkel

Men At Work laat de hersens kraken in de winkel0 ?php the_title() ?>1007 dagen geleden
Olympiërs tot Winterspelen

Olympiërs tot Winterspelen van Beijing 2022 gekleed door FILA

Olympiërs tot Winterspelen van Beijing 2022 gekleed door FILA0 ?php the_title() ?>1021 dagen geleden
Dafne Schippers

Dafne Schippers wint de Vrouw in de Media Award 2016

Dafne Schippers wint de Vrouw in de Media Award 20160 ?php the_title() ?>1051 dagen geleden
Kleding winkel

Omzetexplosie mode-, schoenen- en sportwinkels

Omzetexplosie mode-, schoenen- en sportwinkels0 ?php the_title() ?>1053 dagen geleden
Amsterdam Beste winkelstad Benelux

Amsterdam beste winkelstad in de Benelux

Amsterdam beste winkelstad in de Benelux0 ?php the_title() ?>1122 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!