Home | sponsoring | Antoine Peters ontwerpt fashion statement T-shirts voor Justdiggit en Kuyichi

Antoine Peters ontwerpt fashion statement T-shirts voor Justdiggit en Kuyichi

Geplaatst door Jeroen Veenstra in sponsoring op 20/03/2018 om 15:13

”Met de verkoop van deze shirts willen we bewustwording creëren rond het probleem van de steeds verder opwarmende aarde,” zegt Wessel van Eeden, Marketing Director van Justdiggit. ”Met de aanschaf ervan maak je echt een statement en draag je bovendien direct zelf bij aan een groenere wereld en een beter klimaat.” De volledige winst van de T-shirts, ontworpen door Antoine Peters en verkrijgbaar in de dames- als herencollectie, komt ten goede aan de non-profit organisatie waarmee zij grootschalige vergroeningsprojecten ontwikkelen om de aarde in droge gebieden weer vruchtbaar te maken.

Designer Antoine Peters laat weten: ”Het is vooral een ontwerp dat mensen kunnen dragen omdat ze het gewoon mooi vinden. Maar van dichtbij ontdek je allemaal icoontjes en werkt het shirt ook als een conversation-starter. Het shirt is stiekem een fashionable infographic die de diverse stappen laat zien van het proces waarmee Justdiggit ecosystemen herstelt met als doel onze planeet te vergroenen en het klimaat te verbeteren.”

De T-shirts zijn inmiddels verkrijgbaar in de onlineshop van Kuyichi. ”Uiteraard zijn deze shirts gemaakt van biologisch katoen, milieuvriendelijk bedrukt en vervaardigd onder eerlijke omstandigheden voor mens en natuur,” legt Peter Schuitema van Kuyichi uit. ”Om jou zelf het gevoel van een groene omgeving te laten ervaren, zijn de T-shirts voorzien van een ‘growing paper label’. Plant dit etiket, geniet van de vergeet-mij-nietjes die zullen opbloeien en denk dan aan het belang van een groene aarde!”

Onder andere Jordy Casteleijn en Merrel Westhoff (Monocraft) showen de T-shirts en vertegenwoordigen de campagne, gefotografeerd door Marc Haers. Peter Schuitema: ”Mooi dat al deze influencers zich inzetten om de aarde een stukje mooier te maken. Zij passen bij ons en onze missie om de impact van kleding terug te dringen en positieve verandering in de modeindustrie aan te jagen.”

De lancering van het t-shirt is de start van een langdurige samenwerking tussen de partijen.

Tags

KuyichiKuyichi Antoine PetersAntoine Peters Marc haersMarc haers Merrel WesthoffMerrel Westhoff monocraftmonocraft JustdiggitJustdiggit

Comments

Kenmerken

Solidaridad en Sympany lanceren Mode-bewust.nl. Platform informeert consument over misstanden in textielindustrie en biedt tips voor verduurzamen garderobe.

Nieuw kennis- en inspiratieplatform maakt Nederland mode-bewust

Nieuw kennis- en inspiratieplatform maakt Nederland mode-bewust0 ?php the_title() ?>493 dagen geleden
De Eindhovense fashion designer Emily Hermans wil met MLY Fashion Service de kloof dichten tussen prêt-à-porter en haute couture. ''Een uniek kledingstuk, voor jou op maat gemaakt,'' belooft Hermans. ''Maar dan voor de prijs van de betere prêt-a-porter. Dus voor iedereen bereikbaar.''

Mode op maat voor iedereen

Mode op maat voor iedereen0 ?php the_title() ?>494 dagen geleden
Young Designers United en J. Walter Thompson presenteren The United Collection. Elk kledingstuk is gemaakt van vlaggen van rivaliserende landen.

Kan een kledingstuk politieke problemen oplossen?

Kan een kledingstuk politieke problemen oplossen?0 ?php the_title() ?>521 dagen geleden
Juulr, internationaal georiënteerd Influencer Marketing Bureau, heeft Instagram, Facebook en YouTube Nederlandse merken in fashion industrie geanalyseerd.

Nederlandse fashion industrie laat steken vallen op social media

Nederlandse fashion industrie laat steken vallen op social media0 ?php the_title() ?>535 dagen geleden
Labfresh introduceert na het overhemd nu een T-shirt dat niet vies kan worden en zweetplekken absorbeert via Kickstarter. Streefbedrag is al behaald.

Dit shirt wordt niet vies en absorbeert zweet en geur

Dit shirt wordt niet vies en absorbeert zweet en geur0 ?php the_title() ?>541 dagen geleden
Het Japanse UNIQLO zal in het najaar te Amsterdam de eerste winkel in Nederland openen. Door op de plek te gaan zitten van het gesloten Forever21 aan de Kalverstraat, en een aparte entree aan het Rokin, ontstaat meteen de grootste winkel van de Benelux. Er zijn al winkels in Antwerpen en Brussel. Met 2040 m2 is het meteen een van de grootste vestigingen in heel Europa. Verdeeld over drie verdiepingen wordt kleding voor kidneren, mannen en vrouwen verkrijgbaar. Ook is er een speciale afdeling die volledig gewijd zal zijn aan T-Shirt, UNIQLO staat bekend om veel samenwerkingen met partijen als Futura, Peanuts, Star Wars, KAWS, Disney, Pokémon, Nintendo en LEGO vandaar dat er veel designs zijn. Ook zijn er collecties met ontwerpers als Lemaire, Hana Tajima, Ines de La Fressange, JW Anderson, Carine Roitfeld en Princesse tam.tam.

UNIQLO opent in Amsterdam eerste winkel van Nederland

UNIQLO opent in Amsterdam eerste winkel van Nederland0 ?php the_title() ?>583 dagen geleden

In Gold We Trust presenteert SEX Collection

In Gold We Trust presenteert SEX Collection0 ?php the_title() ?>658 dagen geleden
Genomineerden voor Storytelling Awards bekend. Goodbrandz, Mystery Review, Textilia en INretail belonen modewinkels die slagen om kennis toe te lichten.

In welke modewinkels wordt de kennis van de merken het best toegelicht?

In welke modewinkels wordt de kennis van de merken het best toegelicht?0 ?php the_title() ?>659 dagen geleden
Black Friday staat voor de deur en bedrijven uit alle branches spelen daar graag op in. Morgen wordt er met enorme kortingen gestunt. Ook voor modemerken is het een dag van recordomzetten. Het duurzame modemerk Unrobe zet juist de tegenaanval in en komt met een campagne om aandacht te vragen voor de huidige misstanden in de branche.

Tegenaanval op Black Friday

Tegenaanval op Black Friday0 ?php the_title() ?>667 dagen geleden
Levi's Levi's Na wereldsteden als New York, Londen en Parijs lanceert Levi's in samenwerking met het creatieve collectief Chips een Rotterdam City Tee.

Levi’s lanceert Rotterdam City Tee

Levi’s lanceert Rotterdam City Tee0 ?php the_title() ?>696 dagen geleden
BALR. is voortaan ook verkrijgbaar bij de high-end schoenen- en modebestemming Aspact. In de zeven stores heeft Aspact een nieuwe visie op het gebied van luxe merken vormgegeven, waar BALR. perfect op aansluit. De twee merken hebben de handen ineengeslagen om de gezamenlijke identiteiten te versterken.

Aspact verkoopt als enige retailer in Nederland BALR.

Aspact verkoopt als enige retailer in Nederland BALR.0 ?php the_title() ?>701 dagen geleden
Speciaal voor WE heeft Niki Smit, auteur van de populaire kinderboekenreeks 100% Coco, nieuwe Style Tiger graphics ontwikkeld voor Limited Edition kleding.

WE Fashion lanceert 100% Coco collectors items

WE Fashion lanceert 100% Coco collectors items0 ?php the_title() ?>702 dagen geleden
Rabobank, wereldwijd toonaangevend op het gebied van voedsel en landbouw, heeft het global programma: Kickstart Food aangekondigd. Samen met belangrijke internationale partners en klanten wil de bank de transitie naar een duurzame voedselproductie versnellen.

Rabobank stopt een 1 miljard dollar in duurzame voedselproductie

Rabobank stopt een 1 miljard dollar in duurzame voedselproductie0 ?php the_title() ?>704 dagen geleden
Typhoon heeft speciaal voor zijn partnership en collectie met WE Fashion een manifest geschreven, gericht tot de jonge, urban man met het statement: You Got This.

We Fashion en Typhoon lanceren collectie

We Fashion en Typhoon lanceren collectie0 ?php the_title() ?>740 dagen geleden
FreshCotton opent pop-up shop op Lowlands die ook als pick-up point voor online bestellingen dient. Festivalgangers kunnen er hun bestellingen ophalen.

FreshCotton gaat op Lowlands bezorgen

FreshCotton gaat op Lowlands bezorgen0 ?php the_title() ?>772 dagen geleden
Hiphopfestival Appelsap lanceert traditiegetrouw fashion-collectie, met ORDER. Pop-up store bij Ben-G en samen met G-Star RAW Karaoke-stage festival.

Appelsap lanceert collectie met ORDER en opent pop-up store bij Ben-G

Appelsap lanceert collectie met ORDER en opent pop-up store bij Ben-G0 ?php the_title() ?>781 dagen geleden
Amsterdam, 25 juli 2017 - Met een, richting de kledingindustrie kritische, guerilla actie op de Amsterdam Fashion Week is deze week het hyper transparante kledingmerk Unrobe gelanceerd. De nieuwe startup behaalde binnen een week 50% van hun gezette target op de crowdfunding website Kic...

Nieuw transparant kledingmerk Unrobe stunt op Amsterdam Fashion Week

Nieuw transparant kledingmerk Unrobe stunt op Amsterdam Fashion Week0 ?php the_title() ?>788 dagen geleden
De drie start-ups Happy Tosti, Jutter Speijs en Matt Sleeps zijn door een vakjury genomineerd voor de ‘ABN AMRO Beste Start-up Award 2017’.

Happy Tosti, Jutter Speijs en Matt Sleeps mogelijk Beste Start-up

Happy Tosti, Jutter Speijs en Matt Sleeps mogelijk Beste Start-up0 ?php the_title() ?>794 dagen geleden
Een tijger alleen op de grond

Bas Kosters ontwerpt 3900 tijger T-shirts voor WNF

Bas Kosters ontwerpt 3900 tijger T-shirts voor WNF0 ?php the_title() ?>799 dagen geleden
198 coalities hebben gereageerd op creatieve oproep Rabobank

Rabobank ontvangt bijna 200 creatieve concepten voor nieuwe positionering

Rabobank ontvangt bijna 200 creatieve concepten voor nieuwe positionering0 ?php the_title() ?>884 dagen geleden
iDEAL QR-code

Nieuwe betaalmethode iDEAL QR in steeds meer webshops

Nieuwe betaalmethode iDEAL QR in steeds meer webshops0 ?php the_title() ?>1006 dagen geleden
Adobe nutteloze foto op T-shirt

Adobe plaatst opvallend nutteloze stockfoto’s prominent op T-shirts

Adobe plaatst opvallend nutteloze stockfoto’s prominent op T-shirts0 ?php the_title() ?>1101 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!