Home | retail | Amsterdammers en Rotterdammers shoppen online duidelijk anders

Amsterdammers en Rotterdammers shoppen online duidelijk anders

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 30/04/2018 om 12:28

Ondanks de geringe afstand tussen Amsterdam en Rotterdam, zijn er duidelijke verschillen in kledingvoorkeuren zichtbaar tussen beide steden. Rotterdammers kiezen 14 procent vaker voor Italiaanse designer fashion, terwijl inwoners van Amsterdam de voorkeur geven aan merken uit de eigen regio. Dat blijkt uit onderzoek van online fashionplatform Winkelstraat.nl dat de verschillen in fashion brands voorkeuren voor beide steden onder de loep nam, op basis van ruim 2,5 miljoen websitebezoekers.

Ondanks de geringe afstand tussen Amsterdam en Rotterdam, zijn er duidelijke verschillen in kledingvoorkeuren zichtbaar tussen beide steden. Rotterdammers kiezen 14 procent vaker voor Italiaanse designer fashion, terwijl inwoners van Amsterdam de voorkeur geven aan merken uit de eigen regio. Dat blijkt uit onderzoek van online fashionplatform Winkelstraat.nl dat de verschillen in fashion brands voorkeuren voor beide steden onder de loep nam, op basis van ruim 2,5 miljoen websitebezoekers.

Italiaanse fashion brands doen het goed in Rotterdam. Dit is vooral terug te zien in de online interesse die men hier toont in Valentino. Het Italiaanse luxe merk wordt in Rotterdam maar liefst 20 procent vaker aangeschaft dan in Amsterdam. Ook het Canadees/Italiaanse Dsquared2 geniet veel aandacht in Rotterdam. In Rotterdam wordt het merk liefst 14 procent vaker aangeschaft dan in Amsterdam. Dezelfde verschillen zijn te zien bij het Duitse Philipp Plein.

Amsterdammers kiezen vooral voor designers met een Amsterdamse achtergrond. Het label In Gold We Trust, is bijvoorbeeld opgericht door het Amsterdamse merk Franzel Amsterdam en wordt liefst 51 procent vaker aangeschaft in de hoofdstad dan in de havenstad.

My Brand en Filling Pieces zijn twee andere voorbeelden van Amsterdamse merken die in eigen stad aanzienlijk vaker worden besteld dan in Rotterdam. My Brand wordt in Amsterdam 27 procent vaker aangeschaft en Filling Pieces 22 procent. Andere merken die het bijzonder goed doen in Amsterdam ten opzichte van Rotterdam zijn Reinders (+37 procent) en Parajumpers (+12 procent).

Slippers zijn populair in Rotterdam. In de havenstad heeft men 49 procent meer interesse in slippers dan in de hoofdstad. Ook footwear (+16 procent) en sneakers (+7 procent) worden naar verhouding vaker gekocht in Rotterdam.

In Amsterdam kijkt men vaker naar hoodies dan in Rotterdam, liefst 30 procent vaker. Ook caps zijn geliefd in Amsterdam, 19 procent meer dan in Rotterdam. Opvallend genoeg zoeken Amsterdammers ook 23 procent vaker naar riemen dan Rotterdammers.

Tags

In Gold We TrustIn Gold We Trust filling piecesfilling pieces ReindersReinders Philipp PleinPhilipp Plein ParajumpersParajumpers Winkelstraat.nlWinkelstraat.nl DSquared2DSquared2

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!