Home | retail | Amsterdam en Rotterdam strijden om Favor

Amsterdam en Rotterdam strijden om Favor

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 15/03/2018 om 11:40

Via de app Favor is het mogelijk verschillende modestijlen te vergelijken. De oprichters gaan onderzoek doen naar welke stad het meest modieus is. Amsterdam en Rotterdam strijden als eerste.

De oprichters van Favor gaan onderzoek doen naar welke Nederlandse stad het meest modieus is. Via de app is het mogelijk verschillende modestijlen te vergelijken, maar ook om je eigen stijl kenbaar te maken door zelf foto’s te uploaden. Elke gebruiker geeft aan waar hij of zij vandaan komt. Om daarop in te haken start Favor nu een modewedstrijd. Voordat deze unieke competitie landelijk van start gaat, strijden eerst de grote favorieten Amsterdam en Rotterdam.

Favor is komt uit de koker van de startup Appisode One, opgericht door Nick de Bruijn en Ian Haima. Inmiddels groeit het aantal gebruikers maandelijks in een zeer hoog tempo. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 20 jaar, met een 60/40 verdeling tussen jongens en meiden. Sinds Favor vorig jaar is gelanceerd timmert de app hard aan de weg bij de Nederlandse jeugd. De app is erop gericht om inzicht te geven in de modetrends van jongeren.

Apps als Tinder en Happn laten je swipen tussen potentiële dates. Bij Favor swipen de jonge leden tussen verschillende kledingstijlen. Gebruikers krijgen niet alleen de mogelijkheid om hun mening te geven, maar ook om hun eigen stijl te promoten door zelf foto’s te uploaden. Met behulp van de duizenden votes die dagelijks worden uitgebracht geeft Favor inzicht in wat er trending is onder jongeren.

Favor noemt Amsterdam kanshebber vanwege de aanwezigheid van Daily Paper, Filling Pieces en Patta. ”Door deze merken staat Amsterdam al jarenlang in de schijnwerpers van de internationale modewereld. Met toonaangevende evenementen als de Amsterdam Fashion Week trekt Amsterdam daarnaast mode-experts vanuit de hele wereld aan.”

Maar Rotterdam biedt winkels en merken als Woei, Venour en ANSH46. Vorige maand werd de kledinglijn van de Amerikaanse artiest Kendrick Lamar zelfs exclusief gelanceerd bij ANSH46, eerder herbergde de winkel ook pop-ups voor Justin Bieber en The Weeknd.

 

Tags

filling piecesfilling pieces Kendrick LamarKendrick Lamar Amsterdam Fashion WeekAmsterdam Fashion Week FavorFavor Daily PaperDaily Paper HappnHappn WoeiWoei The WeekndThe Weeknd PattaPatta Justin BieberJustin Bieber VenourVenour TinderTinder

Comments

Kenmerken

Champion eert onder meer Sef, Gilles de Brock, Bokoesam, Mairo Nawaz, Dennis Branko, Morrison Schiffmacher en Mr. Wix vanwege opening Amsterdamse winkel.

Champion brengt ode aan Amsterdamse kampioenen

Champion brengt ode aan Amsterdamse kampioenen0 ?php the_title() ?>570 dagen geleden
Sneakers4u, de grootste online sneaker-zoekmachine van Nederland en België, fungeert als een soort Trivago voor sneakers. Met 140 nationale en internationale webwinkels en een aanbod van ruim 180.000 sneakers van zo'n 2500 merken zoals Nike, Adidas en Asics en samenwerkingen met grote webwinkels zoals Wehkamp, de Bijenkorf, Miinto en Omoda is het de grootste marktplaats voor sneakers in Nederland en België. De vergelijkingssite is deze week 2 miljoen keer door bezoekers gezien. Voor de Otterlose eigenaar Mark van den Ing is dat reden genoeg om de stap naar het buitenland te wagen.  Van der Ing: ''Naast de internationale versie lanceren we binnenkort ook een mobiele app. Daarnaast heeft Sneakers4u een vernieuwde prijsvergelijking-functie.

Sneaker zoekmachine Sneakers4u binnenkort ook als mobiele app

Sneaker zoekmachine Sneakers4u binnenkort ook als mobiele app0 ?php the_title() ?>570 dagen geleden
Om de achttiende editie van Appelsap aan te kondigen brengen huidige opkomende hiphop-artiesten als Jacin Trill, Leafs, Ray Fuego, Bubbles en Mairo Nawaz een ode aan iconen zoals Eminem, Outkast,  N.W.A., 50 Cent, A$AP Rocky, EPMD, Missy Elliott, The Notorious B.I.G. en Lil Kim. De campagne is bedacht door Halal en bestaat uit een film, geregisseerd door Rogier Smalhout en foto's door Vitali Gelwich die zijn gebaseerd op het originele beeldmateriaal. De geportretteerde artiesten zullen allen optreden tijdens het festival 11 augustus in het Flevopark.

Hiphop-artiesten brengen ode aan helden voor Appelsap

Hiphop-artiesten brengen ode aan helden voor Appelsap0 ?php the_title() ?>585 dagen geleden
Op 29, 30 en 31 mei organiseert Kenniscentrum Creating 010 van Hogeschool Rotterdam Retailution, met uiteenlopende visies op de toekomst van retail. Retailution biedt een driedaags programma: een werkbijeenkomst met workshops voor Rotterdamse retailers, een symposium gericht op kennisontwikkeling en -uitwisseling, en een expositie met retail-prototypes van studenten van Hogeschool Rotterdam met onder andere een installatie to personalise your knitwear en een interactieve vitrine die het verhaal van de geschiedenis en de toekomst van de Lijnbaan vertelt.

Retailution toont retailinnovatie in Rotterdam

Retailution toont retailinnovatie in Rotterdam0 ?php the_title() ?>587 dagen geleden
Het Rotterdamse schoenenmerk VICO lanceert deze zomer een nieuwe gaatjesschoen. Het model heet BICA en het ontwerp is gebaseerd op Athene.

Rotterdamse Schoenenmerk VICO lanceert geperforeerde zomerschoen

Rotterdamse Schoenenmerk VICO lanceert geperforeerde zomerschoen0 ?php the_title() ?>587 dagen geleden
In voortdurende jacht naar pure kwaliteit en no-nonsense stijl creëren Michael van den Broek en Ruben Fust voor No Label een collectie van basics.

No Label opent nieuwe winkel in Rotterdam

No Label opent nieuwe winkel in Rotterdam0 ?php the_title() ?>593 dagen geleden
Ondanks de geringe afstand tussen Amsterdam en Rotterdam, zijn er duidelijke verschillen in kledingvoorkeuren zichtbaar tussen beide steden. Rotterdammers kiezen 14 procent vaker voor Italiaanse designer fashion, terwijl inwoners van Amsterdam de voorkeur geven aan merken uit de eigen regio. Dat blijkt uit onderzoek van online fashionplatform Winkelstraat.nl dat de verschillen in fashion brands voorkeuren voor beide steden onder de loep nam, op basis van ruim 2,5 miljoen websitebezoekers.

Amsterdammers en Rotterdammers shoppen online duidelijk anders

Amsterdammers en Rotterdammers shoppen online duidelijk anders0 ?php the_title() ?>595 dagen geleden
Rapper Bizzey trapt modewedstrijd Favor af met een Supreme ochtendjas, zijn favoriete outfit, en hij vertegenwoordigt daarmee zijn thuisbasis Amersfoort.

Bizzey start modewedstrijd voor Favor

Bizzey start modewedstrijd voor Favor0 ?php the_title() ?>602 dagen geleden
Producer ESKO is bekend van nummers voor Bokoesam, Keizer, Jermaine Niffer, Josylvio , Sevn Alias, Jonna Fraser, Hef, Adje, Cho, Lijpe, 3robi, Kempi, The Partysquad en Adje. Ter gelegenheid van zijn eigen album Beats By Esko zal producer live in contact treden met zijn fans. Vanuit de opname studio van de leidende muziek publisher Cloud 9 is de als Stacey Walroud geboren artiest middels een livestream te zien en te spreken via de nieuwste interactieve reclamezuil op metrostation Beurs te Rotterdam.

ESKO live in contact met fans via interactieve reclamezuil op metrostation Beurs

ESKO live in contact met fans via interactieve reclamezuil op metrostation Beurs0 ?php the_title() ?>606 dagen geleden
Onlangs werd de heruitgave van de Nike Air Max 1 Atmos Animal Print gelanceerd. Sneakerliefhebbers hebben uren in de rij gestaan om deze sneakers in handen te kunnen krijgen. Toch waren het niet enkel fans die in de rij stonden voor de sneakers, want sommig exemplaren worden namelijk met flinke winst doorverkocht op Marktplaats en Ebay. Dat blijkt uit bureauonderzoek van online winkelcentrum beslist.nl.

Exclusieve Nike Air Max sneakers alweer online doorverkocht met winst

Exclusieve Nike Air Max sneakers alweer online doorverkocht met winst0 ?php the_title() ?>606 dagen geleden
Drinkwaterbedrijf Vitens opent een pop-up Waterwinkel aan de Lange Elisabethstraat 6 in Utrecht. Floortje Dessing, ambassadrice van de campagne ‘Water uit lokale bron’ en Jelle Hannema, directievoorzitter van Vitens, openen de winkel op donderdag 12 april.

Floortje Dessing opent Vitens Waterwinkel in Utrecht

Floortje Dessing opent Vitens Waterwinkel in Utrecht0 ?php the_title() ?>615 dagen geleden
Val + Rose (Valerie en Roos) begonnen enkele jaren geleden met 9straatjesonline. Inmiddels is dit overgegaan naar het modeplatform OU. Boutique Stories. Met ook fysieke winkels. Na boetieks in Amsterdam en Haarlem is er nu ook een winkel in Rotterdam geopend.

OU. Boutique Stories ook in Rotterdam

OU. Boutique Stories ook in Rotterdam0 ?php the_title() ?>633 dagen geleden
Het Amsterdamse luxe schoenenmerk Filling Pieces heeft op verzoek van Barneys de eerste kledingcollectie ontworpen. Voor zijn eerste stukken heeft ontwerper Guillaume Philibert zijn inspiratie in zijn opleiding tot architect gezocht. Elk stuk is gebaseerd op: Form Follows Function. Een principe dat bekend is gemaakt door de bekende Amerikaanse architect Frank Lloyd Wright.

Filling Pieces lanceert eerste kledingcollectie voor Barneys

Filling Pieces lanceert eerste kledingcollectie voor Barneys0 ?php the_title() ?>635 dagen geleden
EyeDate 'Wil je iemand écht leren kennen, kijk dan in de ogen!' Dat vindt Specsavers en daarom lanceert de opticien een nieuwe dating app: EyeDate. In de mobiele app van de oogzorgspecialist kan puur op basis van iemands ogen een mogelijke soulmate worden gevonden. Vanaf 1 juni 2018 is de app gratis te downloaden en te gebruiken op alle devices. 

Specsavers lanceert EyeDate app

Specsavers lanceert EyeDate app0 ?php the_title() ?>636 dagen geleden
ASICS heeft in heel Europa, het Midden-Oosten en Azië een gloednieuw digitaal platform van persoonlijke verhalen gelanceerd. Met I Move Me wil het Japanse merk iedereen inspireren en aan het sporten brengen. De komende drie maanden zal de I MOVE ME campagne negen verhalen de wereld insturen. Telkens gaat het om het relaas van een movement ambassadors als Steve Aoki en Novak Djokovic, op maat gemaakt voor Facebook, Instagram, Snapchat en Spotify. Elk platform zal unieke, specifiek vormgegeven content brengen voor welbepaalde doelgroepen, er is dus een uitgebalanceerde media-aanpak en inhoud.

ASICS lanceert nieuwe campagne I MOVE ME met Steve Aoki en Novak Djokovic

ASICS lanceert nieuwe campagne I MOVE ME met Steve Aoki en Novak Djokovic0 ?php the_title() ?>636 dagen geleden
Uit onderzoek van Winkelstraat.nl van data van Financial Times, McKinsey & Company en Euromonitor blijkt affordable luxury segment snelst in omvang gestegenDe luxe kledingmarkt trekt flink aan. Vooral online wordt veel kleding uit het luxe segment gekocht. Dat blijkt uit onderzoek van fashion platform Winkelstraat.nl, dat data van Financial Times, McKinsey & Company, Euromonitor en haar eigen e-commerce platform analyseerde. Vooral de markt in de Benelux trekt aan. Zo is de totale waarde van de online kledingmarkt sinds 2015 met liefst 38 procent toegenomen tot 2,7 miljard euro. Deze groei ligt ver boven het Europese gemiddelde, dat in 2015 nog op 13% lag. Binnen de kledingindustrie zijn er verschillende segmenten, namelijk ‘luxury’, ‘affordable luxury’, ‘premium’ en ‘mid market’. Opvallend is dat het ‘affordable luxury’ segment de afgelopen jaren het snelst in omvang is gestegen, mede doordat merken zich in dit segment steeds beter weten te onderscheiden.

Affordable luxury groeit sneller dan alle andere segmenten

Affordable luxury groeit sneller dan alle andere segmenten0 ?php the_title() ?>635 dagen geleden
Het Amsterdamse kledingmerk Daily Paper en Tropenmuseum lanceren collectie beaded bracelets, eerlijk geproduceerd in Zuid-Afrika door Africa Ignite.

Daily Paper en Tropenmuseum presenteren handgemaakte kralenarmbandjes

Daily Paper en Tropenmuseum presenteren handgemaakte kralenarmbandjes0 ?php the_title() ?>733 dagen geleden
African Clean Energy, Combekk, EARTH Concepts, Fish Tales, Palital, SRXP, Tubber, TWTG, Vondels en Wonderkind winnaars Oranje Handelsmissiefonds 2017. 

Vondels, Fish Tales, TWTG, Tubber en Wonderkind krijgen hulp over de grens

Vondels, Fish Tales, TWTG, Tubber en Wonderkind krijgen hulp over de grens0 ?php the_title() ?>746 dagen geleden
Genomineerden voor Storytelling Awards bekend. Goodbrandz, Mystery Review, Textilia en INretail belonen modewinkels die slagen om kennis toe te lichten.

In welke modewinkels wordt de kennis van de merken het best toegelicht?

In welke modewinkels wordt de kennis van de merken het best toegelicht?0 ?php the_title() ?>744 dagen geleden
Na succesvolle edities in grote steden als Parijs, Zürich, Berlijn, Moskou, Keulen, Warschau en Amsterdam vindt komend weekend de eerste editie van Sneakerness in Rotterdam plaats in de Van Nelle Fabriek. Sneakerness is uitgegroeid tot het belangrijkste sneakerevent van Europa. Er worden duizenden sneakers verkocht en merken en winkels als Crep Protect, WOEI, Overkill, Monta en Reell Jeans presenteren zich. 

Crep Protect, WOEI, Overkill en Monta presenteren zich op eerste Sneakerness Rotterdam

Crep Protect, WOEI, Overkill en Monta presenteren zich op eerste Sneakerness Rotterdam0 ?php the_title() ?>753 dagen geleden
Danie Bles is de nieuwe eigenaar van Amsterdam Fashion Week. Ze neemt evenement en website over van Telegraaf Media Groep.

Danie Bles is de nieuwe eigenaar van Amsterdam Fashion Week

Danie Bles is de nieuwe eigenaar van Amsterdam Fashion Week0 ?php the_title() ?>760 dagen geleden
Tien jaar geleden werkte Evian voor het eerst samen met een modeontwerper, toen met Christian Lacroix. Ook Alexander Wang, Paul Smith, Jean-Paul Gaultier, Issey Miyake en Kenzo hebben flessen ontworpen voor het watermerk. De nieuwste collectie heeft een verfrissende look, dankzij de speelse aanpak van Chiara Ferragni.

Chiara Ferragni ontwerpt Limited Edition collectie flessen voor Evian

Chiara Ferragni ontwerpt Limited Edition collectie flessen voor Evian0 ?php the_title() ?>766 dagen geleden
Na twee eerdere samenwerkingen presenteren sportmerk Asics en de Rotterdamse sneakerboetiek Woei een nieuw speciaal model. Vanwege het tienjarig bestaan van WOEI ‘Patta’s et Pret a Porter’ wordt een exclusieve editie van de historische GEL Lyte III gelanceerd. Gebaseerd op de liefde van eigenaar Woei Tjin voor de jaren '80. De gekozen materialen zoals nylon  en reflecterende 3M elementen en de opvallende kleuren zoals rose van het ontwerp grijpen terug op dat decennium. Het originele model werd in 1990 uitgebracht. De toen onderscheidende, futuristische elementen zijn ook terug te vinden in deze heruitgave. Er is ook een een speciaal bijpassend jack ontworpen. De schoen gaat 4 november in de verkoop bij de winkel aan de Hoogstraat.

Asics en WOEI presenteren een nieuwe samenwerking

Asics en WOEI presenteren een nieuwe samenwerking0 ?php the_title() ?>780 dagen geleden
Levi's Levi's Na wereldsteden als New York, Londen en Parijs lanceert Levi's in samenwerking met het creatieve collectief Chips een Rotterdam City Tee.

Levi’s lanceert Rotterdam City Tee

Levi’s lanceert Rotterdam City Tee0 ?php the_title() ?>781 dagen geleden
Amsterdam Village Company, Chaud Devant, Daily Paper, De Buurtboer, Febo, Instock, Oger, Studeersnel.nl, VanMoof en YourConnector zijn genomineerd voor de Amsterdamse Ondernemersprijs. Een beloning voor de Amsterdamse ondernemer die excelleert in creatief en innovatief ondernemerschap. De prijs wordt jaarlijks uitgereikt op initiatief van de gemeente Amsterdam, samen met MKB-Amsterdam, Marktlink, Rabobank, Het Parool en De Ondernemer. 

Instock, YourConnecter, Oger, FEBO en Daily Paper maken kans op Amsterdamse Ondernemersprijs

Instock, YourConnecter, Oger, FEBO en Daily Paper maken kans op Amsterdamse Ondernemersprijs0 ?php the_title() ?>782 dagen geleden
Ruben van Veen, voormalig CFO tech-startup The Ocean Cleanup, heeft mannenmodemerk SKOT opgericht. De collectie bestaat uit duurzame overhemden.

SKOT lanceert meest duurzame overhemden

SKOT lanceert meest duurzame overhemden0 ?php the_title() ?>823 dagen geleden
Dutch Design Award beloont met Best Client Award effectiviteit opdrachtgevers. Nationale Opera & Ballet, Koninklijke Mosa en Royal FloraHolland genomineerd.

Nationale Opera & Ballet, Mosa en Royal FloraHolland finalisten DDA Best Client Award

Nationale Opera & Ballet, Mosa en Royal FloraHolland finalisten DDA Best Client Award0 ?php the_title() ?>829 dagen geleden
Hiphopfestival Appelsap lanceert traditiegetrouw fashion-collectie, met ORDER. Pop-up store bij Ben-G en samen met G-Star RAW Karaoke-stage festival.

Appelsap lanceert collectie met ORDER en opent pop-up store bij Ben-G

Appelsap lanceert collectie met ORDER en opent pop-up store bij Ben-G0 ?php the_title() ?>867 dagen geleden
Amsterdam, 25 juli 2017 - Met een, richting de kledingindustrie kritische, guerilla actie op de Amsterdam Fashion Week is deze week het hyper transparante kledingmerk Unrobe gelanceerd. De nieuwe startup behaalde binnen een week 50% van hun gezette target op de crowdfunding website Kic...

Nieuw transparant kledingmerk Unrobe stunt op Amsterdam Fashion Week

Nieuw transparant kledingmerk Unrobe stunt op Amsterdam Fashion Week0 ?php the_title() ?>874 dagen geleden
&C en WE Fashion zoeken de lekkerste (mannen) denim billen voor het jeansmerk Blue Ridge. Onder meer Chantal Janzen en Koen Kardashian keuren de BILFIE

Chantal Janzen en WE Fashion keuren de lekkerste (mannen) denim billen van Nederland!

Chantal Janzen en WE Fashion keuren de lekkerste (mannen) denim billen van Nederland!0 ?php the_title() ?>879 dagen geleden
Een tijger alleen op de grond

Bas Kosters ontwerpt 3900 tijger T-shirts voor WNF

Bas Kosters ontwerpt 3900 tijger T-shirts voor WNF0 ?php the_title() ?>885 dagen geleden
Geitenwollenwinkel Dutch Retail Experience Awards

Geitenwollenwinkel biedt beste online beleving

Geitenwollenwinkel biedt beste online beleving0 ?php the_title() ?>889 dagen geleden
Favor Appisode iOnline

Nederlandse startup toont met Favor populariteit in een community

Nederlandse startup toont met Favor populariteit in een community0 ?php the_title() ?>922 dagen geleden
AHSH46 Justin Bieber

Justin Bieber opent pop-up store in Rotterdam

Justin Bieber opent pop-up store in Rotterdam0 ?php the_title() ?>928 dagen geleden
Dutch Retail Experience Awards

Genomineerden Dutch Retail Experience Awards 2017 bekend

Genomineerden Dutch Retail Experience Awards 2017 bekend0 ?php the_title() ?>931 dagen geleden
Robey Funkie House Rotterdam Saskia Haex

Robey profileert zich in thuisstad Rotterdam

Robey profileert zich in thuisstad Rotterdam0 ?php the_title() ?>965 dagen geleden
Niem Tewarie Daft Punk pop-up

Wat we van Daft Punk kunnen leren over branding?

Wat we van Daft Punk kunnen leren over branding?0 ?php the_title() ?>984 dagen geleden
Mangrove

Mangrove ondersteunt nieuwe Rotterdamse radiozender

Mangrove ondersteunt nieuwe Rotterdamse radiozender0 ?php the_title() ?>997 dagen geleden
Popster The Weeknd

Rotterdamse winkel ANSH46 haalt Pop-Up Shop The Weeknd binnen

Rotterdamse winkel ANSH46 haalt Pop-Up  Shop The Weeknd binnen0 ?php the_title() ?>1012 dagen geleden
HvA

HVA laat studenten als influencers eigen YouTube-kanaal vullen

HVA laat studenten als influencers eigen YouTube-kanaal vullen0 ?php the_title() ?>1036 dagen geleden
magazine Amayzine

Online lifestyle magazine Amayzine ook in print

Online lifestyle magazine Amayzine ook in print0 ?php the_title() ?>1054 dagen geleden
Virtual reality bril

Openingsshow Mercedes-Benz FashionWeek in virtual reality door Samsung

Openingsshow Mercedes-Benz FashionWeek in virtual reality door Samsung0 ?php the_title() ?>1059 dagen geleden
Beauty & the Beast Fashionweek

Disney’s Beauty & the Beast inspiratie voor Amsterdam FashionWeek

Disney’s Beauty & the Beast inspiratie voor Amsterdam FashionWeek0 ?php the_title() ?>1088 dagen geleden
MKB Export Award

MKB Export Award helpt ondernemer de grens over

MKB Export Award helpt ondernemer de grens over0 ?php the_title() ?>1103 dagen geleden
Patta en Dopper

Patta en Dopper krijgen steuntje in de rug richting buitenland

Patta en Dopper krijgen steuntje in de rug richting buitenland0 ?php the_title() ?>1117 dagen geleden
DSquared Beijing

DSquared2 opent flagship stores in Rotterdam en Amsterdam

DSquared2 opent flagship stores in Rotterdam en Amsterdam0 ?php the_title() ?>1133 dagen geleden
MTV broederliefde

Merken klinkend aanwezig tijdens MTV European Music Awards in Rotterdam

Merken klinkend aanwezig tijdens MTV European Music Awards in Rotterdam0 ?php the_title() ?>1138 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!