Home | Content Marketing | Albert Heijn eerste koploper in de kersverse Merken Top 40

Albert Heijn eerste koploper in de kersverse Merken Top 40

Geplaatst door Jeroen Veenstra in Content Marketing op 01/11/2016 om 16:37

Opening eerste AH to go in BP station

Nederland is een nieuwe en unieke chart rijker: de Merken Top 40. Deze chart brengt wekelijks de populariteit van merken in Nederland in kaart. De Merken Top 40 wordt samengesteld op basis van data van DVJ Insights, Nielsen en Buzzcapture. Na maanden van voorbereiding is de Merken Top 40 vandaag gelanceerd tijdens het Grote Marketing Congres. Erik de Zwart (voorzitter Stichting Top 40) en Lucas Hulsebos (partner bij DVJ Insights) presenteerden de eerste resultaten. Albert Heijn is de eerste nummer 1.  Daarna volgen Jumbo Supermarkten, Kruidvat, Bol.com en LIDL.

De Merken Top 40 wordt samengesteld op basis van 3 bronnen, te weten marktonderzoek, mediabestedingen en social media buzz. DVJ Insights, Nielsen en Buzzcapture, de data partners van de Merken Top 40, leveren de data uit deze bronnen. De wekelijkse chart is gratis te vinden via de website www.merkentop40.nl.

De Merken Top 40 is een initiatief van onder meer Stichting Top 40, de meest toonaangevende muzieklijst van Nederland. De Merken Top 40 wordt geleid door Business Ranking & Research BV (BR&R) die opdracht geeft tot de wekelijkse samenstelling van de lijst van 40 meest populaire merken. De Merken Top 40 is ontstaan omdat er weliswaar al veel rankings zijn op het gebied van merken, maar nog geen wekelijkse chart. Gezien de dynamiek in de markt, ontstaan door de steeds verdergaande digitalisering en social media, een gemis waar nu in wordt voorzien.

Erik de Zwart geeft aan: ”Ik ben enorm blij met de Merken Top 40! We weten vanuit de muziek dat mensen gek zijn op lijstjes. De Top 40 is al 50 jaar een begrip en dat hopen we natuurlijk ook te zien met de Merken Top 40. Want wat voor muziek geldt, geldt ook voor merken. Die worden allang niet meer alleen door marketeers gebouwd, maar ook door consumenten zelf natuurlijk via social media. Dat gaan we nu wekelijks inzichtelijk krijgen.”

top40

Tags

LIDL.LIDL. Top 40Top 40 DVJ InsightsDVJ Insights NielsenNielsen Jumbo SupermarktenJumbo Supermarkten KruidvatKruidvat BuzzcaptureBuzzcapture Albert HeijnAlbert Heijn bol.combol.com

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!