Home | retail | Active Ants, die van de reclame voor Rabobank, verdubbelt capaciteit

Active Ants, die van de reclame voor Rabobank, verdubbelt capaciteit

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 07/03/2018 om 10:26

Active Ants heeft de grootste Autostore van de Benelux in gebruik genomen. Met een capaciteit van maar liefst 64.000 bakken, 32 robots en 6 poorten heeft zij haar huidige Autostore systeem meer dan verdubbeld. Active Ants verzorgt de e-fulfilment voor webwinkels van Dille & Kamille, Hallmark, Girav, Supersmart, BNNVARA en Grolsch. Active Ants biedt daarnaast ook Basketpic, daarmee ontvangt de eindklant per mail een foto van de werkelijke bestelling, terwijl deze klaar wordt gemaakt voor verzending. meerderheid

Active Ants heeft de grootste Autostore van de Benelux in gebruik genomen. Met een capaciteit van maar liefst 64.000 bakken, 32 robots en 6 poorten heeft zij haar huidige Autostore systeem meer dan verdubbeld. Active Ants verzorgt de e-fulfilment voor webwinkels van Dille & Kamille, Hallmark, Girav, Supersmart, BNNVARA en Grolsch. Er wordt samen gewerkt met DHL Parcel, PostNL, UPS, GLS en FedEx en het efulfilment-bedrijf biedt daarnaast ook innovaties als Basketpic, daarmee ontvangt de eindklant per mail een foto van de werkelijke bestelling, terwijl deze klaar wordt gemaakt voor verzending.

Al in 2015 investeerde Active Ants als één van de eerste e-fulfilment bedrijven in het Autostore systeem voor meer efficiënte opslag en orderpicking. Het systeem werd destijds gelanceerd met 30.000 bakken, 16 robots en 4 poorten. Twee jaar na ingebruikname zat het systeem helemaal vol en liep Active Ants tegen de maximum capaciteit aan. In 2017 gaf zij daarom opdracht aan system integrator Dematic om het systeem uit te breiden. Na een periode van voorbereiden, installatie en testen is het systeem nu met succes in gebruik genomen.

”Met deze uitbreiding zijn we weer klaar voor een volgende fase in onze groei. We zien niet alleen een groei in nieuwe klanten, maar ook bestaande klanten groeien nog steeds heel hard. Daarnaast dwingen seizoensinvloeden zoals kerst en Black Friday ons om een systeem neer te zetten dat grote pieken kan verwerken. We zijn daarom bijzonder verheugd met deze extra capaciteit,” verklaart Jeroen Dekker, managing partner bij Active Ants.

In 2015 kreeg Active Ants landelijk bekendheid, door met de aanschaf van het Autostore systeem te figureren in de landelijke televisie reclame van de Rabobank. Na een succesvolle financieringsronde bij de Rabobank mocht Active Ants het systeem in de TV commercial laten zien dat ze hadden gekocht. Door nu nog maar eens fors te investeren in deze systematiek bevestigt Active Ants de juistheid van haar keuze toen en bouwt zij nu haar voorsprong en voortrekkersrol in de competitieve e-fulfilment markt verder uit.

 

Tags

DematicDematic Jeroen DekkerJeroen Dekker Dille & KamilleDille & Kamille SupersmartSupersmart orderpickingorderpicking Active AntsActive Ants BNNVARABNNVARA HallmarkHallmark GiravGirav RabobankRabobank GrolschGrolsch

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!