Home | Logistiek/e-commerce | De aandacht voor Moederdag wordt steeds minder

De aandacht voor Moederdag wordt steeds minder

Geplaatst door Jeroen Veenstra in Logistiek/e-commerce op 09/05/2018 om 15:58

Dit jaar doet nog maar iets meer dan de helft van de Nederlanders aan Moederdag, terwijl dit vorig jaar nog 57% was. Consumenten voelen zich steeds iets minder verplicht om wat aan Moederdag te doen. 42% van de ondervraagden denkt dat hun veel waarde hecht aan Moederdag. Dat blijkt uit onderzoek van Q&A. onder ruim 1.200 Nederlandse consumenten. De consumentenbestedingen voor Moederdag nemen wel een paar procent toe. Echter omdat het aantal mensen dat koopt is gedaald, zullen de totale bestedingen rond Moederdag naar verwachting met 3% tot 4% dalen.

Dit jaar doet nog maar iets meer dan de helft van de Nederlanders aan Moederdag, terwijl dit vorig jaar nog 57% was. Consumenten voelen zich steeds iets minder verplicht om wat aan Moederdag te doen. 42% van de ondervraagden denkt dat hun veel waarde hecht aan Moederdag. Dat blijkt uit onderzoek van Q&A. onder ruim 1.200 Nederlandse consumenten.

De consumentenbestedingen voor Moederdag nemen wel een paar procent toe. Echter omdat het aantal mensen dat koopt is gedaald, zullen de totale bestedingen rond Moederdag naar verwachting met 3% tot 4% dalen.

Zoals altijd worden bloemen nog steeds het meest gekocht. Het aandeel consumenten dat de bloemen online koopt is stabiel, maar men is wel veel meer te spreken over de kwaliteit van de bloemen. Zo raadt 76% van de Nederlanders anderen aan om bloemen online te bestellen. De verwachting is dan ook dat het online bestellen van bloemen in de komende jaren (sterker) zal toenemen.

9% van de mensen die iets koopt, koopt naar aanleiding van een advertentie over Moederdag. Deze inspiratie komt grotendeels uit de huis-aan-huis folder.

Tags

moederdagmoederdag FolderFolder Q&AQ&A

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!