Home | reclame | 34 campagnes genomineerd voor Esprix

34 campagnes genomineerd voor Esprix

Geplaatst door Jeroen Veenstra in reclame op 17/03/2017 om 10:38

Buurman en buurman

Esprix brengt de meest succesvolle marketingcommunicatie campagnes voor het voetlicht. De afgelopen jaren is de Esprix-jury uitgegroeid tot de meest prestigieuze marketingcommunicatie jury van Nederland. Creatieven en marketeers nemen deel aan de jurering en kiezen samen het beste werk van Nederland. Ze beoordelen inzendingen gelijkwaardig op het creatieve idee en het resultaat. Dit jaar zijn 34 campagnes uitverkoren. Volgens de jury stuk voor stuk campagnes die laten zien dat creatieve ideeën resultaat opleveren.

Dawn leidt het bureauklassement met vijf nominaties. Eneco is drie maal genomineerd. Op donderdag 20 april reikt de jury in de Hollandsche Manege, een van de meest unieke locaties in het centrum van Amsterdam,  de bekroningen uit: brons, zilver of goud.

De genomineerden per categorie zijn:

FMCG:
De boer & de boer (De reis van koffiebes tot kopje)
Nespresso Nederland
BrandDeli (ZenithOptimedia, Greenberry)

Business to consumer:
Microlympics
ARTIS
Dawn, Hagens PR

Hoe SNS ruim twee jaar de bankenwereld op zijn kop zet en bankieren heel normaal maakt (SNS)
FHV BBDO, Vizeum, VBAT, COOPR

Hypotheek binnen een week
Rabobank Nederland
Ogilvy & Mather Amsterdam

Beter naar de dokter
Zilveren Kruis
Fitzroy, Greenberry, Yune, Het PR Bureau

WE x Nina – een branded content case van de toekomst
WE Fashion
Endemol Shine Nederland, RTL Nederland, brandwebbing

Financial:
Hypotheek binnen een week
Rabobank Nederland
Ogilvy & Mather Amsterdam

Hoe OHRA vrije zorgkeuze hét thema van het zorgseizoen maakte
OHRA verzekeringen
Joe Public Take-Away Advertising

Zorg voor #deleven
Anderzorg
XXS Amsterdam

Retail:
Zeeman trouwjurk
Zeeman
Persuade, Ganbaroo

WE x Nina – een branded content case van de toekomst
WE Fashion
Endemol Shine Nederland, RTL Nederland, brandwebbing

Terug naar de Dino’s met Freek!
Ahold
TBWA\NEBOKO, &samhoud media, Naturalis Biodiversity Center

Small Budget:
De meest vrouwvriendelijke garage
De Dames van Hurkmans
New Brand Activators, Eye Visual Content

HEMA viert de liefde op EuroPride 2016
HEMA
XXS Amsterdam

Product launch:
Flexa Vierkant Achter Je Kleurkeuze
Akzonobel Decorative Coatings – Flexa
Achtung! mcgarrybowen, Mediacom, RTL Nederland

Samsung Galaxy S7 product launch
Samsung Electronics Benelux
Cheil Benelux, Starcom

Bonen erbij? De nieuwe stazak van HAwa
HAK
Etcetera, Creative Venue, Initiative

Walisnaps
Walibi Holland
Youngworks

Telecom & utilities:
Samsung Galaxy S7
Samsung Electronics Benelux
Cheil Benelux, Starcom

Eneco | Welkom in de nieuwe wereld
Eneco
Dawn, Mindshare, Blue Mango Interactive

Eneco | Buurman & Buurman met Toon
Eneco
Dawn, Mindshare, Blue Mango Interactive, Anyone?

Niet omdat het moet, maar omdat het kan
Tele2
INDIE Amsterdam, CODE D’AZUR, MEC, iProspect

Not for profit:
De keerzijde van de medaille
Amnesty International The Netherlands
Ogilvy & Mather Amsterdam

Microlympics
ARTIS
Dawn, Hagens PR

BIEM! Vuurwerkcampagne
Ministerie van Infrastructuur & Milieu
Grey Amsterdam, OMD,  News Media / Dumpert

PEUKIE? NOU NEE
Ministerie van Volksgezondheid, welzijn en sport
Roorda Reclamebureau

Durables:
Eneco | Buurman & Buurman met Toon
Eneco
Dawn, Mindshare, Blue Mango Interactive, Anyone?

Skoda is zaterdag
Pon’s Automobielhandel
Selmore Creative Agency, Mediacom

Sterk Staaltje
Opel Nederland
J. Walter Thompson Amsterdam, Carat, Isobar, DTC Media, Triple Double, Studio Alfred Klaassen

Employer branding & employee engagement:
#Crimediggers
Politie
Steam

Defensie Vrouwencampagne
Ministerie van Defensie
Steam, Maximum, Wenneker Producties

Innovation & transformation:
The Next Rembrandt
ING Nederland
J. Walter Thompson, Microsoft, New Amsterdam Film Company, Kreukvrij, Superhero Cheesecake, Mindshare

Helping Heart
ABN AMRO
N=5, MediaMonks, Made.for.Digital, Het Stoelenproject

Kleurtester | Vierkant achter je kleurkeuze
Akzo Nobel
Achtung!, Flex/Design

Tags

EsprixEsprix COOPRCOOPR Ogilvy & MatherOgilvy & Mather Het PR BureauHet PR Bureau WEWE Endemol ShineEndemol Shine &samhoud media&samhoud media Achtung! mcgarrybowenAchtung! mcgarrybowen FlexaFlexa Blue Mango InteractiveBlue Mango Interactive DawnDawn TBWA\NEBOKOTBWA\NEBOKO OhraOhra ArtisArtis BrandDeliBrandDeli AholdAhold ZeemanZeeman SNSSNS NespressoNespresso RabobankRabobank J. Walter Thompson AmsterdamJ. Walter Thompson Amsterdam EnecoEneco SamsungSamsung HEMAHEMA

Comments

Kenmerken

Ruud de Langen Chief Creatie Officer Talpa Network

Ruud de Langen Chief Creatie Officer Talpa Network0 ?php the_title() ?>198 dagen geleden
Made of Moments is nieuwe campagne van Kornuit door Fitzroy. Vanwege samenwerking met Tom Trago heeft Kornuit videoclip gemaakt voor Working Machines.

Kornuit zet Tom Trago in om een nieuwe generatie bierdrinkers te bereiken

Kornuit zet Tom Trago in om een nieuwe generatie bierdrinkers te bereiken0 ?php the_title() ?>215 dagen geleden
Na een chemistry pitch heeft online verzekeraar InShared gekozen voor creative agency Fitzroy. Het bureau heeft volgens de verzekeraar naast een creatieve visie ook een sterke ondernemingsgeest die goed bij haar past. De focus in de samenwerking ligt op een nieuwe vertaling van het merkverhaal. Hiermee wil InShared, naast het behalen van ambitieuze groeidoelstellingen, ook haar onderscheidende karakter in de verzekeringswereld sterker maken. Deze zomer zal de eerste campagne zichtbaar zijn.

InShared kiest voor creative agency Fitzroy

InShared kiest voor creative agency Fitzroy0 ?php the_title() ?>232 dagen geleden
Weborama introduceerde enkele jaren geleden de Campaign Of The Month: een wedstrijd waarbij creatieve bureaus elke maand strijden om de beste campagne aan te leveren op het gebied van creativiteit, innovatie en gebruiksvriendelijkheid. Uit alle maandwinnaars wordt vervolgens aan de hand van een jury van deskundigen uit het vakgebied en publieksstemmen een jaarwinnaar bekend gemaakt. Dit jaar is dat de Lost Gravity APTO Fullwidth Header en Skins en Fullscreen Layer die Men in Green voor Walibi creëerde, met behulp van ExpandOnline (part of Dept).

Walibi en Men in Green winnen met Lost Gravity Campaign Of The Year

Walibi en Men in Green winnen met Lost Gravity Campaign Of The Year0 ?php the_title() ?>260 dagen geleden
Via de app Favor is het mogelijk verschillende modestijlen te vergelijken. De oprichters gaan onderzoek doen naar welke stad het meest modieus is. Amsterdam en Rotterdam strijden als eerste.

Amsterdam en Rotterdam strijden om Favor

Amsterdam en Rotterdam strijden om Favor0 ?php the_title() ?>268 dagen geleden
Hans Veldhorst, voormalig hoofd strategie bij Ogilvy & Mather, en Diederick Ubels, CEO bij mobiel mediabureau MobPro, starten 24AM, een nieuw creatief bureau met mobiel als uitgangspunt.

Hans Veldhorst en Diederick Ubels starten mobile first creatief bureau 24AM

Hans Veldhorst en Diederick Ubels starten mobile first creatief bureau 24AM0 ?php the_title() ?>292 dagen geleden
MediaMonks is eerste bureau ter wereld dat 200 FWA’s heeft gewonnen. De FWA is een internationale competitie voor digitaal werk die al sinds mei 2000 loopt.

MediaMonks wint 200ste FWA

MediaMonks wint 200ste FWA0 ?php the_title() ?>407 dagen geleden
N=5 is uitgeroepen tot Lovie Agency of the Year. Ook A Friend of Mine, Driebit, WeTransfer, MAAK, Mediamonks, 72AndSunny, Boomerang en Vice scoorden.

N=5 uitgeroepen tot Agency of the Year bij Lovie Awards

N=5 uitgeroepen tot Agency of the Year bij Lovie Awards0 ?php the_title() ?>423 dagen geleden
Patiënten stellen zich afwachtend op in zorg en zorgtraject blijkt uit onderzoek Kantar Public in opdracht van Zilveren Kruis bij lancering online Zorgverkenner.

‘Veel patiënten benutten keuzemogelijkheden in de zorg nog niet’

‘Veel patiënten benutten keuzemogelijkheden in de zorg nog niet’0 ?php the_title() ?>439 dagen geleden
In samenwerking met Oculus Studios lanceert de Amsterdamse virtual reality studio Force Field de VR experience: Meeting Rembrandt.

Force Field en Oculus Studios lanceren VR experience: Meeting Rembrandt

Force Field en Oculus Studios lanceren VR experience: Meeting Rembrandt0 ?php the_title() ?>449 dagen geleden
online autodealers autodealer online DTC Media automotive

Wie zijn de beste online autodealers?

Wie zijn de beste online autodealers?0 ?php the_title() ?>514 dagen geleden
Samsung Cheil Amsterdam Typhoon

Typhoon breekt regels voor Samsung

Typhoon breekt regels voor Samsung0 ?php the_title() ?>550 dagen geleden
The One Show MediaMonks Pencil Awards

MediaMonks wint negen awards tijdens The One Show in New York

MediaMonks wint negen awards tijdens The One Show in New York0 ?php the_title() ?>575 dagen geleden
Cheil Jeff Dunlap Mariska Kloezen

Cheil Amsterdam benoemt Managing- en Digital Director

Cheil Amsterdam benoemt Managing- en Digital Director0 ?php the_title() ?>579 dagen geleden
Diamond ThemePark Awards Efteling Blijdorp Beekse Bergen Walibi Duinrell

Efteling grote winnaar van Diamond ThemePark Awards

Efteling grote winnaar van Diamond ThemePark Awards0 ?php the_title() ?>603 dagen geleden
Snapguide Rijksmuseum

Rijksmuseum lanceert SnapGuide met Ronnie Flex, Mertabi, Jiami Jongejan en Defano Holwijn

Rijksmuseum lanceert SnapGuide met Ronnie Flex, Mertabi, Jiami Jongejan en Defano Holwijn0 ?php the_title() ?>611 dagen geleden
Online advertentiemarkt in 2016 opnieuw explosief gegroeid Deloitte IAB

Online advertentiemarkt overtreft traditionele media

Online advertentiemarkt overtreft traditionele media0 ?php the_title() ?>611 dagen geleden
Hogeschool van Amsterdam start masteropleiding Digital Design

Hogeschool van Amsterdam start masteropleiding Digital Design

Hogeschool van Amsterdam start masteropleiding Digital Design0 ?php the_title() ?>632 dagen geleden
Een schilderij van Rembrandt

ADCN nomineert The Next Rembrandt voor elf Lampen

ADCN nomineert The Next Rembrandt voor elf Lampen0 ?php the_title() ?>634 dagen geleden
Eneco geeft samen met Brits smart-databedrijf ONZO bespaartips

Eneco geeft samen met Brits smart-databedrijf ONZO bespaartips

Eneco geeft samen met Brits smart-databedrijf ONZO bespaartips0 ?php the_title() ?>634 dagen geleden
SpinAwards, Hardwell, Nikkie Tutorials, Tim Hofman, Heineken, Anna Nooshin, KLM, Albert Heijn, Jumbo

SpinAwards kiest ook uit Digital Celebrities als Anna Nooshin en Tim Hofman

SpinAwards kiest ook uit Digital Celebrities als Anna Nooshin en Tim Hofman0 ?php the_title() ?>634 dagen geleden
Maaslander, Campina, Sacla', WARSTEINER, Johma Oet Twente, Café Royal, HAK Groenten, Dettol, Always, Pampers, Head & Shoulders, Palmolive NL, Olaz, Bosch, Bison Nederland, Scholl Nederland, Philips, Michelin, Veet Nederland, Pattex Nederland, SodaStream Nederland

Maar liefst 22 winnaars Gekozen Product van het Jaar

Maar liefst 22 winnaars Gekozen Product van het Jaar0 ?php the_title() ?>635 dagen geleden
De gouden Oor Award gewonnen door DUO

DUO wint de Gouden Oor Award voor beste feedbackmanagement

DUO wint de Gouden Oor Award voor beste feedbackmanagement0 ?php the_title() ?>638 dagen geleden
Eneco hond

TamTam strategisch partner voor realisatie van de Eneco-app

TamTam strategisch partner voor realisatie van de Eneco-app0 ?php the_title() ?>656 dagen geleden
Bonenveld

Nederlanders aten vorig jaar meer bonen dan ooit tevoren

Nederlanders aten vorig jaar meer bonen dan ooit tevoren0 ?php the_title() ?>697 dagen geleden
Eneco chatbot

Eneco gaat chatbot inzetten via Facebook Messenger

Eneco gaat chatbot inzetten via Facebook Messenger0 ?php the_title() ?>732 dagen geleden
Weapon of mass destruction

Alfred International wint Plastic Soup

Alfred International wint Plastic Soup0 ?php the_title() ?>736 dagen geleden
Sultana spelt, quinoa & cranberry

Genomineerden Beste Product van het Jaar bekend

Genomineerden Beste Product van het Jaar bekend0 ?php the_title() ?>738 dagen geleden
Goede tijden Slechte tijden Nina Bing

Goede tijden voor wefashion.com door product placement

Goede tijden voor wefashion.com door product placement0 ?php the_title() ?>750 dagen geleden
HAK commercial Herman Den Blijker

Herman den Blijker nog steeds in de bonen

Herman den Blijker nog steeds in de bonen0 ?php the_title() ?>765 dagen geleden
Hertog Jan vergelijkt bier

Hertog Jan en Albert Heijn onderscheiden met Gouden, en dus meest effectieve, Effies

Hertog Jan en Albert Heijn onderscheiden met Gouden, en dus meest effectieve, Effies0 ?php the_title() ?>766 dagen geleden
The Next Rembrandt schilderij

The Next Rembrandt verovert na Nederland ook de rest van de wereld

The Next Rembrandt verovert na Nederland ook de rest van de wereld0 ?php the_title() ?>779 dagen geleden
Marly van der Velden Nina uit GTST

WE Fashion wikkelt zich in Goede Tijden Slechte Tijden

WE Fashion wikkelt zich in Goede Tijden Slechte Tijden0 ?php the_title() ?>785 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!