Home | retail | Succesvolle Deense keten NORMAL opent eerste winkel op Hoog Catharijne

Succesvolle Deense keten NORMAL opent eerste winkel op Hoog Catharijne

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 12/03/2018 om 16:14

NORMAL koopt merkartikelen in gehele EU, op de plek waar deze artikelen het goedkoopst zijn. Al ruim 100 winkels in Scandinavie, 5 mei volgt Hoog Catharijne

NORMAL is in staat om te concurreren met significant lagere prijzen voor merkartikelen, omdat de winkelketen de producten importeert van distributeurs door de hele EU. Het koopt gewoon daar in, waar de producten het goedkoopst zijn en vermijdt tegelijkertijd de prijsverhogende tussenschakel.

De keten is in slechts vijf jaar uitgegroeid tot een keten met meer dan 100 winkels in Scandinavië. Nu breidt het bedrijf uit naar Nederland. De eerste Nederlandse NORMAL-winkel opent zijn deuren op Hoog Catharijne in Utrecht op 5 mei 2018.

Het is geen toeval dat de eerste winkel in Utrecht wordt gevestigd. ”Zowel Hoog Catharijne als de stad met haar bruisende studentenleven zijn erg interessant voor ons en vormen een heel natuurlijke basis voor ons in Nederland,” zegt Torben Mouritsen, managing director van NORMAL. Hij richtte eerder de Deense webshop wupti.com op en werkt samen met Anders Holch Povlsen, de eigenaar van Bestseller Group (Vero Moda, Only, Vila, Selected, Only&Sons en Jack & Jones). Ook is hij de grootste aandeelhouder van Asos en de een na grootste aandeelhouder van Zalando.

”Als toonaangevend winkelcentrum in Nederland is Hoog Catharijne erg verheugd om de eerste NORMAL-winkel in ons land te kunnen verwelkomen,” zegt Sarah Vehmeijer, Shopping Center Director Hoog Catharijne.

Het Deense management ziet veel kansen in Nederland en kijkt ernaar uit om het concept ook buiten Scandinavië te proberen. Nederland stond hoog op onze lijst, omdat we overtuigd zijn van de potentie in dat land. De komende maanden gaat het bedrijf aan de slag om alle zaken rond personeel, ruimtes en marketing op orde te brengen laat Torben Mouritsen weten.

”We verheugen ons erop onze deuren in Utrecht te openen en ons concept in Nederland te introduceren. Bij NORMAL kun je gegarandeerd slagen voor een goede prijs en ik weet zeker dat Nederlanders dat ook waarderen. Sommige mensen kennen ons concept wellicht uit Denemarken, Noorwegen of Zweden. Wij spraken bijvoorbeeld met enthousiaste Nederlanders die onze winkels in Kopenhagen bezochten,” vertelt Mouritsen.

”Wij verkopen merkartikelen op het gebied van huishoudartikelen, persoonlijke verzorging en een hele reeks basisartikelen, die veel mensen al kennen en gebruiken in de badkamer, keuken en voor het schoonmaken, zoals L’Oreal, Gillette, Colgate en Ajax. We kunnen die producten vaak 30 tot 50 procent onder de marktprijs verkopen,” legt Mouritsen uit.

”Ons doel is om jou als klant bij elk bezoek aan onze winkel een unieke ervaring te bezorgen.  Daarom krijgen we, naast het vaste assortiment, voortdurend nieuwe artikelen binnen, die het interessant en leuk maken om elke keer weer op ontdekking te gaan. Je vindt er bijvoorbeeld merken, die je normaal gesproken alleen in het buitenland tegenkomt. Dat kan frisdrank zijn die je kent van Amerikaanse tv-series, maar ook de chocoladereep die je de afgelopen vakantie zo lekker vond,” gaat Mouritsen verder.

NORMALs communicatie onderscheidt zich ook van de werkwijze die normaal gesproken wordt gehanteerd binnen de detailhandel. In plaats van de consument te vertellen dat het heel bijzonder is om bij NORMAL te kopen, speelt het concept onder verwijzing naar de naam op een humoristische manier met het normale karakter. Het is ten slotte heel normaal om normaal te zijn.

NORMAL opent pas in de zomer in Hoog Catharijne in Utrecht. Dit wordt gevierd wordt een enorm openingsfeest, zoals dat bij alle openingen van NORMAL traditie is. De klanten kunnen uitkijken naar veel goodiebags, wedstrijden en niet te vergeten de beste, zelfgemaakte soep ter wereld.

”Wij kijken er naar uit om de klanten erg goede deals aan te bieden, waarbij ze merkartikelen kunnen kopen voor vaste lage prijzen. We zijn aanwezig geweest bij winkelopeningen in Denemarken, Noorwegen en Zweden en zijn vaak overweldigd door de vele positieve reacties van blije klanten. Het wordt geweldig interessant om te zien hoe Nederlanders het NORMAL-concept ontvangen,” besluit Mouritsen.

Tags

ColgateColgate GilletteGillette Torben MouritsenTorben Mouritsen NormalNormal retailretail L’OréalL’Oréal AjaxAjax hoog catharijnehoog catharijne

Comments

Kenmerken

De eerste winkel waar de merken Vodafone en Ziggo beiden vertegenwoordigd zijn in een volledig nieuw winkelconcept is geopend in Hoog Catharijne. Op dezelfde locatie opent VodafoneZiggo op 1 oktober 2018 haar nieuwe centrale kantoor. 

VodafoneZiggo opent winkel in Hoog Catharijne Utrecht

VodafoneZiggo opent winkel in Hoog Catharijne Utrecht0 ?php the_title() ?>318 dagen geleden
Liza Gussow, Almedina Asani en Elena Slavkova van de Erasmus Universiteit Rotterdam bedachten tijdens L’Oréal’s Brandstorm de ColoRite. Een apparaat dat een unieke code genereert aan de hand van de haarstructuur en gewenste haarkleur van de klant. Met deze specifieke code kan de kapper volledig gepersonaliseerd met het haar van de klant aan de slag gaan. Het idee levert het drietal de winst op in de Nederlandse finale van één van de grootste wereldwijde competities voor studenten. Op 17 mei mag het trio naar Parijs om hun idee te pitchen voor een kans om tot in totaal 30.000 euro te winnen.

Erasmus Universiteit studenten winnen de Nederlandse finale van L’Oréal’s Brandstorm

Erasmus Universiteit studenten winnen de Nederlandse finale van L’Oréal’s Brandstorm0 ?php the_title() ?>378 dagen geleden
Baskin-Robbins, ’s werelds grootste ijsketen, opent haar allereerste store in Nederland op 26 april in Utrecht. Het iconische ijsmerk, al 70 jaar leider op het gebied van (ijs)smaakinnovaties, maakte pas geleden bekend voet aan wal te zetten in Nederland. De eerste vestiging wordt geopend in het compleet vernieuwde winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht.

Baskin-Robbins opent eerste store in Hoog Catharijne in Utrecht

Baskin-Robbins opent eerste store in Hoog Catharijne in Utrecht0 ?php the_title() ?>386 dagen geleden
Het volledige telecom-assortiment van Kijkshop wordt overgenomen door Op=Op Voordeelshop. Met deze assortimentsovername wordt A-merkdiscounter Op = Op Voordeelshop vanaf eind maart begin april ook als aanbieder van mobiele telefoons en toebehoren een speler van belang op de Nederlandse markt.

Op=Op Voordeelshop neemt telecom-assortiment Kijkshop over

Op=Op Voordeelshop neemt telecom-assortiment Kijkshop over0 ?php the_title() ?>407 dagen geleden
de eerste HKMX sportswear winkel in Hoog Catharijne in Utrecht geopend met een urban workout sessie van personal trainer Kasia Rain. Op de 94m2 winkelvloer heeft Hunkemöller verschillende elementen geïntegreerd om het HKMX-merk tot leven te brengen. Er is een aparte sportbeha muur met een interactief touch screen om de perfecte bh te vinden afhankelijk van het intensiviteitsniveau. Een mobiele POS systeem voor de Hunkemöller omnichannel ervaring maakt het mogelijk om in de winkel te bestellen. Het concept is ontwikkeld door Storeage

Hunkemöller opent eerste HKMX Sportswear winkel in Utrecht

Hunkemöller opent eerste HKMX Sportswear winkel in Utrecht0 ?php the_title() ?>454 dagen geleden
Zes van de tien duurste winkellocaties met hoogste winkelhuren van Nederland zijn gelegen in de hoofdstad blijkt uit de Huurprijzen Special 2018 van JLL.

Amsterdam heeft hoogste winkelhuren in Nederland

Amsterdam heeft hoogste winkelhuren in Nederland0 ?php the_title() ?>476 dagen geleden
Nu meer spelers – zoals operators, producenten, platformaanbieders - zich op de markt mengen, zal het bezit langzaam groeien, zo concludeert Telecompaper in de tweede editie van zijn Smart home-rapport. Naast operators, producenten en platformaanbieders zijn ook retailers (zoals Ikea) en verzekeraars zich op de markt aan het roeren.

Meer spelers op smart home markt maar bezit blijft beperkt in Nederland

Meer spelers op smart home markt maar bezit blijft beperkt in Nederland0 ?php the_title() ?>526 dagen geleden
Alle B&O PLAY-artikelen zijn van nu af aan verkrijgbaar bij Hi-Fi Klubben. Bij de 104 winkels in heel Europa en ook online.

B&O PLAY voortaan verkrijgbaar bij alle Hi-Fi Klubben-winkels

B&O PLAY voortaan verkrijgbaar bij alle Hi-Fi Klubben-winkels0 ?php the_title() ?>539 dagen geleden
Max & Luna is lifestyle platform voor honden- en kattenliefhebbers. Werelddierendag worden diensten gelanceerd zoals oppasservice en online dierencoach.

Max & Luna wil lifestyle stores openen met volledige focus op hond en kat

Max & Luna wil lifestyle stores openen met volledige focus op hond en kat0 ?php the_title() ?>570 dagen geleden
In het compleet vernieuwde Hoog Catharijne in Utrecht opent ECCO een moderne, stijlvolle winkel als eerbetoon aan het vakmanschap van het Deense merk.

ECCO opent tweede Premium Store van Nederland in vernieuwd Hoog Catharijne

ECCO opent tweede Premium Store van Nederland in vernieuwd Hoog Catharijne0 ?php the_title() ?>588 dagen geleden
nvesteerder Karmijn Kapitaal heeft een meerderheidsbelang genomen in Exota BV, het bedrijf achter het succesvolle Nederlandse vintage-inspired modemerk King Louie.

Karmijn Kapitaal neemt meerderheidsbelang in modemerk King Louie

Karmijn Kapitaal neemt meerderheidsbelang in modemerk King Louie0 ?php the_title() ?>588 dagen geleden
Mercedes Hoog Catharijne

Mercedes-Benz rijdt winkelcentrum Hoog Catharijne binnen

Mercedes-Benz rijdt winkelcentrum Hoog Catharijne binnen0 ?php the_title() ?>687 dagen geleden
Qlik data-storyteling

Bedrijfsleven benut data-storytelling onvoldoende

Bedrijfsleven benut data-storytelling onvoldoende0 ?php the_title() ?>718 dagen geleden
Energiemerk Greenchoice is door Nederlandse consumenten uitgeroepen tot meest duurzame merk van Nederland, zo blijkt uit de Sustainable Brand Index 2017. Naast Greenchoice werden ook branchewinnaars IKEA (Retail), Albert Heijn (Supermarkten), Zonnatura (Voedingswaren) en Triodos (Banken) bekendgemaakt. Greenchoice werd uitgeroepen als branchewinnaar in de sector Energie en als overall winnaar.

Greenchoice, IKEA, Zonnatura, Albert Heijn en Triodis meest duurzaam

Greenchoice, IKEA, Zonnatura, Albert Heijn en Triodis meest duurzaam0 ?php the_title() ?>746 dagen geleden
Athom Homey

Athom lanceert verbindende Homey in Scandinavië en Verenigd Koninkrijk

Athom lanceert verbindende Homey in Scandinavië en Verenigd Koninkrijk0 ?php the_title() ?>756 dagen geleden
Just Cargo

Just Cargo met Uber-concept voor koeriers Europa in

Just Cargo met Uber-concept voor koeriers Europa in0 ?php the_title() ?>767 dagen geleden
Een van de fietsenwinkels van Fietsenwinkel.nl met daar fietsen op display

Omzet Fietsenwinkel.nl groeit tot ruim €40 miljoen

Omzet Fietsenwinkel.nl groeit tot ruim €40 miljoen0 ?php the_title() ?>778 dagen geleden
The Social Mirror kledingadvies

Modevloggers geven eerlijk kledingadvies via The Social Mirror op Hoog Catherijne

Modevloggers geven eerlijk kledingadvies via The Social Mirror op Hoog Catherijne0 ?php the_title() ?>948 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!