Home | retail | Sneakers worden nog steeds iets vaker in winkel gekocht

Sneakers worden nog steeds iets vaker in winkel gekocht

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 08/05/2018 om 12:30

Sneakervergelijker Sneakerwijzer.nl een grootschalig onderzoek gehouden onder dragers van sneakers. Maar liefst 621 sneakerheads hebben de moeite genomen om de enquête in te vullen. Een kwart koopt elke maand of vaker nieuwe sneakers. 1 op de 7 geeft meer dan € 300 uit aan een nieuw paar en 1 op de 4 heeft meer dan 10 paar sneakers in de kast. 1 op de 3 jongeren heeft wel eens seks gehad met sneakers nog aan!

Sneakervergelijker Sneakerwijzer.nl heeft een grootschalig onderzoek gehouden onder dragers van sneakers. Maar liefst 621 sneakerheads hebben de moeite genomen om de enquête in te vullen. Een kwart koopt elke maand of vaker nieuwe sneakers. 1 op de 7 geeft meer dan € 300 uit aan een nieuw paar en 1 op de 4 heeft meer dan 10 paar sneakers in de kast. 1 op de 3 jongeren heeft wel eens seks gehad met sneakers nog aan!

Het meest favoriete merk is Nike. Daarna worden achtereenvolgens Adidas, Vans en Puma. Daarna volgt overig. Daar worden merken als Loboutin, Calvin Klein en balenciaga genoemd. Daarna volgen Jordan, Asics, Converse, New Balance en Reebok.

Bijna de helft (49,28%) koopt de sneakers in de winkel. Online is goed voor 47,83%. Daarnaast worden Marktplaats, Via-via en Sneaker events genoemd.

Sneakerwijzer.nl is opgericht in 2016 en is een no-nonsense prijsvergelijker voor sneakers. Een overzichtelijke, eenvoudige maar toch krachtige website die het vergelijken en kopen van sneakers zo makkelijk mogelijk maakt.

Tags

JordanJordan ConverseConverse Sneakerwijzer.nlSneakerwijzer.nl SneakersSneakers New BalanceNew Balance 42workspace42workspace ASICSASICS VansVans PumaPuma AdidasAdidas marktplaatsmarktplaats

Comments

Kenmerken

Sneakers4u, de grootste online sneaker-zoekmachine van Nederland en België, fungeert als een soort Trivago voor sneakers. Met 140 nationale en internationale webwinkels en een aanbod van ruim 180.000 sneakers van zo'n 2500 merken zoals Nike, Adidas en Asics en samenwerkingen met grote webwinkels zoals Wehkamp, de Bijenkorf, Miinto en Omoda is het de grootste marktplaats voor sneakers in Nederland en België. De vergelijkingssite is deze week 2 miljoen keer door bezoekers gezien. Voor de Otterlose eigenaar Mark van den Ing is dat reden genoeg om de stap naar het buitenland te wagen.  Van der Ing: ''Naast de internationale versie lanceren we binnenkort ook een mobiele app. Daarnaast heeft Sneakers4u een vernieuwde prijsvergelijking-functie.

Sneaker zoekmachine Sneakers4u binnenkort ook als mobiele app

Sneaker zoekmachine Sneakers4u binnenkort ook als mobiele app0 ?php the_title() ?>391 dagen geleden
Het topsportteam van Vondelgym, Team Punt Uit, ontvangt producten van Reebok en Arie Boomsma wordt onderdeel van de Reebok ambassador familie.

Vondelgym en Reebok versterken elkaar

Vondelgym en Reebok versterken elkaar0 ?php the_title() ?>402 dagen geleden
Om de achttiende editie van Appelsap aan te kondigen brengen huidige opkomende hiphop-artiesten als Jacin Trill, Leafs, Ray Fuego, Bubbles en Mairo Nawaz een ode aan iconen zoals Eminem, Outkast,  N.W.A., 50 Cent, A$AP Rocky, EPMD, Missy Elliott, The Notorious B.I.G. en Lil Kim. De campagne is bedacht door Halal en bestaat uit een film, geregisseerd door Rogier Smalhout en foto's door Vitali Gelwich die zijn gebaseerd op het originele beeldmateriaal. De geportretteerde artiesten zullen allen optreden tijdens het festival 11 augustus in het Flevopark.

Hiphop-artiesten brengen ode aan helden voor Appelsap

Hiphop-artiesten brengen ode aan helden voor Appelsap0 ?php the_title() ?>407 dagen geleden
IKEA en Chris Stamp (bekend van het merk STAMPD) willen dat mensen hun favoriete sneakers en kledingstukken thuis met trots kunnen presenteren, ook wanneer deze niet worden gedragen. De SPÄNST collectie bestaat uit transparante schoenenboxen, een kledingrek en kledingkast, maar ook uit verrassende items als een skateboard, basketbalnet en kledingstukken als petten, hoodies en t-shirts. De limited edition collectie voor de actieve, urban generatie is deze maand verkrijgbaar.

Chris Stamp ontwerpt designcollectie SPÄNST voor IKEA

Chris Stamp ontwerpt designcollectie SPÄNST voor IKEA0 ?php the_title() ?>414 dagen geleden
Onlangs werd de heruitgave van de Nike Air Max 1 Atmos Animal Print gelanceerd. Sneakerliefhebbers hebben uren in de rij gestaan om deze sneakers in handen te kunnen krijgen. Toch waren het niet enkel fans die in de rij stonden voor de sneakers, want sommig exemplaren worden namelijk met flinke winst doorverkocht op Marktplaats en Ebay. Dat blijkt uit bureauonderzoek van online winkelcentrum beslist.nl.

Exclusieve Nike Air Max sneakers alweer online doorverkocht met winst

Exclusieve Nike Air Max sneakers alweer online doorverkocht met winst0 ?php the_title() ?>428 dagen geleden
Op 26 maart 1987 verscheen de eerste Nike Air  Max in de winkels. Dus vandaag wordt de geboorte van de legendarische sneaker gevierd.  Nergens is de schoen zo populair als in Nederland, één derde van de Nederlanders heeft een paartje in bezit, blijkt uit onderzoek van online winkelcentrum beslist.nl.

Het is vandaag weer Nike Air Max Day

Het is vandaag weer Nike Air Max Day0 ?php the_title() ?>451 dagen geleden
Schoenenwinkelketen vanHaren heeft een omzetstijging van 6,28% gerealiseerd naar een omzet van 190,2 miljoen euro. Daarmee blijft vanHaren marktleider in de Nederlandse schoenenbranche. vanHaren heeft in 2017 in totaal 6,9 miljoen paar schoenen verkocht. Onlangs lanceerde vanHaren nog de nieuwe campagne #CrushTheStreet. Kim Feenstra (model en winnares van Het Perfecte Plaatje) maakte de beelden en Today is Canday was verantwoordelijk voor de creatieve begeleiding van de nieuwe campagne.

vanHaren zet stap naar recordomzet van 190 miljoen euro

vanHaren zet stap naar recordomzet van 190 miljoen euro0 ?php the_title() ?>451 dagen geleden
ASICS heeft in heel Europa, het Midden-Oosten en Azië een gloednieuw digitaal platform van persoonlijke verhalen gelanceerd. Met I Move Me wil het Japanse merk iedereen inspireren en aan het sporten brengen. De komende drie maanden zal de I MOVE ME campagne negen verhalen de wereld insturen. Telkens gaat het om het relaas van een movement ambassadors als Steve Aoki en Novak Djokovic, op maat gemaakt voor Facebook, Instagram, Snapchat en Spotify. Elk platform zal unieke, specifiek vormgegeven content brengen voor welbepaalde doelgroepen, er is dus een uitgebalanceerde media-aanpak en inhoud.

ASICS lanceert nieuwe campagne I MOVE ME met Steve Aoki en Novak Djokovic

ASICS lanceert nieuwe campagne I MOVE ME met Steve Aoki en Novak Djokovic0 ?php the_title() ?>457 dagen geleden
Uit onderzoek van Winkelstraat.nl van data van Financial Times, McKinsey & Company en Euromonitor blijkt affordable luxury segment snelst in omvang gestegenDe luxe kledingmarkt trekt flink aan. Vooral online wordt veel kleding uit het luxe segment gekocht. Dat blijkt uit onderzoek van fashion platform Winkelstraat.nl, dat data van Financial Times, McKinsey & Company, Euromonitor en haar eigen e-commerce platform analyseerde. Vooral de markt in de Benelux trekt aan. Zo is de totale waarde van de online kledingmarkt sinds 2015 met liefst 38 procent toegenomen tot 2,7 miljard euro. Deze groei ligt ver boven het Europese gemiddelde, dat in 2015 nog op 13% lag. Binnen de kledingindustrie zijn er verschillende segmenten, namelijk ‘luxury’, ‘affordable luxury’, ‘premium’ en ‘mid market’. Opvallend is dat het ‘affordable luxury’ segment de afgelopen jaren het snelst in omvang is gestegen, mede doordat merken zich in dit segment steeds beter weten te onderscheiden.

Affordable luxury groeit sneller dan alle andere segmenten

Affordable luxury groeit sneller dan alle andere segmenten0 ?php the_title() ?>457 dagen geleden
Via de app Favor is het mogelijk verschillende modestijlen te vergelijken. De oprichters gaan onderzoek doen naar welke stad het meest modieus is. Amsterdam en Rotterdam strijden als eerste.

Amsterdam en Rotterdam strijden om Favor

Amsterdam en Rotterdam strijden om Favor0 ?php the_title() ?>462 dagen geleden
De Bijenkorf heeft nieuwe fashion campagne: Straat Couture, laten fotograferen door talent Lois Cohen, diversiteit is een belangrijk element in haar werk.

De Bijenkorf gaat straat

De Bijenkorf gaat straat0 ?php the_title() ?>470 dagen geleden
Het Nederlandse schoenenmerk NUBIKK heeft al vaker verrast met exclusieve samenwerkingen met bekende spelers uit de muziekindustrie. Zo lanceerde het merk vorig jaar nog een limited edition sneaker met DJ-duo Bassjackers en Fedde Le Grand. Nu volgt een nieuwe samenwerking met JBL. Komende zomer brengt NUBIKK een special edition uit, bestaande uit een unisex NUBIKK sneaker mét waterdichte JBL speaker.

NUBIKK introduceert special edition in samenwerking met JBL

NUBIKK introduceert special edition in samenwerking met JBL0 ?php the_title() ?>485 dagen geleden
Sinds de komst van adidas in 2014 heeft Feyenoord een uniek distributiemodel voor de officiële clubkleding waarin alle Feyenoord/adidas-kleding alleen verkrijgbaar is bij de officiële Feyenoord-verkoopkanalen. Mede dankzij het structurele groeiende succes van dit model zijn beide partijen zeer tevreden met de nieuwe overeenkomst.

Feyenoord verlengt contract met adidas

Feyenoord verlengt contract met adidas0 ?php the_title() ?>500 dagen geleden
Het grote succes van het Rotterdamse Industriegebouw en het tweejarig bestaan wordt gevierd met een eigen huisblad: de HIG Society Paper.

Het Rotterdamse Industriegebouw viert succes met eigen papieren uitgave

Het Rotterdamse Industriegebouw viert succes met eigen papieren uitgave0 ?php the_title() ?>555 dagen geleden
De rugzak, aktetas, clutch en shopper en bijpassende schoenen eerst bij Collab Store, daarna in webshops van de Rotterdamse merken Saija en Diversité.

Diversite Footwear en Saija Store lanceren schoenen en tassen geïnspireerd op de Erasmusbrug

Diversite Footwear en Saija Store lanceren schoenen en tassen geïnspireerd op de Erasmusbrug0 ?php the_title() ?>562 dagen geleden
Na succesvolle edities in grote steden als Parijs, Zürich, Berlijn, Moskou, Keulen, Warschau en Amsterdam vindt komend weekend de eerste editie van Sneakerness in Rotterdam plaats in de Van Nelle Fabriek. Sneakerness is uitgegroeid tot het belangrijkste sneakerevent van Europa. Er worden duizenden sneakers verkocht en merken en winkels als Crep Protect, WOEI, Overkill, Monta en Reell Jeans presenteren zich. 

Crep Protect, WOEI, Overkill en Monta presenteren zich op eerste Sneakerness Rotterdam

Crep Protect, WOEI, Overkill en Monta presenteren zich op eerste Sneakerness Rotterdam0 ?php the_title() ?>575 dagen geleden
Myrthe Montijn (TU Delft) wint VEDIS Retail Scriptieprijs met: Data-driven design for emotional engagement, designing a digital interaction for Nike Store.

VEDIS Retail Scriptieprijs voor onderzoek naar Design Thinking bij Nike

VEDIS Retail Scriptieprijs voor onderzoek naar Design Thinking bij Nike0 ?php the_title() ?>591 dagen geleden
Na twee eerdere samenwerkingen presenteren sportmerk Asics en de Rotterdamse sneakerboetiek Woei een nieuw speciaal model. Vanwege het tienjarig bestaan van WOEI ‘Patta’s et Pret a Porter’ wordt een exclusieve editie van de historische GEL Lyte III gelanceerd. Gebaseerd op de liefde van eigenaar Woei Tjin voor de jaren '80. De gekozen materialen zoals nylon  en reflecterende 3M elementen en de opvallende kleuren zoals rose van het ontwerp grijpen terug op dat decennium. Het originele model werd in 1990 uitgebracht. De toen onderscheidende, futuristische elementen zijn ook terug te vinden in deze heruitgave. Er is ook een een speciaal bijpassend jack ontworpen. De schoen gaat 4 november in de verkoop bij de winkel aan de Hoogstraat.

Asics en WOEI presenteren een nieuwe samenwerking

Asics en WOEI presenteren een nieuwe samenwerking0 ?php the_title() ?>602 dagen geleden
About You is de eerste webwinkel die het klassieke 'window shopping' naar een digitaal platform brengt. Actuele modetrends en toonaangevende stijlen gaan samen in een unieke fashion-shop met meer dan 50.000 artikelen van meer dan 500 merken, waaronder Scotch & Soda, Kings of Indigo, King Louis, Levi’s, Nike en Zoe Karssen. Populaire Nederlandse influencers zoals Gregory van der Wiel en Claartje Rose laten zien hoe de nieuwste trenditems gedragen kunnen worden en komen met outfit-suggesties in online shop in shop-etalages.

Fashion webstore About You nu ook online in Nederland

Fashion webstore About You nu ook online in Nederland0 ?php the_title() ?>618 dagen geleden
FreshCotton opent pop-up shop op Lowlands die ook als pick-up point voor online bestellingen dient. Festivalgangers kunnen er hun bestellingen ophalen.

FreshCotton gaat op Lowlands bezorgen

FreshCotton gaat op Lowlands bezorgen0 ?php the_title() ?>679 dagen geleden
Hiphopfestival Appelsap lanceert traditiegetrouw fashion-collectie, met ORDER. Pop-up store bij Ben-G en samen met G-Star RAW Karaoke-stage festival.

Appelsap lanceert collectie met ORDER en opent pop-up store bij Ben-G

Appelsap lanceert collectie met ORDER en opent pop-up store bij Ben-G0 ?php the_title() ?>688 dagen geleden
Hudson's Bay

Nederlandse designers ontwerpen limited editions voor Hudson’s Bay

Nederlandse designers ontwerpen limited editions voor Hudson’s Bay0 ?php the_title() ?>736 dagen geleden
Nike

Nike schenkt €232.000 aan gemeenschapsorganisaties

Nike schenkt €232.000 aan gemeenschapsorganisaties0 ?php the_title() ?>755 dagen geleden
ASICS Amsterdam Vondelpark

ASICS haalt sport letterlijk de winkel in

ASICS haalt sport letterlijk de winkel in0 ?php the_title() ?>778 dagen geleden
Robey Funkie House Rotterdam Saskia Haex

Robey profileert zich in thuisstad Rotterdam

Robey profileert zich in thuisstad Rotterdam0 ?php the_title() ?>787 dagen geleden
NN Group en Global Sports Communication presenteren het NN Running Team

NN Group, Nike en Global Sports Communication brengen wereldtop langeafstandslopers samen

NN Group, Nike en Global Sports Communication brengen wereldtop langeafstandslopers samen0 ?php the_title() ?>804 dagen geleden
vanHaren

vanHaren verkoopt online en in de winkels 6,8 miljoen paar schoenen

vanHaren verkoopt online en in de winkels 6,8 miljoen paar schoenen0 ?php the_title() ?>812 dagen geleden
Mangrove

Mangrove ondersteunt nieuwe Rotterdamse radiozender

Mangrove ondersteunt nieuwe Rotterdamse radiozender0 ?php the_title() ?>819 dagen geleden
2 mannen die bezig zijn met de brain challenge bij men at work

Men At Work laat de hersens kraken in de winkel

Men At Work laat de hersens kraken in de winkel0 ?php the_title() ?>832 dagen geleden
Popster The Weeknd

Rotterdamse winkel ANSH46 haalt Pop-Up Shop The Weeknd binnen

Rotterdamse winkel ANSH46 haalt Pop-Up  Shop The Weeknd binnen0 ?php the_title() ?>834 dagen geleden
Olympiërs tot Winterspelen

Olympiërs tot Winterspelen van Beijing 2022 gekleed door FILA

Olympiërs tot Winterspelen van Beijing 2022 gekleed door FILA0 ?php the_title() ?>846 dagen geleden
Ellie Goulding vanHaren

Ellie Goulding presenteert eerste schoenencollectie bij vanHaren

Ellie Goulding presenteert eerste schoenencollectie bij vanHaren0 ?php the_title() ?>849 dagen geleden
Bedrijfs sneakers Dyanne Beekman

Medewerkers McDonald’s aan de slag op sneakers van Dyanne Beekman

Medewerkers McDonald’s aan de slag op sneakers van Dyanne Beekman0 ?php the_title() ?>872 dagen geleden
Hipster

Waarom mensen een hekel aan hipsters hebben

Waarom mensen een hekel aan hipsters hebben0 ?php the_title() ?>881 dagen geleden
Patta en Dopper

Patta en Dopper krijgen steuntje in de rug richting buitenland

Patta en Dopper krijgen steuntje in de rug richting buitenland0 ?php the_title() ?>939 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!