Home | sponsoring | Samsung helpt shorttrackers naar Olympisch goud 

Samsung helpt shorttrackers naar Olympisch goud 

Geplaatst door Jeroen Veenstra in sponsoring op 04/01/2018 om 14:39

Shorttrackers Sjinkie Knegt en Suzanne Schulting schaatsen op de Olympische Winterspelen in PyeongChang met het Samsung SmartSuit. Het innovatieve schaatspak berekent de afstand van de heupen tot het ijs. Als hun houding niet optimaal is, kan de coach een trilling versturen die de rijder direct bij de pols voelt. Zo kan de schaatser zijn houding onmiddellijk aanpassen.

De kansrijke Nederlandse shorttrackers Sjinkie Knegt en Suzanne Schulting schaatsen op de Olympische Winterspelen in PyeongChang met het Samsung SmartSuit. Een innovatief schaatspak met bijbehorende app, naar een concept van creatief bureau Cheil Amsterdam.

Het op maat gemaakte shorttrackpak is in aanloop naar de Winterspelen ontwikkeld in samenwerking met de KNSB om Knegt en Schulting te helpen om tijdens de training direct hun ideale schaatshouding te verbeteren. De twee zijn wereldwijd de enige rijders die gebruikmaken van het pak. Met dit geheime wapen vergroten ze hun kansen op olympisch succes in PyeongChang.

Het Samsung SmartSuit is een op maat gemaakt shorttrackpak dat de exacte lichaamshouding in kaart brengt en zo de afstand van de heupen tot het ijs berekent. Het pak staat in verbinding met de smartphone van bondscoach Jeroen Otter, waarop hij via een app in realtime de gegevens ontvangt. Zo zien ‘embedded scientist’ Bjorn de Laat en hij tot op de millimeter nauwkeurig of Sjinkie en Suzanne diep genoeg zitten. Indien hun houding niet optimaal is, kan de bondscoach met één druk op de knop een trilling versturen, die de rijder direct voelt op de pols. Zo kan de schaatser zijn houding onmiddellijk aanpassen.

”Door de lichaamshouding te kwantificeren kunnen we nog effectiever trainen. Ik merk dat Sjinkie en Suzanne nu al profiteren van deze unieke innovatie” zegt bondscoach Jeroen Otter. “In topsport gaat het om details. De trainingen met het Samsung SmartSuit en de directe feedback via de smartphone kunnen het verschil maken tussen zilver of goud.

Meervoudig wereld- en Europees kampioen Sjinkie Knegt vult aan: ”Ik schaatste altijd op gevoel en schatte zelf in of ik diep genoeg zat. Nu kan mijn coach precies zien of ik nog iets dieper moet zitten voor mijn ideale houding.”

Thijs de Boer, executive creative director, Cheil Amsterdam: ”Het is heel bijzonder om als bureau met je klant iets te maken dat sporters op Olympisch niveau echt nog beter kan maken. Iets waarmee je zoveel meer bereikt dan de gebruikelijke sponsorcampagne.”

 De gedachte achter het SmartSuit sluit naadloos aan op DoWhatYouCan’t, Samsungs internationale oproep aan ondernemende jongeren om buiten de gebaande paden te treden en te doen waar zij goed in zijn.

 Gerben van Walt Meijer, marketing manager mobile, Samsung Nederland: ”Bij Samsung streven we ernaar om met onze innovaties het dagelijks leven te veraangenamen. Met onze technische expertise kunnen we óók helpen bij het verbeteren van sportprestaties. Met het Samsung SmartSuit hopen we Sjinkie en Suzanne naar nóg een hoger niveau te tillen en er zo aan bij te dragen dat zij hun olympische gouden droom kunnen verwezenlijken, we dagen ze met het Samsung Smartsuit uit om tot het uiterste te gaan.”

Samsungs betrokkenheid bij de Olympische Spelen begon toen het bedrijf als lokale sponsor bijdroeg aan de Spelen in Seoul van 1988. In 1998 breidde Samsung zijn sponsorship uit door wereldwijde Olympisch Partner te worden op het gebied van draadloze communicatieapparatuur. Hierbij voorziet het bedrijf de Olympische Spelen van zijn eigen draadloze communicatieplatform en mobiele apparatuur. Deze innovatieve mobiele technologieën bieden de Olympische gemeenschap, atleten en fans van over de hele wereld de kans interactief te communiceren en informatie uit te wisselen.

Tags

Suzanne SchultingSuzanne Schulting sjinkie knegtsjinkie knegt shorttrackshorttrack Olympische WinterspelenOlympische Winterspelen Cheil AmsterdamCheil Amsterdam SamsungSamsung

Comments

Kenmerken

Samsung en Team Sunweb brengen fans dit wielerseizoen met exclusief foto- en videomateriaal dichterbij hun helden. Zo starten de renners van Team Sunweb tijdens de Tour de France een dagelijkse vlog en krijgen fans via sociale media een uniek kijkje achter de schermen bij de wereldkampioen ploegentijdrit bij zowel de mannen als de vrouwen. De content die Samsung en Team Sunweb hebben ontwikkeld in aanloop naar de Giro d’Italia, is te bekijken via onder andere YouTube. De coureurs van Team Sunweb zullen voor hun vlogs en hun communicatie ondersteund worden met de technologie van Samsung.

Samsung en Team Sunweb brengen fans dichter bij wielerteam met content

Samsung en Team Sunweb brengen fans dichter bij wielerteam met content0 ?php the_title() ?>465 dagen geleden
One-stop activatiebureau Quince heeft in samenwerking met Samsung, Vodafone en Red Bull een unieke smart cover ontwikkeld voor de Samsung Galaxy S9 en S9+.

Quince lanceert Formule 1 smart cover voor Samsung S9 en S9+

Quince lanceert Formule 1 smart cover voor Samsung S9 en S9+0 ?php the_title() ?>472 dagen geleden
Quince heeft voor Samsung Augmented Reality-app ontwikkeld voor productintroductie van Quickdrive, app toont de wasmachinetechniek van binnenuit.

Augmented Reality toont nieuwe wasmachinetechniek Samsung van binnenuit

Augmented Reality toont nieuwe wasmachinetechniek Samsung van binnenuit0 ?php the_title() ?>484 dagen geleden
Motivaction vindt dat oogst aan activatiecampagnes rond Olympische Spelen tegenviel. Samsung (SmartSuit), KPN (schaatsstoel) en Gazelle meest gewaardeerd.

Olympische campagnes van Samsung, KPN en Gazelle het meest gewaardeerd

Olympische campagnes van Samsung, KPN en Gazelle het meest gewaardeerd0 ?php the_title() ?>491 dagen geleden
De Olympisch Kampioen van Pyeongchang op de 1.000 en 1.500 meter heeft in Lulea in Zweden een indrukwekkend snelheidsrecord gevestigd. Schaatsend klokte Nuis in een door Red Bull, SEAT en de TU Eindhoven gecreëerde setting een topsnelheid van liefst 93 kilometer per uur.

Red Bull, SEAT en TU Eindhoven maken Kjeld Nuis snelste man ter wereld op de schaats

Red Bull, SEAT en TU Eindhoven maken Kjeld Nuis snelste man ter wereld op de schaats0 ?php the_title() ?>507 dagen geleden
In 2017 zijn dankzij de opmars van de smartphone wereldwijd 1,2 biljoen foto’s gemaakt. Ook in Nederland is deze trend zichtbaar. Ruim zes op de tien (63%) Nederlanders in de leeftijd van 13 tot 34 jaar geeft aan zijn ervaringen steeds vaker in beelden, zoals foto’s, video’s en emoji,  te delen blijkt uit onderzoek van PanelWizard in opdracht van Samsung.

Jonge Nederlanders delen steeds vaker foto’s en video’s

Jonge Nederlanders delen steeds vaker foto’s en video’s0 ?php the_title() ?>516 dagen geleden
Voor indoor skydiven met virtual reality heeft Indoor Skydive Roosendaal handen ineen geslagen met Samsung. Past perfect in #DoWhatYouCant filosofie.

Indoor skydiven boven Dubai, Hawaii of San Diego

Indoor skydiven boven Dubai, Hawaii of San Diego0 ?php the_title() ?>563 dagen geleden
Toyota lanceert wereldwijde campagne: Start Your Impossible in Nederland met Olympisch kampioen schaatsen Ireen Wüst en Paralympisch snowboarder Chris Vos.

Toyota en Etcetera lanceren Start Your Impossible met Ireen Wüst en Chris Vos

Toyota en Etcetera lanceren Start Your Impossible met Ireen Wüst en Chris Vos0 ?php the_title() ?>564 dagen geleden
'Door kinderen te stimuleren te schaatsen, vergroten we de kans dat de nieuwe Sven Kramer ontdekt wordt,' zegt Mark Versteegen, directeur sponsoring van KPN

KPN ontwikkelt hypermoderne schaatsstoel om nieuwe Sven Kramer te ontdekken

KPN ontwikkelt hypermoderne schaatsstoel om nieuwe Sven Kramer te ontdekken0 ?php the_title() ?>576 dagen geleden
Samsung steunt Ellen Hoog bij de realisatie van haar Passion Project. In de YouTube-serie Plan E probeert ze allerlei trends uit.

Ellen Hoog richt zich in YouTube-serie op sport- en foodtrends

Ellen Hoog richt zich in YouTube-serie op sport- en foodtrends0 ?php the_title() ?>583 dagen geleden
Tijdens het MWG Mediacongres, op 8 februari, wordt link gelegd tussen Nederlandse markt en Azië en Amerika. Ruben Houkes en Jacco ter Schegget spreken.

Ruben Houkes naar MWG Mediacongres

Ruben Houkes naar MWG Mediacongres0 ?php the_title() ?>611 dagen geleden
Samsung heeft de droom van modeblogger MoreStyleThanFashion waar helpen maken. Een Instagrammable Pink Wall op de Rotterdamse Hofbogen.

Nederland heeft eigen Pink Wall op Rotterdamse Hofbogen

Nederland heeft eigen Pink Wall op Rotterdamse Hofbogen0 ?php the_title() ?>660 dagen geleden
Ruim 60 deelnemers ontvangen een ticket naar de Olympische Winterspelen in Zuid Korea en zijn daarmee officieel geselecteerd als crew in het Holland Heineken House in Zuid Korea. De bierbrouwer heeft in samenwerking met HR-partner Adecco een zorgvuldig selectieproces doorlopen om het allerbeste team samen te stellen voor de veertiende editie van dé hotspot tijdens de Spelen. Zowel voor als achter de schermen gaat dit team aan de slag voor de sporters van TeamNL, hun familie en vrienden, NOC*NSF, sportbonden, media en natuurlijk ook de vele Oranjefans.

Ruim 60 Tapmodels in Holland Heineken House bij Olympische Winterspelen in Zuid Korea

Ruim 60 Tapmodels in Holland Heineken House bij Olympische Winterspelen in Zuid Korea0 ?php the_title() ?>662 dagen geleden
Cheil Amsterdam presenteert  Switch to Galaxy, een campagne voor Samsung waarin wordt getoond dat switchen naar Galaxy S8/Note8 makkelijker is dan gedacht.

Cheil Amsterdam lanceert Switch to Galaxy

Cheil Amsterdam lanceert Switch to Galaxy0 ?php the_title() ?>663 dagen geleden
Greenpeace legde wereldwijd opererende techbedrijven langs groene meetlat. Amazon, Google, Huawei en Xiaomi geven geen informatie over toeleveranciers

Samsung, Huawei en Amazon minst groene techbedrijven

Samsung, Huawei en Amazon minst groene techbedrijven0 ?php the_title() ?>670 dagen geleden
Samsung opent Galaxy Studio in Nederland waar nieuwste producten en diensten worden gepresenteerd. De studio is nabij Johan Cruijff Arena en AFAS Live.

Samsung opent Galaxy Studio in Amsterdam

Samsung opent Galaxy Studio in Amsterdam0 ?php the_title() ?>704 dagen geleden
Na Typhoon en Danielle van Grondelle ook kitesurfer Ruben Lenten in Rulebreakers-film. Een concept van Cheil ter promotie van Samsung Galaxy S8.

Extreme kitesurfer Ruben Lenten in de hoofdrol van nieuwe Rulebreakers-film

Extreme kitesurfer Ruben Lenten in de hoofdrol van nieuwe Rulebreakers-film0 ?php the_title() ?>747 dagen geleden
Tour de France Dimension Data

GPS-transponders onder 198 zadels verrijken Tour de France met data

GPS-transponders onder 198 zadels verrijken Tour de France met data0 ?php the_title() ?>779 dagen geleden
KOGA KNWU Baanfiets

KNWU, KOGA en TU Delft ontwikkelen optimale baanfiets voor Olympische Spelen

KNWU, KOGA en TU Delft ontwikkelen optimale baanfiets voor Olympische Spelen0 ?php the_title() ?>780 dagen geleden
Samsung Cheil Amsterdam Typhoon

Typhoon breekt regels voor Samsung

Typhoon breekt regels voor Samsung0 ?php the_title() ?>802 dagen geleden
SAN Zeeman, Dawn, GoSpooky

Zeeman Trouwjurk, GoSpooky, NS en Dawn grote winnaars bij SAN Uitreiking

Zeeman Trouwjurk, GoSpooky, NS en Dawn grote winnaars bij SAN Uitreiking0 ?php the_title() ?>806 dagen geleden
Cheil Jeff Dunlap Mariska Kloezen

Cheil Amsterdam benoemt Managing- en Digital Director

Cheil Amsterdam benoemt Managing- en Digital Director0 ?php the_title() ?>831 dagen geleden
adidas hockey KNHB

adidas verlengt KNHB partnership tot en met 2020

adidas verlengt KNHB partnership tot en met 20200 ?php the_title() ?>834 dagen geleden
Samsung Veilig Verkeer Nederland campagne

Samsung wil Stuur vast, smartphone los

Samsung wil Stuur vast, smartphone los0 ?php the_title() ?>855 dagen geleden
Mitsubishi Motors en Rugby Nederland slaan de handen ineen. Deze verbintenis volgt op samenwerkingen met nationale rugbyteams in onder andere Engeland en Japan. In die landen is de rugbysport al zeer populair en ook in Nederland groeit de belangstelling hard. Mitsubishi Motors ondersteunt deze veelbelovende ontwikkeling van harte.

Mitsubishi Motors duikt tussen de Nederlandse Rugbydames

Mitsubishi Motors duikt tussen de Nederlandse Rugbydames0 ?php the_title() ?>863 dagen geleden
PwC Kijkgedrag sportliefhebbers leidt tot nieuwe partnerships in medialand

Kijkgedrag sportliefhebbers leidt tot nieuwe partnerships in medialand

Kijkgedrag sportliefhebbers leidt tot nieuwe partnerships in medialand0 ?php the_title() ?>864 dagen geleden
Samsung Galaxy S8 en Galaxy S8+ nu te ervaren in pop-up store Utrecht CS

Samsung bouwt pop-up op Utrecht CS voor nieuwe Galaxy S8 en Galaxy S8+

Samsung bouwt pop-up op Utrecht CS voor nieuwe Galaxy S8 en Galaxy S8+0 ?php the_title() ?>866 dagen geleden
Olympiërs tot Winterspelen

Olympiërs tot Winterspelen van Beijing 2022 gekleed door FILA

Olympiërs tot Winterspelen van Beijing 2022 gekleed door FILA0 ?php the_title() ?>904 dagen geleden
Olympic channel interview

IOC en Alibaba Group lanceren langdurig samenwerkingsverband

IOC en Alibaba Group lanceren langdurig samenwerkingsverband0 ?php the_title() ?>939 dagen geleden
T-Mobile strijd met wifi

T-Mobile gaat strijd aan met wifi met onbeperkt mobiel internet voor 35 euro

T-Mobile gaat strijd aan met wifi met onbeperkt mobiel internet voor 35 euro0 ?php the_title() ?>949 dagen geleden
Televisiescherm

We kijken steeds minder televisie

We kijken steeds minder televisie0 ?php the_title() ?>950 dagen geleden
Schaatsen Thialf

Netwerk Thialf toekomstproof dankzij sponsor KPN

Netwerk Thialf toekomstproof dankzij sponsor KPN0 ?php the_title() ?>962 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!