Home | retail | Openingsshow Mercedes-Benz FashionWeek in virtual reality door Samsung

Openingsshow Mercedes-Benz FashionWeek in virtual reality door Samsung

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 20/01/2017 om 17:05

Virtual reality bril

Vanavond, tijdens de openingsavond van de 26e editie van Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam, registreert een 360 graden camera van Samsung de drie shows voor een Front Row Virtual Reality-experience. Wereldwijd kan men na afloop de shows van Future Generation beleven met de 360 graden video’s die via social media van Samsung en Amsterdam FashionWeek worden gedeeld. Het is de eerste keer in Nederland dat er bij een modeshow gebruik wordt gemaakt van Virtual Reality.

Tijdens Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam kunnen bezoekers de video’s in een speciale ruimte op het event bekijken. Hier kan men van vrijdag 27 t/m zondag 29 januari deze drie catwalk shows vanaf de eerste rij beleven via een VR-bril in ronddraaiende stoelen. Naast de catwalk shows, is in deze ruimte eveneens een 360 graden video te zien waarbij bezoekers zelf onderdeel zijn van het campagnebeeld van Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam. Deze werd speciaal voor de modeweek in het Amsterdamse restaurant The White Room opgenomen. Mensen die thuis een Samsung Gear VR hebben kunnen alle vier de 360 graden video’s downloaden.

Future Generation is, onder leiding van Peter Leferink, inmiddels een terugkerend begrip. Vorig jaar sloten ze het event af. Nu Amsterdam FashionWeek dit jaar nog meer als springplank voor jong talent dient, krijgen veelbelovende ontwerpers met hulp van Future Generation extra ‘aandacht tijdens de openingsavond. De drie shows van Future Generation tijdens de openingsavond zijn alleen op uitnodiging en via de Front Row Virtual Reality-experience te zien.

Als eerste wordt het nieuwe designer duo ‘MARTAN’ (Luuk Kuijf en Diek Pothoven) geïntroduceerd. Leferink: ”De collectie die zij hierbij tonen, is gebaseerd op de Bahá’í-tempel waarin iedere geloofsovertuiging en spiritualiteit mag worden uitgeoefend. Het getuigt van een optimistisch toekomstbeeld en precies daarom start Future Generation de modeweek met deze show.”

Vervolgens staat het Haagse collectief ‘Das Leben am Haverkamp’ op het programma. Anouk van Klaveren, Christa van der Meer, Dewi Bekker en Gino Anthonisse hebben alle vier hun individuele labels en specialiteiten maar bundelen in deze show hun krachten.

The Painting sluit de openingsavond op indrukwekkende wijze af. Negen designtalenten verbeelden hun visie op het blanke canvas van The Painting. Ze hebben wit, de kleur van geloof, hoop en liefde, aangereikt gekregen om elk drie outfits te creëren. Ze presenteren tijdens het slot van de openingsavond hun modellen als Hollands Meesterstuk in wit.

Naast extra aandacht voor nieuwe designers tonen ook inmiddels (internationaal) succesvolle Nederlandse en Vlaamse ontwerpers hun nieuwste collectie. Zo showt Spijkers en Spijkers op zaterdag, is Global Denim Awards-winnares Anbasja Blanken aanwezig met haar nieuwe collectie en toont Liselore Frowijn naast haar shows in Parijs en Londen óók haar nieuwste creaties in Amsterdam. Edwin Oudshoorn sluit op zondag de 26e editie van Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam af.

Meer informatie over het Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam is te vinden op het nieuwe online platform Fashionweek.nl. Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam is onderdeel van Telegraaf Media Groep (TMG).

Tags

Mercedes-Benz FashionWeek AmsterdamMercedes-Benz FashionWeek Amsterdam Das Leben am HaverkampDas Leben am Haverkamp Fashionweek.nlFashionweek.nl Telegraaf Media GroepTelegraaf Media Groep virtual realityvirtual reality SamsungSamsung

Comments

Kenmerken

Samsung en Team Sunweb brengen fans dit wielerseizoen met exclusief foto- en videomateriaal dichterbij hun helden. Zo starten de renners van Team Sunweb tijdens de Tour de France een dagelijkse vlog en krijgen fans via sociale media een uniek kijkje achter de schermen bij de wereldkampioen ploegentijdrit bij zowel de mannen als de vrouwen. De content die Samsung en Team Sunweb hebben ontwikkeld in aanloop naar de Giro d’Italia, is te bekijken via onder andere YouTube. De coureurs van Team Sunweb zullen voor hun vlogs en hun communicatie ondersteund worden met de technologie van Samsung.

Samsung en Team Sunweb brengen fans dichter bij wielerteam met content

Samsung en Team Sunweb brengen fans dichter bij wielerteam met content0 ?php the_title() ?>500 dagen geleden
Videoproducent Moving Target voegt virtual reality toe aan haar activiteiten en levert als MTVR meetbare interactieve VR-oplossingen op het gebied van training, recruitment en branding.  ?Verder gaan dan...

Moving Target maakt VR data-driven voor de zakelijke markt

Moving Target maakt VR data-driven voor de zakelijke markt0 ?php the_title() ?>526 dagen geleden
Eén van de meest toonaangevende ontwerpers van Nederland, Jan Taminiau, presenteert samen met Tele2 de eerste virtual reality (VR) bril met een statement: #streammetstijl. VR-streamen wordt populairder met de toegang tot ongelimiteerde data. Dit gegeven inspireerde Jan Taminiau en hij wil toekomstige wearable VR-modellen inspireren. Holland’s Next Top Models Loiza en Montell figureren naast Taminiau in een korte campagnefilm.

Jan Taminiau ontwerpt virtual reality bril voor Tele2

Jan Taminiau ontwerpt virtual reality bril voor Tele20 ?php the_title() ?>533 dagen geleden
Via de app Favor is het mogelijk verschillende modestijlen te vergelijken. De oprichters gaan onderzoek doen naar welke stad het meest modieus is. Amsterdam en Rotterdam strijden als eerste.

Amsterdam en Rotterdam strijden om Favor

Amsterdam en Rotterdam strijden om Favor0 ?php the_title() ?>555 dagen geleden
Voor indoor skydiven met virtual reality heeft Indoor Skydive Roosendaal handen ineen geslagen met Samsung. Past perfect in #DoWhatYouCant filosofie.

Indoor skydiven boven Dubai, Hawaii of San Diego

Indoor skydiven boven Dubai, Hawaii of San Diego0 ?php the_title() ?>597 dagen geleden
De Telegraaf, de regionale dagbladen, Metro en belangrijke digitale merken zoals Dumpert en Gaspedaal staan centraal in nieuwe plannen TMG.

TMG legt focus op sterke merken als De Telegraaf en Metro

TMG legt focus op sterke merken als De Telegraaf en Metro0 ?php the_title() ?>668 dagen geleden
Danie Bles is de nieuwe eigenaar van Amsterdam Fashion Week. Ze neemt evenement en website over van Telegraaf Media Groep.

Danie Bles is de nieuwe eigenaar van Amsterdam Fashion Week

Danie Bles is de nieuwe eigenaar van Amsterdam Fashion Week0 ?php the_title() ?>675 dagen geleden
Cheil Amsterdam presenteert  Switch to Galaxy, een campagne voor Samsung waarin wordt getoond dat switchen naar Galaxy S8/Note8 makkelijker is dan gedacht.

Cheil Amsterdam lanceert Switch to Galaxy

Cheil Amsterdam lanceert Switch to Galaxy0 ?php the_title() ?>697 dagen geleden

Online nieuwsmedia populair bij reclamedoelgroepen

Online nieuwsmedia populair bij reclamedoelgroepen0 ?php the_title() ?>709 dagen geleden
In samenwerking met Oculus Studios lanceert de Amsterdamse virtual reality studio Force Field de VR experience: Meeting Rembrandt.

Force Field en Oculus Studios lanceren VR experience: Meeting Rembrandt

Force Field en Oculus Studios lanceren VR experience: Meeting Rembrandt0 ?php the_title() ?>736 dagen geleden
Nieuwe EQ Ready-app van Mercedes-Benz analyseert gedrag van automobilisten en toont of het zinvol is om over te stappen naar elektroauto of hybrid.

Mercedes helpt bestuurders met app overstappen naar elektroauto of hybrid

Mercedes helpt bestuurders met app overstappen naar elektroauto of hybrid0 ?php the_title() ?>743 dagen geleden
Amsterdam, 25 juli 2017 - Met een, richting de kledingindustrie kritische, guerilla actie op de Amsterdam Fashion Week is deze week het hyper transparante kledingmerk Unrobe gelanceerd. De nieuwe startup behaalde binnen een week 50% van hun gezette target op de crowdfunding website Kic...

Nieuw transparant kledingmerk Unrobe stunt op Amsterdam Fashion Week

Nieuw transparant kledingmerk Unrobe stunt op Amsterdam Fashion Week0 ?php the_title() ?>788 dagen geleden
Een tijger alleen op de grond

Bas Kosters ontwerpt 3900 tijger T-shirts voor WNF

Bas Kosters ontwerpt 3900 tijger T-shirts voor WNF0 ?php the_title() ?>799 dagen geleden
Dutch Design Awards MVRDV, United Nude, Quooker, Fatboy Bugaboo

MVRDV, United Nude, Quooker, Fatboy en Bugaboo maken kans op Dutch Design Award

MVRDV, United Nude, Quooker, Fatboy en Bugaboo maken kans op Dutch Design Award0 ?php the_title() ?>833 dagen geleden
Mercedes Hoog Catharijne

Mercedes-Benz rijdt winkelcentrum Hoog Catharijne binnen

Mercedes-Benz rijdt winkelcentrum Hoog Catharijne binnen0 ?php the_title() ?>835 dagen geleden
Dutch Retail Experience Awards

Genomineerden Dutch Retail Experience Awards 2017 bekend

Genomineerden Dutch Retail Experience Awards 2017 bekend0 ?php the_title() ?>845 dagen geleden
De Telegraaf introduceert op 1 mei Telegraaf VNDG. Met de introductie van Telegraaf VNDG wordt een compleet nieuw online videoplatform gelanceerd met content op het gebied van nieuws, sport en entertainment

De Telegraaf introduceert compleet nieuw videoplatform

De Telegraaf introduceert compleet nieuw videoplatform0 ?php the_title() ?>885 dagen geleden
VIVA Fashionchick Net 5 Yara Michels, Patty Zomer Xelly Cabau van Kasbergen

Fashionchick kleedt het modenummer van VIVA volledig aan

Fashionchick kleedt het modenummer van VIVA volledig aan0 ?php the_title() ?>893 dagen geleden
Samsung Galaxy S8 en Galaxy S8+ nu te ervaren in pop-up store Utrecht CS

Samsung bouwt pop-up op Utrecht CS voor nieuwe Galaxy S8 en Galaxy S8+

Samsung bouwt pop-up op Utrecht CS voor nieuwe Galaxy S8 en Galaxy S8+0 ?php the_title() ?>900 dagen geleden
90% ergert aan kleding collega

Bijna 90% ergert zich wel eens aan de kleding van een collega

Bijna 90% ergert zich wel eens aan de kleding van een collega0 ?php the_title() ?>917 dagen geleden
Popster The Weeknd

Rotterdamse winkel ANSH46 haalt Pop-Up Shop The Weeknd binnen

Rotterdamse winkel ANSH46 haalt Pop-Up  Shop The Weeknd binnen0 ?php the_title() ?>926 dagen geleden
één van de infographics die de prijs voor categorie Digitaal in ontvangst mog nemen

Twee winnaars BNO Infographics Jaarprijs 2016

Twee winnaars BNO Infographics Jaarprijs 20160 ?php the_title() ?>930 dagen geleden
één van de nieuwe, moderne achtenzeventig inch schermen van samsung op een display

Samsung komt met Facebook-app voor televisie

Samsung komt met Facebook-app voor televisie0 ?php the_title() ?>932 dagen geleden
Een jonge dame die gebruik maakt van de nieuwste virtual reality technologie

HSO en Recreate bundelen krachten voor nieuwe realiteit

HSO en Recreate bundelen krachten voor nieuwe realiteit0 ?php the_title() ?>933 dagen geleden
Amsterhotel VR

Jarig Amstel Hotel toont restauratie met behulp van Virtual Reality

Jarig Amstel Hotel toont restauratie met behulp van Virtual Reality0 ?php the_title() ?>940 dagen geleden
Ellie Goulding vanHaren

Ellie Goulding presenteert eerste schoenencollectie bij vanHaren

Ellie Goulding presenteert eerste schoenencollectie bij vanHaren0 ?php the_title() ?>941 dagen geleden
Samsung beveiliging Knox

Komende drie jaar essentieel voor digitale bedrijfsbeveiliging

Komende drie jaar essentieel voor digitale bedrijfsbeveiliging0 ?php the_title() ?>945 dagen geleden
Bijenkorf en Tommy Hilfiger

Bijenkorf en Tommy Hilfiger halen Gigi Hadid naar Amsterdam

Bijenkorf en Tommy Hilfiger halen Gigi Hadid naar Amsterdam0 ?php the_title() ?>946 dagen geleden
Annemarie Uleman

Annemarie Uleman nieuwe algemeen directeur Men At Work

Annemarie Uleman nieuwe algemeen directeur Men At Work0 ?php the_title() ?>949 dagen geleden
Valentijnsactie Samsung

Valentijnsactie Samsung gaat viraal met 67 miljoen views

Valentijnsactie Samsung gaat viraal met 67 miljoen views0 ?php the_title() ?>950 dagen geleden
VR de reken ruimte

Virtual Reality game voor introductie nieuwe rekenmethode

Virtual Reality game voor introductie nieuwe rekenmethode0 ?php the_title() ?>967 dagen geleden
magazine Amayzine

Online lifestyle magazine Amayzine ook in print

Online lifestyle magazine Amayzine ook in print0 ?php the_title() ?>968 dagen geleden
TMG gebouw

TMG bevestigt ontvangst voorwaardelijk voorstel van Talpa Holding

TMG bevestigt ontvangst voorwaardelijk voorstel van Talpa Holding0 ?php the_title() ?>971 dagen geleden
Kimm, Nukuhiva en Verse

Kimm, Nukuhiva en VERSE vertellen het beste verhaal

Kimm, Nukuhiva en VERSE vertellen het beste verhaal0 ?php the_title() ?>971 dagen geleden
Glamour Youtube-serie

Glamour lanceert eigen YouTube-serie met influencer Stephanie Broek

Glamour lanceert eigen YouTube-serie met influencer Stephanie Broek0 ?php the_title() ?>984 dagen geleden
People's Avenue

Genomineerden Retail Storytelling Awards 2017 bekend

Genomineerden Retail Storytelling Awards 2017 bekend0 ?php the_title() ?>985 dagen geleden
Mr Moncler winterjassen

Winterjassen veranderen in mode-items

Winterjassen veranderen in mode-items0 ?php the_title() ?>985 dagen geleden
Manon Tilstra

Expositie Let’s YouTube in teken van Beauty en Fashion

Expositie Let’s YouTube in teken van Beauty en Fashion0 ?php the_title() ?>990 dagen geleden
Beauty & the Beast Fashionweek

Disney’s Beauty & the Beast inspiratie voor Amsterdam FashionWeek

Disney’s Beauty & the Beast inspiratie voor Amsterdam FashionWeek0 ?php the_title() ?>1002 dagen geleden
Mediamarkt kassa's

Veel Virtual Reality onder de kerstboom volgens Media Markt

Veel Virtual Reality onder de kerstboom volgens Media Markt0 ?php the_title() ?>1003 dagen geleden
ToS Women

LEXSON bootst showroom een-op-een na tijdens Amsterdamse Modefabriek

LEXSON bootst showroom een-op-een na tijdens Amsterdamse Modefabriek0 ?php the_title() ?>1004 dagen geleden
Modewinkel Amsterdam

Marketing Amsterdamse modewinkels ouderwets

Marketing Amsterdamse modewinkels ouderwets0 ?php the_title() ?>1010 dagen geleden
Startup of the year

Modelabel Stieglitz is Glamour’s Start-up of the Year

Modelabel Stieglitz is Glamour’s Start-up of the Year0 ?php the_title() ?>1012 dagen geleden
Virtual reality op de fiets

Marketingprofessionals verwachten toename virtual reality en chatbots

Marketingprofessionals verwachten toename virtual reality en chatbots0 ?php the_title() ?>1018 dagen geleden
Fashionchick

Fashionchick bepaalt wat Nederlandse vrouw aandoet

Fashionchick bepaalt wat Nederlandse vrouw aandoet0 ?php the_title() ?>1029 dagen geleden
Goede tijden Slechte tijden Nina Bing

Goede tijden voor wefashion.com door product placement

Goede tijden voor wefashion.com door product placement0 ?php the_title() ?>1037 dagen geleden
DSquared Beijing

DSquared2 opent flagship stores in Rotterdam en Amsterdam

DSquared2 opent flagship stores in Rotterdam en Amsterdam0 ?php the_title() ?>1047 dagen geleden
L'Homo Jan Versteegh & Tim Hofman

ELLE Style Awards en L’HOMO mogelijk winnaar Mercur Marketingactie

ELLE Style Awards en L’HOMO mogelijk winnaar Mercur Marketingactie0 ?php the_title() ?>1058 dagen geleden
Marly van der Velden Nina uit GTST

WE Fashion wikkelt zich in Goede Tijden Slechte Tijden

WE Fashion wikkelt zich in Goede Tijden Slechte Tijden0 ?php the_title() ?>1072 dagen geleden
The Social Mirror kledingadvies

Modevloggers geven eerlijk kledingadvies via The Social Mirror op Hoog Catherijne

Modevloggers geven eerlijk kledingadvies via The Social Mirror op Hoog Catherijne0 ?php the_title() ?>1096 dagen geleden
Kate Moss Kunsthal van Peter Lindbergh

Internationale topmodellen promoten fotoexpositie op Centraal Station Rotterdam

Internationale topmodellen promoten fotoexpositie op Centraal Station Rotterdam0 ?php the_title() ?>1109 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!