Home | retail | Oersoep, Lego-actie en Amsterdam Centraal Station winnen NRW Marketing prijs

Oersoep, Lego-actie en Amsterdam Centraal Station winnen NRW Marketing prijs

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 14/04/2017 om 15:47

Oersoep, Lego-actie en Amsterdam Centraal Station winnen NRW Marketing prijs

De NRW Marketingprijs wordt jaarlijks uitgereikt door de Nederlandse Raad Winkelcentra. De prijzen zijn bestemd voor de meest innovatieve, inspirerende en effectieve marketinginspanningen voor een winkelgebied. Er zijn twee categorieën: Beste event en Beste campagne. Tevens is er een Publieksprijs.

De winnaars zijn in samenwerking met Exterion Media op abri’s bekend gemaakt in het eigen winkelcentra. NS Amsterdam Centraal kreeg de prijs voor de campagne: Eersteklas shoppen op het station. Stadshart Amstelveen en eigenaar Unibail Rodamco werden vanwege Unexpected Adventure: The LEGO Experience onderscheiden in de categorie acties en evenementen.

Bouwinvest en Urban Solutions wonnen de NRW Marketing Publieksprijs voor de herpositionering van de Beurspassage Amsterdam, onderdeel van het project Nowadays. In opdracht van institutioneel belegger Bouwinvest creëerde Urban Solutions door middel van storytelling langdurige samenwerkingen en grote betrokkenheid bij alle retailers en stakeholders. Een resultaat dat nog verder werd versterkt met creatieve, kostenefficiënte activaties. De campagne resulteerde uiteindelijk in ruim een half miljoen euro aan publiciteitswaarde in binnen- en buitenland en een dagelijkse stroom enthousiaste bezoekers en toeristen.

De nieuwe passage werd voorzien van het totaalkunstwerk van kunstenaarsduo Arno&Iris (bekend van de plafondafbeelding Horn of Plenty in de Markthal Rotterdam) en Hans van Bentem (bekend van onder andere zijn beroemde kroonluchters uit de ‘Flowerbomb’ campagne van Viktor & Rolf). Oersoep is een ode aan de Amsterdamse grachten. In het kunstwerk zijn onderdelen terug te zien die het verhaal van de stad vertellen: de penselen van Rembrandt, de talrijke verdronken fietsen, zeemanstattoo’s, de symmetrie van de Amsterdamse herenhuizen en nog veel meer.

Urban Solutions en Bouwinvest zijn trots dat zij namens deze vakgenoten de Publieksprijs 2017 in ontvangst mochten nemen. Linda Annink, directeur Urban Solutions: “Het winnen van de NRW Marketing Publieksprijs is voor ons een enorme erkenning van onze creativiteit en van het vak. Wij zijn onze opdrachtgever Bouwinvest dankbaar dat zij ons de kans hebben geboden om dit bijzondere project op een innovatieve manier in de markt te zetten. Dat vergt lef, maar vooral vertrouwen in elkaar. Die geweldige samenwerking heeft geleid tot dit succes.” Ines van Steenbergen, teamleider Vastgoedmarketing en Communicatie Bouwinvest: ”Dit is echt een uniek project dat op veel gebieden een voorbeeld is voor herontwikkelingen in een binnenstedelijke setting en ook hoe je dat in een brede samenwerking en met inschakeling van moderne media en up-to-date strategieën in de markt zet. Daar zijn we met elkaar best trots op!”

Tags

BouwinvestBouwinvest Urban SolutionsUrban Solutions NRWNRW Stadshart AmstelveenStadshart Amstelveen NRW Marketing AwardsNRW Marketing Awards Station Amsterdam CentraalStation Amsterdam Centraal Nederlandse SpoorwegenNederlandse Spoorwegen OersoepOersoep Unibail-RodamcoUnibail-Rodamco ExterionExterion

Comments

Kenmerken

IKEA gaat samenwerken met onder andere adidas, LEGO Group en Saint Heron. Dat is aangekondigd tijdens de Democratic Design Days in Älmhult, Zweden.

IKEA gaat samenwerken met adidas, LEGO en Saint Heron

IKEA gaat samenwerken met adidas, LEGO en Saint Heron0 ?php the_title() ?>549 dagen geleden
Mannen tussen de 18 en 34 jaar uit Nederland en het VK worden met campagne Enjoy & Respect aangesproken op gedrag dat in Amsterdam niet wordt getolereerd.

Lawaai, dronkenschap, afval en wildplassen niet meer getolereerd door Amsterdam Marketing

Lawaai, dronkenschap, afval en wildplassen niet meer getolereerd door Amsterdam Marketing0 ?php the_title() ?>558 dagen geleden
Den Haag, Dordrecht, Leeuwarden en Tilburg genomineerd voor Nationale Citymarketing Trofee in categorie met meer dan 100.000 inwoners. In de categorie gemeenten tot 100.000 inwoners maken Doetinchem, Lelystad, Woerden en Zandvoort kans op de prestigieuze trofee. De uitreiking vindt plaats op maandag 4 juni in de Culturele Hoofdstad Leeuwarden tijdens het Nationaal Congres Citymarketing.

Wie wint Nationale Citymarketing Trofee 2018?

Wie wint Nationale Citymarketing Trofee 2018?0 ?php the_title() ?>586 dagen geleden
De NRW Marketing Award is bekroning voor meest innovatieve, inspirerende en effectieve marketinginspanningen voor een winkelgebied in twee categorieën.

Koopgoot, Oostpoort Amsterdam en Stadshart Amstelveen maken kans op NRW Marketing Award

Koopgoot, Oostpoort Amsterdam en Stadshart Amstelveen maken kans op NRW Marketing Award0 ?php the_title() ?>637 dagen geleden
Tijdens International Condom Day en om dit bijzondere feest te vieren, pakt AIDS Healthcare Foundation (AHF) flink uit. De stichting deelt vijfduizend gratis ‘love condoms’ uit op en rondom station Amsterdam Centraal. Daarnaast parkeert het AHF een knalornje bus aan de IJ-zijde. In deze mobiele checkpoint zijn gratis hiv-sneltesten af te nemen. Het fonds wil met de kleurrijke gebeurtenis aandacht vragen voor het belang van veilige seks en de preventie van soa’s, hiv en ongewenste zwangerschappen.

AIDS Healthcare Foundation deelt gratis condooms en hiv-testen uit

AIDS Healthcare Foundation deelt gratis condooms en hiv-testen uit0 ?php the_title() ?>665 dagen geleden
De CEO’s van Unilever, The LEGO Foundation en IKEA Group hebben op het World Economic Forum in Davos de Real Play Coalition aangekondigd. Deze nieuwe beweging wil een halt toeroepen aan de wereldwijde speelcrisis. De oprichters van de coalitie, inclusief mediapartner National Geograhic, roepen opvoeders, onderwijzers, beleidsmakers en politici op mee te werken aan het stimuleren van speelmogelijkheden die bijdragen aan het leervermogen en de creatieve ontwikkeling van kinderen door spelen.

Unilever, The LEGO Foundation en IKEA gaan samen spelen

Unilever, The LEGO Foundation en IKEA gaan samen spelen0 ?php the_title() ?>682 dagen geleden
Reizigers en passanten op Amsterdam Centraal die behoefte hebben aan een powernap, kunnen terecht in de Auping Lil' Recharge Room bij Lil' Amsterdam.

Powernappen bij Auping op Amsterdam Centraal

Powernappen bij Auping op Amsterdam Centraal0 ?php the_title() ?>692 dagen geleden
Themajaren bieden goede aanknopingspunten om (inter)nationale bezoekers te spreiden. NBTC organiseert in 2019 daartoe Rembrandt & de Gouden Eeuw.

Na succesvol Mondriaan tot Dutch Design jaar volgt Rembrandt & de Gouden Eeuw

Na succesvol Mondriaan tot Dutch Design jaar volgt Rembrandt & de Gouden Eeuw0 ?php the_title() ?>717 dagen geleden
Lilly Huijbreghts (events en activaties), Tara Pauli (concept en content) en Machteld Beekhuis (adviseur gebiedsmarketing) toegetreden tot Urban Solutions.

Urban Solutions breidt team uit

Urban Solutions breidt team uit0 ?php the_title() ?>725 dagen geleden
De NRW jaarprijs is een prestigieuze prijs voor de beste retailontwikkeling van Nederland. Winkelcentrum Kerkelanden Hilversum van DELA heeft gewonnen.

Winkelcentrum Kerkelanden Hilversum van DELA wint NRW Jaarprijs 2017

Winkelcentrum Kerkelanden Hilversum van DELA wint NRW Jaarprijs 20170 ?php the_title() ?>821 dagen geleden
De nieuwe chatbot Goochem van Amsterdam Marketing gidst in cultuur geïnteresseerde gebruikers via Facebook Messenger online door Amsterdam en de regio.

Chatbot Goochem gidst door cultureel aanbod Amsterdam

Chatbot Goochem gidst door cultureel aanbod Amsterdam0 ?php the_title() ?>824 dagen geleden
Exterion liet de onderzoeksresultaten van 136 Out-of-Home campagnes analyseren door de faculteit Communicatiewetenschappen van de Vrije Universiteit Amsterdam. De unieke studie, mede mogelijk gemaakt door memo2, onderzocht enerzijds de kracht van herhaalde blootstelling aan buitenreclame en anderzijds de invloed van creatie op de effectiviteit van buitenreclame. Er blijken zes aspecten invloed te hebben op de Brand Uplift van een Out-of-Home-campagne. Het gaat om Informatiecues, Contrast, Nostalgie, Visueel vs Tekstueel, Brand Awereness en Aankoopintentie.

Hoe trek je efficiënt de aandacht van de consument?

Hoe trek je efficiënt de aandacht van de consument?0 ?php the_title() ?>847 dagen geleden
Bol.com lanceert samen met LEGO het kidsplatform: Speelfilmpjes voor en door kinderen. Met informatie maar kinderen (2 tot 14 jaar) kunnen ook zelf bouwen.

Bol.com en LEGO bouwen nieuw kidsplatform

Bol.com en LEGO bouwen nieuw kidsplatform0 ?php the_title() ?>861 dagen geleden
Kinetic en Exterion ontwikkelden voor Unilever een nieuwe strategie: abricampagnes van meerdere weken. Eerste onderzoeksresultaten tonen meer effect.

Meerweekse abricampagnes hebben meer effect voor Unilever

Meerweekse abricampagnes hebben meer effect voor Unilever0 ?php the_title() ?>871 dagen geleden
NS proRail

NS en ProRail achtervolgen reizigers op zes stations

NS en ProRail achtervolgen reizigers op zes stations0 ?php the_title() ?>908 dagen geleden
NRW Jaarprijs

Nowadays, Beverhof, Kerkelanden, Hanzewijk en AaBe Fabriek genomineerd voor NRW Jaarprijs

Nowadays, Beverhof, Kerkelanden, Hanzewijk en AaBe Fabriek genomineerd voor NRW Jaarprijs0 ?php the_title() ?>923 dagen geleden
retail ranking 2017

Consument kan 10% van de winkelketens wel missen!

Consument kan 10% van de winkelketens wel missen!0 ?php the_title() ?>923 dagen geleden
Markthal Provast

Markthal is het beste winkelcentrum ter wereld

Markthal is het beste winkelcentrum ter wereld0 ?php the_title() ?>931 dagen geleden
Cushman & Wakefield NRW Paagman Yoghurt Barn Rituals

Paagman, Rituals en Yoghurt Barn zijn de beste retailers!

Paagman, Rituals en Yoghurt Barn zijn de beste retailers!0 ?php the_title() ?>934 dagen geleden
DROPSTUFF.nl Bussemaker Venetie Amsterdam kunstwerk

Kinderattractie tegen verpretparkisering

Kinderattractie tegen verpretparkisering0 ?php the_title() ?>943 dagen geleden
Dinsdag 2 mei om 10 uur opent de eerste Amsterdamse TK Maxx in winkelcentrum Westmarket aan het Osdorpplein. Ruim een week later, op donderdag 11 mei om 10 uur, opent de tweede Amsterdamse vestiging haar deuren in winkelcentrum de Amsterdamse Poort in Amsterdam-Zuidoost.

TK MAXX opent in mei twee winkels in Amsterdam

TK MAXX opent in mei twee winkels in Amsterdam0 ?php the_title() ?>979 dagen geleden
Beurspassage Amsterdam

Oersoep en Halloween Dog Parade maken kans op NRW Marketing Award 2017

Oersoep en Halloween Dog Parade maken kans op NRW Marketing Award 20170 ?php the_title() ?>1021 dagen geleden
Winkel Rotterdam

Worldwide web grootste winkelcentrum Randstad

Worldwide web grootste winkelcentrum Randstad0 ?php the_title() ?>1033 dagen geleden
Pokemon Go onderweg

Duizend PokéStops in winkelcentra van Unibail-Rodamco

Duizend PokéStops in winkelcentra van Unibail-Rodamco0 ?php the_title() ?>1061 dagen geleden
Winkel Jan Bijl

Winkelhuren zijn in twee derde van de centra gedaald

Winkelhuren zijn in twee derde van de centra gedaald0 ?php the_title() ?>1070 dagen geleden
Virtual reality op de fiets

Marketingprofessionals verwachten toename virtual reality en chatbots

Marketingprofessionals verwachten toename virtual reality en chatbots0 ?php the_title() ?>1097 dagen geleden
Dinos in de hoven

Inschrijving voor de NRW Marketingprijs is weer geopend

Inschrijving voor de NRW Marketingprijs is weer geopend0 ?php the_title() ?>1128 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!