Home | sponsoring | Nederlands bedrijf prominent aanwezig op Alibaba’s Singles Day feestje

Nederlands bedrijf prominent aanwezig op Alibaba’s Singles Day feestje

Geplaatst door Jeroen Veenstra in sponsoring op 13/11/2017 om 09:40

Het Nederlandse bedrijf Eurail.com was gisteravond onderdeel van de grote live show die Alibaba organiseerde ter afsluiting van Double 11 (Singles Day). In de laatste tien minuten van dit evenement, vlak voordat de omzet van het koopfestijn bekend werd gemaakt, gaven vijf internationale partners een korte presentatie over hun samenwerking met de Chinese webwinkelgigant. Eurail.com verkoopt via Alibaba Eurail treinpassen in China.

Vlak voordat Alibaba de nieuwe recordomzet (ruim 25 miljard dollar) van Singles Day bekend maakte tijdens de afsluiting van het koopfestijn stapte Thom Valks namens Eurail.com nog even het podium op. Vijf internationale partners mochten een korte presentatie geven over hun samenwerking met de Chinese webwinkelgigant. Eurail.com verkoopt via Alibaba Eurail treinpassen in China.

De Customer Service Coördinator bij Eurail.com sprak in het Chinees op het podium over de samenwerking met Fliggy, het reisplatform van Alibaba. Het Nederlandse e-commerce bedrijf lanceerde in 2015 als eerste Europese reisorganisatie een flagshipstore op Fliggy. Daarnaast maakt Eurail.com gebruik van populaire Chinese social media kanalen, zoals Aliwangwang (een messenger dienst van Alibaba), Weibo (de Chinese variant van Twitter) en Youku (de Chinese variant van Youtube) voor klantcontacten en marketingactiviteiten.

”Afgelopen avond was een van de meest bijzondere ervaringen van mijn leven,” kijkt Valks terug. ”Mijn presentatie is door ongeveer 50 miljoen mensen wereldwijd gevolgd via Youku. Op kantoor is mijn publiek ongetwijfeld een stuk kleiner, maar ik geef dan met net zoveel plezier weer reisadvies aan onze klanten in Nederland, China of waar ook ter wereld.”

”Wij zijn nu vijf jaar actief op de Chinese markt. Onze deelname aan dit spektakel is een belangrijke mijlpaal in onze samenwerking met Fliggy. Enkele tienduizenden Chinese toeristen hebben dankzij onze webshop Europa per trein ontdekt. Dat aantal groeit nog steeds, zeker nu steeds meer Chinese toeristen kiezen voor een individuele reis in plaats van een groepsreis,” zegt Brenda van Leeuwen, CEO van Eurail.com.

Eurail.com is een snelgroeiend bedrijf dat treinpassen verkoopt waarmee reizigers door Europa kunnen reizen met één pas. Het verkoopt Interrail Passen aan Europese bewoners en Eurail Passen aan niet-Europeanen. In 2016 verkocht het bedrijf 136.800 Interrail Passen en 136.600 Eurail Passen. Eurail.com is één van de grootste online reisorganisaties in Nederland en behaalde in 2016 een omzet van 88 miljoen euro. Het bedrijf heeft ongeveer 100 werknemers van 20 verschillende nationaliteiten.

Na de presentatie maakte Alibaba bekend dat de omzet van Alibaba tijdens 11-11 39% meer was als in 2016. Ruim 60000 merken en producenten waren beschikbaar. Er kwamen bestellingen uit 225 landen. De meeste bestellingen kwamen uit Japan, Verenigde Staten, Australië, Duitsland en Zuid-Korea.

Tags

Eurail.comEurail.com Thom ValksThom Valks ChinaChina AlibabaAlibaba

Comments

Kenmerken

EasyToys, een onderdeel van EDC Retail, uit Veendam, is toegetreden tot Tmall, de B2C online platform van Alibaba Group, om erotische lifestyleproducten in China aan meer dan 552 miljoen actieve consumenten op het platform aan te bieden. EasyToys biedt een breed assortiment aan producten op de Tmall-platform, waaronder items van de huismerken EasyToys, Boners, FPPR en EasyGlide en andere  erotische merken zoals Lelo en Durex.

Easytoys brengt erotische lifestyleproducten naar Alibaba

Easytoys brengt erotische lifestyleproducten naar Alibaba0 ?php the_title() ?>344 dagen geleden
Roadmap, het mobiele reisplatform voor multinationals, heeft een financieringsronde van 4 miljoen euro voltooid. De ronde werd geleid door Newion Investments en de oprichters. Newion Investments richt zich op leveranciers van B2B-bedrijfssoftware met een wereldwijd bereik in een vroeg stadium. Newion staat bekend om haar succesvolle investering in Collibra en vele andere bedrijven binnen eerdere fondsen.

Roadmap haalt 4 miljoen euro groeigeld op

Roadmap haalt 4 miljoen euro groeigeld op0 ?php the_title() ?>350 dagen geleden
De interesse van zogeheten platformbedrijven als Amazon in de boodschappenmarkt is een waarschuwing voor supermarkten in Nederland. Voor de meeste dagelijkse boodschappen is de kans op een grootschalige verschuiving van verkoop via winkels en webwinkels naar dergelijke platformbedrijven weliswaar klein en ontwricht de branche niet.

Amazon ontwricht supermarkt in Nederland niet

Amazon ontwricht supermarkt in Nederland niet0 ?php the_title() ?>404 dagen geleden
Het van oorsprong Duitse e-commerce-bedrijf commercetools heeft aan de Herengracht in Amsterdam het hoofdkwartier voor de Benelux en Noord Europa geopend. Commercetools is een internationaal succesvol technologiebedrijf dat een nieuwe vorm van e-commerce mogelijk maakt: Everywhere Commerce. Het cloud-platform van het bedrijf stelt retailers en e-commerce spelers in staat, hun producten en diensten via elk Omni-Channel kanaal aan te bieden en te verkopen.

Commercetools strijkt neer in Amsterdam

Commercetools strijkt neer in Amsterdam0 ?php the_title() ?>421 dagen geleden
Door de enorme waardestijging van Amazon is Jeff Bezos dit jaar voor het eerst de rijkste persoon ter wereld. Hij is goed voor ruim 100 miljard dollar, nog nooit had iemand zoveel geld! Hij neemt de toppositie in de door Forbes opgestelde lijst over van Bill Gates die het met 90 miljard dollar moet doen.

Jeff Bezos is als baas van Amazon goed voor 100 miljard dollar

Jeff Bezos is als baas van Amazon goed voor 100 miljard dollar0 ?php the_title() ?>440 dagen geleden
Eurail.com, één van de grootste online reisorganisaties in Nederland, kiest voor Adobe Experience Manager als geavanceerd content management systeem voor haar wereldwijde webshop. Dit biedt het snelgroeiende e-commercebedrijf, dat treinpassen verkoopt waarmee reizigers door Europa kunnen reizen met één pas, meer flexibiliteit en snelheid in het publiceren van content. Naast het content management systeem (CMS) wordt ook het e-commerce platform vernieuwd met behulp van commercetools. Dankzij de integratie tussen beide systemen wordt het voor Eurail.com mogelijk om de klantbeleving verder te verbeteren, het beheer te vereenvoudigen en eenvoudig API’s te ontwikkelen voor de koppeling met partners. De nieuwe webshop wordt naar verwachting in de zomermaanden opgeleverd.

Adobe en Commercetools zetten Eurail op juiste spoor

Adobe en Commercetools zetten Eurail op juiste spoor0 ?php the_title() ?>449 dagen geleden
Het Nederlandse e-commercebedrijf dat wereldwijd Interrail en Eurail treinpassen verkoopt, maakt een vliegende start in 2018 met een campagne rond Blue Monday. Met content over mooie en opbeurende bestemmingen in Europa en een kortingsactie, veranderde het Utrechtse bedrijf de somberste dag van het jaar naar een mooi vakantievooruitzicht. Wereldwijd verkocht Eurail.com in zes dagen bijna 4.000 treinpassen, ongeveer drieëneenhalf keer meer dan in dezelfde periode vorig jaar.

Zo verkocht Eurail heel veel meer treinpassen dan in dezelfde periode vorig jaar!

Zo verkocht Eurail heel veel meer treinpassen dan in dezelfde periode vorig jaar!0 ?php the_title() ?>483 dagen geleden
Hoewel cross-border shoppen steeds laagdrempeliger wordt gemaakt, zijn er toch nog een aantal culturele verschillen tussen de shops waar consumenten zich niet altijd van bewust zijn. Shop veilig je kerstcadeaus bij elkaar en kom niet voor verrassingen te staan tijdens het winkelen bij online webgiganten uit Amerika en Azië. Trusted Shops helpt je de vier belangrijkste culturele valkuilen te herkennen en omzeilen.

Trusted Shops waarschuwt voor buitenlandse webgiganten

Trusted Shops waarschuwt voor buitenlandse webgiganten0 ?php the_title() ?>519 dagen geleden
Waarom is het noodzaak dat Nederlandse e-retailers buitenlandse feestdagen zoals Valentijnsdag, Black Friday en Cyber Monday en nu ook Singles day adopteren en wat is het verband met cross-border shopping? Internationaal vertrouwensmerk Trusted Shops legt het uit.

Geadopteerde feestdagen bieden online shoppers meer kortingen

Geadopteerde feestdagen bieden online shoppers meer kortingen0 ?php the_title() ?>557 dagen geleden
In Azië is Singles Day het grootste winkelfenomeen. Bol.com introduceert in navolging op 11 november (11/11) een extra Nederlandse feestdag.

Bol haalt het fenomeen Singles Day naar Nederland

Bol haalt het fenomeen Singles Day naar Nederland0 ?php the_title() ?>561 dagen geleden
Daniel Wellington maakt gebruik van de software van Adyen, en aanleiding voor een Engelstalige blog: 5 hacks to boost your checkout conversions.

Hoe Adyen de checkout conversie bij Daniel Wellington met 5 hacks doet toenemen

Hoe Adyen de checkout conversie bij Daniel Wellington met 5 hacks doet toenemen0 ?php the_title() ?>564 dagen geleden
vermogens RTL Z zendt serie uit over vermogende (bekende en minder bekende) Nederlanders en besteedt aandacht aan onder meer Balr, Elske Doets en modetweeling Julie en Marie Reinders.

RTL Z toont Vermogens in Nederland

RTL Z toont Vermogens in Nederland0 ?php the_title() ?>568 dagen geleden
Van de 1000 bedrijven met het grootste R&D budget ter wereld, hebben 16 hun hoofdkantoor in Nederland. Zij besteedden in 2017 16.1 miljard euro aan onderzoek en ontwikkeling, een stijging van 160 procent ten opzichte van vorig jaar. Koploper is investeringsmaatschappij Exor. Philips, vorig jaar de winnaar, moet nu genoegen nemen met een derde plek. Dat blijkt uit de dertiende Innovation Index van Strategy&, onderdeel van accountants- en advieskantoor PwC.

Exor, Airbus en Philips meest innovatieve bedrijven in Nederland

Exor, Airbus en Philips meest innovatieve bedrijven in Nederland0 ?php the_title() ?>573 dagen geleden
Ecommerce Foundation heeft wereldwijd ecommerce keurmerk gelanceerd: Safe.Shop om consumentenvertrouwen te versterken en digitale handel te stimuleren. 

Wereldwijd Ecommerce keurmerk Safe.Shop start in 12 landen

Wereldwijd Ecommerce keurmerk Safe.Shop start in 12 landen0 ?php the_title() ?>581 dagen geleden
Consumenten hebben steeds minder vertrouwen in wat merken online doen. Veel bedrijven worstelen daarmee. Bijna de helft van de Nederlanders (46%) is terughoudend – op het achterdochtige af – als het gaat om het monitoren van hun online activiteiten. Zelfs als het hun leven gemakkelijker maakt, hebben ze het liever niet. Ze verkiezen privacy boven gemak. Dat blijkt uit de  studie Connected Life van Kantar TNS.

Bijna helft Nederlanders achterdochtig over wat merken online doen

Bijna helft Nederlanders achterdochtig over wat merken online doen0 ?php the_title() ?>582 dagen geleden
Ger Boersma is directeur bij Vertical Retailing, onlangs verscheen zijn boek Retail in Oorlog. Hij beschrijft de mogelijkheden van spraakgestuurde systemen.

Blog: Alexa, welke apotheek heeft zondagdienst?

Blog: Alexa, welke apotheek heeft zondagdienst?0 ?php the_title() ?>593 dagen geleden
Het Amsterdamse digitale mediabedrijf Zoomin.TV versterkt zijn wereldwijde marktpositie met deals met Facebook en Tencent, bekend van WeChat.

Zoomin.TV haalt Facebook en WeChat-eigenaar Tencent binnen

Zoomin.TV haalt Facebook en WeChat-eigenaar Tencent binnen0 ?php the_title() ?>629 dagen geleden
KLM laat klanten tickets en diensten betalen via online betaaldienst WeChat Pay en is eerste niet-Chinese luchtvaartmaatschappij die dat doet.

KLM biedt als eerste niet-Chinese luchtvaartmaatschappij WeChat Pay aan

KLM biedt als eerste niet-Chinese luchtvaartmaatschappij WeChat Pay aan0 ?php the_title() ?>635 dagen geleden
China Sinolink Express Nic. Oud

Sinolink Express en Nic. Oud op weg naar Chinese markt

Sinolink Express en Nic. Oud op weg naar Chinese markt0 ?php the_title() ?>692 dagen geleden
CES Tosti Creative

Hoe je een elektronica beurs in China leuk maakt!

Hoe je een elektronica beurs in China leuk maakt!0 ?php the_title() ?>701 dagen geleden
KLM WeChat Twitter Messenger

KLM verspreidt vluchtinformatie ook via Twitter en WeChat

KLM verspreidt vluchtinformatie ook via Twitter en WeChat0 ?php the_title() ?>714 dagen geleden
car2go car2share autodeelconcept

Car2go breidt uit in China door fusie met autodeelconcept Car2Share

Car2go breidt uit in China door fusie met autodeelconcept Car2Share0 ?php the_title() ?>746 dagen geleden
KLM KLM Cargo Ouwehands Dierenpark Panda's

KLM begeleidt reuzenpanda’s vanuit China naar Ouwehands Dierenpark in Rhenen

KLM begeleidt reuzenpanda’s vanuit China naar Ouwehands Dierenpark in Rhenen0 ?php the_title() ?>797 dagen geleden
Adyen

Adyen is goed voor 90 miljard

Adyen is goed voor 90 miljard0 ?php the_title() ?>831 dagen geleden
Olympic channel interview

IOC en Alibaba Group lanceren langdurig samenwerkingsverband

IOC en Alibaba Group lanceren langdurig samenwerkingsverband0 ?php the_title() ?>851 dagen geleden
Amazon werkruimte

Zalando, Amazon en Alibaba zitten toevallig in de retail!

Zalando, Amazon en Alibaba zitten toevallig in de retail!0 ?php the_title() ?>853 dagen geleden
WeChat

Hoe zet je de Chinese lifestyle-app WeChat in?

Hoe zet je de Chinese lifestyle-app WeChat in?0 ?php the_title() ?>862 dagen geleden
Webstock CCV Shop

Ivo Rupert (CCV Shop): Als de klant niet succesvol is, zijn wij dat ook niet

Ivo Rupert (CCV Shop): Als de klant niet succesvol is, zijn wij dat ook niet0 ?php the_title() ?>883 dagen geleden
Alibaba Benelux

Op excursie naar Alibaba

Op excursie naar Alibaba0 ?php the_title() ?>887 dagen geleden
Virtual reality op de fiets

Marketingprofessionals verwachten toename virtual reality en chatbots

Marketingprofessionals verwachten toename virtual reality en chatbots0 ?php the_title() ?>895 dagen geleden
Fraude masker

Ruim 1,7 miljoen schade door zakelijke identiteitsfraude

Ruim 1,7 miljoen schade door zakelijke identiteitsfraude0 ?php the_title() ?>904 dagen geleden
Black Friday bij target

Black Friday werpt schaduw vooruit

Black Friday werpt schaduw vooruit0 ?php the_title() ?>909 dagen geleden
Advertenties in de stad

Column: Hoe verandert Retail de komende 10 jaar?

Column: Hoe verandert Retail de komende 10 jaar?0 ?php the_title() ?>916 dagen geleden
ICT ranglijst microsoft

Nederland doet niet mee in de Global ICT 50-ranglijst 2016

Nederland doet niet mee in de Global ICT 50-ranglijst 20160 ?php the_title() ?>918 dagen geleden
Chinees fenomeen Single's day

Webshops spelen in op Chinees fenomeen Singles’ Day

Webshops spelen in op Chinees fenomeen Singles’ Day0 ?php the_title() ?>921 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!