Home | reclame | KPN rijdt geen scheve schaats als sponsor van het jaar

KPN rijdt geen scheve schaats als sponsor van het jaar

Geplaatst door Jeroen Veenstra in reclame op 27/11/2016 om 17:24

KPN schaatsen

Sven Kramer schaatst alweer rond in zijn strakke pak, rijkelijk voorzien van het KPN-beeldmerk. Mede door de ondersteuning van de schaatssport is KPN uitgeroepen tot Sponsor van het Jaar 2016. Ook hun overige campagnes zoals Zilverlijn KPN Mooiste Contactfonds, Nationaal Ouderenfonds en de partnership met het tv-programma Dance, Dance, Dance maakten dat de telecomprovider Jumbo heeft opgevolgd als Sponsor van het Jaar. De uitreiking vond plaats tijdens de Awardshow van de SponsorRing in de Kromhouthal in Amsterdam.

Bestuurslid Jan Paul de Wildt: ”Hoewel geen van de drie nominaties konden worden omgezet in een SponsorRing, viel KPN toch weer op door zijn brede en dominante aanwezigheid. KPN is immer een onderscheidende sponsor die zich laat gelden op vele gebieden zoals sport, cultuur en maatschappij.”

Boskalis, Samsung, WE Fashion, Van Lanschot Bankiers en Amsterdam City Swim wonnen eveneens prijzen. Dance4life ging met de eer strijken in de nieuwe categorie Smart Budget. Er waren dit jaar ook Oeuvre Awards voor de jarenlange sponsorinspanningen voor Philips en Randstad. Hans Erik Tuijt, global Sponsorship director Heineken International, is benoemd tot Sponsorpersonality van het jaar 2016.

Hoewel het aantal inzendingen iets lager lag dan vorig jaar was volgens het bestuur de kwaliteit van de cases wederom van hoog niveau. ”De kracht van dit jaar is absoluut dat we een breed en sterk palet aan winnaars hebben,” is het bestuur van mening. De hoofdjury van de SponsorRingen, onder voorzitterschap van Jan Willem Brüggenwirth, beoordeelde de door de vijf vakjury’s vastgestelde nominaties op effectiviteit, creativiteit en maatschappelijke impact.

Boskalis won overtuigend in de categorie Maatschappij met hun campagne The ocean cleanup’s North Sea prototype test. Met dit project heeft volgens de jury Boskalis zeer overtuigend het probleem van de plastic soup benoemd.

Samsung won met de Olympische Spelen VR campagne met Dorian van Rijsselberghe een SponsorRing in de categorie Sport. ”Mooie activatie en exercitie met eigen producten van Samsung waardoor het merk in de kernwaarden naar voren komt. Goede doorvertaling van het mondiale IOC-sponsorship naar het lokale Nederland. Een snelle commerciële actie die efficiënt en authentiek is uitgevoerd,” blijkt uit het juryrapport.

WE Fashion ging met de eer strijken in de categorie Entertainment & Events en won een SponsorRing met The Voice Kids. Volgens het juryrapport scoort deze case hoog op effectiviteit. ”Met weinig budget heeft WE Fashion met de deelname aan dit zeer populaire tv-programma een indrukwekkende storetraffic weten te realiseren. Een originele en inhoudelijk sterke case die alle doelstellingen heeft behaald.”

Van Lanschot Bankiers won een SponsorRing in de categorie Kunst en Cultuur met de case over het Van Gogh Museum. De jury roemde vooral de activatie ‘die consistent, stijlvol en verfrissend is’ en spreekt de hoop uit dat Van Lanschot Bankiers een lange termijn relatie aangaat met het museum.

In de categorie Gesponsorde ging Amsterdam City Swim met de hoofdprijs ervandoor. De jury roemde vooral de innovaties die aan het concept zijn toegevoegd zoals de Amsterdam Late Night Swim en het verder uitbouwen van de Kidsswim. Uit het juryrapport: ”Groot respect voor de manier waarop het event in korte tijd is uitgebouwd tot een internationaal evenement met versies in Londen en New York. Dankzij de participatie van grote mediapartijen zoals RTL, de Telegraaf, Veronica en Interbest is het event extreem zichtbaar en top of mind in Nederland.”

Dance4life werd als beste beoordeeld in de nieuwe categorie Smart Budget. Met dance4life Situation Room heeft deze organisatie volgens de jury een heel nieuwe invulling gegeven aan het fenomeen fundraising. Zeven belangrijke sponsoren sloten zich 24 uur op en wisten 500.000 euro op te halen. De jury oordeelde dat dance4life ”Prima out-of-the-box heeft gedacht en een briljant event heeft georganiseerd. Heel klein en charmant, maar uiterst doelmatig. Met de Situation Room heeft dance4life veel impact gecreëerd met extreem weinig budget.”

Hans Erik Tuijt, global Sponsorship director Heineken International, is door het bestuur van de SponsorRingen uitgeroepen tot Sponsorpersonality van het jaar 2016. Volgens het bestuur is Tuijt een echte dealmaker. ”Waar anderen nerveus worden, houdt Hans Erik het hoofd koel en maakt hij de beste deal. Hij weet met minder geld dan de concurrentie grote global properties te overtuigen met Heineken in zee te gaan. Vooral dankzij de marketingbudgetten die Heineken achter een sponsorship zet waarmee grootschalige activaties worden opgezet en een sponsorship centraal in een campagne staat.” Volgens de jury heeft Hans Erik gezorgd voor focus in het sponsorportfolio door middel van langdurige partnerships met Rugby World Cup, UEFA Champions League, James Bond en F1 – als laatste loot – aan de sponsorboom van Heineken.

Dit jaar zijn er twee Oeuvre awards uitgereikt: aan Philips en Randstad. PSV en Philips zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Het is een unieke situatie dat de sponsor ook een van de grondleggers is van een vereniging, aldus het bestuur van de SponsorRingen. De Wildt: ”Dit is het schoolvoorbeeld van sponsoring met een lange adem. PSV en sponsor zijn op een heel intensieve manier met elkaar verweven. Ook de erfenis is goed geregeld door aan te blijven als sponsor. Dit sponsorship is uniek in zijn soort en verdient dan ook niets minder dan een oeuvreprijs.”

Twintig jaar lang was Randstad sponsor van het NOC*NSF. Daar komt dit jaar een einde aan. Deze twee decennia hebben volgens het bestuur geresulteerd in een langdurige en uiterst consequent uitgevoerde activatie. De Wildt: ”Randstad is duurzaam gekoppeld aan de Olympische sport in Nederland. Het schoolvoorbeeld van een sponsorship dat helemaal klopt qua merkcommunicatie en activatie.”

Tags

de Telegraafde Telegraaf VeronicaVeronica BoskalisBoskalis Van Lanschot BankiersVan Lanschot Bankiers Rugby World CupRugby World Cup Amsterdam City SwimAmsterdam City Swim UEFA Champions LeagueUEFA Champions League James BondJames Bond F1F1 NOC*NSFNOC*NSF Dance4LifeDance4Life PhilipsPhilips RandstadRandstad KPNKPN RTLRTL WE FashionWE Fashion SamsungSamsung jumbojumbo

Comments

Kenmerken

Oceans of Energy uit Leiden, de startup die als eerste ter wereld zonnepanelen op zee neer gaat leggen, ontvangt een investering van € 300.000 van investeringsfonds UNIIQ voor de verdere ontwikkeling van een drijvend systeem voor het opwekken van energie met zonnepanelen op zee. Deze zonnecentrales op zee zijn zo gebouwd dat ze meer dan twintig jaar lang de ruwe zee kunnen weerstaan. En dat zonder een negatieve footprint op het milieu achter te laten. De investering werd bekendgemaakt door burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam tijdens het InnovationQuarter Jaarevent. Zonnepanelen op zee Zonnefarms worden al op binnenwateren gebruikt, maar zijn tot nu toe nog nooit op zee toegepast. De destructieve krachten van wind, golven en het zoute water op zee vragen namelijk veel van de robuustheid en de verankering van een dergelijke centrale. Oceans of Energy is het gelukt een succesvol drijvend systeem te ontwikkelen. En de voordelen zijn groot: niet alleen biedt de zee veel meer ruimte om op grote schaal energie op te wekken, maar dankzij de reflectie van het water is de opbrengst per zonnepaneel ook nog eens hoger. Bovendien kunnen in de toekomst de drijvende zonnepanelen gecombineerd worden met de windmolenparken op zee: de jaarlijkse energieopbrengst van dezelfde ruimte wordt dan zelfs vervijfvoudigd. Belangrijk voor het bedrijf is een minimale footprint op het milieu. Onder de sterke samenwerkingspartners – zoals Wageningen University & Research, Energieonderzoek Centrum Nederland (ECN), onderzoeksinstituut TNO en Maritiem Research Instituut Nederland (MARIN) – bevinden zich marine-ecologen die de milieu-impact van de zonnefarm onderzoeken en monitoren. Verdere ontwikkeling Oceans of Energy is opgericht door CEO Allard van Hoeken, voormalig COO van The Ocean Cleanup en Head of New Energy bij Bluewater Energy Services. Van Hoeken: “Door deze investering van UNIIQ kunnen we een grote stap zetten in de verdere ontwikkeling van onze drijvende zonnepanelen op zee en het testen hiervan. Dit doen we in samenwerking met een groot aantal partners. Wij verwachten in de komende 12 maanden voor de eerste keer een volledig werkend systeem op de Noordzee te kunnen leggen”. Oceans of Energy heeft zich recent in Leiden gevestigd, waar ook de eerste werkende systemen geproduceerd zullen worden. Bijzondere missie Voor investeringsfonds UNIIQ betekent de investering de 2e op het gebied van energie. Fondsmanager Liduina Hammer: “De toekomst van duurzame energie is van groot belang voor Nederland en voor de regio Zuid-Holland in het bijzonder. Met deze investering in Oceans of Energy maakt UNIIQ deel uit van de bijzondere missie van het bedrijf. Wij zijn trots om met UNIIQ bij te kunnen dragen aan de belangrijke stappen richting proof-of-concept die Oceans of Energy in de komende periode moet neerzetten”. De eerste steen Bij de aankondiging van de investering overhandigde burgemeester Aboutaleb een symbolische eerste steen aan Oceans of Energy: “Wij hebben ons als regio gecommitteerd aan flexibele, toekomstbestendige energieoplossingen. Met de ondersteuning van dit soort slimme innovaties, nemen we onze verantwoordelijkheid en zetten we concrete stappen in de energietransitie.” Jaarevent over de Next Economy De investering werd bekendgemaakt tijdens het jaarevent van de regionale ontwikkelingsmaatschappij van Zuid-Holland, InnovationQuarter. Dit jaar stond het event in het teken van de Next Economy: welke veranderingen staan ons te wachten op het gebied van digitalisering, circulaire economie, energie, het nieuwe ondernemerschap en de nieuwe inclusieve samenleving.

Zonnepanelen op de ruwe zee

Zonnepanelen op de ruwe zee0 ?php the_title() ?>318 dagen geleden
Samsung en Team Sunweb brengen fans dit wielerseizoen met exclusief foto- en videomateriaal dichterbij hun helden. Zo starten de renners van Team Sunweb tijdens de Tour de France een dagelijkse vlog en krijgen fans via sociale media een uniek kijkje achter de schermen bij de wereldkampioen ploegentijdrit bij zowel de mannen als de vrouwen. De content die Samsung en Team Sunweb hebben ontwikkeld in aanloop naar de Giro d’Italia, is te bekijken via onder andere YouTube. De coureurs van Team Sunweb zullen voor hun vlogs en hun communicatie ondersteund worden met de technologie van Samsung.

Samsung en Team Sunweb brengen fans dichter bij wielerteam met content

Samsung en Team Sunweb brengen fans dichter bij wielerteam met content0 ?php the_title() ?>351 dagen geleden
Motivaction vindt dat oogst aan activatiecampagnes rond Olympische Spelen tegenviel. Samsung (SmartSuit), KPN (schaatsstoel) en Gazelle meest gewaardeerd.

Olympische campagnes van Samsung, KPN en Gazelle het meest gewaardeerd

Olympische campagnes van Samsung, KPN en Gazelle het meest gewaardeerd0 ?php the_title() ?>378 dagen geleden
De Randstad Employer Brand Research wordt onder 12.332 Nederlanders tussen de 18 en 65 jaar uitgevoerd om de aantrekkelijkheid van in totaal 478 bedrijven te bepalen. In het onderzoek scoren werkenden en niet-werkenden werkgevers op onder andere primaire- en secundaire arbeidsvoorwaarden, carrièremogelijkheden, baanzekerheid en werksfeer. Respondenten geven ook antwoord op de vraag welke aspecten van belang zijn om als werkgever aantrekkelijk gevonden te worden. Schiphol Group en Erasmus MC zijn vandaag benoemd tot meest aantrekkelijke werkgevers van 2018. Philips trad toe tot de Hall of Fame en is daarmee een van de twaalf meest aantrekkelijke werkgevers wereldwijd. 

Schiphol Group en Erasmus MC meest aantrekkelijke werkgevers, Philips in Hall of Fame

Schiphol Group en Erasmus MC meest aantrekkelijke werkgevers, Philips in Hall of Fame0 ?php the_title() ?>385 dagen geleden
De kunstcollectie van ICT-partner KPN krijgt een eigen plek in het eerste publiek toegankelijke kunstdepot ter wereld. De samenwerking is door Eelco Blok, CEO van KPN en museumdirecteur Sjarel Ex in het bijzijn van burgemeester Ahmed Aboutaleb bekrachtigd op de bouwplaats van Depot Boijmans Van Beuningen in Rotterdam, waar KPN onlangs met het hoofdkantoor naartoe verhuisde.

ICT-partner KPN toont kunstcollectie in nieuw Depot Boijmans Van Beuningen

ICT-partner KPN toont kunstcollectie in nieuw Depot Boijmans Van Beuningen0 ?php the_title() ?>391 dagen geleden
Corporate branding and consumers on social media is de nieuwste publicatie van SWOCC. Gericht op de juiste social media-architectuur voor merkcommunicatie.

Social media spelen nog steeds een cruciale rol in merkcommunicatie

Social media spelen nog steeds een cruciale rol in merkcommunicatie0 ?php the_title() ?>442 dagen geleden
'Door kinderen te stimuleren te schaatsen, vergroten we de kans dat de nieuwe Sven Kramer ontdekt wordt,' zegt Mark Versteegen, directeur sponsoring van KPN

KPN ontwikkelt hypermoderne schaatsstoel om nieuwe Sven Kramer te ontdekken

KPN ontwikkelt hypermoderne schaatsstoel om nieuwe Sven Kramer te ontdekken0 ?php the_title() ?>463 dagen geleden
Van Lanschot Kempen wil met deze - voor 5 jaar aangegane - samenwerking met Het Concertgebouw de verbinding met kunst en cultuur nog meer versterken. 

Van Lanschot Kempen nieuwe hoofdsponsor van Het Concertgebouw

Van Lanschot Kempen nieuwe hoofdsponsor van Het Concertgebouw0 ?php the_title() ?>469 dagen geleden
Shorttrackers Sjinkie Knegt en Suzanne Schulting schaatsen op de Olympische Winterspelen in PyeongChang met het Samsung SmartSuit. Het innovatieve schaatspak berekent de afstand van de heupen tot het ijs. Als hun houding niet optimaal is, kan de coach een trilling versturen die de rijder direct bij de pols voelt. Zo kan de schaatser zijn houding onmiddellijk aanpassen.

Samsung helpt shorttrackers naar Olympisch goud 

Samsung helpt shorttrackers naar Olympisch goud 0 ?php the_title() ?>476 dagen geleden
De Amsterdam Dance Event gekte is weer toegeslagen. Vijf dagen lang wordt er flink gefeest. FEBO komt met een limited edition snack met energieopwekkende werking om die hard partygangers op de been te houden: De Vlambal.

FEBO komt met energieopwekkende vlambal voor ADE-gangers

FEBO komt met energieopwekkende vlambal voor ADE-gangers0 ?php the_title() ?>555 dagen geleden
Vanaf volgend jaar wordt Vifit Sport, het sportvoedingsmerk van FrieslandCampina, de nieuwe naamgevende partner van het Pro Triathlon Team. Dit is voorafgaande aan de Ironman World Championships in Kona, Hawaii, bekendgemaakt. Tegelijkertijd is meegedeeld dat de Zwitserse fietsenfabrikant BMC zijn partnerschap verlengt. De naam BMC Vifit Sport Pro Triathlon Team wordt van kracht met ingang van volgend jaar. Vifit Sport zal als partner het team ook op het gebied van voeding ondersteunen.

Vifit Sport kondigt naamgevend partnerschap met Pro Triathlon Team aan

Vifit Sport kondigt naamgevend partnerschap met Pro Triathlon Team aan0 ?php the_title() ?>560 dagen geleden
Van Lanschot en Van Gogh Museum verlengen de samenwerking met 2 jaar. De verlenging komt voort uit de succesvolle samenwerking en activatie de afgelopen 2,5 jaar. De ambitie is om meer Nederlanders het museum te laten bezoeken

Van Lanschot en Van Gogh Museum verlengen samenwerking met 2 jaar

Van Lanschot en Van Gogh Museum verlengen samenwerking met 2 jaar0 ?php the_title() ?>584 dagen geleden
Als nieuwe Official Partner levert Kia negentig voertuigen aan de UEFA (Union of European Football Associations) voor de UEFA Europa League-finales.

Kia nieuwe Official Partner van UEFA Europa League

Kia nieuwe Official Partner van UEFA Europa League0 ?php the_title() ?>606 dagen geleden
Centralpoint.nl, onderdeel van Infotheek Group, is heel dit seizoen zichtbaar op de achterkant van het speelshirt van het elftal uit de Domstad.

Centralpoint.nl nieuwe shirtsponsor FC Utrecht

Centralpoint.nl nieuwe shirtsponsor FC Utrecht0 ?php the_title() ?>620 dagen geleden
KPN Solcon

KPN neemt internet service provider Solcon over

KPN neemt internet service provider Solcon over0 ?php the_title() ?>665 dagen geleden
Tour de France Dimension Data

GPS-transponders onder 198 zadels verrijken Tour de France met data

GPS-transponders onder 198 zadels verrijken Tour de France met data0 ?php the_title() ?>665 dagen geleden
Giro Sunweb Tom Dumoulin

Sunweb en Tom Dumoulin gaan nog tot 2022 samen verder

Sunweb en Tom Dumoulin gaan nog tot 2022 samen verder0 ?php the_title() ?>688 dagen geleden
ADO Den Haag Voetbal Cars Jeans

Rustaaag, ADO Den Haag komende drie jaar in Cars Jeans Stadion

Rustaaag, ADO Den Haag komende drie jaar in Cars Jeans Stadion0 ?php the_title() ?>708 dagen geleden
Museumkaart musea

Persoonlijker Museumkaart levert musea ruim 54 miljoen euro inkomsten op

Persoonlijker Museumkaart levert musea ruim 54 miljoen euro inkomsten op0 ?php the_title() ?>714 dagen geleden
Museum van het jaar TextielMuseum Boijmans

TextielMuseum Tilburg is Museum van het Jaar 2017

TextielMuseum Tilburg is Museum van het Jaar 20170 ?php the_title() ?>714 dagen geleden
Excelsior Van Donge & De Roo sponsor

Excelsior Stadion Woudestein heet voortaan Van Donge & De Roo Stadion

Excelsior Stadion Woudestein heet voortaan Van Donge & De Roo Stadion0 ?php the_title() ?>725 dagen geleden
Brandsfit sponsor sportclubs

Brandsfit biedt sportclubs gratis tenues door een slim sponsormodel

Brandsfit biedt sportclubs gratis tenues door een slim sponsormodel0 ?php the_title() ?>743 dagen geleden
NN Group en Global Sports Communication presenteren het NN Running Team

NN Group, Nike en Global Sports Communication brengen wereldtop langeafstandslopers samen

NN Group, Nike en Global Sports Communication brengen wereldtop langeafstandslopers samen0 ?php the_title() ?>749 dagen geleden
Mitsubishi Motors en Rugby Nederland slaan de handen ineen. Deze verbintenis volgt op samenwerkingen met nationale rugbyteams in onder andere Engeland en Japan. In die landen is de rugbysport al zeer populair en ook in Nederland groeit de belangstelling hard. Mitsubishi Motors ondersteunt deze veelbelovende ontwikkeling van harte.

Mitsubishi Motors duikt tussen de Nederlandse Rugbydames

Mitsubishi Motors duikt tussen de Nederlandse Rugbydames0 ?php the_title() ?>750 dagen geleden
Partnership KNHB en Rabobank

Verlenging partnership KNHB en Rabobank voorbeeld van nieuwe sponsorstrategie

Verlenging partnership KNHB en Rabobank voorbeeld van nieuwe sponsorstrategie0 ?php the_title() ?>766 dagen geleden
Een hardloper in Rotterdam geholpen door Nationale Nederlanden en Atletiekunie

Nationale-Nederlanden en Atletiekunie helpen hardlopers

Nationale-Nederlanden en Atletiekunie helpen hardlopers0 ?php the_title() ?>774 dagen geleden
Olympiërs tot Winterspelen

Olympiërs tot Winterspelen van Beijing 2022 gekleed door FILA

Olympiërs tot Winterspelen van Beijing 2022 gekleed door FILA0 ?php the_title() ?>791 dagen geleden
Ruiters Bavaria

Bavaria 0.0 start eerste commerciële ploeg in paardensport

Bavaria 0.0 start eerste commerciële ploeg in paardensport0 ?php the_title() ?>799 dagen geleden
Zwemmen zwembad

Sportbonden bedienen individuele fans op digitale kanalen

Sportbonden bedienen individuele fans op digitale kanalen0 ?php the_title() ?>799 dagen geleden
Ballenkids tennis

ABN AMRO voorziet ballenkids van camera tijdens World Tennis Tournament in Ahoy

ABN AMRO voorziet ballenkids van camera tijdens World Tennis Tournament in Ahoy0 ?php the_title() ?>804 dagen geleden
Feyenoord in de kuip

Feyenoord eigenlijk helemaal niet zo Rotterdams

Feyenoord eigenlijk helemaal niet zo Rotterdams0 ?php the_title() ?>829 dagen geleden
Rotterdam Ahoy

ABN AMRO en Rotterdam Ahoy blijven tennissen

ABN AMRO en Rotterdam Ahoy blijven tennissen0 ?php the_title() ?>833 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!