Home | retail | Ken Fontijn is de nieuwe Chief Digital Officer bij MediaMarkt

Ken Fontijn is de nieuwe Chief Digital Officer bij MediaMarkt

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 01/06/2018 om 13:11

Ken Fontijn (voorheen CoolBlue en Zalando) wordt Chief Digital Officer. Met nieuwe functie illustreert MediaMarkt ambitie op online groei

Ken Fontijn (37) treedt per direct bij MediaMarkt in dienst als Chief Digital Officer (CDO). Deze nieuwe boardfunctie illustreert de ambitie van het bedrijf op de digitale transformatie en online groei.

MediaMarkt zet al enige jaren met succes in op een strategie waarin fysieke winkels en online elkaar versterken. De benoeming van Fontijn is een nieuwe mijlpaal in deze koers. ”Om marktleider te blijven, moet je bereid zijn om doorlopend te veranderen,” zegt Arnold Sporrel, CEO bij MediaMarkt Nederland. ”Met deze nieuwe rol in onze organisatie onderstrepen we dat.”

Fontijn verdiende zijn sporen onder meer bij Coolblue. In zijn laatste functie was hij General Manager Benelux bij Zalando in Berlijn. Met Fontijn als CDO brengt MediaMarkt de verantwoordelijkheden voor marketing, klanttevredenheid, e-commerce en data analytics onder in één functie.

MediaMarkt is op een digitale missie en ik verheug me erop om die missie tot een succes te maken,” zegt Fontijn.

Met de uitbreiding van Ken Fontijn, is de Nederlandse directie compleet. Deze bestaat uit Arnold Sporrel, CEO/COO, Patrick van der Linden, CPO, Ken Fontijn, CDO en Michael Söhlke, CFO.

Tags

ken fontijnken fontijn MediaMarktMediaMarkt ZalandoZalando CoolBlueCoolBlue

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!