Home | Conversie | Joost Bröker nieuwe Director Design bij ABN AMRO Digital Banking

Joost Bröker nieuwe Director Design bij ABN AMRO Digital Banking

Geplaatst door Jeroen Veenstra in Conversie op 29/08/2017 om 22:42

Joost Bröker, Head of UX Design Bol.com, wordt Director Design bij ABN AMRO Digital Banking. Met nieuwe functie wil bank voldoen aan klantverwachtingen.

Joost Bröker, nu nog Head of UX Design van online retailer Bol.com stapt over naar ABN AMRO. Bröker wordt per 1 september 2017 de nieuwe Director Design bij ABN AMRO Digital Banking. Met deze nieuwe functie binnen ABN AMRO Digital Banking wil de bank nog beter gaan voldoen aan van de verwachtingen die klanten tegenwoordig hebben bij het doen van hun digitale bankzaken.

Bröker wordt binnen ABN AMRO Digital Banking verantwoordelijk voor het verder professionaliseren van design en content. Zijn ervaring als Head of Design bij Bol.com maken Joost een waardevolle aanvulling in het team van Frank Verkerk, ABN AMRO’s Chief Digital Officer (CDO).

Frank Verkerk: ”Ik ben enorm blij met de komst van Joost. Hij is zeer ervaren en sterk op design gebied en kan ons helpen een methode als Design Thinking verder te implementeren. Wij willen dat onze diensten en services bij klanten de Wow!-factor oproepen en ook direct gebruiksgemak opleveren. Een goed voorbeeld is Tikkie. We hebben een sterk UX team en wij werken al jaren met ons eigen Usability Lab, waarbij we direct met klanten onze designs toetsen. Maar UX wordt niet alleen bepaald door de ontwerpers zelf, ook door onder andere developers, product owners, en zeker ook senior management. Met de komst van Joost in ons Management Team wil ik een extra boost geven aan ons vermogen om deze ambities iedere dag weer waar te maken en de verwachtingen van onze klanten te overtreffen.”

Bröker: ”Het tempo waarmee er in de financiële wereld wordt geïnnoveerd spreekt me al langer erg aan. “De bank in je broekzak” moet er zijn voor iedereen. ABN AMRO Digital Banking heeft hiervoor een glasheldere strategie, en een erg goed designteam neergezet. Steeds sneller innoveren, en dat op een steeds grotere schaal, vraagt niet alleen veel van het design team maar van de hele organisatie. Je wilt steeds sneller, steeds hogere kwaliteit dienstverlening bij je klanten krijgen en vanuit mijn ervaring op dat gebied raakten we in gesprek. We delen de overtuiging dat goed design, en de klantgerichtheid die daar bij hoort, een centrale rol moet spelen. Verder vind ik de energie die er hangt bij Digital Banking echt fantastisch, daarom was de knoop snel doorgehakt.”

Tags

Joost BrökerJoost Bröker Director Design bij ABN AMRO Digital BankingDirector Design bij ABN AMRO Digital Banking TikkieTikkie ABN AMROABN AMRO bol.combol.com

Comments

Kenmerken

Overname van Makelaarsland past in de strategie van ING om klanten een digitaal platform te bieden voor financiële wensen met breed scala aan woondiensten.

ING investeert in woondiensten door meerderheidsbelang te nemen in Makelaarsland

ING investeert in woondiensten door meerderheidsbelang te nemen in Makelaarsland0 ?php the_title() ?>577 dagen geleden
De Autoriteit Financiële Markten (AFM), ING en Florius hebben in een gezamenlijk initiatief gedragswetenschappelijke experimenten ingezet om consumenten te activeren en daarmee financiële problemen te voorkomen. In het onderzoek onder consumenten met een aflossingsvrije en beleggingshypotheek blijken een sms, een slim opgestelde brief en een voucher die bijdraagt aan de advieskosten, kwetsbare consumenten te kunnen activeren.

Zo houden gedragswetenschappelijke inzichten consumenten uit financiële problemen

Zo houden gedragswetenschappelijke inzichten consumenten uit financiële problemen0 ?php the_title() ?>586 dagen geleden
In de vernieuwde online omgeving bevestigen klanten hun opdrachten voortaan standaard met de ING Mobiel Bankieren App en niet meer met een TAN-code.

ING vernieuwt online bankieren en neemt afscheid van TAN-code

ING vernieuwt online bankieren en neemt afscheid van TAN-code0 ?php the_title() ?>606 dagen geleden
ABN AMRO gaat samen met 500 klanten een volgende test doen met betalen met nieuwe wearables. Maar liefst 50 procent van alle betalingen zijn contactloos.

ABN AMRO nodigt klanten uit om betalen met nieuwe wearables te testen

ABN AMRO nodigt klanten uit om betalen met nieuwe wearables te testen0 ?php the_title() ?>621 dagen geleden
Bij de Munch Fit Food To Go hoeven consumenten niet meer langs de kassa of betaalzuil om af te rekenen door een pilot van Tikkie van ABN AMRO.

Niet meer langs kassa of betaalzuil om af te rekenen

Niet meer langs kassa of betaalzuil om af te rekenen0 ?php the_title() ?>652 dagen geleden
ABN AMRO heeft de eerste versie van haar Developer Portal en enkele zakelijke APIs (Application Programming Interfaces) gelanceerd. Door de samenwerking met externe ontwikkelaars te versterken, wil de bank innovatie versnellen en haar klanten nog beter van dienst zijn.

ABN AMRO lanceert Developer Portal

ABN AMRO lanceert Developer Portal0 ?php the_title() ?>670 dagen geleden
Myrthe Montijn (TU Delft) wint VEDIS Retail Scriptieprijs met: Data-driven design for emotional engagement, designing a digital interaction for Nike Store.

VEDIS Retail Scriptieprijs voor onderzoek naar Design Thinking bij Nike

VEDIS Retail Scriptieprijs voor onderzoek naar Design Thinking bij Nike0 ?php the_title() ?>684 dagen geleden
De dalende spaarrente is voor veel mensen een zorg. Daarom komt ABN AMRO met Spaarverslimmers: vier manieren om méér uit je spaargeld te halen.

ABN AMRO lanceert campagne Spaarverslimmers

ABN AMRO lanceert campagne Spaarverslimmers0 ?php the_title() ?>704 dagen geleden
Peugeot vroeg in het kader van de Django Design Battle stylist Tommy Driessen en kunstenares Loes van Delft een scooter naar eigen smaak en stijl te pimpen.

Loes van Delft wint Peugeot Django Design Battle

Loes van Delft wint Peugeot Django Design Battle0 ?php the_title() ?>744 dagen geleden
Terugbetaalapp Tikkie heeft meer dan één miljoen unieke gebruikers. De app is ruim een jaar geleden, in juni 2016, geïntroduceerd door ABN AMRO.

Meer dan één miljoen gebruikers geven een tikkie

Meer dan één miljoen gebruikers geven een tikkie0 ?php the_title() ?>759 dagen geleden
Kanshebbers voor de categorieprijzen voor ABN AMRO Retailer of the Year bekend

Kanshebbers voor de categorieprijzen voor ABN AMRO Retailer of the Year bekend

Kanshebbers voor de categorieprijzen voor ABN AMRO Retailer of the Year bekend0 ?php the_title() ?>765 dagen geleden
Bol.com lanceert samen met LEGO het kidsplatform: Speelfilmpjes voor en door kinderen. Met informatie maar kinderen (2 tot 14 jaar) kunnen ook zelf bouwen.

Bol.com en LEGO bouwen nieuw kidsplatform

Bol.com en LEGO bouwen nieuw kidsplatform0 ?php the_title() ?>782 dagen geleden
rookvrije hartstiching abn amro

Hartstichting en ABN AMRO partners voor rookvrije toekomst

Hartstichting en ABN AMRO partners voor rookvrije toekomst0 ?php the_title() ?>808 dagen geleden
Relay42 ABN AMRO

ABN AMRO schakelt Relay42 in voor customer experience marketing

ABN AMRO schakelt Relay42 in voor customer experience marketing0 ?php the_title() ?>815 dagen geleden
bol.com huub vermeulen daniel ropers

Huub Vermeulen benoemd tot nieuwe algemeen directeur bol.com

Huub Vermeulen benoemd tot nieuwe algemeen directeur bol.com0 ?php the_title() ?>816 dagen geleden
ABN AMRO Bank, ING, Rabobank, Geldservice Nederland

ABN AMRO Bank, ING, Rabobank en GSN willen netwerk van geldautomaten

ABN AMRO Bank, ING, Rabobank en GSN willen netwerk van geldautomaten0 ?php the_title() ?>842 dagen geleden
Bol.com introduceert een auto: De Winkelwagen

Bol.com gaat auto’s verkopen: De Winkelwagen

Bol.com gaat auto’s verkopen: De Winkelwagen0 ?php the_title() ?>872 dagen geleden
Bol.com introduceert bezorgoptie ‘Select’

Bol.com introduceert bezorgabonnement

Bol.com introduceert bezorgabonnement0 ?php the_title() ?>884 dagen geleden
Bol.com voor derde jaar op rij sterkste retailmerk van Nederland

Bol.com voor derde jaar op rij sterkste retailmerk van Nederland

Bol.com voor derde jaar op rij sterkste retailmerk van Nederland0 ?php the_title() ?>897 dagen geleden
Transavia Tikkie

Transavia eerste bedrijf met betaalservice Tikkie

Transavia eerste bedrijf met betaalservice Tikkie0 ?php the_title() ?>939 dagen geleden
Vers & fijn busje

ABN AMRO zoekt Sociale ondernemingen

ABN AMRO zoekt Sociale ondernemingen0 ?php the_title() ?>1011 dagen geleden
Mobiel bankieren met vingerafdruk

ABN AMRO introduceert mobiel bankieren met vingerafdruk

ABN AMRO introduceert mobiel bankieren met vingerafdruk0 ?php the_title() ?>1012 dagen geleden
Laptop met verlicht toetsenbord

ABN AMRO, Exact en Royal FloraHolland storten zich op Blockchain technologie

ABN AMRO, Exact en Royal FloraHolland storten zich op Blockchain technologie0 ?php the_title() ?>1038 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!