Home | retail | IOC en Alibaba Group lanceren langdurig samenwerkingsverband

IOC en Alibaba Group lanceren langdurig samenwerkingsverband

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 20/01/2017 om 16:21

Olympic channel interview

Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) en de Alibaba Group hebben een gezamenlijke verklaring afgelegd betreffende een langdurig samenwerkingsverband dat doorloopt tot en met 2028. Alibaba gaat deelnemen aan het wereldwijde sponsorprogramma The Olympic Partner en wordt de officiële partner op het gebied van Cloud Services en E-Commerce Platform Services, alsmede Founding Partner van het Olympisch Kanaal.

Het samenwerkingsverband is bekendgemaakt tijdens het World Economic Forum in Davos in Zwitserland. In aanwezigheid van Thomas Bach, President van het IOC, Jack Ma, oprichter en uitvoerend voorzitter van de Alibaba Group en Daniel Zhang, Chief Executive Officer van de Alibaba Group.

Thomas Bach, President van het IOC, verklaarde: “In deze nieuwe digitale wereld bevindt Alibaba zich in de unieke positie om het IOC te helpen bij het verwezenlijken van diverse belangrijke doelstellingen die zijn beschreven in de Olympische Agenda 2020, en tevens in positieve zin richting te geven aan de toekomst van de Olympische Beweging. Dit is een baanbrekende, innovatieve alliantie die zal helpen bij het bevorderen van de efficiëntie binnen de organisatie van de Olympische Spelen tot en met 2028. Tegelijkertijd worden de mondiale ontwikkeling van digitale mogelijkheden, waaronder het Olympisch Kanaal, ermee ondersteund.”

“Het samenwerkingsverband tussen Alibaba en het IOC is gebouwd op een fundament van gedeelde waarden en een gemeenschappelijke visie voor het verbinden van de wereld en het verrijken van de levens van mensen,” zegt Jack Ma, oprichter en uitvoerend voorzitter van de Alibaba Group. “We zijn er trots op om de Olympische Agenda 2020 te ondersteunen en een bijdrage te leveren aan de Olympische Spelen in het digitale tijdperk door middel van onze innovaties en technologieën.”

De bijdrage van Alibaba in het kader van dit samenwerkingsverband omvat onder meer: Ondersteuning van vereisten voor de analyse van big data, de opzet van een wereldwijd e-commerce platform voor Olympische belanghebbenden, gebruik van de toonaangevende digitale mediatechnologieën en know-how van Alibaba voor de ontwikkeling van het Olympisch Kanaal en de afstemming ervan op het Chinese publiek.

“Alibaba is er trots op om het Internationaal Olympisch Comite te ondersteunen bij een revolutionaire digitale transformatie, terwijl we tegelijkertijd een stap dichter bij ons doel komen om 2 miljard consumenten van dienst te zijn,” sprak Daniel Zhang, Chief Executive Officer van de Alibaba Group. “We zullen gebruik maken van onze ervaring met een jong gebruikersbestand om te helpen meer jonge mensen in contact te brengen met de Olympische Beweging. Door dit historische samenwerkingsverband zal ons merk eveneens worden versterkt.”

Tsunekazu Takeda, voorzitter van de marketingcommissie van het IOC, merkte op: “We zijn zeer verheugd over deze langdurige samenwerking met Alibaba ter bevordering van de Olympische Beweging. Dit strategische partnerschap onderstreept de wereldwijde aantrekkingskracht van de Olympische waarden en vormt het begin van een opwindend nieuw hoofdstuk in dit digitale tijdperk.”

Alibaba is het eerste bedrijf dat zich langdurig, tot en met 2028, verbindt aan het IOC, en het eerste Chinese bedrijf dat zich heeft verbonden aan de Olympische Winterspelen in Beijing in 2022.

Alibaba zal de organisatoren van alle edities van de Olympische Spelen, en de Olympische Beweging wereldwijd, ondersteunen. Hiervoor ontvangt het bedrijf het recht gebruik te maken van Olympische beeldmerken en beeldmateriaal van de Olympische Spelen, alsmede beeldmerken van de Nationale Olympische Comites, voor advertentie- en promotiedoeleinden.

De wereldwijde activeringsrechten van Alibaba gelden onder andere voor de Olympische Winterspelen in Pyeongchang in 2018, de Olympische Spelen in Tokio in 2020, de Olympische Winterspelen in Beijing in 2022 en de Olympische Zomer- en Winterspelen in 2024, 2026 en 2028 in steden die later door het IOC zullen worden aangewezen.

Tags

Alibaba GroupAlibaba Group Jack MaJack Ma Internationaal Olympisch ComitéInternationaal Olympisch Comité IOCIOC Thomas BachThomas Bach AlibabaAlibaba

Comments

Kenmerken

EasyToys, een onderdeel van EDC Retail, uit Veendam, is toegetreden tot Tmall, de B2C online platform van Alibaba Group, om erotische lifestyleproducten in China aan meer dan 552 miljoen actieve consumenten op het platform aan te bieden. EasyToys biedt een breed assortiment aan producten op de Tmall-platform, waaronder items van de huismerken EasyToys, Boners, FPPR en EasyGlide en andere  erotische merken zoals Lelo en Durex.

Easytoys brengt erotische lifestyleproducten naar Alibaba

Easytoys brengt erotische lifestyleproducten naar Alibaba0 ?php the_title() ?>346 dagen geleden
Motivaction vindt dat oogst aan activatiecampagnes rond Olympische Spelen tegenviel. Samsung (SmartSuit), KPN (schaatsstoel) en Gazelle meest gewaardeerd.

Olympische campagnes van Samsung, KPN en Gazelle het meest gewaardeerd

Olympische campagnes van Samsung, KPN en Gazelle het meest gewaardeerd0 ?php the_title() ?>405 dagen geleden
De interesse van zogeheten platformbedrijven als Amazon in de boodschappenmarkt is een waarschuwing voor supermarkten in Nederland. Voor de meeste dagelijkse boodschappen is de kans op een grootschalige verschuiving van verkoop via winkels en webwinkels naar dergelijke platformbedrijven weliswaar klein en ontwricht de branche niet.

Amazon ontwricht supermarkt in Nederland niet

Amazon ontwricht supermarkt in Nederland niet0 ?php the_title() ?>406 dagen geleden
De Olympisch Kampioen van Pyeongchang op de 1.000 en 1.500 meter heeft in Lulea in Zweden een indrukwekkend snelheidsrecord gevestigd. Schaatsend klokte Nuis in een door Red Bull, SEAT en de TU Eindhoven gecreëerde setting een topsnelheid van liefst 93 kilometer per uur.

Red Bull, SEAT en TU Eindhoven maken Kjeld Nuis snelste man ter wereld op de schaats

Red Bull, SEAT en TU Eindhoven maken Kjeld Nuis snelste man ter wereld op de schaats0 ?php the_title() ?>420 dagen geleden
Door de enorme waardestijging van Amazon is Jeff Bezos dit jaar voor het eerst de rijkste persoon ter wereld. Hij is goed voor ruim 100 miljard dollar, nog nooit had iemand zoveel geld! Hij neemt de toppositie in de door Forbes opgestelde lijst over van Bill Gates die het met 90 miljard dollar moet doen.

Jeff Bezos is als baas van Amazon goed voor 100 miljard dollar

Jeff Bezos is als baas van Amazon goed voor 100 miljard dollar0 ?php the_title() ?>442 dagen geleden
Toyota lanceert wereldwijde campagne: Start Your Impossible in Nederland met Olympisch kampioen schaatsen Ireen Wüst en Paralympisch snowboarder Chris Vos.

Toyota en Etcetera lanceren Start Your Impossible met Ireen Wüst en Chris Vos

Toyota en Etcetera lanceren Start Your Impossible met Ireen Wüst en Chris Vos0 ?php the_title() ?>478 dagen geleden
Hoewel cross-border shoppen steeds laagdrempeliger wordt gemaakt, zijn er toch nog een aantal culturele verschillen tussen de shops waar consumenten zich niet altijd van bewust zijn. Shop veilig je kerstcadeaus bij elkaar en kom niet voor verrassingen te staan tijdens het winkelen bij online webgiganten uit Amerika en Azië. Trusted Shops helpt je de vier belangrijkste culturele valkuilen te herkennen en omzeilen.

Trusted Shops waarschuwt voor buitenlandse webgiganten

Trusted Shops waarschuwt voor buitenlandse webgiganten0 ?php the_title() ?>521 dagen geleden
Het Nederlandse bedrijf Eurail.com was gisteravond onderdeel van de grote live show die Alibaba organiseerde ter afsluiting van Double 11 (Singles Day). In de laatste tien minuten van dit evenement, vlak voordat de omzet van het koopfestijn bekend werd gemaakt, gaven vijf internationale partners een korte presentatie over hun samenwerking met de Chinese webwinkelgigant. Eurail.com verkoopt via Alibaba Eurail treinpassen in China.

Nederlands bedrijf prominent aanwezig op Alibaba’s Singles Day feestje

Nederlands bedrijf prominent aanwezig op Alibaba’s Singles Day feestje0 ?php the_title() ?>556 dagen geleden
Van de 1000 bedrijven met het grootste R&D budget ter wereld, hebben 16 hun hoofdkantoor in Nederland. Zij besteedden in 2017 16.1 miljard euro aan onderzoek en ontwikkeling, een stijging van 160 procent ten opzichte van vorig jaar. Koploper is investeringsmaatschappij Exor. Philips, vorig jaar de winnaar, moet nu genoegen nemen met een derde plek. Dat blijkt uit de dertiende Innovation Index van Strategy&, onderdeel van accountants- en advieskantoor PwC.

Exor, Airbus en Philips meest innovatieve bedrijven in Nederland

Exor, Airbus en Philips meest innovatieve bedrijven in Nederland0 ?php the_title() ?>575 dagen geleden
Ruim 60 deelnemers ontvangen een ticket naar de Olympische Winterspelen in Zuid Korea en zijn daarmee officieel geselecteerd als crew in het Holland Heineken House in Zuid Korea. De bierbrouwer heeft in samenwerking met HR-partner Adecco een zorgvuldig selectieproces doorlopen om het allerbeste team samen te stellen voor de veertiende editie van dé hotspot tijdens de Spelen. Zowel voor als achter de schermen gaat dit team aan de slag voor de sporters van TeamNL, hun familie en vrienden, NOC*NSF, sportbonden, media en natuurlijk ook de vele Oranjefans.

Ruim 60 Tapmodels in Holland Heineken House bij Olympische Winterspelen in Zuid Korea

Ruim 60 Tapmodels in Holland Heineken House bij Olympische Winterspelen in Zuid Korea0 ?php the_title() ?>576 dagen geleden
CES Tosti Creative

Hoe je een elektronica beurs in China leuk maakt!

Hoe je een elektronica beurs in China leuk maakt!0 ?php the_title() ?>703 dagen geleden
Kia UEFA Women’s EURO 2017

Kia levert de wedstrijdbaldragers tijdens WEURO in Nederland

Kia levert de wedstrijdbaldragers tijdens WEURO in Nederland0 ?php the_title() ?>720 dagen geleden
Shopping Street Innovation Lab

Amsterdam krijgt Shopping Street Innovation Lab

Amsterdam krijgt Shopping Street Innovation Lab0 ?php the_title() ?>737 dagen geleden
car2go car2share autodeelconcept

Car2go breidt uit in China door fusie met autodeelconcept Car2Share

Car2go breidt uit in China door fusie met autodeelconcept Car2Share0 ?php the_title() ?>748 dagen geleden
PostNL AliExpress Alibaba

PostNL bezorgt pakjes voor AliExpress in Nederland

PostNL bezorgt pakjes voor AliExpress in Nederland0 ?php the_title() ?>749 dagen geleden
NN Group CPC Marathon sponsor

NN Group blijft titelsponsor NN CPC Loop en NN Marathon Rotterdam

NN Group blijft titelsponsor NN CPC Loop en NN Marathon Rotterdam0 ?php the_title() ?>750 dagen geleden
Alibaba vestiging

Online uitgaven bij Chinese webshops stijgen met 59%

Online uitgaven bij Chinese webshops stijgen met 59%0 ?php the_title() ?>794 dagen geleden
James Franco, zalando, Man Box

Zalando laat James Franco met Man Box sjouwen

Zalando laat James Franco met Man Box sjouwen0 ?php the_title() ?>800 dagen geleden
Olympiërs tot Winterspelen

Olympiërs tot Winterspelen van Beijing 2022 gekleed door FILA

Olympiërs tot Winterspelen van Beijing 2022 gekleed door FILA0 ?php the_title() ?>818 dagen geleden
Amazon werkruimte

Zalando, Amazon en Alibaba zitten toevallig in de retail!

Zalando, Amazon en Alibaba zitten toevallig in de retail!0 ?php the_title() ?>855 dagen geleden
WeChat

Hoe zet je de Chinese lifestyle-app WeChat in?

Hoe zet je de Chinese lifestyle-app WeChat in?0 ?php the_title() ?>864 dagen geleden
Alibaba Benelux

Op excursie naar Alibaba

Op excursie naar Alibaba0 ?php the_title() ?>888 dagen geleden
Chinees fenomeen Single's day

Webshops spelen in op Chinees fenomeen Singles’ Day

Webshops spelen in op Chinees fenomeen Singles’ Day0 ?php the_title() ?>923 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!