Home | reclame | ING, Heineken en Shell in BrandZ Top 100

ING, Heineken en Shell in BrandZ Top 100

Geplaatst door Jeroen Veenstra in reclame op 29/05/2018 om 10:04

Voor het sinds het BrandZ Top 100-rapport, een ranglijst van de meest waardevolle merken ter wereld, wordt opgesteld groeit China het hardst. De top-10 wordt net als vorig jaar aangevoerd door de Amerikaanse merken Google (1), Apple (2), Amazon (3) en Microsoft (4), maar China is bezig aan een grote inhaalslag. Het Chinese Tencent, aanbieder van een ruime diversiteit aan online diensten, staat nu op positie 5 met een waardestijging van maar liefst 65%. En online retailer Alibaba dendert de top-10 binnen met maar liefst 92% waardestijging (van plaats 14 in 2017 naar 9). Nederlandse merken doen het wel relatief goed. ING staat op 3 en Heineken op 4 in de Europese top-25. Heineken is met 9% gestegen in ‘merkwaarde’. Heineken is na het Amerikaanse Budweiser ook het nummer 2 biermerk in de wereld. Shell staat op de 63e plaats in de BrandZ Top 100.

Voor het sinds het BrandZ Top 100-rapport, een ranglijst van de meest waardevolle merken ter wereld, wordt opgesteld door marketing- en merkconsultancyorganisatie Kantar Millward Brown groeit China het hardst. De top-10 wordt net als vorig jaar aangevoerd door de Amerikaanse merken Google (1), Apple (2), Amazon (3) en Microsoft (4), maar China is bezig aan een grote inhaalslag. Het Chinese Tencent, aanbieder van een ruime diversiteit aan online diensten, staat nu op positie 5 met een waardestijging van maar liefst 65%. En online retailer Alibaba dendert de top-10 binnen met maar liefst 92% waardestijging (van plaats 14 in 2017 naar 9). Nederlandse merken doen het wel relatief goed. ING staat op 3 en Heineken op 4 in de Europese top-25. Heineken is met 9% gestegen in ‘merkwaarde’. Heineken is na het Amerikaanse Budweiser ook het nummer 2 biermerk in de wereld. Shell staat op de 63e plaats in de BrandZ Top 100.

De Top 100 waardevolste merken is als geheel met 21% is gestegen; een recordgroei sinds we dertien jaar geleden met BrandZ begonnen. De 100 merken zijn samen goed voor maar liefst 4.4 triljoen dollar.

Nieuwkomers in de lijst zijn de Amerikaanse telecom-gigant Spectrum (op 27), Uber (81) en Instagram (91).

Tags

SpectrumSpectrum brandzbrandz budweiserbudweiser Kantar Millward BrownKantar Millward Brown TencentTencent ShellShell UberUber InstagramInstagram AmazonAmazon MicrosoftMicrosoft HeinekenHeineken googlegoogle

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!