Home | sponsoring | Heracles tussen Real Madrid, Bayern Munchen en Juventus

Heracles tussen Real Madrid, Bayern Munchen en Juventus

Geplaatst door Jeroen Veenstra in sponsoring op 27/07/2017 om 10:19

adidas liet fans tenues voor Real Madrid, Bayern Munchen en Juventus ontwerpen, maar ook Heracles heeft supporters shirts laten ontwerpen.

Adidas onthulde onlangs nieuwe shirts waar de spelers van Bayern Munchen, Real Madrid, Manchester United, Juventus en AC Milan in gaan spelen. De shirts zijn ontworpen door fans door middel van de Creator Studio. Alle ontwerpen konden worden ingezonden waarna er kon worden gestemd. Er waren zeer veel ontwerpen en de tenues met de meeste stemmen werden opgenomen in een top 100 voor elke club. Een panel bestaande uit iconen van de door adidas gesponsorde clubs koos vervolgens het mooiste ontwerp dat daadwerkelijk als derde tenue gedragen zal worden komend seizoen. De 15 jaar oude Joseph Maraska uit Israel ziet de Duitse kampioen bijvoorbeeld in zijn shirt spelen.

Maar wat de grote clubs kunnen, kan ook in Almelo. Heracles begint aanstaande zondag met de verkoop van hun thuis- en uitshirt. De kleding is ook ontworpen door fans die eind vorig jaar inzendingen mochten doen. Middels een verkiezing werden uiteindelijk de winnende ontwerpen bepaald. Er waren in totaal 2669 geldige stemmen. Kledingsponsor Acerbis moest uiteindelijk het thuisshirt met blauwe boorden en een blauwe uitshirt waarin de kop van Griekse held en naamgever is verwerkt produceren.

Op het winnende thuisshirt zijn 1594 stemmen uitgebracht (tegenover 1075 stemmen op het andere ontwerp). Het blauwe uitshirt had verhoudingsgewijs een nog grotere voorkeur ten opzichte van het zwarte shirt met de gouden letters: 1900 om 769 stemmen.

Het winnende thuisshirt is ontworpen door Gido Bloem uit Almelo. Het ontwerp van het winnende uitshirt is gemaakt door Jan Sterk uit Hengelo. Sterk: ”Eén van de specifieke punten in mijn ontwerp was om een deel van het logo in het shirt terug te laten komen. Dat is mooi gelukt. Supergaaf dat de selectie straks in mijn ontworpen shirt speelt. Als voetbalfan en designer is dit een mooi compliment.”

Bloem: ”Ik heb aan deze ontwerpactie meegedaan omdat ik de opleiding doe tot grafisch designer. Ik ben al meer dan 10 jaar supporter en dit leek me een geschikte kans om een mooi ontwerp te maken. Ik had zowel ontwerpen gemaakt voor het thuis- als uitshirt, maar dat mijn thuisshirt heeft gewonnen, daar ben ik erg blij mee! Het thuisshirt geeft toch de identiteit van de club weer. Ik vond het belangrijk dat het shirt echt Heracles uitstraalt en dat er minimaal vijf zwarte banen op het shirt moesten. Het blauw van de stad Almelo komt steeds vaker terug en daarom heb ik het ook licht geaccentueerd in mijn ontwerp voor het thuisshirt.”

Van alle stemmers kwam meer dan de helft uit Almelo: 1391 Almeloërs spraken hun voorkeur uit. De oudste supporter die zijn stem uitbracht was 83 jaar. Het merendeel van de stemmers waren van het mannelijke geslacht: 1972 mannen brachten hun stem uit, tegenover 697 vrouwen.

 

Tags

JuventusJuventus Manchester UnitedManchester United AC MilanAC Milan Real MadridReal Madrid fansfans AcerbisAcerbis HeraclesHeracles voetbalvoetbal AdidasAdidas

Comments

Kenmerken

Amsterdamse startup RushKick is gratis social fantasy football game die het mogelijk maakt om tegen vrienden te spelen en hen met voetbalkennis te verslaan.

Startup RushKick lanceert gratis WK voetbalspel

Startup RushKick lanceert gratis WK voetbalspel0 ?php the_title() ?>381 dagen geleden
Tijdens een Pearl Jam concert in Amsterdam in 2014 toonde Eddie Vedder een Tibet shirt van COPA. Voor het Nederlandse merk kwam daarmee een droom uit, als echte Pearl Jam fans moest dat het hoogst haalbare zijn. Nog geen vier jaar later is er zelfs een officiële samenwerking met de band een feit!

COPA lanceert collectie met Pearl Jam

COPA lanceert collectie met Pearl Jam0 ?php the_title() ?>428 dagen geleden
De KNVB wordt de komende vijf jaar gekleed door Cavallaro Napoli. Het Nederlandse kledingmerk, met Italiaanse roots, is de nieuwe formal wear partner van de KNVB. Cavallaro gaat de directie en de complete staf van de Nederlandse vertegenwoordigende elftallen voorzien van geheel op maat gemaakte kleding. Naast de KNVB werkt het kledingmerk ook samen met AZ en Arsenal.

Cavallaro Napoli kleedt het Nederlands elftal

Cavallaro Napoli kleedt het Nederlands elftal0 ?php the_title() ?>456 dagen geleden
Sinds de komst van adidas in 2014 heeft Feyenoord een uniek distributiemodel voor de officiële clubkleding waarin alle Feyenoord/adidas-kleding alleen verkrijgbaar is bij de officiële Feyenoord-verkoopkanalen. Mede dankzij het structurele groeiende succes van dit model zijn beide partijen zeer tevreden met de nieuwe overeenkomst.

Feyenoord verlengt contract met adidas

Feyenoord verlengt contract met adidas0 ?php the_title() ?>500 dagen geleden
Tien procent van de Nederlanders kijkt naar game streams. Vooral bij 18 tot 35 jarigen is dit populair. Maar liefst een kwart (23%) van hen volgt de verrichtingen van andere gamers. Dit blijkt uit de recent verschenen Smart Media Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 6.700 Nederlanders.  De streams van League of Legends, Hearthstone en FIFA zijn de grote favorieten. Game streams worden verreweg het meest bekeken via YouTube (91%). Ruim een derde (36%) kijkt via Twitch.

1,3 miljoen Nederlanders kijken game streams

1,3 miljoen Nederlanders kijken game streams0 ?php the_title() ?>525 dagen geleden
MediaMarkt, Electronic Arts en Sony openen FIFA 18 Xperience op Utrecht Centraal. In de speciale brandstore is de razend populaire EA SPORTS FIFA 18 al een week voor de release te spelen. Elke dag komen profvoetballers en artiesten langs..

MediaMarkt, Electronic Arts en Sony openen FIFA 18 Xperience op Utrecht Centraal

MediaMarkt, Electronic Arts en Sony openen FIFA 18 Xperience op Utrecht Centraal0 ?php the_title() ?>638 dagen geleden

Online verkoop kleding met bijna 15 procent gestegen

Online verkoop kleding met bijna 15 procent gestegen0 ?php the_title() ?>660 dagen geleden
Cavallaro Napoli kleedt Arsenal. Topspelers Alexis Sánchez, Mesut Özil en coach Arsène Wenger droegen de outfits voor het eerst tijdens FA Community Shield.

Cavallaro Napoli kleedt Arsenal-sterren Alexis Sánchez en Mesut Özil

Cavallaro Napoli kleedt Arsenal-sterren Alexis Sánchez en Mesut Özil0 ?php the_title() ?>678 dagen geleden
Nederland kan tijdens Europees Kampioenschap vrouwenvoetbal, WEURO, 43.9 miljoen aan extra bestedingen verwachten denkt accountants- en advieskantoor PwC.

WEURO2017 levert gastland naar schatting €44 miljoen op

WEURO2017 levert gastland naar schatting €44 miljoen op0 ?php the_title() ?>706 dagen geleden
Thermen Bussloo Go Ahead Eagles hoofdsponsor

Thermen Bussloo nieuwe hoofdsponsor Go Ahead Eagles

Thermen Bussloo nieuwe hoofdsponsor Go Ahead Eagles0 ?php the_title() ?>713 dagen geleden
reuzenpanda's N.E.C. Ouwehands Dierenpark panda's

Reuzenpanda’s sponsoren voetballers van N.E.C. Nijmegen

Reuzenpanda’s sponsoren voetballers van N.E.C. Nijmegen0 ?php the_title() ?>716 dagen geleden
Fifa Heracles

Uniek FIFA-toernooi in het Polman Stadion van Heracles

Uniek FIFA-toernooi in het Polman Stadion van Heracles0 ?php the_title() ?>752 dagen geleden
Nike

Nike schenkt €232.000 aan gemeenschapsorganisaties

Nike schenkt €232.000 aan gemeenschapsorganisaties0 ?php the_title() ?>755 dagen geleden
Helmond Sport flexpakket

Helmond Sport eerste club met flexibele business seats

Helmond Sport eerste club met flexibele business seats0 ?php the_title() ?>757 dagen geleden
ADO Den Haag Voetbal Cars Jeans

Rustaaag, ADO Den Haag komende drie jaar in Cars Jeans Stadion

Rustaaag, ADO Den Haag komende drie jaar in Cars Jeans Stadion0 ?php the_title() ?>763 dagen geleden
Opel Feyenoord

Opel wil door met Feyenoord

Opel wil door met Feyenoord0 ?php the_title() ?>766 dagen geleden
Gregory van der Wiel Block party investeringsfonds

Gregory van der Wiel start celebrity investeringsfonds voor tech start-ups

Gregory van der Wiel start celebrity investeringsfonds voor tech start-ups0 ?php the_title() ?>771 dagen geleden
Robey Funkie House Rotterdam Saskia Haex

Robey profileert zich in thuisstad Rotterdam

Robey profileert zich in thuisstad Rotterdam0 ?php the_title() ?>787 dagen geleden
Brandsfit sponsor sportclubs

Brandsfit biedt sportclubs gratis tenues door een slim sponsormodel

Brandsfit biedt sportclubs gratis tenues door een slim sponsormodel0 ?php the_title() ?>799 dagen geleden
Jan Boskamp Alca Fashion De Kuip Hotterdan

Jan Boskamp zoekt modellen met een maatje meer voor Alca Fashion

Jan Boskamp zoekt modellen met een maatje meer voor Alca Fashion0 ?php the_title() ?>801 dagen geleden
ING steunt het Nederlandse Voetbal en dus uiteraard ook het vrouwenvoetbal. Daarom is ING trotse Nationale Partner van WEURO 2017. Als partner gaat ING het toernooi zo goed mogelijk faciliteren en een bijdrage leveren om het tot een succes te maken en op deze manier het vrouwenvoetbal meer aandacht te geven en vooruit te helpen.

ING is trotse Nationale Partner van WEURO 2017

ING is trotse Nationale Partner van WEURO 20170 ?php the_title() ?>801 dagen geleden
SciSports haalt 1,8 miljoen euro extra op voor internationale uitrol data-intelligence in de voetbalsport Een unieke combinatie van machine learning algoritmen en baanbrekende technologie moet de sportwereld veroveren

SciSports haalt 1,8 miljoen euro op voor voetbal data-generator BallJames

SciSports haalt 1,8 miljoen euro op voor voetbal data-generator BallJames0 ?php the_title() ?>811 dagen geleden
Partnership KNHB en Rabobank

Verlenging partnership KNHB en Rabobank voorbeeld van nieuwe sponsorstrategie

Verlenging partnership KNHB en Rabobank voorbeeld van nieuwe sponsorstrategie0 ?php the_title() ?>821 dagen geleden
ING hesjes amateurvoetbal

ING steunt amateurvoetbal met 25.000 hesjes

ING steunt amateurvoetbal met 25.000 hesjes0 ?php the_title() ?>822 dagen geleden
De website van de eredivisie zaalvoetbaal

Eredivisie Zaalvoetbal lanceert online platform

Eredivisie Zaalvoetbal lanceert online platform0 ?php the_title() ?>832 dagen geleden
MissPublicity Rotterdam Topsport

MissPublicity en Rotterdam Topsport tekenen media partnership

MissPublicity en Rotterdam Topsport tekenen media partnership0 ?php the_title() ?>853 dagen geleden
Ajax eRoom

Speciale eRoom voor jonge fans bij Ajax

Speciale eRoom voor jonge fans bij Ajax0 ?php the_title() ?>860 dagen geleden
Feyenoord foundation

Feyenoord lanceert nieuw online donatieplatform

Feyenoord lanceert nieuw online donatieplatform0 ?php the_title() ?>909 dagen geleden
Rekenkamer voetbalshirt

De Rekenkamer onderzoekt de prijs van voetbalshirt

De Rekenkamer onderzoekt de prijs van voetbalshirt0 ?php the_title() ?>918 dagen geleden
Ajax speler in de aanval

RTL scoort met live advertenties tijdens Europa League

RTL scoort met live advertenties tijdens Europa League0 ?php the_title() ?>923 dagen geleden
Rotterdam Centraal Station

Boskamp, Gijp, Dekker en Rep signeren tegelijk op Rotterdam CS

Boskamp, Gijp, Dekker en Rep signeren tegelijk op Rotterdam CS0 ?php the_title() ?>936 dagen geleden
Gevange playball

Rotterdam Partners slaat toe met honkbal

Rotterdam Partners slaat toe met honkbal0 ?php the_title() ?>960 dagen geleden
Opel Feyenoord

KPN, Jumbo, ING, Opel en Feyenoord genomineerd voor SponsorRing

KPN, Jumbo, ING, Opel en Feyenoord genomineerd voor SponsorRing0 ?php the_title() ?>974 dagen geleden
Cruyff Touzani

ING geeft voetballende jeugd voorzet op YouTube

ING geeft voetballende jeugd voorzet op YouTube0 ?php the_title() ?>980 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!