Home | reclame | Heineken terug naar Wereldtentoonstelling van 1889 in Parijs

Heineken terug naar Wereldtentoonstelling van 1889 in Parijs

Geplaatst door Jeroen Veenstra in reclame op 02/02/2017 om 12:22

Eiffel toren

In de nieuwste Heineken commercial wordt een uniek en waargebeurd verhaal verteld. Centraal staat de Wereldtentoonstelling van 1889 in Parijs. Dankzij het ondernemerschap van Gerard Heineken en de ultiem verfrissende smaak van Heineken wint het bier in Parijs een Diplome de Grand Prix te midden van grootheden als Alexander Bell en Thomas Edison.

In de film is te zien dat Gustave Eiffel de tentoonstelling verkent en de inzendingen van de verschillende landen bekijkt, die zich van hun beste kant laten zien. De Fransen laten speciaal voor deze bijeenkomst de Eiffeltoren bouwen. Engeland stuurt een enorme stoomlocomotief. Edison toont trots zijn gloeilampen. En tussen al die indrukwekkende inzendingen, bevindt zich de Nederlander Gerard Heineken met een paar kratjes Heineken.

Bram Westenbrink, Marketing Directeur Heineken Nederland: ”Het wereldwijde succes van Heineken is gebaseerd op pure, natuurlijke ingrediënten: gemoute gerst, water, hop en een kleine, maar belangrijke toevoeging, Heineken’s unieke A-gist. Samen zijn ze verantwoordelijk voor de ultiem verfrissende smaak van Heineken. Met diezelfde smaak wint Heineken in Parijs in 1889 een ‘Diplome de Grand Prix’ op de Wereldtentoonstelling. Met veel trots laten we dat nog altijd op elke Heineken verpakking zien. Het is een bijzonder verhaal en verdient het om verteld te worden. In onze nieuwste campagne doen we dat uiteraard weer met de Heineken knipoog en Nederlandse nuchterheid.”

Darre van Dijk, Chief Creative Officer bij het verantwoordelijke reclamebureau TBWA\NEBOKO: ”Voor dit storytelling idee heeft een historisch feit, een beetje fictie en heel veel energie geleid tot een meesterlijk schouwspel waar we heel trots op zijn.”

Tags

Gerard HeinekenGerard Heineken Gustave EiffelGustave Eiffel EdisonEdison TBWA\NEBOKOTBWA\NEBOKO HeinekenHeineken

Comments

Kenmerken

80% van de bierdrinkers ziet bier vooral als geschikte drank voor na het eten, zo blijkt uit onafhankelijk onderzoek van Novio Research. Een goed advies in de horeca (44%), van de brouwer (26%) of in de bierwinkel (20%) zou volgens de bierdrinker uitkomst bieden om ook bier bij het eten te drinken. Hertog Jan brengt daarom in samenwerking met Michelin chefkok Luc Kusters van Bolenius in Amsterdam een vatgerijpte bierserie op de markt geïnfuseerd met VOC-specerijen, Jeneverbes en Vanille. 

Hertog Jan en chefkok Luc Kusters lanceren speciaal bier voor bij het eten

Hertog Jan en chefkok Luc Kusters lanceren speciaal bier voor bij het eten0 ?php the_title() ?>637 dagen geleden
Hoofdsponsor Heineken heeft drie special edition bierflesjes ontworpen voor Hermitage Amsterdam. Op de flesjes staan historische afbeeldingen van gebouw.

Hermitage krijgt drie special edition Heineken flesjes

Hermitage krijgt drie special edition Heineken flesjes0 ?php the_title() ?>732 dagen geleden
Ruim 60 deelnemers ontvangen een ticket naar de Olympische Winterspelen in Zuid Korea en zijn daarmee officieel geselecteerd als crew in het Holland Heineken House in Zuid Korea. De bierbrouwer heeft in samenwerking met HR-partner Adecco een zorgvuldig selectieproces doorlopen om het allerbeste team samen te stellen voor de veertiende editie van dé hotspot tijdens de Spelen. Zowel voor als achter de schermen gaat dit team aan de slag voor de sporters van TeamNL, hun familie en vrienden, NOC*NSF, sportbonden, media en natuurlijk ook de vele Oranjefans.

Ruim 60 Tapmodels in Holland Heineken House bij Olympische Winterspelen in Zuid Korea

Ruim 60 Tapmodels in Holland Heineken House bij Olympische Winterspelen in Zuid Korea0 ?php the_title() ?>756 dagen geleden
Na 21 jaar Grolsch nu Heineken in de Amsterdam Arena

Heineken stapt in de Amsterdam ArenA

Heineken stapt in de Amsterdam ArenA0 ?php the_title() ?>855 dagen geleden
speciaalbier Twee op de vijf bierdrinkers drinkt vaker ander soort bier dan twee jaar geleden. Blijkt uit Nationaal Bieronderzoek onder 1000 door Nederlandse Brouwers.

Speciaalbier met minder alcohol steeds vaker smaakmaker

Speciaalbier met minder alcohol steeds vaker smaakmaker0 ?php the_title() ?>859 dagen geleden
Hopt.nl bier tinder

Tinderen met 1300 speciale biertjes

Tinderen met 1300 speciale biertjes0 ?php the_title() ?>894 dagen geleden
Hopt.nl Shavings for Savings bier webshop

Webshop HOPT.nl start campagne: Shavings for Savings tegen bierverspilling

Webshop HOPT.nl start campagne: Shavings for Savings tegen bierverspilling0 ?php the_title() ?>931 dagen geleden
Lindeboom Radler

Lindeboom Bierbrouwerij introduceert alcoholarme en alcoholvrije dorstlessers

Lindeboom Bierbrouwerij introduceert alcoholarme en alcoholvrije dorstlessers0 ?php the_title() ?>937 dagen geleden
Grand SpinAward Heineken KLM KRO-NCRV N=5 MediaMonks

Heineken, KLM, KRO-NCRV, MediaMonks en N=5 maken kans op Grand SpinAward

Heineken, KLM, KRO-NCRV, MediaMonks en N=5 maken kans op Grand SpinAward0 ?php the_title() ?>957 dagen geleden
Beerwulf 3 pack bottles

Nieuwe webshop Beerwulf maakt speciaalbier voor iedereen toegankelijk

Nieuwe webshop Beerwulf maakt speciaalbier voor iedereen toegankelijk0 ?php the_title() ?>973 dagen geleden
Heineken Bakery, Heineken brouwerij in samenwerking Meester Boulanger Mark Plaating

The Heineken Bakery bakt brood met geheim ingrediënt

The Heineken Bakery bakt brood met geheim ingrediënt0 ?php the_title() ?>979 dagen geleden
Content van de Efteling die de Sitecore Experience Award heeft gewonnen

De Efteling wint Sitecore Experience Award voor beste contentstrategie

De Efteling wint Sitecore Experience Award voor beste contentstrategie0 ?php the_title() ?>986 dagen geleden
Een van de flesjes Heineken 0.0% met het nieuwe blauwe logo waar het mee bekend zou staan naast een glas koud heineken bier

Heineken lanceert na twee jaar proeven alcoholvrij bier

Heineken lanceert na twee jaar proeven alcoholvrij bier0 ?php the_title() ?>991 dagen geleden
Bier Iris van den Broek

Speciaalbier en alcoholvrije bieren stuwen consumptie gerstennat

Speciaalbier en alcoholvrije bieren stuwen consumptie gerstennat0 ?php the_title() ?>1014 dagen geleden
Google logo

Google meest succesvolle merk, Shell wederom meest waardevol in Nederland

Google meest succesvolle merk, Shell wederom meest waardevol in Nederland0 ?php the_title() ?>1021 dagen geleden
When you drive, Never drink

Heineken’s televisiereclame When You Drive, Never Drink wint STIVA Award

Heineken’s televisiereclame When You Drive, Never Drink wint STIVA Award0 ?php the_title() ?>1095 dagen geleden
Jude Law Johnie Walker Blue

Heineken, Johnny Walker en Licor 43 gaan verantwoord om met alcohol

Heineken, Johnny Walker en Licor 43 gaan verantwoord om met alcohol0 ?php the_title() ?>1111 dagen geleden
Heineken advertentie kreeftenschaar

Eurobest schenkt Heineken titel Adverteerder van het Jaar 2016

Eurobest schenkt Heineken titel Adverteerder van het Jaar 20160 ?php the_title() ?>1135 dagen geleden
Live optreden in Heineken Music Hall

Heineken Music Hall heet na vijftien jaar straks Afas Live

Heineken Music Hall heet na vijftien jaar straks Afas Live0 ?php the_title() ?>1159 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!