Home | retail | Heineken lanceert na twee jaar proeven alcoholvrij bier

Heineken lanceert na twee jaar proeven alcoholvrij bier

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 03/03/2017 om 14:11

Een van de flesjes Heineken 0.0% met het nieuwe blauwe logo waar het mee bekend zou staan naast een glas koud heineken bier

Heineken introduceert na twee jaar brouwen en proeven haar eerste alcoholvrije bier. De meesterbrouwers denken met Heineken 0.0. tot de meest optimale smaak te zijn gekomen. De brouwer biedt hiermee consumenten de mogelijkheid om vaker te variëren in het moment waarop ze genieten van een Heineken; met of zonder alcohol. De lancering in Nederland is het startpunt voor de wereldwijde uitrol. Opvallend is de nieuwe kleur op de verpakking: voor het eerst wijkt Heineken af van het bekende groen en stapt over op blauw, de kleur van de alcoholvrij categorie.

Pascal Gilet, Algemeen Directeur heineken Nederland: ”De wereld verandert. Gezondheid, welzijn en balans worden steeds belangrijker in ons leven. Deze trends stimuleren de groei van de alcoholvrije markt. We luisteren altijd goed naar de markt en willen met onze producten en innovaties voortdurend blijven inspelen op wat consumenten willen. Heineken 0.0 speelt uitstekend in op de toenemende vraag naar alcoholvrij en alcoholarm bier. We zien dan ook potentie in de markt voor een goed smakend alcoholvrij bier en we geloven dat we dat met Heineken 0.0 kunnen bieden.

”Na ruim twee jaar onderzoek en gebruik van nieuwe brouwtechnieken hebben we het optimale recept gecreëerd voor het eerste alcoholvrije bier onder ons moedermerk Heineken. Ook deze alcoholvrije variant heeft het verfrissende karakter, de fruitige tonen en een licht moutige body. Dit zorgt voor een echte bierbeleving, maar dan zonder alcohol. Bijzonder aan Heineken 0.0 is dat het dubbel wordt gebrouwen met de beroemde Heineken A-gist en dat de alcohol aan het einde van het brouwproces wordt verwijderd om de beste smaak te krijgen,” is Willem van Waesberghe, Meesterbrouwer, van mening.

”We weten dat de smaak van alcoholvrij bier soms een barrière is voor consumenten om hiervoor te kiezen. We willen consumenten dan ook graag laten proeven zodat ze de goede smaak van Heineken 0.0 zelf kunnen ervaren. Jarenlang lag alcoholvrij bier onder het vergrootglas van de critici. Met Heineken 0.0 laten we zien dat alcoholvrij bier niet alleen goed kan smaken, maar dat je er bovendien prima mee gezien kan worden. Dus voor het moment dat je even geen alcohol wilt drinken, maar wel met je vrienden wilt proosten, is Heineken 0.0 de perfecte keuze. Natuurlijk was de overstap naar blauw spannend. Groen zit in ons DNA en het is voor het eerst dat we afwijken van het vertrouwde groen van Heineken. Maar we vinden het tegelijkertijd belangrijk om duidelijk het verschil te laten zien tussen alcoholhoudend en alcoholvrij bier. Daarom hebben we ervoor gekozen om blauw te verwerken in de Heineken 0.0 verpakking,” zegt Jetske Freeve, Marketing Manager Heineken

Heineken 0.0 is vanaf 7 maart beschikbaar in horeca en retail.

Tags

acoholvrijacoholvrij BierBier HeinekenHeineken

Comments

Kenmerken

Elf nieuwe producten die het afgelopen jaar in de supermarkt werden geïntroduceerd zijn met een FoodAward beloond, terwijl Heineken 0.0 - de succesvolle alcoholvrije variant van het beroemde Nederlandse pilsmerk - tevens de FoodTopAward won als beste introductie van 2017. De winnaars van de FoodAward zijn Alpro Go On (Alpro), Andrélon Zilver Care (Unilever), Bolletje Ontbijtgranen (Bolletje), Dr. Oetker Big Americans Beef & Nachos (Dr. Oetker), Fïnley (Coca-Cola), Heineken 0.0 (Heineken), Hertog Jan Bastaard (AB InBev), Holland Jersey (Holland Jersey), Kwekkeboom Oven Black Angus Bitterballen (New Forrest), Magnum Pint (Unilever) en Spa Duo (Spadel).

Heineken 0.0 wint FoodTopAward als beste introductie van 2017

Heineken 0.0 wint FoodTopAward als beste introductie van 20170 ?php the_title() ?>425 dagen geleden
Het Bredase Brewfinder is online shop voor unieke bieren. Het bier wordt in vernieuwend distributiemodel pas na bestelling afgevuld op fust en is dus vers

Start-up Brewfinder lanceert one-stop-shop voor uniek en vers bier

Start-up Brewfinder lanceert one-stop-shop voor uniek en vers bier0 ?php the_title() ?>454 dagen geleden
Palm Belgian Craft Brewers introduceert met Palm 0.0 een verfrissend amber bier met 0 % alcohol én met 100 % karakter. Met Palm 0.0 speelt de brouwerij in op de trend van verantwoord alcoholgebruik en komt het de consument tegemoet die op zoek is naar meer smaak en karakter in het segment van alcoholvrij drankenassortiment. Palm 0.0 is vanaf eind maart verkrijgbaar in de Nederlandse horeca. Vanaf de lancering vervangt Palm 0.0 de alcoholarme Palm. 

Palm introduceert Palm 0.0 vanwege consumentenbehoefte

Palm introduceert Palm 0.0 vanwege consumentenbehoefte0 ?php the_title() ?>491 dagen geleden
In de gespecialiseerde onderzoekscentra van Essensor in Ede en OP&P Product Research in Utrecht worden dagelijks producten getest door unieke consumenten.

Essensor en OP&P samen marktleider in sensorisch onderzoeksdomein

Essensor en OP&P samen marktleider in sensorisch onderzoeksdomein0 ?php the_title() ?>537 dagen geleden
Blade, de nieuwe innovatieve tap van Heineken is bedoeld voor ondernemers, van bareigenaren en kleine restaurants tot foodtrucks en hotelbars, die behoefte hebben aan een gebruiksvriendelijke, kleine installatie tegen lage kosten met weinig onderhoud.

Heineken maakt tappen makkelijker met Blade

Heineken maakt tappen makkelijker met Blade0 ?php the_title() ?>561 dagen geleden
Hoofdsponsor Heineken heeft drie special edition bierflesjes ontworpen voor Hermitage Amsterdam. Op de flesjes staan historische afbeeldingen van gebouw.

Hermitage krijgt drie special edition Heineken flesjes

Hermitage krijgt drie special edition Heineken flesjes0 ?php the_title() ?>613 dagen geleden
Ruim 60 deelnemers ontvangen een ticket naar de Olympische Winterspelen in Zuid Korea en zijn daarmee officieel geselecteerd als crew in het Holland Heineken House in Zuid Korea. De bierbrouwer heeft in samenwerking met HR-partner Adecco een zorgvuldig selectieproces doorlopen om het allerbeste team samen te stellen voor de veertiende editie van dé hotspot tijdens de Spelen. Zowel voor als achter de schermen gaat dit team aan de slag voor de sporters van TeamNL, hun familie en vrienden, NOC*NSF, sportbonden, media en natuurlijk ook de vele Oranjefans.

Ruim 60 Tapmodels in Holland Heineken House bij Olympische Winterspelen in Zuid Korea

Ruim 60 Tapmodels in Holland Heineken House bij Olympische Winterspelen in Zuid Korea0 ?php the_title() ?>637 dagen geleden
Bier CBS brouwerij

Aantal bierbrouwers meer dan verviervoudigd sinds 2007, Bammetjes Bier is zo’n nieuw brouwsel

Aantal bierbrouwers meer dan verviervoudigd sinds 2007, Bammetjes Bier is zo’n nieuw brouwsel0 ?php the_title() ?>770 dagen geleden
Grolsch proefbrouwerij open tijdens Week van het Bier

Grolsch proefbrouwerij open tijdens Week van het Bier

Grolsch proefbrouwerij open tijdens Week van het Bier0 ?php the_title() ?>805 dagen geleden
Hopt.nl Shavings for Savings bier webshop

Webshop HOPT.nl start campagne: Shavings for Savings tegen bierverspilling

Webshop HOPT.nl start campagne: Shavings for Savings tegen bierverspilling0 ?php the_title() ?>812 dagen geleden
Heineken scoort met sociale campagne

Heineken scoort met grensverleggend sociaal experiment

Heineken scoort met grensverleggend sociaal experiment0 ?php the_title() ?>816 dagen geleden
Lindeboom Radler

Lindeboom Bierbrouwerij introduceert alcoholarme en alcoholvrije dorstlessers

Lindeboom Bierbrouwerij introduceert alcoholarme en alcoholvrije dorstlessers0 ?php the_title() ?>818 dagen geleden
Grand SpinAward Heineken KLM KRO-NCRV N=5 MediaMonks

Heineken, KLM, KRO-NCRV, MediaMonks en N=5 maken kans op Grand SpinAward

Heineken, KLM, KRO-NCRV, MediaMonks en N=5 maken kans op Grand SpinAward0 ?php the_title() ?>838 dagen geleden
Beerwulf 3 pack bottles

Nieuwe webshop Beerwulf maakt speciaalbier voor iedereen toegankelijk

Nieuwe webshop Beerwulf maakt speciaalbier voor iedereen toegankelijk0 ?php the_title() ?>854 dagen geleden
Heineken Bakery, Heineken brouwerij in samenwerking Meester Boulanger Mark Plaating

The Heineken Bakery bakt brood met geheim ingrediënt

The Heineken Bakery bakt brood met geheim ingrediënt0 ?php the_title() ?>860 dagen geleden
Content van de Efteling die de Sitecore Experience Award heeft gewonnen

De Efteling wint Sitecore Experience Award voor beste contentstrategie

De Efteling wint Sitecore Experience Award voor beste contentstrategie0 ?php the_title() ?>867 dagen geleden
Een nieuwe doos met flesjes van Swinckels

Morgan Freeman schenkt zijn stem aan Swinckels’ superior pilsener

Morgan Freeman schenkt zijn stem aan Swinckels’ superior pilsener0 ?php the_title() ?>867 dagen geleden
Éen van de vrachtwagens van Bavaria die het bier vervoerd.

Bavaria zet in op laag alcoholisch bier met Bavaria 3.3

Bavaria zet in op laag alcoholisch bier met Bavaria 3.30 ?php the_title() ?>872 dagen geleden
Overheerlijk Grolsch bier waarvan wordt genoten in een bar in Enschede

Grolsch lanceert drie gloednieuwe alcoholvrije biertjes

Grolsch lanceert drie gloednieuwe alcoholvrije biertjes0 ?php the_title() ?>873 dagen geleden
werknemers van Tinybot, de winnaars van de Rotterdamse Startersprijs van 2016

Starters strijden om Rotterdamse Startersprijs 2017

Starters strijden om Rotterdamse Startersprijs 20170 ?php the_title() ?>873 dagen geleden
Bier tap

Bier als lokmiddel

Bier als lokmiddel0 ?php the_title() ?>881 dagen geleden
Bier van de tap

Zesde Week van het Nederlandse Bier

Zesde Week van het Nederlandse Bier0 ?php the_title() ?>889 dagen geleden
Mikkeller Tokyo

Rennen voor bier

Rennen voor bier0 ?php the_title() ?>890 dagen geleden
Bier Iris van den Broek

Speciaalbier en alcoholvrije bieren stuwen consumptie gerstennat

Speciaalbier en alcoholvrije bieren stuwen consumptie gerstennat0 ?php the_title() ?>895 dagen geleden
Eiffel toren

Heineken terug naar Wereldtentoonstelling van 1889 in Parijs

Heineken terug naar Wereldtentoonstelling van 1889 in Parijs0 ?php the_title() ?>901 dagen geleden
Gekleurde alcohol

Geen alcoholreclame op vier jongerenzenders

Geen alcoholreclame op vier jongerenzenders0 ?php the_title() ?>937 dagen geleden
Gulpener brouwlokaal

Gulpener laat bier beleven in lokaal, bibliotheek en laboratorium

Gulpener laat bier beleven in lokaal, bibliotheek en laboratorium0 ?php the_title() ?>964 dagen geleden
When you drive, Never drink

Heineken’s televisiereclame When You Drive, Never Drink wint STIVA Award

Heineken’s televisiereclame When You Drive, Never Drink wint STIVA Award0 ?php the_title() ?>976 dagen geleden
Patje met pindasaus van Bram's

Nominaties Horecava Innovation Award 2017 bekend

Nominaties Horecava Innovation Award 2017 bekend0 ?php the_title() ?>978 dagen geleden
Bavaria wand van kratten

Zo, nu eerst een nieuwe campagne van Bavaria

Zo, nu eerst een nieuwe campagne van Bavaria0 ?php the_title() ?>981 dagen geleden
Jude Law Johnie Walker Blue

Heineken, Johnny Walker en Licor 43 gaan verantwoord om met alcohol

Heineken, Johnny Walker en Licor 43 gaan verantwoord om met alcohol0 ?php the_title() ?>992 dagen geleden
Samen Gulpener bier drinken

Gulpener meest duurzame bierfabrikant volgens Rank a Brand

Gulpener meest duurzame bierfabrikant volgens Rank a Brand0 ?php the_title() ?>1005 dagen geleden
SABmiller Grolsch brouwerij in Enschede

Beugelflessen van Grolsch voortaan in Japanse handen

Beugelflessen van Grolsch voortaan in Japanse handen0 ?php the_title() ?>1014 dagen geleden
Heineken advertentie kreeftenschaar

Eurobest schenkt Heineken titel Adverteerder van het Jaar 2016

Eurobest schenkt Heineken titel Adverteerder van het Jaar 20160 ?php the_title() ?>1016 dagen geleden
Heineken biertegoed app

Biertje uit de supermarkt levert biertje in café op

Biertje uit de supermarkt levert biertje in café op0 ?php the_title() ?>1033 dagen geleden
Live optreden in Heineken Music Hall

Heineken Music Hall heet na vijftien jaar straks Afas Live

Heineken Music Hall heet na vijftien jaar straks Afas Live0 ?php the_title() ?>1040 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!