Home | Social Media | Heineken, Johnny Walker en Licor 43 gaan verantwoord om met alcohol

Heineken, Johnny Walker en Licor 43 gaan verantwoord om met alcohol

Geplaatst door Jeroen Veenstra in Social Media op 03/11/2016 om 09:37

Jude Law Johnie Walker Blue

Negen nominaties dingen mee naar de beste en meest verantwoorde alcohol tv commercial die het afgelopen jaar op de Nederlandse televisie is verschenen. Vanaf vandaag, tot 15 november, kunnen alle Nederlanders van 18 jaar en ouder stemmen op de genomineerde commercials via www.stivaaward.nl.

De STIVA TV Award 2016 wordt op vrijdag 18 november uitgereikt. De Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) wil met de uitreiking van de STIVA TV AWARD 2016 laten zien dat leuke alcoholreclame en bewustmaking voor verantwoorde alcoholconsumptie prima samen gaan. Vorig jaar ging de eerste STIVA TV Award naar Heinekens’ The Chase’, de commercial met James Bond in de hoofdrol.

De negen reclamefilmpjes waaruit uit het publiek nu kan kiezen zijn:

Heineken: When you drive, never drink (Publicis Milan)
Heineken: Moderate drinkers wanted (Publicis Milan)
Amstel: Proostnamen (INDIE)
Grolsch: 400 jaar Karakter (Alfred)
Amstel Radler: Highwayman (INDIE)
Apple Bandit: Follow that fox (Cloudfactory)
Johnnie Walker: Jude Law (Anomaly)
Licor 43: Pura Passion (Wonder)
Brand: Uitgesteld genot (INDIE)

De jury met Fred van Raaij (Tilburg University), Yvonne Prins (UM Nederland) en Anne de Clercq (film- en televisiemaker) zijn verantwoordelijk voor de keuzes. Jurylid Anne de Clercq: ”We hebben de commercials beoordeeld op creativiteit en originaliteit, van het concept en de uitwerking. Daarnaast hebben we er speciaal op gelet dat de commercial aandacht schenkt aan verantwoorde alcoholconsumptie en de manier waarop de makers dit in de commercial verwerkt hebben.”

Peter de Wolf, directeur van STIVA, reageert: ”Met de STIVA TV Award willen we laten zien dat alcoholcommercials leuk kunnen zijn, maar tegelijk ook de boodschap kunnen uitdragen dat genieten van alcohol mag, maar alleen met mate. De verkiezing is een leuke manier om consumenten te betrekken bij  het belang van verantwoorde alcoholconsumptie. Gelukkig zien we dat Nederlanders steeds verantwoorder drinken, maar er blijft ook nog genoeg werk aan de winkel om alcoholmisbruik verder te bestrijden.”

De winnaar van de STIVA TV Award 2016 wordt bepaald door de stemmen van het publiek en de stemmen van de vakjury. Het gaat om commercials die tussen 1 oktober 2015 en 1 oktober 2016 zijn uitgezonden op de Nederlandse televisie.

Tags

StivaStiva Licor 43Licor 43 Johnnie WalkerJohnnie Walker BrandBrand amstelamstel GrolschGrolsch HeinekenHeineken

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!