Home | retail | Videoproducent Eyeforce introduceert vier nieuwe regisseurs

Videoproducent Eyeforce introduceert vier nieuwe regisseurs

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 28/02/2017 om 16:42

De Amsterdamse videoproducent Eyeforce staat het best bekend om de extreme sports films voor merken als Red Bull Media House, O’Neill, Wetransfer en KLM. Het bedrijf heeft vier nieuwe regisseurs binnengehaald.

De Amsterdamse videoproducent Eyeforce staat het best bekend om de extreme sports films voor merken als Red Bull Media House, O’Neill, Wetransfer en KLM. Het bedrijf heeft vier nieuwe regisseurs binnengehaald.

Volgens mede-oprichter Bob van de Gronde is de keuze om met deze regisseurs te gaan werken tweeledig: ”We merken dat we met name goed gevonden worden als productiepartij wanneer het gaat om sport, adventure en lifestyle, terwijl onze ambitie verder gaat dan dat. Met dit team aan regisseurs denken we enerzijds een breder en gevarieerder aanbod te hebben voor onze bestaande klanten, en anderzijds breekt het nieuwe markten open die voorheen minder relevant voor ons waren.”

Het portfolio van regisseurs is een mix tussen internationaal en lokaal talent met uiteenlopende specialismen en is nu op de nieuwe website van Eyeforce.

Met regisseur Andreas Roth, die twee keer de Best Young Director Award won in Cannes, introduceert Eyeforce een aanstormend internationaal talent. Zijn stijl wordt omschreven als krachtig en filmisch, en hij werd bekend met zijn viral The Exorcist die meer dan 30 miljoen views behaalde en daarmee in de top vijf belandde van best bekeken video’s van dat jaar.

Daarnaast gaat Eyeforce Jerom Fischer vertegenwoordigen, een conceptueel montage-regisseur die zijn stijl te danken heeft aan zijn het regisseren van films voor festivals zoals Digital en Into the Woods. Recentelijk maakte Jerom voor Eyeforce zijn eerste commercials voor de Rijksoverheid en Shimano.

Damien Hope debuteerde vorig jaar met zijn commercial voor Brandt & Levie, een film die ambacht ademt.  Damien staat op de nieuwe website van Eyeforce omschreven als ‘Emotive Storyteller’, hij leunt vooral op beeld en sfeer om dat verhaal te vertellen.

Ook voegt Eyeforce een regisseur toe met een achtergrond in CGI. Marcel Kaper creëerde onder andere voor Tomorrowland complete CGI werelden.  Hij vervult daarin vaak een driedubbelrol, waarin hij niet alleen de creative lead had maar ook regisseur en componist van de soundtrack was.

Tags

Andreas RothAndreas Roth Damien HopeDamien Hope filmfilm regisseurregisseur Bob van de GrondeBob van de Gronde O’NeillO’Neill EyeforceEyeforce Jerom FischerJerom Fischer Marcel KaperMarcel Kaper TomorrowlandTomorrowland Brandt & LevieBrandt & Levie CGICGI Into the WoodsInto the Woods Red BullRed Bull CannesCannes KLMKLM wetransferwetransfer

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!