Home | Marketing | Eurobest schenkt Heineken titel Adverteerder van het Jaar 2016

Eurobest schenkt Heineken titel Adverteerder van het Jaar 2016

Geplaatst door Jeroen Veenstra in Marketing op 10/10/2016 om 11:11

Heineken advertentie kreeftenschaar

Dat Nederlands meest bekende biermerk innovatief is op het gebied van (reclame)campagnes is inmiddels wel bekend. Eurobest (Het Europese Festival voor creativiteit dat wordt georganiseerd Festival Cannes Lions) heeft dat nu onderkend en heeft Heineken uitgeroepen tot Adverteerder van het Jaar 2016. De jury vindt dat de bierbrouwer zich onderscheidt met inspirerende marketing terwijl het bovendien de creatieve output van de Heineken-bureaus aanmoedigt en omarmt.

De  prijs zal in december officieel worden uitgereikt tijdens Eurobest in Rome. Maar Ian Wilson, Senior Director digital en marketing development, heeft al een reactie gegeven: ”We zijn trots dat we door Eurobest tot Advertiser of the Year 2016 zijn uitgeroepen en vieren graag samen met de creatieve gemeenschap tijdens een van Europa’s meest belangrijke evenementen voor de creatieve industrie. Creativiteit zorgt voor competitie en helpt ons wereldwijd te groeien. Op het gebied van de promotie van onze merken maar ook bij het binnenhalen van het beste personeel. Het is meer dan onze marketing strategie, het zit in ons DNA.”

In de loop der jaren won de bierbrouwer al 37 awards bij Eurobest en was sinds 2008 twintig keer shortlisted, inclusief drie Grand Prix. In 2015 werd Heineken in Cannes gekozen to Creative Marketer of the Year.

Tags

CannesCannes EurobestEurobest HeinekenHeineken

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!