Home | retail | Bol introduceert online persoonlijke herhaalservice voor dagelijkse producten

Bol introduceert online persoonlijke herhaalservice voor dagelijkse producten

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 17/10/2017 om 11:11

Met Bespaar Continu zet bol.com een nieuwe stap in het optimaliseren van online winkelen vanuit de behoeftes van de consument.  Dagelijkse producten zoals shampoo, luiers, kattenvoer of toiletpapier kunnen met de online persoonlijke herhaalservice altijd met korting worden besteld. De klant kiest uit producten van bekende merken, bepaalt zelf hoe vaak en waar te ontvangen.

Met Bespaar Continu zet bol.com een nieuwe stap in het optimaliseren van online winkelen vanuit de behoeftes van de consument.  Dagelijkse producten zoals shampoo, luiers, kattenvoer of toiletpapier kunnen met de online persoonlijke herhaalservice altijd met korting worden besteld. De klant kiest uit producten van bekende merken, bepaalt zelf hoe vaak en waar te ontvangen. En altijd met korting. 

De Bespaar Continu producten kunnen iedere maand, tweemaandelijks of in een andere maandelijkse frequentie bezorgd laten worden. Bol herinnert wanneer de volgende herhaalbestelling gepland is en vervolgens beslist consument zelf of de bestelling ontvangen kan worden. Zo wordt een herhaalaankoop makkelijker dan ooit.

Binnen het assortiment van 15 miljoen artikelen kunnen klanten al sinds 2012 ook kiezen uit duizenden drogisterij-artikelen, artikelen voor babyverzorging en dierenvoeding.

Huub Vermeulen, algemeen directeur: ”We zien dat steeds meer klanten bij ons terugkomen voor hun herhaalaankopen. Met het nieuwe en in Nederland en België unieke concept Bespaar Continu willen we daar klanten nog beter in ondersteunen. Dit in combinatie met prijsvoordeel, een belangrijke wens bij de aanschaf van dagelijkse producten. Met de introductie van Bespaar Continu geven we een nieuwe impuls aan online winkelen. We verwachten dan ook dat dit tot een verandering zal leiden in het koopgedrag van consumenten. Producten die voorheen nog beperkt online werden aangeschaft, zullen vanaf nu vaker in het online winkelmandje terecht komen.”

Binnen Bespaar Continu kan gekozen worden uit producten van meer dan 65 bekende merken. Klanten die gebruikmaken van Bespaar Continu zijn verzekerd van prijsvoordeel. Zo is er bij iedere bestelling een vaste korting ten opzichte van de normale productprijs.

De korting per bestelling kan oplopen tot 35%, afhankelijk van het gekozen product. Bij vijf of meer Bespaar Continu producten in een levering krijgt de consument een extra korting van 10% per product. Zo levert Bespaar Continu klanten niet alleen meer gemak en voordeel op, maar draagt het ook bij aan een verduurzaming van de logistiek binnen e-commerce. Bestellingen worden opgespaard, gebundeld en daarmee in één doos verstuurd.

Steeds meer klanten winkelen via de app op hun smartphone. Het gemak van de app is vaak een reden om ook een volgende keer te kopen bij bol.com. De app wordt dan ook met name gebruikt voor herhaalaankopen, bijvoorbeeld onderweg. Bol.com lanceert daarom Bespaar Continu als eerste via de app (iOS en Android), via een update. Na de eerste klantervaringen en –reacties van app-gebruikers zal Bespaar Continu ook ontwikkeld worden voor de reguliere website.

Tags

herhaalserviceherhaalservice bol.combol.com

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!