Home | retail | Dirk, Blokker, HEMA, Auping en Tempur hebben beste reclamefolders

Dirk, Blokker, HEMA, Auping en Tempur hebben beste reclamefolders

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 28/04/2017 om 12:23

reclamefolders

Na acht verkiezingsweken, ruim 25.000 stemmende consumenten en bijna 60.000 beoordelingen is nu bekend wie er kans maken op de Beste Folder Awards 2017. De Beste Folder Award is een initiatief van de DDMA Businessgroep Verspreidingen. Zij zetten zich in voor een verdere professionalisering van de distributienetwerken. Tevens genereert de groep bestedingscijfers en promoot zij huis-aan-huis folders als effectief communicatiemedium form-control. De groep is verantwoordelijk voor de zelfregulering in de vorm van de bekende NEE/JA en NEE/NEE sticker voor op de brievenbus. De verkiezing van de Beste Folder Awards wordt uitgevoerd door adviesbureau Q&A. Het is de vijfde keer dat de verkiezing wordt gehouden.

De folders worden beoordeeld op acht aspecten: Scherpste aanbiedingen, Bevat producten die ik wil kopen, Informatief, Overzichtelijk, Inspiratie, Leukste producten, Leesformaat en Aantrekkelijk (qua kleur en beeldmateriaal).

In de categorie Nationaal Food zijn Dirk, Lidl en PLUS genomineerd. PLUS won vorig jaar de titel. De folder werd toen door de consument net wat beter beoordeeld op de aspecten ‘ leesformaat’ , ‘ overzichtelijk’ en‘ aantrekkelijk’ . De folder van PLUS kreeg als eindcijfer een 8,26. Stephan van den Eijnden, voorzitter DDMA Businessgroep Verspreidingen: ”De verschillen tussen de top 3 genomineerden zijn minimaal. PLUS, Jan Linders en DEEN scoren allemaal hoger dan een 8. Jan Linders kreeg van het publiek een 8,16 en DEEN Supermarkten een 8,08 als eindcijfer.”

Intratuin won de vorige twee jaren in de categorie Nationaal non-food. Intratuin weet op alle aspecten een goede score te behalen, maar presteert met name op de aspecten ‘informatie’ en ‘overzichtelijk’ duidelijk beter dan de concurrentie. De folder van Intratuin krijgt van het publiek een 8,18. ”Heel knap als je voor het tweede jaar op rij de beste folder scoort,” zegt Stephan van den Eijnden De anderen uit de top 3 van de genomineerden, Xenos en Zinzi kregen respectievelijk een 8,05 en een 7,96 als eindcijfer van de consument.

Peter Paul Kleinbussink, algemeen directeur Intratuin zei vorig jaar: ”We hebben de Award nu twee jaar op rij gewonnen en zijn bijzonder trots op deze erkenning van onze fans.  Zij zijn het waar we het met z’n allen binnen Intratuin voor doen en een mooiere beloning kunnen we dan ook niet bedenken. Dat onze folder tussen het grote aanbod is uitgeroepen tot beste folder met een 8.2 als eindcijfer vinden wij een groot compliment. Het is een belangrijk onderdeel van onze marketingmix om daarmee de formule Intratuin uit te dragen. Onze producten zijn nog steeds onze helden, maar de wijze waarop deze worden gepresenteerd en gecommuniceerd, dragen bij aan het onderscheidend vermogen van onze formule.”

Intratuin speelt steeds meer in op de prijsperceptie van de consument en naast beleving en inspiratie speelt ook storytelling een steeds belangrijkere rol. Kleinbussink: “De Folder Award is voor ons dan ook een bevestiging dat we met de vernieuwde richting een goede stap voorwaarts hebben gezet!”

Intratuin is dit jaar weer kanshebber. Samen met HEMA en Blokker.

Auping en Tempur zijn genomineerd als merken.

Consumenten kunnen nu stemmen via www.debestefolder.nl. De uitreiking vindt plaats op donderdag 18 mei tijdens het Brievenbusreclame Congres in de Hallen in Amsterdam.

 

Tags

www.debestefolder.nlwww.debestefolder.nl TempurTempur AupingAuping DEEN SupermarktenDEEN Supermarkten DDMA Businessgroep VerspreidingenDDMA Businessgroep Verspreidingen Beste Folder AwardBeste Folder Award ZinziZinzi IntratuinIntratuin XenosXenos Q&AQ&A Jan LindersJan Linders PLUSPLUS LIDL.LIDL. BlokkerBlokker dirkdirk HEMAHEMA

Comments

Kenmerken

Amsterdam krijgt een nieuw wekelijks huis-aan-huis blad onder de naam City. Het betreft hier een moderne magazine-achtige krant met onafhankelijke journalistieke informatie mogelijk gemaakt door een aantal aangesloten retailpartners waaronder Blokker, Kruidvat, Dirk van den Broek en Seats and Sofa. Het is een initiatief van H.A.H. Retail Uitgeverij, onderdeel van de groep Emiel De Jong uit Baarle-Nassau en wordt geproduceerd door het Amsterdamse mediabedrijf Trusted Media Publishers  van Sjuul Paradijs en Jan-Kees Emmer. City is het antwoord op het Amsterdamse beleid de verspreiding van folders te reguleren.

Blokker, Kruidvat, Dirk van den Broek en Seats and Sofas in nieuw huis-aan-huis blad

Blokker, Kruidvat, Dirk van den Broek en Seats and Sofas in nieuw huis-aan-huis blad0 ?php the_title() ?>525 dagen geleden
Naast de supermarktketen wonnen ook Formido, Primera, ICI Paris XL, MediaMarkt, Zeeman, Intratuin en Xenos prijzen tijdens verkiezing van favoriete folder.

Dirk bezorgt meest favoriete folder in Nederland

Dirk bezorgt meest favoriete folder in Nederland0 ?php the_title() ?>561 dagen geleden
CASA, internationaal opererende interieurwinkelketen met 500 winkels in acht Europese landen, neemt circa 110 Xenos-winkellocaties over van Blokker Holding.

Ook Xenos verdwijnt uit de winkelstraat en wordt CASA

Ook Xenos verdwijnt uit de winkelstraat en wordt CASA0 ?php the_title() ?>609 dagen geleden
Ondernemers die hun flyers en folders bij Drukwerkdeal.nl laten drukken, kunnen deze voortaan laten verspreiden via de diensten van PostNL-dochter Spotta.

Drukwerkdeal.nl gaat samenwerking aan met Spotta

Drukwerkdeal.nl gaat samenwerking aan met Spotta0 ?php the_title() ?>610 dagen geleden
Bol blijft meest geliefde winkel volgens Q &A. Coolblue en Zalando maken plaats voor Action en Media Markt. Albert Heijn en HEMA ook in top vijf.

Bol is nog steeds de meest geliefde winkel vanwege aanbod en snelle levering

Bol is nog steeds de meest geliefde winkel vanwege aanbod en snelle levering0 ?php the_title() ?>636 dagen geleden
Reizigers en passanten op Amsterdam Centraal die behoefte hebben aan een powernap, kunnen terecht in de Auping Lil' Recharge Room bij Lil' Amsterdam.

Powernappen bij Auping op Amsterdam Centraal

Powernappen bij Auping op Amsterdam Centraal0 ?php the_title() ?>664 dagen geleden
In voorbereiding op de Beste Folder Awards 2018 deed Q&A onderzoek naar reclamefolder. De verwachting is een toename in het lezen van een online folder.

Papieren reclamefolder zorgt nog voor meeste aanloop naar fysieke winkels

Papieren reclamefolder zorgt nog voor meeste aanloop naar fysieke winkels0 ?php the_title() ?>671 dagen geleden
Sanne Bekkema is Accountmanager bij Marcommit en doet verslag van haar bezoek aan IT’s in the mix. Onder meer Auping en vtwonen komen ter sprake.

Retailers maken Google rijk

Retailers maken Google rijk0 ?php the_title() ?>697 dagen geleden
Door het succes van de Duitse winkels in Keulen en Frankfurt zijn de nieuwe winkels in de hoofdstad van Oostenrijk Wenen logische volgende stap voor HEMA.

HEMA opent eerste winkels in Wenen

HEMA opent eerste winkels in Wenen0 ?php the_title() ?>708 dagen geleden
MailDB, het KVGO en Spotta in hoger beroep tegen de uitspraak van de rechtbank over de invoering van de Ja/Ja-sticker door Gemeente Amsterdam per 1 januari.

Het KVGO, MailDB en Spotta in hoger beroep tegen uitspraak Ja/Ja-sticker

Het KVGO, MailDB en Spotta in hoger beroep tegen uitspraak Ja/Ja-sticker0 ?php the_title() ?>712 dagen geleden
Na uitspraak rechtbank voert Amsterdam nieuw systeem van sticker voor folders in. KVGO, brancheorganisatie MailDB en Spotta waarschijnlijk in hoger beroep.

Amsterdam voert Ja-Ja sticker in

Amsterdam voert Ja-Ja sticker in0 ?php the_title() ?>719 dagen geleden
Somnox ontwikkelt knuffelrobot die helpt bij slapen. Het Delftse initiatief is samen met vijf andere genomineerden kanshebber voor ASN Bank Wereldprijs.

Deze Delftse knuffelrobot helpt mensen met slaapproblemen aan een goede nachtrust

Deze Delftse knuffelrobot helpt mensen met slaapproblemen aan een goede nachtrust0 ?php the_title() ?>733 dagen geleden
Supermarktketen Dirk stopt met het plaatsen van kiloknallers op de voorpagina van folders. Wakker Dier hoopt dat andere supermarkten het voorbeeld volgen.

Dirk schrapt kiloknallers van voorpagina reclamefolders

Dirk schrapt kiloknallers van voorpagina reclamefolders0 ?php the_title() ?>818 dagen geleden
Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, start samenwerking met online witgoedspecialist AO.nl. Op blokker.nl keus uit ruim 750 witgoed producten

Blokker.nl gaat witgoed van AO.nl verkopen

Blokker.nl gaat witgoed van AO.nl verkopen0 ?php the_title() ?>845 dagen geleden
Big Bazar ziet kans voor versnelde expansie van de discountformule. Als onderdeel hiervan worden nog Blokker- en Marskramervestigingen omgebouwd.

Big Bazar opent 30 nieuwe winkellocaties

Big Bazar opent 30 nieuwe winkellocaties0 ?php the_title() ?>851 dagen geleden
Blokker Nextail Publitas reclamefolder

Nextail en Publitas brengen eerste real time reclamefolder op de markt

Nextail en Publitas brengen eerste real time reclamefolder op de markt0 ?php the_title() ?>854 dagen geleden
DDMA Conversie conversie-optimalisatie

DDMA gaat voor het eerst Dutch CRO Awards uitreiken

DDMA gaat voor het eerst Dutch CRO Awards uitreiken0 ?php the_title() ?>858 dagen geleden
HEMA omzet

Online omzet HEMA stijgt met 44%

Online omzet HEMA stijgt met 44%0 ?php the_title() ?>868 dagen geleden
Blokker

Groei bij webwinkels van Blokker kunnen totale omzetdaling niet compenseren

Groei bij webwinkels van Blokker kunnen totale omzetdaling niet compenseren0 ?php the_title() ?>882 dagen geleden
SAN Zeeman, Dawn, GoSpooky

Zeeman Trouwjurk, GoSpooky, NS en Dawn grote winnaars bij SAN Uitreiking

Zeeman Trouwjurk, GoSpooky, NS en Dawn grote winnaars bij SAN Uitreiking0 ?php the_title() ?>892 dagen geleden
Leen Bakker, Blokker, Gilde Equity Management

Blokker heeft Leen Bakker verkocht

Blokker heeft Leen Bakker verkocht0 ?php the_title() ?>903 dagen geleden
Beste Folder Awards Tempur Dirk Intratuin

Dirk, Intratuin en Tempur maken de beste folders!

Dirk, Intratuin en Tempur maken de beste folders!0 ?php the_title() ?>907 dagen geleden
Blokker Intertoys Maxi Toys, Xenos, Big Bazar, Leen Bakker

Blokker Holding gaat alleen nog maar voor Blokker

Blokker Holding gaat alleen nog maar voor Blokker0 ?php the_title() ?>910 dagen geleden
Q&A Moederdag

Aandacht voor Moederdag lijkt wat te verslappen

Aandacht voor Moederdag lijkt wat te verslappen0 ?php the_title() ?>914 dagen geleden
Qlik data-storyteling

Bedrijfsleven benut data-storytelling onvoldoende

Bedrijfsleven benut data-storytelling onvoldoende0 ?php the_title() ?>918 dagen geleden
Ponkers HEMA Beautynezz

HEMA komt met vlog academy

HEMA komt met vlog academy0 ?php the_title() ?>924 dagen geleden
Shopping online

Blog: Omnichannel – Het beste van twee werelden!

Blog: Omnichannel – Het beste van twee werelden!0 ?php the_title() ?>952 dagen geleden
SPAR Slogan

SPAR lanceert nieuwe huisstijl en slogan

SPAR lanceert nieuwe huisstijl en slogan0 ?php the_title() ?>953 dagen geleden
sandd

Consument bepaalt met Kiesjefolders.nl zelf

Consument bepaalt met Kiesjefolders.nl zelf0 ?php the_title() ?>1014 dagen geleden
Twee vrouwen delen een telefoon

Reclamefolder.nl komt met een cashback-functionaliteit in de app

Reclamefolder.nl komt met een cashback-functionaliteit in de app0 ?php the_title() ?>1022 dagen geleden
Reclamefolders brievenbus

Papieren folder blijkt nog steeds het meest effectief

Papieren folder blijkt nog steeds het meest effectief0 ?php the_title() ?>1033 dagen geleden
Albert Heijn aller harde box bus

Albert Heijn heeft de beste reputatie op social media

Albert Heijn heeft de beste reputatie op social media0 ?php the_title() ?>1126 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!