Home | retail | Bol.com voor derde jaar op rij sterkste retailmerk van Nederland

Bol.com voor derde jaar op rij sterkste retailmerk van Nederland

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 07/04/2017 om 11:58

Bol.com voor derde jaar op rij sterkste retailmerk van Nederland

Bol.com is voor het derde jaar op rij uitgeroepen tot het sterkste retailmerk van Nederland. Voor het Retail Merkenonderzoek 2017, uitgevoerd door Hendrik Beerda Brand Consultancy, zijn de honderd ‘belangrijkste retailers op basis van omzet’ in Nederland geselecteerd.

Elk merk werd onderzocht op de drie hoofdfactoren merkkracht, merkpersoonlijkheid en merkprestatie en veertig subfactoren. Hieruit kwam bol.com voor de derde keer op rij als sterkste speler uit de bus. Een goede prijs-kwaliteitverhouding, klantvriendelijkheid en aantrekkelijke aanbiedingen bleken belangrijke factoren bij de bepaling van het sterkste retailmerk van Nederland.

Tags

Hendrik Beerda Brand ConsultancyHendrik Beerda Brand Consultancy bol.combol.com e-commercee-commerce

Comments

Kenmerken

De bekende concertzaal in Amsterdam veranderde begin 2017 na vijftien jaar de naam. Heineken Music Hall werd toen Afas Live. Die naamswijziging heeft een enorm effect gehad op de reputatie. Terwijl de HMH twee jaar geleden nog de vijfde positie innam op de ranglijst van sterkste podiummerken, staat AFAS Live nu op plaats 17. ''Door het wegvallen van sponsor Heineken was het podium genoodzaakt de naam te veranderen. Met de wijziging in AFAS Live is de helft van de merkwaarde in rook opgegaan. Niet alleen de naamsbekendheid is gekelderd, maar ook op de andere twee pijlers van merkkracht, waardering en binding, moet het merk weer opnieuw beginnen. Het zal zeker jaren duren voordat dit verlies is goedgemaakt en de kans is zelfs groot dat dit nooit gaat lukken,'' blijkt uit de zevende editie van het Cultuursector Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy onder 3.450 volwassen Nederlanders.

AFAS Live helft minder waard als Heineken Music Hall

AFAS Live helft minder waard als Heineken Music Hall0 ?php the_title() ?>331 dagen geleden
De interesse van zogeheten platformbedrijven als Amazon in de boodschappenmarkt is een waarschuwing voor supermarkten in Nederland. Voor de meeste dagelijkse boodschappen is de kans op een grootschalige verschuiving van verkoop via winkels en webwinkels naar dergelijke platformbedrijven weliswaar klein en ontwricht de branche niet.

Amazon ontwricht supermarkt in Nederland niet

Amazon ontwricht supermarkt in Nederland niet0 ?php the_title() ?>371 dagen geleden
De Top 20 van retailers met de aantrekkelijkste winkelervaring bestaat voor een kwart uit online retailers blijkt uit de  nieuwste Retail Merkenonderzoek 2018 van Hendrik Beerda Brand Consultancy onder 1.515 ondervraagden. ''Naast bol.com zijn dit Coolblue, Kamera Express, Bax Music en wehkamp. Hoewel Coolblue, Kamera Express en Bax Music ook fysieke winkels hebben, roept de tweede plaats van bol.com op het winkelaspect de vraag op of fysieke locaties voor internetretailers wel nodig zijn,'' vraagt Merkadviseur Hendrik Beerda zich af. 

Winkelen bij online retailers wordt opvallend hoog gewaardeerd

Winkelen bij online retailers wordt opvallend hoog gewaardeerd0 ?php the_title() ?>373 dagen geleden
De voorzitters van de vakjury’s bij de Shopping Awards hebben, mede op basis van publieksbeoordelingen, bol.com aangewezen als winnaar van de overall titel: Beslist.nl Beste Winkel 2018. De Vakprijzen zijn voor: de Bijenkorf, InShared We All Benefit, wehkamp.nl, Coolblue, Picnic en Corendon Vliegvakanties. De winnaars van Publieksprijzen XL zijn: 123inkt.nl, Coolblue, wijnvoordeel.nl, InShared, zooplus.nl, Steps, De Online Drogist, vanHaren Schoenen, TUI en Bol. JuriDox B.V. is winnaar van de DHL Game Changer Award en SWOOP is aanvoerder van de Lightspeed HQ Ecommerce50. Voor het eerst is een juryprijs voor verkopers op de zakelijke markt uitgereikt. Aan Zamro.

Bol uitgeroepen tot beste winkel van Nederland

Bol uitgeroepen tot beste winkel van Nederland0 ?php the_title() ?>384 dagen geleden
Select Courier breidt haar innovatieve dienstverlening verder uit. Recent verscheen al een nieuwe ordermodule die ordergegevens omzet naar zendingsgegevens. Naast een groot aanbod aan beschikbare koppelingen is er nu een nieuwe koppeling tussen het boekingsplatform van Select Courier en Bol.com. Hiermee kiezen Bol.com-verkopers de beste verzendservices van alle grote vervoerders, zoals DHL, DPD, GLS, PostNL, TNT en UPS. 

Verkopers bij Bol kunnen via Select Courier beste verzendservice kiezen

Verkopers bij Bol kunnen via Select Courier beste verzendservice kiezen0 ?php the_title() ?>462 dagen geleden
De Brandweer is de hoogst gewaardeerde overheidsorganisatie. Zelfs in vergelijking met commerciële merken steekt het bijvoorbeeld gerenommeerde bedrijven als Albert Heijn en Philips naar de kroon. De Politie en Staatsbosbeheer staan op plaats twee en drie in het Overheid Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy onder 5.477 respondenten.

Brandweer is populairder dan Albert Heijn

Brandweer is populairder dan Albert Heijn0 ?php the_title() ?>533 dagen geleden
Met Bespaar Continu zet bol.com een nieuwe stap in het optimaliseren van online winkelen vanuit de behoeftes van de consument.  Dagelijkse producten zoals shampoo, luiers, kattenvoer of toiletpapier kunnen met de online persoonlijke herhaalservice altijd met korting worden besteld. De klant kiest uit producten van bekende merken, bepaalt zelf hoe vaak en waar te ontvangen.

Bol introduceert online persoonlijke herhaalservice voor dagelijkse producten

Bol introduceert online persoonlijke herhaalservice voor dagelijkse producten0 ?php the_title() ?>548 dagen geleden
Bol.com heeft nieuw fulfilment center in Waalwijk geopend. Partner PostNL gaat sorteren in center en vanuit locatie bezorgen voor efficiënter proces.

Bol opent eigen nieuwe fulfilment center in Waalwijk met sorteerlocatie PostNL

Bol opent eigen nieuwe fulfilment center in Waalwijk met sorteerlocatie PostNL0 ?php the_title() ?>568 dagen geleden
Joost Bröker, Head of UX Design Bol.com, wordt Director Design bij ABN AMRO Digital Banking. Met nieuwe functie wil bank voldoen aan klantverwachtingen.

Joost Bröker nieuwe Director Design bij ABN AMRO Digital Banking

Joost Bröker nieuwe Director Design bij ABN AMRO Digital Banking0 ?php the_title() ?>597 dagen geleden
Ahold Delhaize heeft het tweede kwartaal van 2017 zo'n 16 miljard euro omgezet. Online aandeel steeg 22%. Dit jaar 3 miljard euro via e-commerce.

Ahold Delhaize verwacht bijna 3 miljard euro aan online inkomsten

Ahold Delhaize verwacht bijna 3 miljard euro aan online inkomsten0 ?php the_title() ?>617 dagen geleden
Bol.com lanceert samen met LEGO het kidsplatform: Speelfilmpjes voor en door kinderen. Met informatie maar kinderen (2 tot 14 jaar) kunnen ook zelf bouwen.

Bol.com en LEGO bouwen nieuw kidsplatform

Bol.com en LEGO bouwen nieuw kidsplatform0 ?php the_title() ?>626 dagen geleden
bol.com huub vermeulen daniel ropers

Huub Vermeulen benoemd tot nieuwe algemeen directeur bol.com

Huub Vermeulen benoemd tot nieuwe algemeen directeur bol.com0 ?php the_title() ?>660 dagen geleden
bol.com kobo ebook abbonemnet

Ebook-abonnement Kobo Plus zorgt voor groei in lezen

Ebook-abonnement Kobo Plus zorgt voor groei in lezen0 ?php the_title() ?>665 dagen geleden
Euler Hermes Amazon Retail Risk Map

Welke retailers zijn de winnaars en welke de verliezers?

Welke retailers zijn de winnaars en welke de verliezers?0 ?php the_title() ?>667 dagen geleden
Webloyalty

Meerderheid consumenten geeft nog steeds voorkeur aan fysieke winkels

Meerderheid consumenten geeft nog steeds voorkeur aan fysieke winkels0 ?php the_title() ?>686 dagen geleden
retail ranking 2017

Consument kan 10% van de winkelketens wel missen!

Consument kan 10% van de winkelketens wel missen!0 ?php the_title() ?>688 dagen geleden
Dick Boer, directeur van Ahold Delhaize

Ahold Delhaize ziet online verkopen stijgen

Ahold Delhaize ziet online verkopen stijgen0 ?php the_title() ?>708 dagen geleden
Bol.com introduceert een auto: De Winkelwagen

Bol.com gaat auto’s verkopen: De Winkelwagen

Bol.com gaat auto’s verkopen: De Winkelwagen0 ?php the_title() ?>716 dagen geleden
Ger boersma Vertical Retailing Retail in oorlog

Interview Ger Boersma: Retail nieuwe stijl is customer centric denken

Interview Ger Boersma: Retail nieuwe stijl is customer centric denken0 ?php the_title() ?>720 dagen geleden
Conduent

Coolblue, Eneco, NUON, Conduent, Symantec en Teleperformance meest klantvriendelijk

Coolblue, Eneco, NUON, Conduent, Symantec en Teleperformance meest klantvriendelijk0 ?php the_title() ?>727 dagen geleden
Bol.com introduceert bezorgoptie ‘Select’

Bol.com introduceert bezorgabonnement

Bol.com introduceert bezorgabonnement0 ?php the_title() ?>728 dagen geleden
BearingPoint Opiness D-Reizen Novio Research Volvo Coolblue HEMA Simyo Volvo mag zichzelf een jaar lang het meest klantgerichte bedrijf van Nederland noemen. Ook D-reizen, Simyo, Coolblue, HEMA, XS4ALL en KLM wonnen Customer Centric DNA Award

Volvo is meest klantgerichte bedrijf van Nederland

Volvo is meest klantgerichte bedrijf van Nederland0 ?php the_title() ?>734 dagen geleden
Ondanks een ongekende omzetstijging en imagoherstel is de saneringsronde in de retailsector nog lang niet afgelopen. Een flinke groep ketens zal de concurrentiestrijd verliezen door gebrek aan onderscheid.

Retailmerken verliezen concurrentiestrijd door gebrek aan onderscheid

Retailmerken verliezen concurrentiestrijd door gebrek aan onderscheid0 ?php the_title() ?>738 dagen geleden
Bolbillie

Bol.com opent bèta-website beta.bol.com om ideeën te testen

Bol.com opent bèta-website beta.bol.com om ideeën te testen0 ?php the_title() ?>762 dagen geleden
Bus

Voor een tientje per maand onbeperkt lezen bij Bol.com

Voor een tientje per maand onbeperkt lezen bij Bol.com0 ?php the_title() ?>785 dagen geleden
Bol.com winkel

Bol.com meest geliefde winkel van Nederland

Bol.com meest geliefde winkel van Nederland0 ?php the_title() ?>793 dagen geleden
Bol.com augmented reality

Bol.com experimenteert met augmented reality

Bol.com experimenteert met augmented reality0 ?php the_title() ?>797 dagen geleden
Bol.com pakket

Geef jezelf voor Valentijnsdag cadeau via Bol.com

Geef jezelf voor Valentijnsdag cadeau via Bol.com0 ?php the_title() ?>799 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!